אופל משיקה ימים אלו את האסטרה החשמלית החדשה, ובכך משלימה ליין חשמלי – קורסה חשמלית (סופר מיני), מוקה חשמלית ( B-Suv) ועתה האסטרה הקומפקטית.
אופל הוא אחד היצרנים הוותיקים בעולם ובתקופה בה יצרנים חדשים קמים ונעלמים, יש הרבה כבוד ליצרן ששורשיו מתחילים אי שם ב 1862 (זו אינה טעות, 1862) והרכב הראשון שייצר היה ב 1899. במשך מרבית המאה ה 20 ותחילת המאה ה 21 היתה אופל הזרוע האירופאית של ג'נרל מוטורס (1929-2017), ובשנת 2017 נרכשה על ידי תאגיד PSA (פיג'ו – סיטרואן), שבהמשך התאגד לכדי קבוצת סטלנטיס. בשוק הישראלי היו לאופל תקופות טובות יותר ופחות, ונראה שתחת כנפי סטלנטיס בעולם, ולובינסקי בשוק הישראלי מוצאת אופל את ייעודה גם בעולם וגם בשוק המקומי.
האופל אסטרה היא הקומפקטית / האצ'בק של היצרן (שיוצרה גם בגירסת סדאן, סטיישן וקבריולט יפהפיה), והחליפה ב 1991 את הקאדט המיתולוגית ששווה כתבה בפני עצמה. האסטרה הנוכחית שהושקה ב 2021 היא הדור החמישי של הקומפקטית של אופל, והראשון שהושק תחת כנפי PSA וחולקת מכלולים רבים על הפיג'ו 308 המשובחת. בעולם של עיצובים גנריים ומתנחמדים, הצליחו באופל לייצר שפה עיצובית יפהפיה וייחודית לכלל הדגמים החדשים.
האסטרה EV היא 'אבן הראשה' (אותה אבן מסותתת שהיא החוליה האחרונה בקשת אבנים הבנויה בסגנון המסורתי. בלעדיה כל הקשת מתמוטטת) של דגמי אופל. בעולם הרכב המתחשמל לכל קשת הדגמים, אופל לא יכולה להרשות לעצמה להיות ללא מענה לציבור ההולך וגדל של לקוחות מקומיים (באירופה, לא כאן) המבקשים קומפקטית חשמלית אירופאית.
העיצוב החיצוני של האסטרה EV זהה לזה של האסטרה בעלת מנוע הבעירה הפנימי והפלאג אין הייבריד. חדי העין יבחינו ב e קטנה על הדלת האחורית לרמוז שהאסטרה הזו שונה מאחיותיה. המשמעות היא שהעיצוב המרשים והמחודד נשמר, עם השפה העיצובית החדשה. מאחור נעיצוב נותר ללא שינוי כלומר יחידות תאורה משולבות פסי לד נאות למדי. האסטרה החשמלית צבועה בצבע כחול יפהפה ועמוק, וגג שחור בצבע שחור עמוק. חישוקים 18" מעוצבים שנועדו לסייע גם להפחתת ההתנגדות לאוויר, וצמיגים במידה 215/45.
פנים הרכב וסביבת הנהג דומה עד כדי זהה עם יתר דגמי האסטרה. שני מסכי 10" הם הפריט הבולט בעיצוב הפנימי ממושב הנהג. לוח מחוונים ומולטימדיה עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מושב הנהג הוא מהטובים והתומכים שנפגשנו בהם, נוח, תומך ואוחז היטב. המושב חשמלי למרבית הכיוונונים, אבל הסטה קדימה ואחורה באמצעות מנוף ידני.
המרווח מאחור כמקובל בקטגוריה, לא יצלח את מבחן שלושת המבוגרים, כמו יתר המתחרות. לחובת הרכב נרשמת תעלת ההינע / אגזוז / חוזק לשלדה שנותרה מדגמי הבנזין, דבר מיותר לחלוטין ברכב חשמלי, אבל לא נמנע ברכב החולק פלטפורמה עם סוגי הנעה נוספים כמו בנזין ופלאגאין הייבריד.
ההרכבה מצוינת. הכניסה והיציאה מאשר ההשקה בנוי משביל אבנים רומיות שהשתלבו היטב אחת בשניה לפני שנים רבות. היום לא. אין שתי אבנים באותו המפלס. המשמעות היא שהשביל הקצר מרעיד את כל הרכב ולא משנה אם תעבור מהר או לאט. במהלך ארבע נסיעות על אותו השביל לא נשמע ציוץ מהרכיבים המחוברים לרכב.
מתחת למעטפת כבר יש לנו אירוע שונה לחלוטין. לאסטרה EV מנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס ו מומנט של 27.5 קג"מ. סוללת האסטרה בקיבולת של 54Kwh המציע טווח משתנים בהתאם למתווה הנסיעה. רשמית טווח האסטרה החשמלית עומד על 418 ק"מ (WLTP)בצריכה רשמית של 14.8 קוט"ש ל 100 ק"מ . האסטרה EV יכולה להיטען בטעינת AC בקצב של עד 11Kw או בטעינת DC בקצב של עד 100Kw.
הביצועים של האסטרה EV טובים, עם זאת לא כאלה שיגרמו לכם לשלילת רישיון, זאת בגלל ההספק והמומנט המתונים משהו. תאוצה רשמית מרביצה ל 100 קמ"ש ב- 9.2 שניות, נתון טוב, אבל לא כזה שאתם תספרו עליו, בדרך למהירות מירבית של 170 קמ"ש.
חשוב לומר, ניתן להפיק מהמנוע בקלות יותר הספק, אבל הספק גדול יותר משמעותו צריכת חשמל גבוהה יותר, וזה בהכרח אומר טווח נסיעה קצר יותר.
לאסטרה שלושה מציב נהיגה – נורמל, אקו וספורט. כל מצב נהיגה משנה את הספק המנוע כך שמצב האקו מפיק מהמנוע 108 כ"ס ומעט מעל 22 קג"מ בלבד, מצב נורמל מפיק 136 כ"ס ו כ 25.5 קג"מ ומצב ספורט משחרר את כל 156 הסוסים ו 27.5 הקגמים לחופשי. כאן חשוב לומר כי לחיצה נחושה על דוושת התאוצה, מכל מצב נהיגה, תשחרר את מלוא הכח מהמנוע גם במצב אקו ונורמל.
נהיגה בכבישים מהירים בגרמניה, אבל לא באוטובאן, הציגה רכב שיכול להיות מהיר למדי, עם תאוצות ביניים טובות. עקיפות בוצעו ללא קושי, עם זאת גם ללא 'מחץ' שאתה לפעמים מצפה.
נציגי אופל חזרו כמה וכמה פעמים כי האסטרה החשמלית עברה מבחנים מקומיים באוטובאנים הגרמניים וקיבלה מבחינתם חותמת 'מאושרת לאוטובאן'.
נהיגה רגועה בברלין, במהלך שבת מקומית, הביאה את צריכת החשמל למעט יותר מ 14 קוט"ש ל 100 ק"מ. שחרור הרסן העלה כמובן את הצריכה, ואני משער כי הצריכה בפועל תהיה מעט יותר גבוהה מהרשמית, ובהתאמה גם הטווח יהיה יותר נמוך מה 418 המוצהרים.
כמו בכל רכב חשמלי, ולא משנה איזה הוא – לנהג ולסגנון הנהיגה יש השפעה קריטית על הטווח והיעילות האנרגטית של הרכב. היצרן יכול לצייד את הרכב בכל הטכנולוגיה האפשרית, אבל הנהג הוא זה שיקבע בפועל את הצריכה והטווח.
האסטרה החשמלית מצוידת במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים הקיימים, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד. בפועל צריך יהיה לראות את הקונפיגורציה הספציפית שעימה תגיע לישראל.
הסיכום הוא שהאסטרה החשמלית היא תוספת מבורכת להיצע כלי הרכב החשמליים המשווקים. היא אירופאית בתפיסה ובביצוע, והדבר מוחשי מאוד בתא הנוסעים ובנהיגה.
מה שיקבע את הצלחתה בשוק הישראלי היא ההקצאות לשיווק בישראל, ועד כמה יסכים היצרן לסייע ליבואן להיות תחרותי בשוק המקומי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב