פריזבי (לשעבר קרסו) השיקה את מותג XPENG בישראל וחשפה רשמית את שני הדגמים שישווקו תחילה בישראל ה P7 וה G9.
כמו לא מעט יצרני כלי רכב צעירים, כך גם XPENG צמחה כחברת טכנולוגיה שהחליטה לייצר גם כלי רכב והשיקה את הדגם הראשון שלה בשנת 2018, ותחילת מכירה ראשונה באירופה בשנת 2021 בנרווגיה.
ל XPENG פריסה בעולם המערבי באמצעות מרכזי פיתוח באירופה (אמסטרדם, אוסלו, מינכן, קופנהאגן, שטוקהולם) ובארה"ב (סאן דייגו ועמק הסיליקון), עם מטה החברה והייצור בסין.
כחברת טכנולוגיה שמה XPENG דגש על משתמשים טכנולוגיים, ואם התרגלנו לקבל עדכוני OTA מהיצרן לרכב בדחיפה, ב XPENG לקחו את זה צעד אחד קדימה ומאפשרים למשתמשים לדווח לחברה בחזרה על חווית המשתמש כך שהחברה יכולה לקבל משוב מיידי ובזמן אמת מהמשתמשים, ולבצע תיקונים בהתאם לדיווחים מהמשתמשים.
רכבי XPENG חשמליים כמובן עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית או כפולה, ומגוון סוללות בהתאם לדגם, כמו גם אפליקציה שימושית עם מגוון אפשרויות לביצוע באמצעות הסלולרי.
דגם הסדאן ה XPENG P7 הוא בעיצוב נקי מאוד של קופה 4 דלתות, חף מגימיקים כמו פסי כרום או עיטורים נוצצים אחרים. ה XPENG P7 אינו רכב קטן, עם אורך כולל של 4.89 מטר, רוחב של 1.9 מטר, וגובה של 1.45 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.998 מטר מרשימים למדי.
ה XPENG P7 נהנה משתי צורות הנעה, אחורית וכפולה. ההנעה האחורית נעזרת במנוע חשמלי בהספק 276 כ"ס ו 44.9 קג"מ, ואילו ההנעה הכפולה כבר עם 473 כ"ס ו 77.2 קג"מ. הביצועים הם 6.7 שניות מ 0 ל 100 בדגם ההנעה האחורית ו 4.1 שניות בגדם ההנעה הכפולה. שני הדגמים עושים שימוש בסוללה בקיבולת של 82.7Kwh היכולה לקבל טעינה איטית AC עד 11Kw, או טעינה מהירה DC עד 175Kw.
הטווח של ה XPENG P7 עומד על 576 ק"מ להנעה האחורית ו 505 ק"מ להנעה הכפולה, שניהם בתקן WLTP. לטובת היעילות האווירודינמית אציין שלרכב מקדם גרר של 0.236 נמוך למדי.
ב XPENG עושים שימוש נרחב ברכיבים מיצרני החלפים הטובים בעולם כך שתוכלו למצוא בלמי ברמבו, מערכת סאונד של דיינאודיו (בחלק מהדגמים) ועוד.
לדגם ההנעה הכפולה יש גירסת קצה הנקראת Wing Edition עם דלתות קדמיות הנפתחות מהציר הקדמי כלפי מעלה באופן חשמלי.
רשימת האיבזור של הדגמים השונים ארוכה ומקיפה, ויכולה לבד לספק תוכן לשתי כתבות.
גם בתחום איבזור הבטיחות ה XPENG מרשימה עם ציון 7 באיבזור בטיחות של משרד התחבורה, וחמישה כוכבים במבחן הריסוק של ה EuroNcap
המחיר עומד על 199,990 לדגם ההנעה האחורית, 266,990 ₪ לכפולה ו 299,990 לדגם ה Wing Edition
הרכב השני שהשיקו בפריזבי היום הוא ה XPENG G9 שהוא SUV מגודל, חשמלי כמובן. ה XPENG G9 שומר על עיצוב נקי אם כי מישהו לא הצליח להתאפק כמו ב P7. איכשהו גם פחות התחברתי לקורה האחורית והחיבור שלה לכנף האחורית.
ל XPENG G9 מימדים מרשימים עם אורך כללי של 4.891 מטר, רוחב של 1.937 מטר וגובה של 1.67 מטר. בסיס הגלגלים זהה לזה של ה P7, כלומר 2.998 מטר.
ה XPENG G9 משווק בשלוש גירסאות – הנעה אחורית, הנעה אחורית LONG RANGE והנעה כפולה 'פרפורמנס'.
דגם הכניסה, הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק 313 כ"ס ו 43.8 קג"מ. דגם זה עושה שימוש בסוללה בקיבולת 78.2Kwh ובעל טווח של 460 ק"מ. את הזינוק מרביצה ל 100 קמ"ש הוא יעשה ב 6.4 שניות. הדגם הבא עם הנעה אחורית הוא ה Long Range עם מנוע וביצועים זהים, אך עם סוללה בקיבולת 98Kwh, המספקת טווח של 570 ק"מ. דגם הפרפורמנס בעל ההנעה הכפולה, כבר עושה שימוש בשני מנועים המספקים יחד 551 כ"ס ו 73 קג"מ. מעמידה ל 100 קמ"ש לוקח לו 3.9 שניות. הסוללה היא הסוללה הגדולה של 98Kwh והטווח עומד על 520 ק"מ. טעינת ה G9 יכולה להיעשות בטעינה איטית AC עד 11Kw או בטעינת DC מהירה בקצב של עד 260Kw להנעה האחורית, ועד 300Kw להנעה הכפולה.
גם כאן רשימת האיבזור ארוכה ומרשימה.
ה XPENG G9 מצויד בכל אמצעי הבטיחות המתקדמים ובהתאמה ציון הבטיחות שלו עומד על 7. דגם זה טרם נבחן על ידי ה EuroNcap, אולם הוא עתיד להיבחן והצפי הוא לציון מקסימלי.
המחיר של ה XPENG G9 מתחיל ב 269,990 ₪ לדגם ההנעה האחורית הרגיל, 309,990 ₪ לטווח הארוך, ועד 364,990 ₪ לדגם הפרפורמנס.
עכשיו נותר להמתין לבחון את המכוניות על הכביש.
קרדיט לתמונות – יח"צ
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב