טסלה, איוניק 5 וקונה EV
נהיגת התרשמות קצרה בשלוש המכוניות המסקרנות ביותר הנמכרות כרגע בארץ

עד שאקבל את המכוניות למבחן משמעותי, לא יכולתי לסרב להצעה לנהוג נהיגה קצרה בשלוש המכוניות המסקרנות הללו, מכוניות שמצביעות על עתיד כלי הרכב בשנים הקרובות.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אחרי נסיעות בקונה החשמלית, באיוניק 5 ובטסלה מודל 3 לונג ריינג', יש הרבה תובנות. 

המכוניות בטווחי המחירים הגבוהים יותר, כלומר טסלה ואיוניק, ובעתיד גם קיהEV6  מעניקות חווית נהיגה שונה לחלוטין מכל מה שאנחנו מכירים. ושונה לחלוטין גם מהמכוניות החשמליות בטווחי המחירים הנמוכים יותר.

נתחיל עם הקונה החשמלית. הקונה החשמלית, אם תיעשה עבודת שיווק כמו שיבואן חזק כמו כלמוביל יודע לעשות, תיצור לראשונה תחרות אמיתית ל MGSZEV  השולטת בסגמנט, שהיא מכונית מצוינת לכשעצמה ומאוד מגובשת. הקונה נוסעת מעולה, ואין מה להזכיר את שתיהן שמגיעות אלינו עם תקינה אירופאית מלאה, לג'יפונים שאין להם תקינה, דוגמתGAC GE3  ששיווקה הופסק לאחרונה, וגם לא ל JAC ES2  שהיא נאה למדי אבל מפרט הבטיחות שלך מביך, דבר שמביא לפסילה מיידית עוד בשלב הברושור. הקונה החשמלית (כמו ה MG) לא דורשת מהנהג שום הסתגלות להנעה השונה מבחינת התחושה של הנהג ברכב. היא ממש כמו קונה רגילה עם הנעה שונה. לנהג שאינו חובב טכנולוגיה ומפחד משינויים אבל מאוד רוצה לעלות על העגלה החשמלית היא תהיה נהדרת. היא נעימה ושימושית לנהג, ומספקת מרווח פנימי טוב לנוסעים מאחור, בהתייחס לקבוצת ההשוואה שלה.

בין שתי אלו לבין המכוניות החשמליות היקרות יותר תמצאו ג'יפונים מצוינים כמו האייוייז U5 שהוא מוצר מעולה, עם מרווח פנים היסטרי, אבל יש לו גליצ'ים של חוסר בשלות, והקיה נירו החשמלית שהיא נחזית להיות פתרון מעניין מאוד ואיכותי, אך ככל הנראה יקר מדי. (כבר ביקשתי תיאום מבחן).  

 

הטסלה והאיוניק 5 מביאות כבר חוויה שונה לחלוטין.

 

הטסלה היא מכוניות מופרעת במובן הטוב של המילה. היא גאדג'ט על גלגלים. בדגם שנהגתי עליו נהיגת התרשמות מאוד קצרה, דגם ה 3 לונג ריינג', היא מעיפה אותך מהמקום בתאוצות שניתן רק לחלום עליהן לפני עשור. 4.4 שניות ל 100, וכוח זמין ברמות מטורפות. אי אפשר להסביר עד שאתה לא חווה את זה, בתנאי אמת ולא במסלול סגור.  היא פצצה טכנולוגית עם כל-כך הרבה אפשרויות ומידע. אני ממש מבין מדוע היא מייצרת לעצמה משתמשים שמאמינים שאילון מאסק הוא נביא החדש. מערכות הבטיחות שלה הן מרשימות, ומוכנות כבר לרמה של נהיגה אוטונומית שאסורה בשימוש בישראל.  הטסלה מזהה לך את הרמזור שבו אתה עומד עכשיו, עם הדגמה של כל אורות הרמזור שאתה רואה, היא כבר רואה את הרמזור הבא ומציגה אותו, מזהה מכוניות, ג'יפונים, אוטובוסים, הולכי רגל, רוכבי אפניים, ומצגיה לך הכל על המסך. אפשרויות הכיוון והשימוש הן מעל לכל דימיון. חבר שהגיע אלי עם הטסלה שלו להדגמה, היה בעל מספר רכבי יוקרה מבית המותגים הגרמנים והיפניים. מבחינתו אין בכלל שאלה איזה רכב עדיף. ההסבר שיקבלתי ממנו על הטסלה היה מקיף ומעמיק יותר מכל הסבר של נציג מכירות שעובד בטסלה, ובזה גדולתה של המכונית.  

החסרון הכי גדול של טסלה מודל 3 הוא המושב האחורי. בגלל שהסוללה ממוקמת בתחתית, הרצפה גבוהה יחסית, ואפילו מבוגר מאותגר אנכית כמוני למשל, לא מסוגל לשבת שם לאורך יותר מחצי דקה. לילדים קטנים זה יהיה פחות קריטי. את שלושת הילדים שלי אין סיכוי לשים שם במושב ולנסוע לטייל. 

 

וכאן מגיעה האיוניק 5, שהיא רכב משפחתי ראוי ומרשים. היא פחות מופרעת מהטסלה, ניכר כי תכננו אותה מהנדסים (זוכרים את הפוסט שלי על תרבות והנדסה – אלו ההבדלים המוחשיים מאוד) אבל היא הרבה יותר שימושית. מרווח אחורי משובח, מנוע מצוין עם זאת פחות חזקה מהטסלה. היא לא גאדג'ט עם משחקים בקונסולה הראשית או נטפליקס במסך הראשי כמו הטסלה, אבל היא הרבה יותר רכב. דמיינו מרכב האצ'בק שהוגדל X 2 בכל מימד.

את האיוניק 5 תכננו מהנדסי רכב. את הטסלה תכננו ילדים מופרעים עם הנחיות להתפרע חופשי. 

 

המכוניות החשמליות כאן. כדי שתכינו את עצמכם.

 

הקרדיט לתמונות האיוניק 5 והקונה EV – יצרן, יח"צ. 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן