צ'מפיון מוטורס, יבואני פולקסווגן בישראל השיקה הבוקר את הפולקסווגן ID4, הכל חשמלית של היצרן.
ה ID4 אמנם הושקה בישראל הבוקר, עם זאת בשווקים בעולם היא נמכרת מספטמבר 2020. למעשה, ה ID4 נמכרת במערב אירופה, בצפון אמריקה ובסין, כאשר בשתי האחרונות מדובר בייצור ממפעל מקומי. השוק הישראלי יחד עם השוק ביפן ובדרום קוריאה הם השווקים הראשונים בעולם לקבל את הרכב מחוץ לאירופה, צפון אמריקה וסין.
תהליך ההתאמה של הרכב לשוק המקומי לא היה קל. לדברי מר עמית בן דוד, מנהל מותג פולקסווגן בישראל, נשלח לארץ רכב ניסוי, שלאחר למידה של אלפי ק"מ, ולמידה של רשת הטעינה המקומית, הוחזר לגרמניה, שם נשאב המידע שנצבר והרכב עבר התאמות. לאחר מכן הוחזר הרכב לישראל לתהליך טסטים נוסף, ורק לאחר מכן אושר לשיווק בארץ, כרגע רק בתצורה בה הוא משוק עם הסוללה הספציפית. למה אני מספר לכם את הסיפור המרגש הזה? כאשר הרב היה בארץ באחד הסבבים נתקלתי בו בביקור חשאי במתחם צ'מפיון בבני ברק. לא היתה מניפולציה רגשית יקרה או זולה שלא הפעלתי על נציגי היח"צ או אנשי קשר אצל היבואן, על מנת שיאפשרו לי לנהוג ברכב כאן בארץ. גם כאשר הבטחתי לא לכתוב על זה מילה, ולא לשתף אפילו תמונת לוגו, לא הצלחתי להניח את רגלי הקדמיות על ההגה של ה ID4.
אז עכשיו היא כאן, והיא מעניינת מאוד.
העיצוב הוא פולקסווגני מאוד, תחשבו על גולף מודרנית גדולה, האצ'בקית משהו, ופחות דחוסה מגולף. העיצוב נקי למדי ו'רענן'. מי שראה דגמים חשמליים נוספים של פולקסווגן ללא ספק יזהה שפה עיצובית מודרנית ואחידה. ה ID4 מבוססת על הפלטפורמה החשמלית של הקונצרן, כמו אחיותיה למחצה הסקודה אניאק והאודי Q4 etron.
פנים הרכב מודרני ונעים. מושבים מצוינים, מרווח אחורי מצויין הודות לבסיס גלגלים של 2.771 מטר. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי קטן, עם תצוגת מידע חיוני בלבד. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה 10" בדגם הבסיס PRO ו 12" בשני הדגמים הבכירים יותר ה PRO ADVENCED וה PRO PREMIUM.
ל ID4 סוללה בקיבולת 82Kwh שיספקו נטו כ 77Kwh, וכ 519 ק"מ מרשימים. המנוע בהספק 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ, מניע את הגלגלים האחוריים. ה ID4 תזנק מעמידה ל 100 קמ"ש ב 8.5 שניות., בדרך למהירות מירבית של 160 קמ"ש.
ה ID4 יודעת לינוק חשמל מעמדות AC ו DC, כאשר בעמדות AC היא יכולה לקבל עד 11Kwh ואילו בעמדות DC מהירות עד 135Kwh.
כמצופה, ל ID4 מפרט בטיחות מלא ומקיף. במבחני ריסוק של ה EuroNcap קיבלה ה ID4 חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים פנימיים גבוהים. בהתאם, גם ציון איבזור הבטיחות של משרד התחבורה גבוה, ועומד על 7 בכל הדגמים.
עמדת טעינה – באחריות הלקוח, היא אינה מסופקת עם עמדה במתנה, עם זאת כבל טעינה מעמדות ציבוריות כן מגיע במתנה עם הרכב.
שיווק הדגם יתחיל בימים אלו, כשתחילת האספקה תהיה בחודש מרץ 2023, עם צפי לאספקה של כ 1000-1500-2000 יחידות של ID4.
האחריות היא לשלוש שנים על הרכב, ואילו על הסוללה האחריות היא ל 8 שנים או 160,000 ק"מ.
המחיר של ה ID4 עומד על 214,900 ₪ לדגם הבסיס ה PRO. דגם ה PRO ADVANCED כבר עולה 255,900 ₪, ואילו ה PRO PREMIUM עולה 272,900 ₪. מחירים אלו עלולים להשתנות כתלות בשינויים במיסוי הרכב החשמלי בישראל. בצ'מפיון התחייבו כי אם המיסוי יעלה, מחיר הרכב יעלה רק בגובה עליית המיסוי, ולא מעבר לכך. רגע לפני שאתם מגיבים לנושא המחיר שנחזה להיות גבוה מדי, אצטט את מר עמית בן דוד מנהל המותג "אם לא נהיה באיזור התחרות לא נמכור מכוניות". חזקה עלי שהוא מכיר את הקהל שלו טוב ממני.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב