הטסלה מודל 3 שעם הגעתה לישראל הפכה לאטרקציה שמצטלמים לידה ושולחים בווטסאפ המשפחתי או עם החבר'ה, זכתה בישראל להצלחה עצומה, ויש לה חלק משמעותי במהפכה החשמלית המתרחשת ברגעים אלו על כבישי ישראל. בטסלה כמו בטסלה, גם היו חלוצים בהרבה מובנים כמו בשיווק, באחזקה ועוד. עם זאת, לא הכל היה משולם בממלכת מאסק. תקלות מיזוג, מחסור בחלקי חילוף, מחסור בנקודות שירות ועוד, העיבו על ההצלחה, אבל מי שנשבה בכת היה עיוור לתקלות.
כותב שורות אלו לא היה מחובבי המותג, ההייפ נראה לי מוגזם, והאהדה למותג שהפכה לכת אלימה מילולית כלפי כל ביקורת, נראו לי כמועדון שאני לא רוצה להיות חלק ממנו.
ואחרי כל ההקדמה הזו, הטסלה מודל 3 החדשה, בדגם הלונג ריינג', דואל מוטור המככבת במבחן הזה היא אחת המכוניות הטובות בהן נהגתי, ומספקת VFM גבוה מאוד למי שיחליט לרכוש אותה. כל-כך טובה, שכשבדקו באיזו שעה אני מחזיר את רכב המבחן לאולם התצוגה רשמתי כמענה 'עוד לא החלטתי שאני מחזיר אותה'.
העיצוב החיצוני של מודל 3 החדשה, עבר עדכונים קלים, ועדיין נותר מזוהה כל-כך עם דגמי טסלה האחרים. חזית אטומה וחלקה, יחידות התאורה משולבות פס לד, ועדיין הדגשות עדינות על הכנפיים הקדמיות, וכמובן סמל טסלה בחזית. מבט מהצד מציג צללית חלקה מאוד, בעיצוב המזכיר טיפת מים. מסגרת חלונות וקורות האמצע מושחרות, ובהתאמה, גם חישוקי הגלגלים מושחרים. (כן, גם הצמיגים…). מאחור ניתן למעצבים מעט יותר חופש, עם ספויילר אחורי שנועד לסייע בהפחתת ההתנגדות לאוויר, יחידות תאורה המורכבות מפסי לד, וכיתוב TESLA כדי שלא תתבלבלו מה עוקף אתכם בקלילות. בסה"כ למרות שהתרגלנו לעיצוב החיצוני אחרי אלפי טסלות הנעות על כבישי ישראל, העיצוב נותר מודרני, נקי מאוד ו'לא מתאמץ'.
העיצוב הפנימי הוא בהחלט משהו ששווה להתעכב עליו. מי שלא התנסה ברכבי טסלה מומלץ מאוד לעצור כאן, ולהתבונן בתמונות. כמעט ואין כפתורים או מתגים. דשבורד אופקי לחלוטין, בו מוטמעים ומוסתרים פתחי מיזוג. מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 15.4" השולט בכל מערכות הרכב, לרבות שילוב ההילוכים עם החלקה קדימה במקום המתאים לטובת שילוב ל D, החלקה אחורה לטובת R ולחיצה ל P. מה עושים אם המסך מתקלקל, יש כפתורי גיבוי מעל המראה הפנימית המרכזית. שני משטחי טעינה מתחת למסך המולטימדיה, וקונסולה מרכזית שימושית עם תאים גדולים לאיחסון. מול הנהג הגה תלת חישורי בגודל מושלם, עבה בדיוק במידה ועליו שתי גלגלות לטובת שליטה בפונקציונליות השונה בהתאם לבחירה. נקי, נקי, נקי.
מושב הנהג נמוך יחסית אולם עם מגוון אפשרויות כיוון חשמליות, וכל נהג יוכל למצוא את תנוחת הנהיגה הנוחה לו.
מאחור המרווח ראוי הודות לבסיס גלגלים של 2.875 מטר, אולם פחות אהבתי את תנוחת הישיבה הנמוכה מדי לטעמי. יושבי המושב האחורי יהנו גם ממסך מולטימדיה פרטי בגודל 8".
בטסלה כמו בטסלה, לא משחררים נתונים מדויקים אז נדרשה מעט נבירה במאגרי מידע שונים כדי לומר בסבירות גבוהה כי סוללת הרכב בקיבולת 78.1Kwh ברוטו, ו 75Kwh נטו, כלומר מה שזמין באמת לטובת נסיעה. יכולת הטעינה היא 11Kw בטעינה איטית AC ו 250Kw בטעינה מהירה DC. הטווח המוצהר עומד על 629 ק"מ בתקן WLTP. (לדגם ההנעה האחורית טווח מוצהר של 513 ק"מ). רכב המבחן בגירסת Dual Motor עושה שימוש בשני מנועים – מנוע קדמי בהספק של 212 כ"ס ואחורי בהספק של 279 כ"ס, וביחד נהנית הטסלה הזו מהספק משולב של 491 כ"ס ומעל 50 קג"מ.
עד כאן הנתונים היבשים 'על הנייר'. תחילת הנסיעה שלי במודל 3 הזו מהוססת מעט, ועם לא מעט כבוד לכל 491 הסוסים הממתינים ללחיצה על דוושת התאוצה. ככל שעובר זמן אני לומד את הרכב, ומרשה לעצמי ללחוץ מעט יותר. ככל שאני לוחץ מתחילה המודל 3 הזו לזרוח. ההגה בגודל כמעט מושלם, נוח לאחיזה ומגיב מיידית. הכח הזמין מטיס את הטסלה הכחולה בכל רגע נתון כמו טיל שיוט (כמעט כמו שביבי בורח מאחריות).
נהיגה בכבישים מהירים עוברת בנינוחות, אם אתם מצליחים לרסן את הילד שבכם שיושב על כתף ימין ולוחש "תלחץ נו, תלחץ! מה אתה נוהג כמו לקוח של מחלקה גריאטרית, תלחץץץץ!". ואתם לוחצים, המהירות נצברת כאילו אין מחר, ומכוניות שהיו לפניכם עד לפני שברירי שניות הן נקודה קטנה במראה הפנימית. הנוחות טובה עם זאת הרכב מכויל יותר לכיוון הקשה, מעט רעשי רוח ומעט זמזום שמגיע והולך, של משהו שלא מהודק עד הסוף. סה"כ נפלא. ואז אתה מגיע לכבישים מפותלים והטסלה הזו זורקת לכביש קלף מפתיע למדי. אחיזת כביש משובחת, תוך שהיא מציגה התנהגות מהודקת מאוד ומדוייקת מאוד, והגה שמאפשר לכל המשחקים האלה להתרחש. אני לא זוכר רכב חשמלי שמתנהג כל-כך טוב, ולמעשה בודדות המכוניות שמשתוות לאיכות הניהוג של הטסלה הזו, ואז אתה נזכר שבסטלה אומרים שהמודל 3 היא 'ספורט סדאן' וזה בדיוק מה שהיא. ספורט סדאן משובחת.
נהיגה אגרסיבית שכזו, ואתה מצפה לשלם על כך בצריכת חשמל, וכאן טסלה שוב מפתיעה עם יעילות אנרגטית מרשימה. עם נהיגה חוליגאנית ואגרסיבית הציגה הטסלה לאורך מאות ק"מ של מבחן צריכת חשמל של 14.1Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא את הטווח המחושב לכ 540 ק"מ. אמנם רחוק מהטווח המוצהר, אבל בסגנון הנהיגה זה נתון מרשים מאוד. נהיגה 'חסכונית' הביאה את צריכת החשמל לכדי 11.1Kw ל 100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של 675 ק"מ. האמת ככל הנראה באמצע. איך שלא תהפכו את זה, למודל 3 החדשה טווח נסיעה מרשים מאוד.
לחובת הטסלה ניתן לציין כמה דברים, ראשית אין אפשרות לבחור את עוצמת הרגנרציה, וחבל. מי שרגיל לנהוג עם רגנרציה גבוהה מחפש אותה, ומי שלא רגיל, לא יאהב את ההתנהגות בעת עזיבת דוושת התאוצה. את השימוש במסך הראשי לכל פעולה מצאתי כלא נוח, בוודאי כשהבסיס שלי להשוואה או הממשק של יונדאי. עם זאת, בהשוואה לכלי רכב אחרים בהם מנסים לחקות ללא הצלחה את הממשק של טסלה, זה של הרכב הוא המוצלח ביותר שנתקלתי בו, מה שאומר שניתן לאלף גם קופי אדם לממשק הזה. מתרגלים. לא כיף, אבל מתרגלים, ויש מאחורי הממשק היגיון.
למודל 3 העדכנית עדיין אין מבחני ריסוק מערביים. הדגם שלפני העדכון נבחן הן ב EuroNcap האירופאי והן ב IIHS האמריקאי וקיבל ציונים גבוהים מאוד. יש להניח שגם הדגם העדכני לא יסטה ממדיניות זו.
מחירה של המודל 3 מתחיל ב 221,200 ₪ לדגם ההנעה האחורית בצבע לבן, ללא תוספות. דגם ההנעה הכפולה לונג ריינג' כבר עולה 254,143 ₪ ואילו רכב המבחן עם הצבע הכחול העמוק עולה 262,498 ₪.
את הסיכום כבר קראתם בפתיח. למרות שאינני מחובבי הכת, ולמרות שאני מסתייג מממשק ההפעלה, הטסלה מודל 3 החדשה, בדגם הלונג ריינג' דואל מוטור היא אחת המכוניות המשובחות בהן נהגתי לאחרונה. היא ספורט סדאן אמיתית, היא מהירה מאוד, היא חדה ומדויקת והייתי יכול לחיות איתה ביומיום. במחיר שלה היא כמעט ללא תחרות, ונותנת VFM מעולה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב