לקראת סוף שנת 2023 השיקה כלמוביל את הסמארט #1 קרוסאובר פרימיום חשמלי. על ההשקה קראתם ממש כאן. חודש עבר, והסמארט #1 מגיעה למבחן חורפי למדי, כלומר כבישים רטובים, גשם, הנעה אחורית ו 272 כ"ס.
לעיצוב החיצוני של הסמארט #1 צריך להתרגל. בדיוק כמו שרשמתי בהשקה, עד קו החלונות מדובר ברכב נאה למדי. יחידות תאורה גדולות בחזית מחוברות ביניהן עם פס לד, חזית אטומה, עם סבכה שחורה בתחתית הפגוש לטובת כניסת אוויר לקירור הסוללה. תפיחות עדינות ומרומזות מעל הפנסים הקדמיים, ומראה בולבוסי חביב. המראה הבולבוסי החביב ממשיך גם בדלתות הצד עם הידיות הנסתרות. החלק האחורי מזכיר מאוד את הקדמי רק שיחידות התאורה והפס המחבר ביניהן בצבע אדום. קו החלונות צר באופן בולט ממרכב הרכב, ושוב אותה קורה אחורית עליה רשמתי בהשקה שמשהו בה לא מסתדר לי בעין.
פנים הרכב נפלא עם עיצוב שיגרום לכם לחייך בכל רגע נתון בו תהיה ברכב. נהגים שיעברו ממרצדס יזהו מיד רכיבים שנלקחו ישירות מהסדנאות של היצרן הגרמני כמו ידית ההילוכים ומנוף האיתות עם השליטה על המגבים. מול הנהג הגה תלת חישורי, עם חלק תחתון קטום, דרכו תוכלו להביט בצג מחוונים שאין בו שום דבר שגרתי. הגודל הרשמי הוא 9.2" אבל צריך לזכור שמודדים את הגודל לפי האלכסון בין שתי פינות מנוגדות. הצג צר וארוך והנתון החשוב ביותר בו הוא נתון המהירות. נגיע לזה בהמשך. הדשבורד מעוגל בקצוות ובמרכזו צג מולטימדיה בגודל 12.8" עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פתחי מיזוג מלבניים אבל מעוגלים בצדדים, וקונסולה מרכזית רחבה יחסית עם שלושה תאים נסתרים. מושבים קדמיים עם עור טבעוני, מחוממים (גם ההגה) וחשמליים. עם בסיס גלגלים של 2.75 מטר, המרווח מאחור מעולה לשני מבוגרים בזכות מימד האורך והרצפה השטוחה לחלוטין. שלושה מבוגרים פחות ישמחו לשהות במושב האחורי, בעיקר בגלל מימד הרוחב 1.822 מטר. איכות החומרים מצויינת והתחושה נעימה מאוד, עוד לפני המטר הראשון של הנהיגה. רכב המבחן צויד גם בתצוגה עילית יעילה ושימושית, אם כי ההתראות על על זיהוי רכב ממול די מיותרות. אם אני רואה את ההתראות אני רואה את הרכב, ואם אני לא רואה את ההתראות אני עיוור.
אל תתנו למראה החביב והבולבוסי משהו להטעות אתכם. הנתונים הטכניים של הסמארט #1 הם אגרסיביים למדי. מנוע חשמלי המפיק 272 כ"ס, 35 קג"מ הזמינים בכל רגע נתון, והנעה אחורית הם מתכון לרכב עם ביצועים חזקים מאוד, ובהתאם הסמארט #1 מזנקת מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות, והמהירות הסופית הרשמית עומדת על 180 קמ"ש.
הסמארט #1 היא מסוג המכוניות שאחרי 10 מטר בחניון יוצא לך 'וואוו', ויש מכוניות בודדות כאלה.
בנסיעה, הסמארט #1 היא אחת המכוניות המרשימות על הכביש. המנוע מוריד לכביש את כל הכח בקלות אופיינית לרכב חשמלי, והסמארט מפתחת מהירות בקצב מרשימם מאוד. עוד יותר מרשים זו הקלות והנינוחות בהן זה מתבצע. זוכרים את תצוגת המהירות שציינתי מקודם? אז כאן היא באה לידי ביטוי עם חיווי שחשוב מאוד לשים אליו לב, אחרת הדבר הבא שתשים אליו לב זו סופרב בצבעי משטרת התנועה כורזת לכם לעצור בצד ולאפסן את הרישיון אצל הקצין התורן. הקלילות בה הסמארט צוברת מהירות, והנינוחות בה זה מתבצע, הביאו חבר שנוסע קבוע על רכב חשמלי אחר להוציא 'וואו, מה זה הדבר הזה?' כשהוא יושב במושב הנוסע.
להגה מספר רמות התנגדות החל מ'קל' ועד 'כבד' כולל מצב אוטומטי. בחרתי בנהיגה במצב אוטומטי ומצאתי אותו עם משקל נכון ומדויק.
המתלים עושה עבודה מעולה, הן בתנועה עירונית והן בתנועה בינעירונית. לחובת המתלים ניתן לומר שבמהירות מאוד גבוהה, סדרת שיבושים בכביש העבירה ברכב נעידות לא נעימות, אבל זה גם נקודתי וגם במהירות גבוהה מאוד (מדי?). מבחינתי מתלי הסמארט מקבלים ציון גבוה מאוד.
לחובת הסמארט ניתן לציין כי על מנת לבטל את תיקון הסטייה מנתיב, יש להיכנס לממשק הרכב, לבחור באופציה המתאימה, ואז לגלול למטה לביטול ההתערבות בהגה, זאת חלף מתג אחד שיבטל את תיקון הנתיב.
קשה לי לומר הרבה על צריכת החשמל של הסמארט#1, רשמית היא עומדת על 420 ק"מ לרכב המבחן. קיבלתי את הרכב טעון במלואו, ולאחר יומיים של נסיעה ברכב, החזרתי אותו לכלמוביל עם כ 30 ק"מ שנותרו לנסיעה, זאת כאשר אני מנצל כל הזדמנות להדביק את דוושת התאוצה לרצפת הרכב, רק כדי ליהנות מהתאוצה הנפלאה של הרכב. אני משער כי טווח ריאלי לרכב יהיה באיזור 370 – 380 ק"מ, כאשר לנהג יש השפעה גדולה על הטווח, כמקובל.
מערך הבטיחות של הסמארט מקיף וראוי, והרכב מקבל ציון איבזור בטיחות של 6 (לרכב המבחן) ו 7 לדגמים הבכירים יותר. במבחן הריסוק של ה EuroNcap קיבלה הסמארט#1 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירים – דגם ה Pro+ נמכר במחיר של 175.0 אש"ח, דגם הפרימיום (רכב המבחן) נמכר ב 189,900 ₪, ה Launch Edition נמכר ב 194,900 ₪ ואילו ה Brabus תימכר ב 209,900 ₪. אלו המחירים הרשמיים, אבל ככל הנראה ממה שאני מבין המלאי שנמכר במחירים האלה אזל, וחבל.
אומר כך, אם עד היום כדי לקבל רכב חשמלי איכותי באמת, הייתם צריכים לשלם מעל 200 אש"ח עבור איוניק 5, סקודה אניאק ודומיהם, ומתחת ל 200.0 אש"ח נדרשתם כבר להתפשר, אני אומר בזהירות, מתחת ל 200.0 אש"ח, הסמארט #1 היא הרכב החשמלי הטוב ביותר, ובמחיר של 175.0 אש"ח מדובר בעסקה הכי טובה שיש כרגע בשוק.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב