האופל קרוסלנד X הוא התשובה של אופל לסגמנט הג'יפונים מבוססי סופר מיני, ומתחרה בכמה מהג'יפונים האיכותיים ביותר שיש. את מותג אופל כולנו מכירים כבר שנים רבות. בעבר המותג היה מזוהה עם איכות גרמנית בזמן שזו נחשבה לתו איכות. אופל היתה הזרוע האירופאית של ג'נרל מוטורס האמריקאית וזכתה להצלחה רבה בשווקים בגרמניה תחת מותג אופל ובבריטניה תחת המותג ווקסהול. בארץ דעך המותג עקב תמחור, איכות ושירות.
לפני זמן לא רב נרכש מותג אופל על ידי קונצרן PSA (פיג'ו סיטרואן), ובמהרה החלו לצאת דגמים מבוססי הפלטפורמות של קונצרן האם החדש. בארץ עבר שיווק דגמי אופל מקבוצת שלמה לקבוצת לובינסקי, וכל דגם חדש של המותג היום יחלוק פלטפורמות, מנועים, תיבות הילוכים וטכנולוגיה עם רכבי PSA, כאשר העיצוב נעשה כך שהוא ייבדל מאחיו הצרפתיים המובהקים.
כך גם הקרוסלנד המבוסס על פלטפורמה של ה 2008 היוצאת, וחולק מנועים ותיבות הילוכים עם דגמי PSA.
הקרוסלנד 'שלנו' הוא בעל מנוע 1.2 ליטר, טורבו בנזין, בהספק של 130 כ"ס ומומנט של ועם תיבת הילוכים בעלת שישה הילוכים תוצרת אייסין היפנית. זו בדיוק תיבת ההילוכים שהיתה בדגמי פיג'ו וסיטרואן עד שעברו לתיבות בעלות שמונה הילוכים.
העיצוב מעט שונה מהרגיל, פחות לכיוון הג'יפאי ויותר לכיוון המיקרו-וואן, בעיקר במבט צד.
החזית סטנדרטית, ומעט חיוורת בהשוואה לעיצובים של חלק מהמתחרים. תחתית החזית בצבע שחור, פגוש בצבעי מרכב, גריל טרפזי שחור וגדול ובאמצעו סמל המותג. פנסי חזית גדולים טמעליהם תפיחה קלה של מכסה המנוע הנמתחת עד לקורות A. מבט צידי מציג שטח שמשות גדול, דבר שיתרום בהמשך גם לתחושה האוורירית ברכב ולשדה הראייה המצויין. פס שחור מעטר את בתית הגלגלים ותחתית הדלתות למראה גבוה מהמציאות. מעט 'קיפולים' בפח מייצרים עניין. קורה B שחורה (זו שבין הדלתות הקדמיות לדלתות האחוריות), וקורה C מעניינת. במקום קורה עבה בצבע מרכב, מעצבי אופל התקינו בה חלון משולש גדול כך שהקורה עצמה חברת את הגג עם החלק האחורי רק ביחידות התאורה האחוריות. במציאות זה פחות מוזר מבתמונות, ושוב, מסייע לשדה ראייה מצויין. החלק האחורי משלב שוב 'קיפול' תלת מימד, ופנסי תאורה מלאים גוונים וצבעים נחצים בין הדלת החמישית לכנף הרכב.
גם העיצוב הפנימי שמרני ביחס למקובל דשבורד חלק, ללא הרבה משחקים, עשוי מחומר רך ונעים למגע. מול הנהג מדי מהירות וסלד שגרתיים, וביניהם מד טמפרטורה ודלק, יחד עם צג מידע. באמצע הדשבורד תמצאו מסך מגע 7", מעט קטן מהמקובל. השליטה על המיזוג והשמע אינטואיטיביים ומידיים. גלגל ההגה עצום בגודלו ואישית היה לי פחות נוח. בהחלט ייתכן ולקהל היעד של הקרוסלנד הגה כזה מסייע לשליטה בטוחה ברכב.
למיזוג ולמערכת השמע יש מתגי הפעלה פשוטים וברורים 'כמו פעם'. עיצוב זה משותף גם לקרוסלנד הגדול, ולא דורש אפילו שניה של הסתגלות. המושבים הקדמיים שטוחים יחסית, עם תמיכה נמוכה לכתפיים ולרגליים. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, ויחד עם שטח חלונות עצום בגודלו מתקבלת תחושה אוורירית מאוד ושדה ראייה נהדר. המושב האחורי נראה במבט ראשון פשוט למדי. ללא שקעים ובליטות מיותרות, עם זאת למי שמסיע ילדים המושב הזה נהדר. אין שום 'בזבוזי' שטח על עיצובים כך שניתן בקלות למקם בו ילדים ללא הרבה מחאות. במימד האורך, למרות בסיס גלגלים של 2.6 מטר, יש שפע של מקום לרגליים בזכות תנוחת ישיבה זקופה. למרות הישיבה הזקופה, בזכות גובה התקרה, יש שפע של מקום לראש, גם לנוסעים גבוהים מהממוצע.
בנסיעה המנוע הנמרץ יחד עם תיבת ההילוכים מאפשרים יציאה מהירה מהמקום, עקיפות זריזות ושיוט במהירות גבוהה מהמקובל. עם זאת אציין כי התחושה היא פחות מעודנת מהמקובל בקרב המתחרים העדכניים. מתלי הקרוסלנד פחות רכים מאחיהם הצרפתיים, וברור שמדובר בכוונה וכיול קשיח יחסית במודע.
בהיבט הבטיחות, הקרוסלנד מיישרת קו בסיסי. בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש, התראה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. סה"כ מסמנת V על הדברים החשובים.
צריכת הדלק של הקרוסלנד היתה מעל 22 ק"מ לליטר בנסיעה מתונה מחוץ לעיר, והדבר אינו מפתיע מאחר ואנחנו כבר מכירים את השילוב המוצלח של המנוע ותיבת ההילוכים בדגמים אחרים.
לזכותו של הקרוסלנד ניתן אם כך לציין שדה ראייה ותחושת אווריריות, מושב אחורי מרווח, ויחידת הנעה מצויינת ומוכחת. לחובתו ניתן לומר כי הוא לא מרגיש מודרני כמו מתחריו העדכניים. למעשה, הבעיה הגדולה של הקרוסלנד היא המתחרים המודרניים והאיכותיים שעימם עליו להתמודד. בהשוואה מול ה 2008 החדשה מבית, או ה T-Cross של פולקסוואגן, שיש לציין בהוגנות שיהיו גם יקרים ממנו, יהיה לו קשה להתמודד.
המחיר הרשמי של הקרוסלנד מתחיל ב 120.0 אש"ח, ועד 125.0 אש"ח. במבצעי 0 ק"מ תוכלו למצוא אותו במחירים אטרקטיביים יותר. תמחור אגרסיבי מאוד לציי רכב יוכל להעלות לא מעט קרוסלנדים כאלרנטיבה לסופר מיני.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב