
יש מכוניות שכשאתה נכנס ומתחיל לנהוג חושפות את עצמן מיד. לחיוב ולשלילה. ויש מכוניות שאתה מתחיל לנהוג, הן לא ממהרות לגלות לך מי הן באמת. כאילו אומרות לך 'רוצה להבין אותי – תשקיע'. תקדיש לי זמן. סע כמה מאות ק"מ ואז תחליט. הפולסטאר 2 היא מהסוג השני. היא מכונית משובחת אבל צנועה מאוד באופייה.
מי את בכלל פולסטאר ומאיפה הגעת לנו? חבריי הטובים ששאלו אם יש לי, יואב פולס, יד ורגל במותג רכב שקוראים לו פולס-טאר, אז לצערי לא. פולסטאר הוא למעשה כוכב הצפון – Pole Star, אותו כוכב שאני נהנה לאתר אותו בלילה במדבר 'הנה, שם הצפון'. אותו כוכב שמיליוני יורדי ים חייבים לו את חייהם בכך שסייע להם לאתר את מיקומם ולהגיע לאן שהיו צריכים.
פולסטאר החל את חייו כמותג מירוצים עצמאי המשתף פעולה עם וולוו עוד בשנת 1996. בשנת 2015 נרכש המותג על ידי וולוו עצמה, שבעצמה כבר משנת 2010 היא בבעלות תאגיד ג'ילי הסיני. לאורך השנים היתה פולסטאר חטיבת הביצועים של וולוו, ויצרה גירסאות ספורט ומירוץ של רכבי וולוו השונים.
לאחרונה, תחת תאגיד ג'ילי יצאה פולסטאר לדרך עצמאית, תוך שהיא ממשיכה לשמור על הזהות השוודית הייחודית. הנהלת פולסטאר ממוקמת ליד גוטנבורג, כאשר הייצור מבוצע בסין. אם השם גוטנבורג מוכר לכם מאיפשהו, אז גם כל הפיתוח של מותג Lynk&Co נמצא באותה עיר, וגם הוא בבעלות מלאה של ג'ילי שבחכמה רבה השאירה את פיתוח המותגים הייחודיים שלה בשוודיה, ואת הייצור בסין.
הפולסטאר 2 למעשה פותחה כאחד משני רכבי קונספט של וולוו. אחד מהם התפתח להיות ה XC40 של וולוו, השני הגיע למבחן אצלי כשהוא עונה לשם 'פולסטאר 2'.
הפולסטאר 2 הוא רכב חשמלי מלא, חמש דלתות במרכב ליפטבק, שזה אומר שדלת תא המטען נפתחת כלפי מעלה יחד עם השמשה האחורית, ליצירת פתח הטענה עצום ושימושי.
העיצוב החיצוני מאופק מאוד. קווים נקיים, תכליתיים, פחות מושכים תשומת לב, והרבה פחות צעקניים מעיצובים אחרים. אישית, אהבתי מאוד. בחזית גריל טרפזי, שחור, עם סבכה המורכבת מריבועים גדולים יחסית. קצת כרום מוברש, יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, ופגוש קדמי בצבע מרכב. סמל גדול של פולסטאר בחזית הרכב אבל בצבע המרכב. גלוי אבל סמוי. כמו הרבה דברים ברכב. לא אחת נעצרו אנשים ליד כוכב הצפון הכחלכל עם השאה 'מה זה? זה דומה לוולוו אבל זה לא וולוו'. במבט מהצד ניתן להבחין בפס פלסטיק שחור בתחתית המרכב ובבתי הגלגלים, קורה C (האחורית) בצבע מרכב, והשמשה האחורית היורדת למטה בשיפוע כמעט זהה לזה של השמשה הקדמית. מאחור ניתן לראות את יחידות התאורה הגדולות על הכנף האחורית, עם שני פסי לד הנמתחים מהצד כלפי מרכז הרכב. העליון קצר, והתחתון פס לד אחד ארוך לרוחב כל הדלת. התוצאה נאה למדי, צנועה למראה, לא צועקת 'חשמלית', כאילו מדברת רק למביני עניין.
העיצוב הנקי והפונקציונלי ממשיך בתוך הרכב. הדבר הראשון שקפץ לי לעין היה הקווים של חופת לוח המכוונים. הם מדברים לכל מי שנהג אי פעם בוולוו. מול הנהג מסך לוח מחוונים בגודל 12.3", עם תצוגה שונה שיש להתרגל אליה. הפולסטאר היא אחת הראשונות (ויש טוענים הראשונה) ששילבה ברכב מערכת הפעלה של גוגל אנדרואיד במסך המולטימדיה הראשי של הרכב. התוצאה היא שאין יותר צורך בחיבורי אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. יש לכם מסך מגע גדול ושימושי במרכז הדשבורד, עם מפות גוגל. כאן גם פונקציונליות מגניבה. שמתם יעד במפות, הרכב מחשב כמה סוללה יש לכם, מחשב את הטופוגרפיה בדרך, ומודיע עם כמה סוללה תגיעו ליעד שבחרתם. הוא גם יקפיץ לכם מיקומים של עמדות טעינה לאורך המסלול שנבחר. נחזור לעיצוב עם דשבורד בקווים נקיים מאוד, וקונסולה מרכזית רחבה מדי לטעמי, במרכזה ידית הילוכים. נוסע אנין טעם שהצטרף לנסיעה ארוכה יצא מדעתו מהתפר שיש על ידית ההילוכים מהתבנית בה היא נוצקה. רוצים יוקרה? תעלימו את התפר, תצפו אותו באלמיניום מוברש, זה כל-כך פשוט. אני, כנציג חוטבי העצים ושואבי המים לא שמתי לב לזה, עם זאת הוא הקהל, ולא אני. מושב הנהג נוח למדי, חשמלי כמובן עם שני זכרונות. ואחרי שמתמקמים היטב, שמים לב שרצפת הרכב אינה שטוחה אלא בשיפוע ההולך ומעמיק לכיוון הקדמי. אני מצאתי את זה פחות נוח. עם בסיס גלגלים של 2.735 מטר, אתה מצפה למרווח נוסעים טוב גם במושב האחורי וכאן מתגלה הפתעה בדמות תעלת הינע עצומה בגודלה במרכז הרכב שגורמת לך לחשוב WTF? אנחנו ברכב חשמלי! המשמעות היא שאם נוסעים עם שלושה ילדים במושב האחורי, זה באמצע יהיה הצעיר / נמוך מביניהם. המרווח מאחור לשני מבוגרים מקבל ציון 'סביר' בלבד. אם אתם זוכרים ציינתי שמדובר בתצורת ליפטבק, כלומר דלת תא המטען נפתחת יחד עם השמשה האחורית, ליצירת פתח הטענה שימושי ועצום. הבעיה העיקרית שאני מצאתי בתא הנוסעים הוא דווקא החומרים, ובעיקר הקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע. ההרכבה משובחת, החומרים פשוטים מדי למגע, מינימליסטיים מדי.
לרכב גג פנורמי עצום בגודלו, ללא וילון לסגירה. המבחן נערך בימים קרים למדי כך שלא היתה בעיית התחממות מהשמש אבל זו נקודה שהייתי בודק גם בימים חמים.
אני חוסך לכם את רשימת האיבזור, התוספות, האופציות להתאמה אישית – היא ארוכה ומכובדת וכוללת שני שלטים לרכב – שלט רגיל + שלט ייעודי לספורט אתגרי עמיד במים.
לפולסטאר 2 ארבע רמות הינע / טווח – רמת הבסיס עם מנוע יחיד בהספק 231 כ"ס ו 33.6 קג"מ וסוללה בקיבולת של 69Kwh המספיקה לטווח של 474 ק"מ ( WLTP) והנעה קדמית. הרמה הבאה, מנוע יחיד טווח ארוך (זו גירסת המבחן) עם מנוע יחיד זהה לגירסת הכניסה, עם סוללה בקיבולת 78Kwh וטווח מוצהר של 546 ק"מ (WTLP) גם גירסה זו עם הנעה קדמית. הגירסה הבאה, עם שני מנועים, הנעה כפולה, 408 כ"ס, 67.3 קג"מ, סוללה של 78Kwh וטווח מוצהר של 465 ק"מ (WTLP). הגירסה הבכירה ביותר, הפרפורמנס גם היא עם שני מנועים, הנעה כפולה, עם 476 כ"ס, כמעט 70 קג"מ וטווח של 463 ק"מ.
טעינת הרכב ב AC עד 11Kw, ובטעינה מהירה DC עד 155Kw (למעט גירסת הכניסה המוגבלת ל 130Kw).
תחילת הנסיעה ברכב המבחן מביאה עימה יותר שאלות מתשובות. הרכב מגיב היטב, המתלים יחסית קשיחים, ורצפת הרכב מעצבנת. הרכב מגיב היטב ומהר, ממשק מערכת ההפעלה מצריך הסתגלות, ואתה תוהה לעצמך מה קורה כאן. נסיעה לעיר הדרומית בישראל דרך כבישש, מצפה רמון וכביש 40, מביאה כמה תובנות. הרכב עצמו שקט, אבל בידוד הרעשים לוקה בחסר. לרכב חודרים רעשי כביש, כלומר בין הצמיגים לכביש יותר ממה שהיית מצפה. זה משתנה בין סוגי האספלט ומורגש. עוד רעשי רוח מגיעים דווקא מחלקו האחורי של הרכב. המתלים קשיחים יחסית, וכשהסלילה לא איכותית הם משדרים לך יותר ממה שהיית רוצה, אם כי מצמידים את הרכב לכביש ומאפשרים קצב תנועה מהיר למדי. ככל שחולפים הק"מ עם הרכב, התנועה נפתחת הרכב מתחיל לזרוח. הוא לא עושה את זה בהברקה אחת אלא בצעדים קטנים. אתה לומד את הרכב, ומתחיל להעריך את ההגה, את תגובת המנוע, את התאוצה והעקיפות. עקיפות מבוצעות בקלילות, והרכב צובר מהירות בקצב מרשים. לרכב בקרת שיוט אדפטיבית יעילה המאפשרת גם לשמור על רישיון הנהיגה בכביש הערבה, בחלקו הדו מסלולי. לפוסלטאר 2 רמות רגנרציה המאפשרות לנהוג רק עם דוושת התאוצה, וכמובן להחזיר חשמל לרכב בירידות הארוכות.
אנחנו מגיעים לאילת רעננים לחלוטין, שותים קפה, יושבים עם חברים, ומסתובבים חזרה לצפון. עוצרים בעמדת טעינה עולים צפונה. אנחנו אחרי 400 ק"מ רעננים למדי, והרכב מחסל ק"מ בלי טיפת מאמץ שלו או שלנו. אנחנו מתחילים את הדרך כשהרכב מספר לנו שלא נגיע ליעד עם החשמל שבסוללה, אבל ככל שמתקדמת הנסיעה, וצריכת החשמל מתייצבת על ממוצע נמוך יחסית, כך מספר לנו הרכב שנצליח להגיע למרכז ללא קושי. אנחנו עוצרים שוב במצפה רמון, הפעם בעמדה מהירה ומצוינת בתחנת הדלק הצמודה למלון בראשית. בזמן שאנחנו מחסלים קריספי צ'יקן בברגר קינג הצמוד, הרכב כבר מגיע לכמעט 90% טעינה. המסקנה – עם רכב חשמלי אתם תשמינו.
למרות שאנחנו בגירסת הלונג ריינג', על סמך הנסיעה שבוצעה, אני מעריך את הטווח הריאלי בפחות מ 500 ק"מ, לכיוון של 450 – 480 ק"מ ריאליים, ותלויים מאוד בסגנון הנהיגה.
הנסיעה צפונה דרך כביש 40 כבר די מהנה. הרכב זורח בכבישים, מציג אחיזת כביש גבוהה מאוד, עקיפות בזק, ושותפי לנסיעה משמש נציג של משטרת התנועה / האגף לשמירה על רישיון הנהיגה.
בסופו של סיבוב ארוך של יום שישי, אנחנו מסיימים כמעט 800 ק"מ עם הרכב, ויוצאים רעננים למדי. הרבה בזכות הרכב עצמו.
לפולסטאר 2 מערכות בטיחות מלאות, והוא מקבל ציון 7 על איבזור בטיחות וחמישה כוכבי ריסוק ב EuroNcap שנערך עוד בשנת 2021.
המחיר של הפוסטאר מתחיל ב 254,900 ₪ לגירסת הכניסה, רכב המבחן כבר עולה 274,900 ₪. גירסת הלונג ריינג' שני מנועים עולה 294,900 ₪ וגירסת הפרפורמנס כבר עולה 334,900 ₪.
האיכויות של הפולסטאר 2 מתגלות עם הזמן. היא לא חושפת אותן ישר אלא מצריכה ממך קשב, ריכוז ונסיון. ואז מתגלה רכב משובח. ספרטני משהו, לא מוחצן אבל יעיל מאוד. משהו מאוד Fine.
היא לא מתאימה לכל אחד, ותהיה צפופה למשפחה עם שלושה ילדים. היא מדברת לנהג, ועושה את זה ממש בלחש. רוצה ללמוד – תקשיב, תהיה סבלני. וזה אולי החסרון הגדול שלה. אני רואה איך רוכש פוטנציאלי מתלבט בינה לבין מתחרותיה לגיזרת המחיר, עושה נסיעת מבחן של חצי שעה ליד אולם התצוגה, ולא מצליח לזקק את האיכויות של הרכב, וזה חבל. עם סיום המבחן אני מחזיר את הפולסטאר 2 לאנשי החברה, ונכנס לאיוניק 5 הפרטית, שהיא אחת החשמליות המשובחות שבנמצא. פתאום האיוניק רוכן בפניות, הרגנרציה החזקה שלו מרגישה פתאום חלשה, הישיבה על הכביש מרגישה כל-כך שונה, ואז אני מבין עד כמה הפולסטאר 2 היא מכונית איכותית גם בהיבט הדינמי שלה, וזה עוד היה הדגם החלש.
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב