יונדאי סנטה פה
ה SUV המגודל של יונדאי בעל שבעה מקומות.

הסנטה פה של יונדאי מציעה איבזור עשיר מאוד, מערכות בטיחות מלאות ושבעה מקומות. המחיר בהתאם.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הסנטה פה של יונדאי הוצג לראשונה בשנת 2000 והחל להיות משווק ב 2001. הוא היה הניסיון הראשון של יונדאי בסגמנט ה SUV שהלכו והפכו פופולריים, והיום לא ניתן לדמיין את שוק הרכב בלעדיהם. גם בארץ התקבל הסנטה פה באהדה, וצבר לו לא מעט רוכשים. בשנת 2007 הוצג הדור השני של הסנטה פה, שהיה יפה משמעותית מהדור הראשון והמשיך לספק תמורה גבוהה למחיר, חלל פנימי נדיב מאוד, ואף זכה בציון לשבח על ידי 'הקונסיומר ריפורט' הנחשב על אמינות ובטיחות.

הדור השלישי של הסנטה פה הוצג בשנת 2012 תוך שהוא מביא שיפורים ועדכונים בכל היבט, וזכה לפייסליפט משמעותי ב 2017 כדי להישאר אטרקטיבי ועדכני.

אלינו מגיע הסנטה פה ברמת הגימור לקשרי המאובזרת בהגזמה מוחלטת עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר, 185 כ"ס ו 24.6 קג"מ סבירים.

העיצוב החיצוני של הסנטה פה מעודכן ונאה אך לא מסובב ראשים. במידה מסויימת אני מוצא את היותו מעט אנונימי ולא מושך תשומת לב כחיובי מאוד. החזית מציגה גריל טרפזי גדול, יחידות תאורה צרות ו'מלוכסנות', יחידות איתות באמצע גובה הפגוש, ועוד יחידות קטנות בחלקו התחתון של הפגוש. סה"כ חזית אגרסיבית ונאה.

מבט מהצד על הסנטה פה נותן תחושה עד כמה הרכב גדול. האורך הכולל הוא כמעט 4.8 מטר, ולמרות זאת הפרופוציות נכונות ונעימות לעין. מעט פלסטיקה שחורה בתחתית ומסביב לבתי הגלגלים, יחד עם פסי אורך על הגג וצמיגי 19 אינץ' תורמים לתחושה הג'יפאית. חתך הצמיג 235/55 מקררת את ההתלהבות, ועדיין זה לא צמיגים בחתך 40 או 45 של חלק מהמתחרים.

החלק האחורי נאה, אך גם כאן לא יזכה אתכם בחצי מבט נוסף.

בפנים המצב משתפר. ברמת הגימור לקשרי יונדאי שילבו ברכב כמעט כל אביזר נוחות שמצאו במחסן. אני מוותר מראש על הרשימה, מוזמנים לגלוש לאתר יונדאי ולראות. רק אומר שגם כשהחזרתי את הרכב מצאתי עוד כפתורים שעושים כל מיני דברים מגניבים.

עיצוב הדשבורד לעומת זאת חריג ומיוחד, ומורכב מפיסול בפלסטיקה ועור, ובעל מספר קומות וחתכים. מעניין, יפה ומחמיא. מול הנהג לוח מכונים שאינו שגרתי. במרכזו צג דיגיטלי למהירות ולמידע . בשמאל, מד סלד לא שגרתי בצורת סהר, ומימין מד חום ומד דלק. מד הסל"ד הלא שגרתי משדר לכם שאתם לא באמת מתכוונים להיעזר בו בנהיגה. במרכז הדשבורד צג מערכת השמע בגודל 7 אינץ' עם שיקוף מלא לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. מתחת לצג שני פתחי מיזוג וקומה למטה תמצאו את מתגי בקרת האקלים.

הרכב מרופד כולו בעור, והמושבים הקדמיים חשמליים (שני זכרונות למושב הנהג), מחוממים ומאווררים. חימום יש גם להגה, למקרה שממש בא לכם. שורת המושבים האמצעים מרווחת מאוד וקיפול שלה מאפשר גישה לשני המושבים האחוריים שיוכלו להכיל ילדים בלבד, או מבוגר שאתם רוצים להתעלל בו. 

למרות האיבזור הנדיב מאוד ברכב ההדגמה, הרכב לא משדר יוקרה מוגזמת או מוחצנת.

תחילת הנסיעה עם הרכב, ואני מודה שקצת קשה לי להתחבר לבהמה המגודלת. אמנם יש כאן 185 כ"ס, וקצת יותר מ 9 שניות ל 100 קמ"ש, אבל התחושה היא מעט מבולבלת, ואני יודע שהאשמה היא בי ולא ברכב. טיול קניות באיקאה מאפשר ליהנות משימושיות גבוהה מאוד של תא המטען (הדלת חשמלית כמובן) כאשר שורת המושבים השלישי מקופלת. מכיוון שהבעיה היא בי ולא ברכב, אני כופה על עצמי לקום בשבת מוקדם בבוקר, ואחרי כוס קפה לקחת את הרכב לטיול. אולי נתחבר אחד לשני במרחבים. הגירסה שאצלי היא גירסת ה 4X4 עם מרווח גחון של 18.5 ס"מ, ונעילת דיפרנציאל מרכזי. זה לא רכב שטח, אבל בהחלט יכול להגיע לאן שג'יפונים בעלי הנעה קדמית יתקשו. אחרי אירוע גשם, כשהשבילים רטובים ומעט בוציים אני תוהה אם זה היה צעד נכון. הסנטה פה מטייל להנאתו בשבילי השפלה, כשאני משתדל להתחמק מבוץ עמוק ומכשולים. שלא במפתיע גם על משטח חלק למדי, הוא נוסע ללא החלקות או איבוד אחיזה. אני מזכיר לעצמי כל הזמן שאני בגרסה המאובזרת ביותר של הרכב היקר ביותר שיש ליונדאי להציע, ועדיין מטייל בשטח בהנאה רבה. בסופו של סיבוב בוקר של כ 150 ק"מ בשבילי השפלה, ואיזור מצפה משואה היפהפה בעונה זו של השנה, אני מתחיל ליהנות עם הסנטה פה ומה שהוא מציע. אמנם המשפחה ישנה שנת ישרים בשעה שכזו, אבל בקלות הוא יכול לשנע משפחה לחיק הטבע וחזרה, ולעשות זאת בפינוק רב. צריכת הדלק שנדגמה לאותו בוקר, בנסיעה רגועה של 90 קמ"ש עם קרוז קונטרול צריכת הדלק עמדה על מעט פחות מ 15 ק"מ לליטר. בחזרה, במהירות שהשתיקה יפה לה, על כביש 6, צריכת הדלק כבר עמדה על כ 10 ק"מ לליטר, אבל אני משער שאף אחד מרוכשי הרכב לא ינהג בו במהירות הזו לאורך זמן. 

בהיבט הבטיחות הסנטה פה שאצלי מצוייד בכל המערכות המתקדמות הקיימות – בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בלימה אוטנומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.

המחיר של הסנטה פה מעלה את הבעיה הגדולה שלו. המחיר מתחיל ב 230.0 אש"ח, ומטפס עד 300.0 אש"ח לגרסת הדיזל 4X4.  דגם הלקשרי שבמבחן עולה 277.0 אש"ח, וזו גם נקודת החולשה העיקרית שלו, שכן בהיבט השימושיות הסנטה פה בהחלט עושה את העבודה.

בסיכומו של דבר אני מתקשה לחשוב שהייתי מוציא 277.0 עבור סנטה פה, עם זאת, אני יכול להבין מי שירצה את השימושיות והפינוק שלו, ינהל מו"מ עם כלמוביל על הנחה נאה ויעדיף שלא לנקר עיניים לשכנים או ללקוחות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן