קיה נירו 2023 – הנירו החדש מושק בישראל עם הנעה חשמלית מלאה ופלאג אין הייבריד

טלקאר, יבואנית קיה לישראל השיקה הבוקר את הדור השני של הנירו המוצלח (אם נתעלם באלגנטיות מהנירו פלוס). הנירו שמכר בארץ כ 40,000 נירו'ס עד עתה, הושק עם שתי גירסאות הינע – פלאג אין וחשמלי מלא. נירו היברידי המשווק בחו"ל במקביל, יושק ככל הנראה ברבעון השני של 2023.

הנירו החדש מושק למעשה לתוך שני הסגמנטים הלוהטים והצומחים בשוק המקומי – סגמנט הפלאג אין הייבריד וסגמנט כלי הרכב החשמליים.

העיצוב של הנירו החדש רענן ונאה. החזית משולבת יחידות תאורה מתוחכמות למראה, עם הבדלי עיצוב בין גירסאות החשמל והפלאג אין. מהצד מדובר בקרוסאובר סטנדרטי עם קורה אחורית חריגה. את שתי הריגירסאות ניתן לקבל עם קורה האחורית צבועה בצבע שונה מצבע המרכב. צבע הקורה משתלב עם חיפוי בית הגלגל האחורי. מאחור הרכיב הבולט בשתי הגירסאות הן יחידות התאורה האחוריות בצורת בומרנג והן נמתחות ממרכז הגובה עד לגג הרכב ועמוק לכיוון  החזית. דגם הפלאג אין נהנה גם מגג שמש נפתח, שאינו מוצע בדגם החשמלי.

העיצוב הפנימי נאה למדי, מודרני ומעודכן. דגם הפלאג אין מקבל לוח מחוונים עם תצוגה דיגיטלית בגודל 4.2" לעומת לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25" בדגם החשמלי בגירסת החשמל. שתי המכוניות מאובזרות עם מסך מולטימדיה בגודל 10.25" המאפשר קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי.  

בסיס הגלגלים של הנירו החדש צמח בשני ס"מ ל 2.72 מטר, והוא מהגדולים בקטגוריה. יחד עם תכנון פנימי חכם מתקבל מרווח פנימי מצוין גם במושב האחורי. האורך של שתי המכוניות זהה ועומד על 4.42 מטר.

ההבדל הגדול בין המכוניות הוא כמובן ההנעה.

לדגם הפלאג אין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר והספק משולב של 183 כ"ס ו 27 קג"מ. סוללת הרכב בקיבולת 11.1Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 61 ק"מ. דגם זה נעזר בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות בדרך למהירות סופית של 161 קמ"ש. לדגם החשמלי מנוע בהספק של 204 כ"ס ונתון מומנט מוצהר במפרט הטכני של 26 קג"מ. תחושתי היא שנתון המומנט האמיתי גבוה יותר. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות בדרך למהירות מירבית של 168 קמ"ש. סוללת הדגם החשמלי בקיבולת 64.8Kwh והטווח הרשמי עומד על 460 ק"מ. להערכתי מדובר בטווח אופטימי משהו לרכב עם סוללה בגודל הזה, ואמתין למבחן אמיתי עם הרכב על מנת לצאת בהצהרות.

אם אתם רואים אחד כזה בכביש, אז אם יש לו פתח טעינה בחזית הרכב – זה החשמלי המלא. אם פתח הטעינה על הכנף השמאלית הקדמית – זה הפלאג אין.

נהיגת התרשמות בשני הדגמים מעלה כמובן הבדלים גדולים בהתנהגות שתי המכוניות. לי הרגישה החשמלית המלאה הרבה יותר בוגרת ומגובשת, ובהחלט שתוספת המשקל (1757 ק"ג לעומת 1545 ק"ג) עשתה את ההבדל. התרשמות מלאה כאמור לאחר מבחן מסודר.

הנירו החדש עמוס במערכות בטיחות מקוריות, ומקבל ציון 7 באיבזור בטיחות. בשנת 2022 נבחן הנירו במבחן הריסוק של EuroNcap וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.

האחריות על הנירו החדש עומדת על חמש שנים ו 100,000 ק"מ, ואילו הסוללות מקבלות אחריות של 5 שנים ו 150,000 ק"מ לדגם הפלאג אין, ו 7 שנים ו 150,000 ק"מ לדגם החשמלי.

מחיר הנירו עומד על 184,900 לדגם הפלאג אין, ו 199,900 לדגם החשמלי. בשלב ההשקה עומדות לרשות טלקאר כמה מאות מהדגם החשמלי ועוד כאלף יחידות מדגם הפלאג אין. המשך השיווק בהתאם ליכולת הייצור של היצרן.

כרגיל בהשקות של טלקאר, הדברים שנושא מנכ"ל החברה, מר גדי אונגר מעניינים מאוד אם מקשיבים להם לעומק. שיחה על גמישות קווי יצור של היצרנית, הביאה לכאן את הנירו פלוס שמכר אלפי יחידות, ימשיך להיות משווק לפחות עוד שנתיים במקביל לנירו החדש, כאשר הנירו פלוס מוכוון ציי רכב, ואילו הנירו החדש מוכוון לקוחות פרטיים. דווקא דגם הפלאג אין מאפשר גמישות גבוהה יותר לעולמות ציי הרכב, ומציע יותר חופש שימוש לצרכן.

להבדיל מיבואנים אחרים שמחזיקים בחברות ליסינג משלהן, מציין אונגר את שיתוף הפעולה עם חברות הליסינג המוכרות, ומציין כי הן מהוות שגרירים מצוינים של המותג. "במקום שזה עובד, לא ממציאים את עצמנו מחדש". לגבי דברים חדשים ומעניינים ציין אונגר כי הוא מקווה לראות עוד השנה את הקיה EV9 אבל באותה נשימה מסביר כי לשוק הישראלי תחרות קשה על הקצאות הדגם מול השוק הצפון אמריקאי.

הדבר החשוב לדברי אונגר הוא לגלות גמישות וזריזות מול היצרן. אם אין ליצרן יכול להציע סופר מיני (ריו) ויש יכולת להציע סופר מיני על עקבים (סטוניק) so be it.  מי שרוצה להמשיך להוביל את השוק הישראלי חייב להיות מוביל בסגמנט A וב SUV,  (פיקנטו וג'יפונים).

את דבריו מסיים אונגר במשפט "זה היצרן, אלו הלימונים, מהם אנחנו צריכים להפיק לימונדה".

כפי שזה נראה בשנים האחרונות, הולך להם לא רע בעסקי המיצים.

זהו לענייני ההשקה היום, נמתין למבחן ארוך לשני הדגמים ואחזור לספר לכם.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן