
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
כל רכב של היצרנית הסינית Xpeng עליו אני נוהג מחזק בי את התחושה שזו היצרנית הסינית הטובה ביותר, שמוצריה נמכרים היום בישראל. ה G6 אינו חריג והוא ממשיך את המגמה שטוו שני אחיו ה G9 הקרוסאובר המגודל וה P7 הסדאן.
ה G6 שהושק בישראל לפני כחודשיים באמצע יולי הוא קרוסאובר קופה חשמלי שהכי מזכיר לי בצורה את הטסלה מודל Y ואת הג'נסיס GV60. החזית כבר מזוהה למדי עם המותג, ועל אף החזית האטומה, ובזכות הפס החוצה את הרכב לכל רוחבו וסמל החברה. צללית הקרוסאובר קופה מתגלה בכל מבט על צד הרכב, וכך גם ידיות נסתרות וחישוקי 20". מאחור שוב פס חוצה את הרכב לכל רוחבו, כיתוב XPENG וזהו. מאחור היה לי חסר עוד אלמנט עיצובי כלשהו להחליק את העיצוב יותר טוב בגרון. התוצאה הכללית נאה למדי לטעמי, ויחד עם הצבע הכתום של הרכב, לא ניתן להתעלמם ממנו על הכביש גם ממרחק. אישית הייתי מעדיף את האחד הצבעים היותר מסורתיים שיש לחברה, ושיושבים יותר טוב על הרכב לטעמי. עוד משהו קטן על הכתום הזה, מרחוק הוא נראה ממש כתום. אבל מקרוב, ובהשתקפות אור חזר, הוא משובץ בהמון נצנצים סגולים. נשבע לכם. את הנצנצים הנסתרים האלה דווקא אהבתי מאוד. ממש מגניב, ושהשם יהיה בעזרו של הפחח שינסה לשחזר את הצבע.
פנים הרכב נקי מאוד. הגה עם שני חישורים, לוח מחוונים בגודל 10.25" שהאמת היא שכל המידע בו למעט המהירות, מיותר. באקספנג שמו לוח מחוונים 'כי צריך', אבל אז לקחו מעצב שנוסע בקורקינט חשמלי ונתנו לו להחליט מה יופיע על הצג. בצד ימין גרף צריכת דלק לא שימושי, במרכז תצוגה של התנועה מסביב, למקרה שהנהג לא יכול לראות מחוץ לשמשה הקדמית, ומשמאל מהירות. בקיצור – מיותר. מולטימדיה בגודל 14.96" עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי, וכמובן עדכוני OTA (Over The Air).
מושב הנהג והנוסע חשמליים, מחוממים ומאווררים, המושבים האחוריים מחוממים. תנוחת הנהיגה טובה, ומהר מאוד מתרגלים לסביבה המאוד נקיה. המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.89 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.
ה G6 משווקת בשלוש גירסאות – גירסת הסטנדרט עם סוללה בקיבולת נטו 66Kwh וטווח מוצהר של 435 ק"מ, הנעה אחורית עם מנוע בהספק 258 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. גירסת הלונג ריינג' (רכב המבחן) בהנעה אחורית גם הוא, סוללה בקיבולת נטו של 87.5Kwh, טווח מוצהר של 570 ק"מ, הנעה האחורית באמצעות מנוע בהספק 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. הגירסה השלישלת, גירסת הפרפורמנס, עם הסוללה הגדולה מבין השתיים וטווח מוצהר של 550 ק"מ, הנעה כפולה, שני מנועים בהספק של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. כל הגירסאות נטענות בטעינת AC בקצב של 11Kw. טעינה מהירה – דגם הסטנדרט נטען בקצב של 215Kw ושני הדגמים עם הסוללה הגדולה נטענים בטעינת DC בקצב של עד 280Kw.
מבחינת ביצועים רשמיים, דגם הסטנדרט מאיץ מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות, הלונג ריינג' ב 6.7 שניות והפרפורמנס ב 4.1 שניות. המהירות הסופית 200 קמ"ש בכולן.
ל G6 אין כפתור התנעה. פתחתם את הרכב – הוא מונע. רק תלחצו על הברקס ושלבו להילוך. עוד חשוב לומר, ל G6 גג פנורמי ענק, ללא כיסוי. כשהרכב עומד בשמש הגג אכן מתחמם, אבל כאשר פנים הרכב מתקרר בזכות המזגן, סינון הקרינה של הגג מצוין, והוא אינו חם במיוחד.
אחרי שעשינו סדר בנתונים, הגיע זמן נהיגה, וכאן ה G6 צוברת המון נקודות זהות. המתלים עושים עבודה מצויינת, למרות שאינם מושלמים. בכביש מהיר המתלים עושים עבודה מצוינת, גם מבודדים היטב וגם מיצרים אחיזה טובה. דווקא במהירות איטית על פסי האטה המתלים חובטים בך יותר מהמצופה. עדיין, מדובר בעבודת מתלים מצוינת שאני לא זוכר מכלי רכב סיניים. גם ההגה נמצא איתם באותה הרמה והוא מדויק ועם משקל טוב.
ל G6 הנעה אחורית, שבמצב 'ספורט' מצליחה לזרוק זנב ברכב רגע שהנהג יבקש או יעשה טעות. כאן הייתי מצפה להתערבות של הגמדים האלקטרוניים שיתפסו את הרכב, אבל הם כנראה בהופעה של שלגיה, או ישנים, כך שהרכב מסוגל פשוט להגיע להיגוי יתר לרוחבו של כל הכביש, בכל לחיצה על הדוושה. זה היה על כביש יבש, חוששני שעל כביש רטוב התופעה תתרחש יותר חזק. מצד אחד כיף גדול, מצד שני לא בטוח שהו ההתנהגות שהייתי רוצה מרכב שעומד להיות נפוץ כל-כך.
למרות נתון התאוצה שהוא מצוין אבל לא חורך אספלט, ה G6 היא רכב מהיר מאוד. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה בכביש מהיר, ואתם תמצאו את עצמכם במהירות שלא התכוונתם אליה, 150 קמ"ש וצפונה. תהיו זהירים וערניים.
ממשק המשתמש יכול היה לעשות עוד שני קליקים למעלה, עם זאת הוא עדיין יותר טוב ממרבית הממשקים הסיניים. הוא משמעותית פחות טוב ממשקים קוריאניים או אירופאים. ביטול תיקון סטייה מנתיב עדיין מצריך יותר מדי קליקים, ויותר מדי הסטת קשב וריכוז למולטימדה.
צריכת החשמל המוצהרת של ה G6 עומדת על 17.5Kwh ל 100 ק"מ. אין ל G6 אפשרות לאפס את הצריכה, והמשתמש יכול להסתפק רק הנתונים שהרכב מספק לו – 2.5 ק"מ אחרונים, 20 מק"מ אחרונים, 100 ק"מ אחרונים ו'מאז ההפעלה'. בלי לקחם על המכונית, ועם לא מעט לחיצות ונסיעה במהירות גבוהה, הנתון הרשמי הוא די קרוב למציאות, כך שהטווח של 570 ק"מ לסוללה מלאה, גם אם עשוי להיות מעט אופטימי, אני מעריך שלא תהיה כל בעיה להוציא מה G6 מעל 500 ק"מ ריאליים לחלוטין, בלי נסיון לחסוך.
בתחום הבטיחות ציידו את ה G6 במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים, והאקספנג מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות וחמישה כוכבים (הציון הגבוה ביותר) במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
סיכום – רכב מצוין. אקספנג ממשיכה בקו המרשים של המוצרים שלה ה P7 וה G9. ה G6 אינה שונה מהן, וגם היא פשוט מצוינת.
מחיר – דגם הסטנדרט 200.0 אש"ח, דגם הלונג ריינג' (רכב המבחן) עולה 225.0 אש"ח, ודגם הפרפורמנס עולה 255.0 אש"ח
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב