
לא מזמן סיפרתי לכם על נחיתתו של הסקייוול ET5 והנה הוא מתייצב למבחן מסקרן.
לא אחזור על מה שכבר רשמתי, בבקשה תקראו את הכתבה לרגל השקתו על מנת שתיכנסו לקונטקסט הכללי בו יש לבחון את הרכב.
חיצונית, הסקייוול הוא רכב מרשים. מדובר בג'יפון גדול בסגמנט D-SUV, מידה אחת מעל ספורטאז' / טוסון / 3008. החזית נאה, עם גריל שחור בחלקה העליון, סמל סקייוול במרכז, יחידות תאורה מענייניות עם פס לד אופקי שבקצה החיצוני הופך לאנכי ו'תוחם' את רוחב הרכב. במרכז החזית פגוש בצבע המרכב, ומתחתיו שבכה שחורה המכילה גם פנסי ערפל. חיבור יחידות התאורה עם הגריל השחור ממשיך לאורך מכסה המנוע לתפיחה קלה, ומתחבר עם קורה A. מבט מהצד מזכיר מאוד לטעמי את הקודיאק של סקודה, וזה נאמר לחיוב. שקע טעינה על כנף ימין קדמית, חיפויים שחורים לבתי גלגלים ולתחתית הרכב. אל תטעו לרגע, מדובר במרווח גחון של 16 ס"מ צנועים. הקורות הקדמית והאחורית בצבע הרכב, ואילו באמצע הרכב הקורות שחורות, פס כרום עדין מקיף את קו החלונות וזהו. עדין ונאה. מאחורה מישהו בכל זאת לא הצליח להתאפק ודאג לפס אדום בולט לרוחב כל הרכב, עם כיתוב SKYWELL מואר באדום, ופנסי ערפל עצמים בגודלם במרכז הגובה. כן אהבתי את המיקום המיוחד שהושאר למספר הרישוי האחורי, וניכר שהקדישו לזה מחשבה.
סה"כ הרכב חף מהצטעצעויות 'סיניות' מיותרות, נראה גדול (והוא באמת גדול) ומרשים, גם אם לא נושא עימו בשורה עיצובית פורצת דרך.
פנים הרכב נאה למדי. דשבורד נקי, במרכזו מסך מגע בגודל 12.8", ופס דמוי עץ מרשים ונאה לרוחב כל הדשבורד ועל החיפוי הפנימי של הדלתות. מתחת למסך המולטימדיה פתחי מיזוג שיקפיאו אתכם, מתגי שליטה על המיזוג, וקונסולה 'צפה' עם חוגה כבורר הילוכים, ומעצור יד חשמלי. לצידם מעמד לשתי כוסות עם מכסה נגלל, ותא מקורר בין הנהג לנוסע שלצידו.
מול הנהג לוח מחוונים – מסך בגודל 12.3", עם מגוון תצוגות. ההגה נאה, בעובי נכון עם חלק תחתון פחוס במקצת.
מושב הנהג נראה נהדר עם מגוון אפשרויות כוונון כולל הדום שנפתח למקרים בהם אתם רוצים לנוח בשכיבה נעימה ולשמוע ציוץ ציפורים מהרמקולים, או רעשי פיצפוצי מדורה או גלי ים ועוד.
כאן מגיע 'אבל' – בתיאוריה להגה אפשרויות כיוונון מקובלות של גובה ומרחק. בפועל, טווח הכיוונון לא מספק, וכך גם כיוונון המושב. לאורך שלושה ימים לא מצאתי תנוחת נהיגה שתהיה לי נוחה ומספקת. חשוב לומר שזה מאוד סובייקטיבי, ומה שלא נוח לאחד, יכול להיות מושלם לאחר, ונתקלתי גם במקרים הפוכים בהם לי היה נוח ולאחרים פחות.
מאחורה המרווח לנוסעים מרשים ומספק בהחלט. כמה מספק? שתי הבנות שלי ישבו ישיבה מזרחית ברכב, וביניהן ישב הבן, ולראשונה מזה הרבה זמן הם לא נשמעו תלונות של תתרחק/י ממני.
בצד הטכני נמצא מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ו 32.6 קג"מ. סוללת הסקייוול בקיבולת 72 קוט"ש, והרכב יכול לקבל טעינת AC בהספק 6.6kw (11 שעות לטעינה מלאה) או DC עד 145 קוט"ש.
רשמית הטווח עומד על 520 ק"מ מרשימים לפי נתוני יצרן, ולפי WLTP 460 ק"מ. בפועל אני סבור שהטווח הריאלי נמוך מכך משמעותית, ואתייחס לזה בהמשך.
תחילת הנהיגה ברכב, אני לומד אותו והוא לומד אותי. התאוצה חזקה ובהחלט מספקת להיעלם כמעט לכל רכב בכביש עם 7.9 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש. בפועל בכל לחיצה על דוושת החשמל, הרכב יאיץ במהירות מהמקום.
המתלים משדרים שהם עסוקים משהו, וזו תחושה שגם אחרי שלושה ימי נהיגה עם הרכב לא מצאתי את המקום המדוייק לשים עליו את האצבע. עם משקל של 1920 ק"ג, וחברה שזה עתה עושה את צעדיה בעולם הדינמי של הרכב מרגישים שהמתלים יכולים לעבור מקצה שיפורים. בעצירה מוחלטת מורגשת עוד תנועת נדנוד קטנה, שעד שלא הסבתי את תשומת לב אחד הנוסעים לתנועה הזו הוא לא הרגיש בקיומה, ואחרי שהסבתי את תשומת לבו הוא לא הפסיק לחוש אותה. במעבר על שיבושים משמעותיים כמו פסי האטה, הבולמים לא מצליחים לרסן את המרכב הגדול בתנועה אחת, ונדרשת להם תנועה נוספת. לעומת זאת, בכביש מהיר עם עושים את עבודתם היטב.
דוושת הבלמים שונה גם היא בתחושתה ממה שאתם רגילים. בחלקה הראשון היא קפיצית משהו, ולא נראה שמייצרת את הבלימה שאתם מחפשים, ואז אתם לוחצים חזק יותר, והרכב בולם באגרסיביות יתר ממה שאתם רוצים.
לסקייוול אין בעיה לשייט במהירויות שבין 100 קמ"ש ל 130 קמ"ש, והוא עושה את זה בלי דרמות. עם זאת, נהיגה במהירויות כאלה מביאה את הרכב לצרוך חשמל באופן מואץ ומוגזם.
גם אם נניח לנתון של ה 520 ק"מ כנתון תיאורטי, די מלחיץ לנהוג ברכב חשמלי שאתה רואה איך הוא מוריד ק"מ מהטווח שנותר עד הטעינה בקצב כפול מהטווח שאתה נוסע בפועל, ואני אסביר.
יצאתי לנסיעה כאשר על צג הרכב היו עוד 515 ק"מ. כשהגעתי למחוז חפצי בגליל המערבי, דרך של 150 ק"מ לערך, על הצג נותרו כ 230 ק"מ בלבד. כלומר 150 ק"מ בפועל צרכו מהטווח של הרכב כ 285 ק"מ. כמעט פי שתיים. התופעה הזו חזרה על עצמה גם בחזור. דרך של 113 ק"מ צרכה חשמל של 203 ק"מ. כאן נכנסים חישובים של אחוזי סוללה ולא טווח, ולפי החישובים שלי הטווח הריאלי של הרכב עומד על כ 380 ק"מ בלבד. היצרן יכול אגב לתקן את זה באיבחת עדכון גירסה, שאומרת לרכב שסוללה טעונה במלואה תראה טווח של XXX ק"מ. עניין של שניה וחצי ויוסיף הרבה בטחון לנהג שלא מבין למה נשתים לו ק"מ בלי הכרה. מהנסיון הפרטי שלי, העליות לגליל המערבי גזלו הרבה מאוד חשמל מהרכב, ללא פרופורציות כמעט לק"מ בפועל, כך שאני מעמיד בספק גם טווח נסיעה של 300 ק"מ, כאשר יש לציין כי הרכב היה עם חמישה אנשים ומזגן עובד.
ידוע לי כי במהלך ההשקה, נהגו עיתונאי רכב בסקייוול, לא ריחמו עליו אפילו טיפה, ואחרי כ 300 ק"מ עדיין נותרו כ 20% מהספק הסוללה, כלומר טווח של כ 375-380 ק"מ ריאלי.
כך או כך, אני בהחלט ממליץ ליבואן / יצרן להציג טווח ריאלי בסוללה ולא כמו שמופיע היום.
אם הזכרתי מזגן אז אני לא מכיר רכב עם מיזוג כל-כך חזק שגם כשאתה קובע טמפרטורה של 24 מעלות, קר לך ברמה שאתה בטוח שתיכף מגיעים לרכב פינגווינים להתקרר בו.
לסקייוול מפרט בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זחילה בפקקים ועוד ועוד. בהתאם הסקייוול מקבל ציון בטיחות של 7 מתוך 8 בסקאלה של משרד התחבורה.
בגיזרת האיבזור הסקייוול מצוייד במפרט מרשים ומלא בהתאם לרמת הגימור.
ממשק המשתמש המנהל את הרכב מהמסך הראשי, מורכב למדי, ומצריך התעמקות כזו שהיו דברים שלא הפעלתי / כיביתי עד שלא הגעתי לעצירה מלאה יכולתי להפנות ריכוז להפעלה.
לסקייוול אין אנדרואיד אוטו כמו שאנחנו מכירים אלא נדרש להוריד אפליקציית easy connection – נראה לי מיותר, ונכון יהיה שיהיה אנדרואיד אוטו / אפל קארפליי, ורצוי ב BT.
אם אני מסכם את הסקייוול, אזי לחיוב ניתן לציין את המרווח הפנימי המרשים והאיבזור הנדיב. לחובתו של הסקייוול אני מוצא סביבת נהג שצריכה לעבור התאמות נוספות – כיוונון מושב וכיוונון ההגה, ממשק משתמש מסובך משהו, העדר אנדרואיד אוטו/ אפל קארפליי, וטווח ריאלי נמוך מהמוצהר. למעט החסרון הראשון – את שלושת האחרים ניתן לתקן בקלות באמצעות עדכון גירסה.
המחיר של הסקייוול מתחיל ב 174,900 ₪ לגירסת הקומפורט, 184,900 ₪ לגירסת הלקשרי ו 189,900 ₪ לגירסת הפרימיום.
אבל זה לא הכל,
בין כתיבת המבחן לפרסומו, הודיעה היבואנית קבוצת 'כדורי' כי במהלך 2022 צפויים להגיע שלושה דגמים חדשים של סקייוול – דגמים עם 6 ו 7 מקומות המבוססים על הפלטפורמה של ה ET5, וכן ג'יפון קטן יותר בקטגוריית C-SUV הדומה לדגם קונספט שהוצג לאחרונה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב