קיה סורנטו פלאג אין הייבריד
הנעה יעילה וחסכונית לסורנטו המרווח

הסורנטו פלאג אין לוקח את היתרונות של הסורנטו הרגיל כמה צעדים קדימה עם תא נוסעים מזמין ומפנק, והנעה סופר חסכונית. המגבלה היחידה בהצלחת הדגם היא זמני אספקה ארוכים

את הסורנטו החדש של קיה בחנתי בעבר, וניתן לקרוא את מה שחשבתי עליו בדיוק כאן.

כשנציג טלקאר התקשר וביקש שאתרשם גם מהסורנטו פלאג אין הייבריד, התגובה שלי היתה 'נו, זה סורנטו אבל פלאג אין, מה כבר יכול להיות?'. אז ספויילר, הסורנטו פלאג אין הוא אחת ההפתעות הכי גדולות שהיו לי בזמן האחרון, והוא רכב מרשים מאוד, גם חיצונית וגם בהיבט השימושי.

הסורנטו החדש מגיע בחמש גירסאות. גירסת הכניסה עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, ועולה 238,900 ₪, והיא זו שבחנתי בעבר. גירסת 2.5 בנזין EX במחיר 244,900 ₪, גירסת דיזל בעלת מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר ועולה 259,900 ₪. גירסה היברידית עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ועולה 269,900 ₪, וגירסת טורבו בנזין 1.6 ליטר, פלאג אין הייבריד, ועולה 309,900 שקלים – זו הגירסה במבחננו היום.

בהערת ביניים, אם אתם קוראים ב car-pad מדי פעם, לא יכולתם לפספס את החיבה העזה שלי לרכבי פלאג אין הייבריד. אותם כלי רכב היברידיים, שהיצרנים הגדילו את הסוללה והוסיפו את האפשרות להטעין את סוללת הרכב ממקור מתח חיצוני. הסוללה מספיקה לנסיעות יומיומיות פחות או יותר, וללא מגבלת טווח של רכב חשמלי שכן הרכב היברידי. זהו ללא ספק שלב ביניים נפלא לאימוץ טכנולוגיית הרכב החשמלי המלא. אם אתם קצת נבוכים ואין לכם מושג מדויק מה זה רכב היברידי, מה זה רכב פלאג אין ומה זה רכב חשמלי – הכינותי מראש הסבר מפורט בדיוק כאן.

נחזור לסורנטו פלאג אין,

על פי רוב, בני המשפחה שלי ביקורתיים מאוד לגבי כלי רכב שמגיעים לבחינה, בעיקר בגיזרת המחיר. תגובות כמו 'מה, זה עולה XXX?' או 'בסדר שזה ככה וככה, אבל הרכב ההוא היה יותר טוב' הן תגובות רגילות. הפעם, עם הכניסה לרכב השתררה דממה קלה. המרחב הפנימי הגדול, ריפודי העור הבהירים, שפע שקעי ההטענה הפזורים ברכב, וילונות בחלונות האחוריים ועוד ועוד, ולראשונה התקבלה הסכמה משפחתית 'זה אמנם יקר, אבל האמת, עכשיו מבינים על מה משלמים'. בעודם מתמקמים ברכב, ותוקעים דגלים כקובעים טריטוריה פרטית, אני מנתק את הרכב מהטעינה, ועולה לכיסא הנהג.

חיצונית, הסורנטו פלאג אין דומה מאוד כמובן לסורנטו הבנזין, ואם יש הבדלים הם מינוריים. על הדלת האחורית של תא מהטען יש סמל קטן וצנוע ECO/PLUG IN ועוד פתח תדלוק רק שבמקום מיכל דלק יש בו שקע טעינה.

בעוד שהסורנטו הבנזין היה רכב לבן וגדול, הפלאג אין צבוע בצבע שנקרא על ידי היצרן 'Mineral Blue'. הצביעה הופכת את הסורנטו פלאג אין לרכב שלא ניתן להתעלם ממנו, והוא מושך מבטים. אני חוסך לכם את התיאור החיצוני של הרכב, עברנו עליו בסורנטו הבנזין.

לקיה ניסיון רב עם רכבי פלאג אין, וזה ניכר גם בסורנטו. תחילת הנסיעה חרישית לחלוטין, הרכב מתגנב בדממה מחוץ לרמת השרון בלי להעיר את השכנים. אנחנו מפליגים לעבר הגליל המערבי דרך כביש החוף, ואני ממתין לראות מתי הסוללה תתרוקן, ומחשב הרכב יעיר לחיים את מנוע הטורבו בנזין. זה לקח זמן רכב, כאשר הסורנטו משייט על כביש 2 במהירות של כ 100 קמ"ש, בעזרת הסוללה בלבד. הטווח הרשמי של הסורנטו באמצעות הסוללה בלבד עומד על 57 ק"מ. בפועל, במהירות גבוהה ועם מזגן עובד, התקבל טווח נמוך יותר של כ 45 ק"מ, שהושפעו כאמור מאופן הנסיעה.

מנוע הבנזין התעורר לחיים, ועדיין עשה זאת בשקט יחסי, הודות לבידוד רעשים מצוין, והמעבר בין סוגי ההנעות כמעט ולא מורגש. החיווי בלוח המחוונים מסייע לנהג להבין את ניצול האנרגיה הנקודתי, וגם כאשר הסוללה מתרוקנת הרכב יודע לכבות את מנוע הבנזין כאשר לא נדרש כח והרכב שומר על מהירות הרבה בזכות האנרציה.

המשקל של הסורנטו פלאג אין עומד על 2057 ק"ג שמנמנים, ולמרות זאת התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש של הסורנטו פלאג אין עומדת על 8.4 שניות. לא אימתתי את הנתון, אבל אני יכול בהחלט לאשר כי הרכב מאיץ חזק מאוד, ומהר מאוד, עד כדי כך שאתה שוכח שאתה נוהג ברכב של שני טון פלוס, לפני נוסעים.

עוד משעשע לציין כי בחלק מהנסיעה על כביש 6, אתה על 130 קמ"ש (אם לא יותר) ופתאום מד הסל"ד המציג את סיבובי המנוע של מנוע הבנזין צונח לו ל 0, ואתה מבין שהרכב לאורך ק"מ לא מבוטלים, למרות שהסוללה ריקה, עדיין מתנהל רק על החשמל ללא עזרת מנוע הבנזין.

נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 1.6 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר כ 62 ק"מ לליטר. ברור שנתון זה לא יכול להיות רלוונטי לנסיעה של 300 ק"מ הכולל עליות, כבישים צרים ומפותלים ועוד. עקב בעיה בקריאת הנתונים אני לא יכול לדווח על צריכת דלק אמיתית. בנוסף, המסלול בו אני בוחן צריכת דלק אופטימלית, הוא כ 58 ק"מ. לקחת רכב פלאג אין למסלול הזה, כאשר את מרביתו אם לא את כולו, הוא יעשה רק על הסוללה, זה 'פייק'. רכב כזה צריך לבחון בנתונים אמיתיים של נסיעה לעבודה וחזרה במשך מספר ימים, ולא נתון רגעי. השורה התחתונה היא שאם אתם מטעינים אותו, יש לכם כ 50 ק"מ חשמליים לחלוטין. שלבו את הנתון הזה במתווה הנסיעה היומיומי שלכם, ותבינו עד כמה הסורנטו הזה יכול לחסוך לכם בעלויות דלק.

גם בבטיחות לא חסכו בקיה, כאשר כל משפחת הסורנטו נהנית מסט מערכות בטיחות מלא ומרשים, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות מקסימלי של 8. בהתאם, גם הציונים שהסורנטו קיבל במבחני ריסוק של ה EuroNcap הם מקסימליים – חמישה כוכבי בטיחות ראויים. 

הסיכום הוא שהסורנטו פלאג אין לוקח את כל היתרונות המרשימים של הסורנטו הרגיל, ומקפיץ אותם כמה מדרגות למעלה בזכות ההנעה הנהדרת שלו. הוא נוח מאוד, מרווח מאוד, וחסכוני מאוד.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן