בתקופה בה כלי רכב חשמליים הפכו ליקרים מאוד (מדי?) מגיעה לארץ האורה פאנקי קאט, ומביאה אלטרנטיבה חשמלית במחיר שפוי.
מי שעוקב אחרי מה שאני כותב כאן ובמקומות אחרים, ב 2023 רכב חדש צריך סט תכונות שהוא הכרחי אבל לא מספק. אחת התכונות הוא מפרט בטיחות ראוי, ורצוי מאוד גם מבחני EuroNcap. אח"כ אפשר להתקדם. כבר בסינון הראשוני הזה נופלות כמה מכוניות חשמליות המשווקות בארץ שהן מקבלות אצלי ציון 'לא ראוי', וגם אתם יכולים לעשות את הסינון לבד. כשבוחנים מה מקבל ציון 'עובר' ומקבל התייחסות רצינית, מגלים שההיצע בטווח המחירים של משפחתית סטנדרטית, באיזור ה 150.0 אש"ח, כמעט ולא קיים בסגמנט החשמלי. לתוך הכמעט 'ריק' הזה נכנסת האורה פאנקי קאט שעל השקתה בתחילת פברואר 23, רשמתי בדיוק כאן.
למתעצלים אציין כי האורה פאנקי קאט מגיעה מבית GWM – גרייט וול מוטורס הסינית. לתאגיד GWM מספר גדול של דגמים, ורק אציין כי ה WEY Coffee 01 שנבחנה כאן היא מאותו יצרן.
כידוע, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, והעיצוב החיצוני של האורה לוקח את זה בחשבון. צמד פנסים עגולים גדולים בחזית, בתוך כנפיים מעט מנופחות יזכיר לכם מיד את החיפשית המיתולוגית של פולקסוואגן. גם מבנה מכסה המנוע בהחלט יתרום לאסוציאציה. החזית חייכנית ונאה, עד כדי מסובבת ראשים של 'מה בדיוק אנחנו רואים כאן?'. הפנסים הראשיים הם הרבה יותר מסתם פנסים. משולבים בם פסי לד לתאורת יום / איתות, וכמובן אורות הדרך של האורה. מבט מהצד קצת מטעה. הוא מתחיל עם אותה עגלגלות חביבה בחציו הקדמי, וממשיך בתצורה האצ'בק בחלקו האחורי, עם קורה אחורית בצבע מרכב. מאחור לא תמצאו יחידות תאורה 'מסורתיות'. יחידות התאורה משולבות בשמשה האחורית עם פס לד אדום גדול לרוחב כל השמשה, ועוד חמישה ריבועי לד קטנים מכל צד. הכל חוץ מסטנדרטי.
גם בתוך הרכב ממשיך העיצוב המיוחד והחביב עלי מאוד. הגה גדול עם סמל אורה במרכז, מתכוונן כמקובל. שני צגים בגודל 10.25", אחד כלוח מחוונים מול הנהג עם המון מידע, חלקו מיותר, ועוד מסך מולטימדיה כרגע ללא קישוריות לאפל קארפליי או לאנדרואיד אוטו. שני המסכים מוטמעים כיחידה אחת בתוך הדשבורד השטוח. מתחת לדשבורד פסי עיצוב המסתירים בתוכם את פתחי המיזוג, עוד חמישה מתגים בסיסיים מאוד למיזוג ולאיתות החירום וזהו. מאוד נקי על גבול המינימליסטי. בקונסולה המרכזית חוגת הילוכים גדולה, מתג למעצור היד, ומשט טעינה אלחוטי. ברכב המבחן מושב הנהג חשמלי, עם אפשרויות כיוונון המאפשרות להתמקם בקלות מול ההגה, גם לנהגים גבוהים. המרווח מאחור מפתיע משהו. בסיס הגלגלים עומד על 2.65 מטר, שזה נתון מכובד מאוד בסגמנט ההאצ'בק אליו הפאנקי קאט שייכת. הדבר מתורגם למרווח מעולה במושב האחורי הנעזר גם ברצפה שטוחה לחלוטין. שלושה מתבגרים שישבו מאחור סיכמו שהרכב ממש מפתיע בהיבט המרחב מאחורה, והוא לחלוטין ראוי לכל משימה. חשוב לומר שאם בתמונות הפאנקי קאט נראית קטנה, במציאות היא האצ'בק גדולה למדי. את מחיר המרווח הנדיב בתא הנוסעים משלם תא המטען הקטן עם נפח של 228 ליטר צנועים מאוד (מאוד מאוד) או 858 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.
בהיבט הטכני, אנחנו עם רכב חשמלי, הנעזר במנוע בהספק של 171 כ"ס ו 25 קג"מ. לפאנקי קאט שני מארזי סוללות, הקטן בקיבולת של 47.8Kwh המספק טווח מוצהר של 310 ק"מ, והגדול ביותר (כמו ברכב המבחן) בקיבולת 63.1Kwh המספק טווח מוצהר של 410 ק"מ. הסוללה מקבלת טעינת AC בהספק של עד 11Kw או טעינה מהירה DC בהספק 80Kw.
תחילת הנסיעה עם האורה, והדבר הראשון שאני רוצה לעשות זה לנתק את תיקון הסטייה מנתיב. כדי שזה יקרה, צריכים לנבור בתפריטים. אחרי שביטלנו את התיקון, מתקבל רכב נוח וזורם. עם 171 כ"ס ו 25 קג"מ הפאנקי קאט מתגלה כרכב זריז למדי ונעים לנהיגה. מתלי הרכב עושים עבודה טובה בתמיכה בכל 1580 הק"ג של הרכב (ללא נהג, עם סוללה מלאה באלקטרונים…). מהמורות בכביש בורות וסלילה לא אחידה נבלעים ללא קושי על ידי החתלתול תוך שהם שומרים על נוחות גבוהה בתא הנוסעים. גם נהיגה מהירה לא עושה הרבה רושם על החתלתול ששומר על רמת נוחות גבוהה בתא הנוסעים. גם מעבר מהיר מדי על פסי האטה לא מוציאים את החתלתול הסיני משלוותו, והוא בהחלט מצליח לבודד חלק מהחבטות שהיו אמורות לחדור לתא הנוסעים.
אם עד עכשיו התרשמתם שהאורה פאנקי קאט הוא רכב נהדר אתם לא טועים. עם זאת, גם רכב נהדר אינו חף מבעיות, והעיקרית בהן לעניות דעתי היא ממשק המשתמש המסורבל שלא לומר המעצבו של הרכב. כל ההגדרות של מאפייני הנהיגה מבוצעות מתוך מסך המולטימדיה הראשי, וזה פשוט לא נוח. רוצה להגדיר עוצמת בלימה רגנרטיבית – כנס לממשק ותתחיל לחפור. רוצה להגדיר את האקטיביזם השיפוטי של תיקון הסטייה מנתיב – תחפור בממשק. גם כדי לכבות אותו כליל – כנס לממשק. אגב, כאשר מכבים את התיקון סטייה מנתיב, משהו בהגה ממש משתחרר והוא הופך להיות משמעותית יותר נעים ונכון לנהיגה. המשקל שלו ממש משתנה לטובה. מעבר מהאורה לרכב חשמלי אחר, מקצין מאוד את פערי השימושיות בין שתי המכוניות, דווקא במקום בו אנשי GWM יכלו מאוד ללמוד ולהעתיק משהו שכבר עובד היטב.
עוד לחובת האורה הוא פתיחת המצלמות של הרכב כל אימת שהרכב מחליט שזה מה שהוא צריך לעשות כי קיימת סכנה קרובה מדי לשלמות החיצונית של החתלתול. על גבול המציק. גם זה כמובן נכנס לתוך קטגוריית ממשק המשתמש.
לרכב בו נהגתי טווח מוצהר של 420 ק"מ. לפי נתוני היצרן, צריכת החשמל כפול קיבולת הסוללה מביאים לטווח הנמוך בכ 40 ק"מ מהמוצהר. צריכת החשמל הרשמית של האורה עומדת על 16.5Kwh ל 100 ק"מ. ת'כלס קרוב מאוד למה שאני קיבלתי בנהיגה רגילה לא חסכונית על פני כמה מאות ק"מ – 16.6Kwh ל 100 ק"מ. כך שבפועל הטווח האמיתי של האורה בדגם עם הסוללה הגדולה הוא כ 380 ק"מ, (ובנהיגה חסכונית מודעת אף למעלה מכך) ואילו עם הסוללה הקטנה יתקבל טווח של כ 290 ק"מ. (כאן יש לקחת בחשבון שבגלל הסוללה הקטנה, הדגם שוקל מעט פחות, מה שמגדיל מעט את הטווח).
בהיבט הבטיחות מקבל האורה פאנקי קאט מצטיינת, לא פחות. עם חמישה כוכבי בטיחות וציון Best in class במבחנים המחמירים של ה EuroNcap אתה מבין איפה הדגשים של היצרן.
מחירי האורה פאנקטי קאט נעים בין 137,900 ₪ לדגם ה 300 פרו, 153,900 ₪ לדגם ה 300 פרו +, 164,900 ₪ לדגם ה 400 פרו + (רכב המבחן) ו 174,900 ₪ לדגם ה GT.
הסיכום הוא מאוד חיובי. הרכב עצמו מצוין וראוי. מי שלא צריך את הטווח הגדול יותר, לדעתי יעשה בשכל אם ירכוש לעצמו את ה 300 פרו. אין לו תחרות חשמלית בהיבט השימושיות במחיר שלו.
את ממשק המשתמש יש לקוות כי אנשי GWM יעדכנו במהרה. הוא פוגם בחווית השימוש של רכב מצוין.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב