המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
מספר חודשים לאחר ההשקה המחודשת של מותג סמארט בישראל יחד עם השקת הסמארט #1, הושקה בישראל גם אחותה המעט גדולה יותר, הסמארט #3, סיבה טובה לקחת אותה למבחן, ולתהות על קנקנה.
קצת קשה לי להגדיר את הסמארט 3, ולמקם אותה בסגמנט ספציפי, מצד אחד היא משחקת באיזור של קרוסאובר קופה, מצד שני היא מעט קטנה מהמתחרות בקטגוריה, דבר שגורם לי לחשוב שוב על עירבוב הסגמנטים, כך שהדבר היחיד הרלוונטי ללקוח הוא התקציב. בהינתן תקציב נתון, ימצא לעצמו הלקוח את הרכב הנכון עבורו.
הסמארט 3 דומה מאוד בעיצוב החיצוני הבולבוסי משהו לאחות הקטנה מעט, הסמארט 1. גוף עגלגל, עליו 'מולבש' תא נוסעים רחב יותר מזה של הסמארט 1 ונמוך ממנו. יחידות תאורה ראשיות משולבות לד ומחוברות בפס לד לרוחב כל חזית הרכב. כונס אוויר גדול בחלקו התחתון של הפגוש לטובת קירור סוללת הרכב. מבט מהצד קצת מסדר את עניין הסגמנט, יש לנו קרוסאובר קופה, ואם תסתכלו על קו החלונות תקבלו פרופיל יפה של כנף מטוס. בתי הגלגלים תפוחים מעט על מנת להכיל את הצמיגים 19" בכל הדגמים למעט הבראבוס, או 20" בדגם הבראבוס.
החלק האחורי מזכיר מאוד את זה הקדמי, רק שפס הלד האחורי לרוחב כל הרכב הוא אדום ולא לבן כמו זה הקדמי. למי שיבקש לפתוח את הדלת האחורית אגלה כי מתג הפתיחה נמצא במרכז ה a של ה smart.
כזכור סמארט היא מותג של ג'ילי הסינית מפיתוח משותף עם מרצדס, וה DNA המרצדסי מורגש מאוד בעיצוב הפנימי עם פתחי המיזוג העגולים במרכז, והקונסולה המרכזית המוגבהת. הגה תלת חישורי בגודל נכון ומאחוריו צג לוח מחוונים בגודל 9.2". ידית ההילוכים מרצדסית גם היא, מנוף קטן מאחורי ההגה מימין. לחיצה קטנה למטה ל D, לחיצה קטנה למעלה לשילוב ל R, ולחיצה פנימה ל P.
במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 12.8", ומתחתיו שורת קיצורים שימושית לטובת שליטה על הרכב או המיזוג. מושב נהג חשמלי נוח מאוד, ואין כל בעיה להתמקם בתנוחת הנהיגה הנוחה לכם. המרווח במושב האחורי טוב הודות לבסיס גלגלים של 2.785 מטר, 3.5 ס"מ יותר מאשר הסמארט 1. לסמארט 3 גג פנורמי גדול, עם וילון פריק שאינו אינטגרלי מהרכב. פתרון לא מושלם, אבל עדיף על פני מצב ללא וילון.
על ההנעה של הסמארט 3 אחראי מנוע חשמלי יחיד בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ. המשמעות היא שהסמארט 3 עפה מהמקום בנחישות בכל לחיצה על הדוושה, עם תאוצה רשמית מ 0 ל 100 קמ"ש ב 5.8 שניות. לסמארט 3 סוללה בקיבולת 66Kwh וטווח של 455 ק"מ, (לא בתקן WLTP). הטעינה של הסמארט 3 היא או בטעינה איטית AC בקצב של 22Kw או טעינה מהירה DC בקצב של 150Kw.
הנהיגה בסמארט 3 נעימה ושקטה, כאשר ניכרת מעורבות אנשי מרצדס בכיול המתלים וההגה. הסמארט מתנהגת היטב, עם זאת להערכתי צמיגי רכב המבחן, בעיקר האחוריים, אלו שמניעים את הרכב ידעו ימים יפים יותר ודביקים יותר. לסמארט 3 הספציפית היתה נטייה לכשכש בזנבה כאשר הופעל עומס על הגלגלים האחוריים, באופן שהיה מוגזם לטעמי. להגה משקל טוב ומדויק, ומדובר ברכב נעים מאוד לנהיגה, גם בנהיגה מנהלתית, וגם בנהיגה במהירות גבוהה. מאוד.
בנהיגה עירונית הסמארט נוחה למדי, לא מתרסקת על מהמורות, ואם לא מגזימים במהירות, אזי המתלים עושים עבודה מצוינת ושקטה, ללא טלטלות או חבטות. מעבר על פסי האטה במהירות גבוהה מהרצוי מביאה לחבטה מהחלק האחורי, אבל כאמור זה מתרחש במהירות שאתם לא אמורים לנסוע בה כאשר עוברים פסי האטה.
פחות נעימה היתה מערכת ההפעלה של הסמארט 3, שעל אף ביטול כל ההתרעות כמו תיקון סטייה מנתיב, או קריאת תמרורים, לא הפסיקה הסמארט לקשקש ולפטפט באמצעות התראות קוליות שונות, על גבול המציק. גם ניטור מצב ערנות נהג היה אקטיבי מדי, ובוטל בהזדמנות הראשונה עקב התראות יתר.
גם אנשי סמארט, וגם יצרנים אחרים יצטרכו לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע להתראות המציקות המתקבלות מכלי הרכב. אם ההתראות גורמות לנהג לבטל אותן, מה הועילו חכמים?
עוד לחובת הסמארט היה איכות הרכבה לא מושלמת, כאשר ברכב המבחן שעבר מעל 7000 ק"מ נשמעו צקצוקים מחלקי פלסטיק שונים.
צריכת החשמל הרשמית של הסמארט 3 עומדת על 16.3Kwh ל 100 ק"מ, כאשר בפועל צריכת החשמל הממוצעת לאורך המבחן עמדה על 16.1Kwh ל 100 ק"מ, נמוך מהצריכה הרשמית, כאשר הקורא הסביר יכול להניח שלא היה נסיון לחסוך בחשמל או לרחם על הרכב. חישוב הטווח על פי צריכה זו מביאה לטווח רשמי של כ 410 ק"מ בפועל, נתון נמוך מהטווח המוצהר העומד על 455 ק"מ.
בתחום הבטיחות מצויידת הסמארט 3 במרבית אמצעי הבטיחות האקטיביים המודרניים, לרבות שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב בשטח מת לרבות מניעת התנגשות אקטיבית, בלימה בנסיעה לאחור ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות לרכב המבחן עומד על 7. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הסמארט 3 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הסמארט 3 משווקת בארבע רמות גימור, החל ב Pro+ במחיר של 210.0 אש"ח, פרימיום (רכב המבחן) במחיר של 235.0 אש"ח, רמת גימור 25 Anniversary Edition במחיר של 240.0 אש"ח ודגם הבראבוס במחיר של 265.0 אש"ח. (דגם הבראבוס עם שני מנועים, הנעה כפולה, 428 כ"ס ו 55.4 קג"מ).
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב