
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.
הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.
אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.
תעודת חובה:
קטגוריה: קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר): אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים: חמישה
הנעה ותיבת הילוכים: טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי 7 הילוכים
הספק ומומנט: 170 כ"ס ו 28 קג"מ
נפח מיכל דלק: 55 ליטר
צריכת דלק (משולב) : 13.15 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות: ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר: 167.0 אש"ח
העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.
פנים הרכב הרבה יותר מוצלח לטעמי עם שילוב צבעים של חום ושחור שעובד נהדר לטעמי. מול הנהג לוח מחוונים בגודל "12.3 עם מגוון תצוגות ומידע, ולצידו מולטימדיה בגודל זהה. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. הממשק עצמו נוח ואינטואיטיבי, עם קיצורים פשוטים וברורים, ובנוסף מתג פיסי למסך הבית. על ההגה מתגי שליטה כמקובל, אלו מימין אחראים על המדיה ותצוגות מהסך בלוח המחוונים, אלו משמאל על בקרת השיוט. קונסולה רחבה ונוחה עם מוט הילוכים עם מצב ספורט בדחיפה קלה ימינה, ואז גם ניתן להוריד ולהעלות הילוכים ידנית.
מושב הנהג נוח מאוד, עם כיוונונים חשמליים, ותמיכה מצויינת לגב, גם התחתון וגם העליון. מאחור, בזכות בסיס הגלגלים הגדול ובזכות רצפה שטוחה לחלוטין, המרווח מצוין. גם לרגליים, גם לראש, וגם לרוחב.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 170 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
עם תחילת נסיעה קצת מוזר לנהוג ברכב חדש עם מנוע בנזין ותיבת הילוכים, לאחר מגוון החשמליות החדשות בשוק. שני דברים מורגשים מיד, הראשון הוא שיא המומנט שצריך לעלות ל – 3000 סל"ד כדי לקבל את הבוסט המצופה מהמנוע, והשני הוא ההססנות הרגילה של תיבות הילוכים רובוטיות. לוקח להן שבריר שניה להבין מה מצופה מהן, וה HS לא חריגה בהתנהגות זו.
המתלים טובים, על גבול הקשיחים, אבל בהחלט לטובה. הם לא מתרסקים על מהמורות אלא מרסנים אותן היטב, ומאפשרים נהיגה בטוחה גם במהירויות גבוהות מאוד. אחיזת הכביש טובה וצפויה, ונהג נורמטיבי ימצא את עצמו בהחלט נהנה מה HS הזו. זינוק מהיר מעמידה מחייב את הנהג ללחיצה די אגרסיבית על דוושת התאוצה, אבל מהרגע שמבינים שזו ההתנהגות הרגילה של רכב טורבו בנזין, ניתן לקבל מהרכב התנהלות די זריזה. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות. נתון שפעם היה נחשב למרשים מאוד, והיום הוא די סטנדרטי.
צריכת הדלק המוצהרת של ה HS עומדת על 13.15 ק"מ לליטר. בנהיגה רגילה / אגרסיבית הוצאנו מהרכב 11 ק"מ לליטר. אבל ההפתעה הגדולה באמת הגיעה בנהיגה רגועה ומתונה, במהירויות של כ 100 קמ"ש. בכזו נהיגה עברה ה HS לא פחות מ 21.2 ק"מ לליטר, נתון נהדר. (אגב, מה שמוכיח שהרבה יותר חשוב מהנתון הרשמי הוא סגנון הנהיגה)
בתחום הבטיחות מצויידת ה HS במרבית המערכות האקטיביות המוכרות עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לנתיב, ניטור נהג ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5, והרכב נבחן ב EuroNcap עם השקתו וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירו של ה HS בגירסת הבנזין עומד על 166,888 ₪, לפני בחירת צבעים.
ה HS נכנס לסביבה עתירת תחרות. גם אם נצמצם את התחרות ל C-SUV בנזין בלבד, הוא יצטרך להתמודד עם מתחרים מצוינים כמו היונדאי טוסון, קיה ספורטאז' וסקודה קארוק יחד עם ובני הדודים מסין, הצ'רי טיגו 7, אחיו התאום הג'אקו 7 וה- KGM טורס, וזה עוד לפני שנכנסנו לדגמים היברידיים, פלאג אין או חשמלי מלא. לזכות ה HS נציין בסיס גלגלים גדול משמעותית מכל המתחרים, ואף גדול מזה של הטוסון LONG אשר מגיע רק עם הנעה היברידית.
הפוסטים הנצפים ביותר

0|
0|
0|רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כדי לספק חוויית משתמש מיטבית, אנו משתמשים בטכנולוגיות כמו קובצי Cookie כדי לאחסן ו/או לגשת למידע על מאפייני הגלישה. הסכמה לטכנולוגיות אלו תאפשר לנו לעבד נתונים כגון התנהגות גלישה או מדדים ייחודיים באתר זה. אי הסכמה או ביטול הסכמה עלולים להשפיע לרעה על תכונות ותפקודים מסוימים של האתר.
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב