אני אתחיל מהסוף ברשותכם,
למעט השם אין שום קשר בין האאוטלנדר החדש לבין האאוטלנדר היוצא. אני לא אכתוב אף מילה יותר על האאוטלנדר היוצא, כי זה לא יהיה הוגן כלפי הדגם החדש שהוא פשוט רכב מצוין, ומגיע לו לקבל את כל 'אור הזרקורים'.
האאוטלנדר הושק לראשונה בשנת 2001 עם דגם דמוי סטיישן מוגבה קלות. בסוד אספר לכם שלדגם זה יש גירסה עם מנוע טורבו והנעה כפולה – אותו סט מנוע / גיר של המיצובישי איוולושן (ואם אתם לא יודעים מה זה מיצובישי איוו, זה בסדר, תתעלמו מהפסקה) ובמחיר מצחיק בהשוואה לאיוו המקורי תקבלו איוו-לנדר מטורף לחלוטין. ב 2006 יצא הדור השני של האאוטלנדר, ובשנת 2012 יצא הדור השלישי, זה שהתחבב כל-כך על עם-ישראל להמוניו והביא את האאוטלנדר לככב ברשימת המבוקשים. יחד עם מחיר אגרסיבי, ועסקאות ליסינג זולות הפך האאוטלנדר הזה גם לחביב ציי הרכב תוך שהוא מציע פתרון לשבעה מקומות.
היום אנחנו עם הדור הרביעי של האאוטלנדר שהפעם עשה קפיצת דרך דרמטית בכל היבט.
חיצונית האאוטלנדר נראה גדול מאוד, יותר גדול ממידותיו האמיתיות. רק לשם ההמחשה, האורך הכללי עומד על 4.71 מטר, בסיס הגלגלים על 2.706 מטר (בסיס גלגלים של משפחתית סטנדרטית), הרוחב על 1.862 מטר, והגובה 1.75 מטר. בזכות גובה הרכב הישיבה בפנים זקופה ומאפשרת מרווח פנימי גדול. עוד נתון מעניין הוא מרווח הגחון מעל 21 ס"מ, אבל אל תטעו לרגע, האאוטלנדר אינו רכב שטח.
חזית האאוטלנדר החדש היא מאוד 'מיצובישית' ומורכבת. במרכז החזית גריל שחור המתרחב כלפי מעלה עם סמל מיצובישי גדול. צמוד לגריל שני עיטורי כרום גדולים בצורת C הפתוחים כלפי חלקו החיצוני של הרכב. יחידות תאורה רבועות גדולות בחלקו החיצוני של אמצע גובה הפגוש. בכל צד של החזית תמצאו עוד שני פסי תאורה דקים בחלקו העליון תאורת יום ובחלקו התחתון תאורת ערפל. על מכסה המנוע כיתוב בולט OUTLANDER. כמה בולט? כשבאתי להראות את הרכב לחבר הוא היה בטוח שהגעתי עם LANDROVER.
מבט צד לרכב כל-כך גדול יכול לשעמם אם משתמשים במשטחים ישרים, אבל לא כאן. קיפול עדין בפח מתחיל מהכנף הקדמית, עולה מעט לגובה ידיות פתיחת הדלתות, ונמתח לאורך הכנף האחורית ומשתלב עם יחידות התאורה הראשיות.
קורות הרכב מושחרות, והקורה האחורית עם השחרה בחלקה העליון ליצירת מראה של 'גג צף'. האאוטלנדר ויתר על חיפויי פלסטיק שחור לבתי הגלגלים ולתחתית הרכב לטובת יצירת מראה של 'כאילו שטח'.
חלקו האחורי עבר גם הוא שינוי דרמטי לטובה. יחידות תאורה צרות, עיצוב עדין בדלת האחורית לשבירת המשטחים.
סה"כ הרכב נראה גדול מאוד ומרשים.
פנים הרכב עבר גם הוא מהפיכה של ממש. העיצוב מודרני ועדכני לחלוטין, ולא נראה עוד כמתיחת פנים או אילוץ. הדשבורד מורכב מכמה שכבות וכמה סוגי חומרים, בהתאם לרמות הגימור. ברכב המבחן המפואר פנים הרכב היה משולב עור בהיר, וכך גם חלקו המרכזי של הדשבורד והציפוי הקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע. בדגמים פשוטים יותר תמצאו את אותו העיצוב אבל בגוונים כהים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 9" (בדגמים הפשוטים המסך בגודל 8") עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו באמצעות כבל, ואפל קארפליי ב BT. מתחת למסך פתחי מיזוג מרכזיים, ומתחתיהם מתגי השליטה על מערכת המיזוג. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" (בדגמים הפשוטים לוח 'רגיל' – ואחרי שנהגתי ברכב 'פשוט' אני חייב לומר שלוח המחוונים הרגיל מצויין). הגה בשרני ועבה עם ארבעה חישורים, וכמובן שליטה מלאה על מערכות השמע ובקרת השיוט. מושב נהג חשמלי מלא, ואם הורגלתם לתנוחת נהיגה 'גבוהה' – אז יחסרו לכם כאן כמה מילימטרים בגובה להרגשה. שזה לא יבלבל אתכם – מושב הנהג מצוין.
שורת המושבים השניה מציגה מרווח מצוין, והיא נעה על מסילה לטובת התאמה למקום לשורת המושבים השלישית. זה אומר שאם המושבים משוכים אחורה עד הסוף, לא באמת ניתן יהיה לשבת בשורה השלישית. אם מישהו רוצה לשבת בשורה השלישית צריך למשוך מעט קדימה את השורה השניה, דבר שיצמצם את מרווח הרגליים.
אם אסכם את סעיפי העיצוב הפנימי והחיצוני, את איכות החומרים והתחושה – עד עכשיו האאוטלנדר החדש עשה קפיצת מדרגה משמעותית בהשוואה לקודמו, והוא לא נופל מהמתחרים.
גם בהיבט הטכני מדובר ברכב חדש לחלוטין. המנוע המותקן בחזית האאוטלנדר הוא מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, אטמוספרי (כלומר לא טורבו) המספק 181 כ"ס ב 6000 סל"ד ו 24.9 קג"מ ב 3600 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה אבל בניגוד לתיבות רציפות פעולתה מנסה לדמות תיבת הילוכים רגילה, וזה דבר טוב.
עם תחילת הנסיעה האאוטלנדר מעדכן אותך שאם לא שמת לב מדובר ברכב אחר לחלוטין ממה שהכרת. מתלי הרכב מכויילים בקפידה (ביחס לסגמנט) והרכב מציג נוחות גבוהה מאוד למעשה בכל אתגר אליו זרקנו אותו. המתלים מבודדים היטב את המהמורות בכביש אבל לא מנתקים אותך הנהג מהנעשה. כנהג אתה מקבל בדיוק את המידע שאתה רוצה מרכב כזה תוך שהוא מציג כבונוס אחיזת כביש גבוהה.
שלא תחת מאמץ, הרכב שקט למדי עד שאחד הנוסעים ברכב שאל אותי אם זה רכב חשמלי. אז אולי זו הגזמה, אבל הרכב שקט מאוד ונעים.
בלחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה נכנס רעש מנוע פחות נעים. גם הרעש שנכנס וגם איך שהוא נשמע, ואת זה אפשר לסדר באמצעות שינוי במערכת הפליטה, אבל אם אני עוסק בשטויות כאלה סימן שלא מצאתי משהו אחר לומר, אז תסיקו את המסקנות לבד.
בנסיעה מהירה האאוטלנדר נינוח מאוד ונעים מאוד, שילוב של מנוע לא מתאמץ ומתלים מצויינים.
אם חיפשת ולא ראיתם עד עכשיו את נתון התאוצה הרשמי של האאוטלנדר החדש, זה בגלל שהוא לא רשום בשום מקום. בברושור הרשמי והיפה של מיצובישי בסעיף 'ביצועים' רשום רדיוס סיבוב מינימלי וצריכת דלק משולבת. לקח לי הרבה זמן גוגל למצוא שבחו"ל הרכב מאיץ מ 0 ל 60 מייל לשעה (96 קמ"ש) ב 8.6 שניות. את נתון המהירות המירבית לא מצאתי, עימכם הסליחה.
צריכת הדלק הרשמית של האאוטלנדר עומדת על 8.7 ליטר ל 100 ק"מ שהם 11.5 ק"מ לליטר אבל לפי נתוני יצרן ולא לפי WLTP. במהלך המבחן שעשיתי לרכב, בנסיעה משולבת רגילה לחלוטין הרכב עבר 10.6 ק"מ לכל ליטר. במבחן נהיגה הכי חסכוני שיש, הצלחתי לסחוט מהאאוטלנדר החביב 18.9 ק"מ לכל ליטר, וזה נאה למדי.
האאוטלנדר מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות הנדרשות ומקבל ציון 6 בסעיף זה (6 מתוך 8 כפי שהגדיר משרד התחבורה)
המחירים של האאוטלנדר החדש לא זולים – מחיר גירסת הבסיס הוא 183,900 ₪ והוא עולה עד 241,900 ₪ לגירסה הבכירה ביותר. באמצע עוד חמש רמות גימור. מצד שני, לא תמצאו רכב שבעה מקומות יותר זול, (למעט דאצ'יה).
בסיכומו של דבר, האאוטלנדר החדש הוא רכב מצוין. נקודה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב