המבחן פורסם לראשונה באתר ביזפורטל בנסגרת שיתוף פעולה של car-pad וביזפורטל.
לאלוהי רכבי המבחן היה משהו נגד המבחן הזה, תיאומים שהיו נדחו, הגרסה הבכירה מצאה את עצמה לא זמינה בסוכנות, ואני התעקשתי לקבל דווקא את גרסת הכניסה המעניינת מאוד. בוקר המבחן, בעודי מתכוון לקחת את הרכב לכבישי הדרום מפתיע אותנו בורג נעוץ עמוק בצמיג קדמי ימיני, ולמרות שלא היתה דליפת אוויר, לא לוקחים סיכון ברכב שאין לו גלגל רזרבי, וכך בשבת בבוקר במקום לצאת לכבישי הדרום הריקים, אני ביגאל אלון בת"א בפנצ'רייה דואג שהרמת הרכב תיעשה בזהירות המירבית מהתושבת הייעודית, והטיפול בג'אנט 21" היקר ייעשה בכפפות משי כדי לא לשרוט את החישוק. על אף ההתחלה הקשה, ההמשך היה נפלא, והרכב עצמו התגלה ככזה שהיה שווה את כל המאמץ.
הרכב הוא זיקר 001 בגירסת הלונג ריינג', בעלת ההנעה האחורית. זיקר, מותג הפרימיום של ג'ילי (יחד עם וולוו ו Lynk&co) מציג תפיסה שונה, ובעיקר שונה מאוד מהזיקר X הקרוסאובר הקומפקטי של החברה.
העיצוב עצמו מרשים ומושך תשומת לב. המרכב המרשים בתצורת 'שוטינג ברייק' שהוא סוג של סטיישן ספורטיבי, וסליחה שאין לי דרך אחרת להגדיר אותו. מרכיב העיצוב הבולט, באמת בולט, בחזית ה 001 הם פנסי ה DRL הקדמיים המורכבים משני פסי לד בולטים מעל הכנפיים. מבט מעמיק יותר חושף יחידות תאורה ראשיות המורכבות מארבעה פנסי מטריקס לד מכל צד במרכז הגובה, המחוברות ביניהן עם פס שחור אטום, ועוד כונס אוויר צנוע בתחתית הפגוש. מבט מהצד מציג את צללית ה'שוטינג ברייק' של ה 001, מרכב נמוך, ידיות דלתות שקועות, חישוקי 21", ספויילר בחלק העליון של החלון האחורי היורד בזווית מתונה כלפי הקצה האחורי של הרכב. מאחור יחידות תאורה מורכבות למדי עם יחידת לד רחבה בקצוות הרכב, ועוד שש יחידות המורכבות כל אחת מארבעה פסי לד בצבע אדום, ועוד פס דק לרוחב כל הרכב. התוצאה מיוחדת מאוד ומרשימה מאוד, עד כדי שאנשים זרים עצרו לשאול 'מה זה???'.
המימדים של הזיקר 001 מרשימים גם הם, עם אורך כולל של 4.955 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר. הרוחב 2.0 מטר והגובה 1.56 מטר ומרווח גחון של 17.4 ס"מ. התוצאה היא רכב רחב מאוד ונמוך, ויחד עם המרכב המעוצב יוצר מראה אגרסיבי ורחב היושב צמוד לכביש על אף מרווח הגחון.
פנים הרכב ממשיך את החגיגה החיצונית כאשר הדברים הבולטים מיד לעין ולמגע הם חומרים משובחים ונעימים למגע. מול הנהג לוח מחוונים בגודל בגודל 8.8" עם תצוגה יעילה למידע הנחוץ, במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 15.4" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד מול הנהג צג תצוגה עילית HUD שימושי.
מתחת לצג המרכזי פתחי מיזוג צרים, וקונסולה מרכזית רחבה עם ידית הילוכים קטנה, ולידה חוגה לשליטה על עוצמת השמע, שני מחזיקי כוסות ותא חפצים גדול בין הנהג לנוסע.
מושב הנהג מצויין, חשמלי כמובן עם זיכרונות, וחומרי ריפוד נעימים מאוד. מאחור מרווח מצויין הודות לבסיס הגלגלים המרשים, אולם נוסעים ממש גבוהים עלולים למצוא מעט מחסור במקום לראש.
את הצד הטכני אני אתחיל בסוללת הרכב בקיבולת של 100Kwh, סוללה בקיבולת גבוהה מאוד ביחס לקיבולת אליה התרגלנו שעומדת על בין 70Kwh ל 80Kwh אצל חלק מהמתחרות. הסיבה להתקין סוללה גדולה כזו ברכב היא כמובן לטובת טווח מרשים שעומד על נתון רשמי של 620 ק"מ בדגם המבחן, ו 580-590 ק"מ לדגמי ההנעה הכפולה של ה 001.
סוללה הענק מקבלת טעינת AC איטית בקצב של עד 22Kw או טעינת DC מהירה בקצב של עד 200Kw.
לזיקר 001 בדגם הזה הנעה אחורית באמצעות מנוע יחיד המספק 272 כ"ס ומונט של 35 קג"מ, והתאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות, בדרך למהירות מירבית של 200 קמ"ש. את נתון התאוצה אני יכול לאשר בערך, את נתון המהירות המירבית לא.
הנהיגה ב 001 ממחישה מדוע הרכב נחשב לאחת החשמליות היותר מרשימות שיש. לרכב אחיזת כביש מצויינת יחד עם נוחות ברמות הגבוהות ביותר. מתלי הרכב עושים עבודה משובחת בסינון שיבושים בכביש, אבל לא עושים את זה עם רכות יתרה אלא עם בגרות ושליטה מלאה. למעשה רק פעם יחידה במעבר על פס האטה גבורה ורחב, במהירות גבוהה מדי, סגר המתלה הקדמי מהלך. בכל יתר המפגעים המתלים התמודדו היטב עם הכבישים המשובשים. מאות ק"מ עברו עם הזיקר 001 בנינוחות מוחלטת כאשר המטרה היתה לשתות קפה של בוקר בחניון הלילה של חולות צבעוניים בנגב. (למטיילים מביניכם, חניון הלילה נסגר ואסור לשהות שם בלילה, אלא בחניון חלופי חדש שהוקם לא רחוק משם). הדרך עברה בכביש 6, כביש 40, עוקף באר שבע, ירוחם, ירידה למכתש הגדול דרך הר אבנון וכביש 225 – מגוון של כבישים החל מכבישים מהירים איכותיים ועד כבישי נוף צרים, מתפתלים ומשובשים – בכולם הפגינה ה 001 התנהגות כביש משובחת וצפויה עם אחיזת גבוהה. תענוג.
קלף הפתעה נוסף ששלפה ה 001 מהשרוול היה בצורת צריכת חשמל נמוכה, עם סוללה שלא נגמרת. יציאה מרמת השרון עם סוללה טוענה ב 94%, סיבוב של 232 ק"מ עד עמדת הטעינה של EV-EDGE בערד, והגענו לטעינה עם 43% סוללה. כלומר 232 ק"מ בנהיגה אגרסיבית למדי, כילו 50% מהסוללה. אמנם רחוק למדי מהטווח המוצהר של 620 ק"מ, עם זאת נהיגה שפויה יותר עם ה 001 הניבה צריכת חשמל ממוצעת נמוכה משמעותית , ובפועל אני משער שלא תהיה בעיה לקבל בקלות מהזיקר הזו מעל 500 ק"מ ריאליים לחלוטין.
בהיבטי בטיחות ה 001 מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות, וכאן אני יכול לומר לחובתה שחלק מהמערכות פועלות באופן מתערב מדי, וכל תחילת נהיגה ביצעתי טקס ביטול מערכות בטיחות אקטיביות, למעט בלימה אוטונומית. לזיקר 001 אין בשלב זה מבחן ריסוק של ה EuroNcap.
הסיכום מבחינתי הוא שהזיקר 001 היא מכונית משובחת. העיצוב מרשים, איכות החומרים מרשימה, הביצוע מצויין, ולחובתה תג מחיר שאינו נמוך ועומד על 270.0 אש"ח לדגם המבחן עם ההנעה האחורית, דגם הפרפורמנס עם הנעה כפולה, שני מנועים, 544 כ"ס עולה 295.0 אש"ח, ודגם הקריפטון המאובזר שגם הוא עם הנעה כפולה עולה 330.0 אש"ח.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב