בדיוק שנה חלפה מאז השקת האופל מוקה בישראל. איכשהו מאז ההשקה, לא מצאתי את הזמן לפנות ולבחון את המוקה באמת, ביום-יום.
אם אתם זוכרים מההשקה (שתוארה כאן) המוקה היא הסנונית המבשרת את השפה העיצובית החדשה של אופל. גם בחלוף שנה, אני מוצא אותה מיוחדת ומרשימה, ובהחלט מסובבת ראשים ומושכת תשומת לב.
המוקה היא B-SUV כלומר ג'יפון שאינו גדול, קטגוריה עמוסת מתחרים מלמעלה ומלמטה מבחינת מחיר ומימדים.
חזית המוקה מעניינת / מחייכת, אבל גם אגרסיבית. במרכז החזית בחלקה העליון יחידה שחורה מבריקה, ובאמצע סמל הברק של אופל. משני הצדדים יחידות תאורה טרפזיות, עם פס לד פנימי. המשך הפגוש הקדמי בצבע מרכב, עם פס איוורור צר במרכז הגובה ובתחתית הפגוש, בו מוטמעים גם שני פנסי ערפל קטנים. במרכז מכסה המנוע פס עדין שנראה טוב יותר מעמדת הנהג. קו מכסה המנוע ממשיך עם קו החלונות, מעט פלסטיקה שחורה בבתי הגלגלים, ופס כרום עוטף את חלונות הצד מלמעלה, עד לדלת החמישית. מאחור יחידות תאורה צרות משולבות גם הן בתאורת לד. סה"כ, כפי שציינתי בפתיח, העיצוב שהיה מקורי עם ההשקה לפני שנה לא איבד את רעננותו, והמוקה נראית נפלא, קומפקטית, כוחנית ויפה למראה.
פנים הרכב נאה גם הוא. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם מבחר תצוגות ומערכת מולטימדיה מקורית בגודל 7", מעט קטן מהסטנדרט המקובל היום. כמובן תאימות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לוח המחוונים והמולטימדיה משולבים באותה היחידה, כאשר מסך המולטימדיה מופנה קלות כלפי הנהג. מתחתיו פתח מיזוג יחיד, צר וארוך ומתגי השליטה על בקרת האקלים. מושב הנהג מתכוונן כמקובל, ואין בעיה להתמקם בנוחות מול ההגה. מאחור המרווח קטן, בהתאם לבסיס הגלגלים העומד על 2.557 מטר צנועים. את מבחן ה 'שלושה מבוגרים במושב האחורי' תשאירו למכוניות אחרות.
מוקת המבחן היא גירסת הבנזין עם מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר המוכר של סטלנטיס ( תאגיד סטלנטיס מאחד בתוכו את פיג'ו סיטרואן אופל ו DS עם קבוצת פיאט קרייזלר על מגוון מותגיה – פיאט, אלפא רומיאו, ג'יפ, ועוד), המפיק 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים פלנטרית בעלת שמונה הילוכים מתוצרך אייסין היפנית.
התנעת המוקה עם מתג, ועם הלחיצה מתעורר המנוע בעל שלושת הצילינדרים. תחילת הנסיעה מהוססת משהו, ואני מגלה שבורר מצבי הנהיגה על מצב נורמל. (יש גם ספורט ואקו). הנסיעה רגועה ונעימה, אם כי כאמור מהוססת משהו. העברת תיבת ההילוכים למצב 'ספורט' משפרת משמעותית את התגובה, ורק כדי להבין על פעולת המצבים השונים אני מעביר את תיבת ההילוכים למצב 'אקו', ונרדם. מצב 'אקו' הוא מצב פלגמטי לחלוטין בו לחיצה על דוושת התאוצה מתורגמת לדיון בינך ובין המנוע שלא בעניין של להעלות סל"ד. ואז שוב 'ספורט' והרכב נעור לחיים חדשים, רענן ונחוש לכל לחיצה. ברור לכם באיזה מצב היה הרכב באופן קבוע? אל תענו. 'ספורט'.
המתלים עושים עבודה טובה מאוד. אין כאן רכות מפנקת של סיטרואן C4 החדשה, אלא עבודת מתלים יותר מהודקת, יותר נוקשה לחיוב, וככל שהמהירות עולה מתקבל רכב שמתנהג הרבה יותר טוב ממה שהייתם מצפים מ'ג'יפון'. נסיעה ארוכה לצפון וחזרה עוברת בקלות ובנוחות כולל מהירויות גבוהות למדי על כבישש, והרכב מרגיש מאוד מגובש ובוגר.
צריכת הדלק של המוקה מצוינת. בנהיגה אגרסיבית, וכשהרכב עמוס בארבעה מבוגרים צריכת הדלק עמדה על קצת מעל 15 ק"מ לליטר, ובנסיעה רגועה, לאורך מעל 100 ק"מ, הציגה המוקה צריכה של כ 23 ק"מ לליטר. המציאות כמובן באמצע, עם זאת מדובר בנתונים מצוינים שמאפשרים לנהג רגוע לחסוך על הוצאות הדלק השוטפות.
למוקה איבזור בטיחות מלא, והיא נהנית מציון של 7 בציון איבזור בטיחות של משרד התחבורה. במבחני הריסוק של ה EuroNcap השיגה המוקה ציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד.
המוקה משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר בשלוש רמות גימור. רמת גימור Elegance שעולה 138,990 ₪, רמת GS LINE שעולה 143,990 ₪ ורמת גימור Ultimate שעולה 147,990 ₪. למוקה החביבה גם גירסה חשמלית מלאה, ברמת האיבזור הגבוהה ביותר, והיא עולה 166,990 ₪.
הסיכום לגבי המוקה הוא בהחלט חיובי. מדובר בג'יפון מעוצב ומיוחד למראה, נעים לשהות, ומושך תשומת לב בעיקר בצבע אדום.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב