
היונדאי טוסון הוא לא עוד 'ג'יפון'. הטוסון אחראי להפצת הבשורה להמונים באמצע העשור הראשון של שנות ה – 2000. עם מימדים של משפחתית, עיצוב עגלגל וחביב, ישיבה גבוהה, איבזור מפנק, מנוע חזק ותמחור שווה (כמעט) לכל נפש. לאחר השקתו, התברר שהטוסון נהנה מאמינות מוחלטת, דבר שהעלה עוד יותר את מעמדו בשוק. הטוסון הושק בשנת 2004 כשהוא מבוסס על שלדת האלנטרה המשפחתית. רק היום, מועד כתיבת המבחן, בנסיעה לאתר הצילומים הסודי ל car-pad נתקלתי בארבעה טוסונים מהדור הראשון, כולם נוסעים ומתפקדים היטב. הדור השני של הטוסון הושק ב 2009 וזכה לכינוי ix35, כינוי שנזנח כבר בדור השלישי שהושק ב 2015. אנחנו ב 2021 עם הדור הרביעי של הטוסון, שבינתיים יצר לעצמו שם וביקוש מהחזקים בשוק הרכב.
עם השקת הטוסון החדש, עוד לפני שנחת בארץ הטוסון הראשון ונישק את אדמת ארץ הקודש, פתחה היבואנית כלמוביל את האפשרות להזמין את הטוסון החדש. תאמינו או לא, רק על סמך תמונות כ 2500 לקוחות (או 2800 ) ניגשו ליבואן, שילמו מקדמה, והזמינו טוסון חדש. חוזק מותג כזה מצביע על אמון מוחלט ברכב וביבואן, וידיעה ברורה מה התועלות של הטוסון.
העיצוב של הטוסון החדש מספר סיפור יותר עמוק ממה שנדמה במבט ראשון? ראיתם את האלנטרה החדשה? (כרגע בייבוא אישי בלבד, עוד מעט ביבוא סדיר) ראיתם את ה i20 החדשה? אם ראיתם, אתם מבינים שיונדאי מנסה לייצר זהות ברורה באמצעות עיצוב, וזונחת את העיצובים שמשתדלים רק לא להרגיז אף אחד. אישית, אני מאוד אוהב את הכיוון החדש.
שני פרטי עיצוב בולטים מיד בטוסון החדש – החזית והחלק האחורי. איך נתאר את החזית? חמישה פסי לד אופקיים בכל צד, ארבעה אחד מתחת לשני והחמישי לצידם, ויוצרים ביחד צורת משולש. ביניהם גריש שחור, ובפינות התחתונות של הפגוש עוד יחידות תאורה, בהתאם לרמת הגימור. התוצאה לא דומה לאף רכב אחר על הכביש, יפה יותר או פחות – עניין של טעם. גם מאחור לא תוכלו להתבלבל עם אף רכב אחר. בכל צד שתי יחידות תאורה בצורת משולש העומד על הקודקוד, כאשר פס עדין מחבר את גופי התאורה לרוחב כל הרכב. ואם לא הבנתם דבר מהתיאור – פשוט תסתכלו בתמונות. בתי הגלגלים מקבלים ניפוח הכולל את כל הכנף (קדמית או אחורית) וגולש עמוק לתוך הדלתות. פסי עיצוב חוצים לכל אורך הטוסון ומשתלבים עם בתי הגלגלים. התוצאה ברורה ומזוהה, כאילו ניתנה הנחיה (ואני מניח שניתנה כזו הנחיה) 'תשתמשו במאפיינים שהוגדרו, ותעצבו רכב שלא יתבלבלו בו משום זוית מבט עם אף רכב אחר, קפיש?' (מניח שאמרו את זה בקוריאנית – 물론이야? – אם גוגל טרנסלייט מדוייק).
בסיס הגלגלים של הטוסון צמח בסנטימטר שלם ל 2.68 מטר, אבל מן הראוי לציין שמעולם לא היה חסר מקום במושב האחורי של הטוסון, אז עכשיו יש עוד קצת. זה אומר שאם אני מכוון לעצמי את מושב הנהג, ומתיישב במושב האחורי, מאחורי מושב הנהג יש לי המון מקום. עוד חשוב לציין כי רצפת הרכב שטוחה כמעט לחלוטין, מה שמאפשר גם לנוסע שיושב באמצע המושב האחורי להתפנק עם מרווח רגליים סביר, זאת בנוסף לפתחי המיזוג שיהיו בדיוק מולו.
רכב המבחן בגירסת 1.6 טורבו בנזין, וברמת גימור לקשרי המפנקת , עוד מתוכנן מבחן גם לגירסת ציי רכב עם מנוע 2.0 ליטר ורמת גימור פרימיום.
העיצוב המיוחד לא נשאר בחוץ, והוא ממשיך גם לתוך הרכב, אך פחות מוחצן. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", המשנה את התצוגה בהתאם לבחירת בורר מצב ההילוכים – אקו, נורמל וספורט. הדשבורד בנוי ממספר 'קומות' עם המשולבות עם טקסטורות וצבעים שונים. פס עיצובי מתחיל בדלת הרכב, נמתח לצד לוח המחוונים, משתלב עם פתחי המיזוג המרכזיים, ממשיך מול הנוסע, ולדלת הנוסע. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. צג המולטימדיה הוא חלק מפאנל שחור חלק עם כפתורי מגע שהחסרון הגדול שלו הוא שכל פירור אבק וטביעות אצבעות נראות היטב. המרכז הקונסולה נמצאים כפתורי ההילוכים, ומתג למעצור היד. המשענת ליד ימין של הנהג נעימה ונוחה, ומסתירה תא חפצים גדול.
מול הנהג הגה עם ארבעה חישורים אופקיים, ושליטה מלאה על המולטימדיה, בקרת השיוט, ופונקציות של מערכות הבטיחות המקוריות. ההגה מתכוונן לעומק ולגובה, ובקלות מתמקמים בתנוחת נהיגה נוחה.
ברכב המבחן יש גם גג פנורמי נפתח, שאינו גובה מחיר במרווח הראש לנהג או לנוסעים.
על הפן הדינאמי אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 180 כ"ס ב 5500 סל"ד, ו 27 קג"מ בטווח הסלד שבין 1500 ל 4500 סלד. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
לרכב אפשרות להתנעה מרחוק, רק שכאשר מותקנת קודנית ברכב זה קצת מתנגש.
בנסיעה מתגלה הטוסון כנוח ונעים מאוד לנסיעה ולשהות. הרכב שקט יחסית, והמתלים מבודדים היטב את המהמורות בכבישים בכל המהירויות. מה שהיה פחות נעים זה שיבושים גליים רצופים בכביש מהיר (6) שהוציאו את הרכב מאיזון והכריחו הורדה של המהירות. אין בטוסון התנהגות ספורטיבית מושחזת, וזה לא תפקידו.
בניגוד להרבה מכוניות שמבטיחות הרבה כוחות סוס, אבל במציאות אתה מחפש את הפירצה באורווה ממנה ברחו מלא סוסונים, יונדאי מבטיחים 180 כ"ס, ומספקים אותם, עד האחרון. לחיצה נמרצת על הדוושה מזניקה את הטוסון במהירות ובנחישות מורגשת. לא אימתתי את נתון התאוצה העומד על 8.8 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש, אבל כל לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מביאה עימה את כל הכח. מצבי תיבת ההילוכים עליהם רמזתי קודם – אקו, נורמל וספורט משנים משמעותית את תגובות הרכב. אם במצב 'נורמל' התחושה בחלק העליון של דוושת התאוצה היא מעט אנמית, במעבר למצב 'ספורט' התגובות מתחדדות, ומצאתי את עצמי נוסע במצב זה גם בנהיגה מנהלתית, בזכות התגובה המהירה של דוושת התאוצה.
נהיגה במהירות גבוהה (יחסית + שלילה) מרגישה לטוסון מאוד טבעית ונינוחה, עם תאוצות ביניים מצויינות לסגמנט שלו.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן, הגיעה ל 10.5 ק"מ לליטר, כאשר חלק לא מבוטל מהנהיגה היה אגרסיבי וללא רחמים. זה נמוך מהצריכה הרשמית העומדת על כ 14 ק"מ לליטר. במאמר מוסגר, הייתי שמח שכל היבואנים יעברו לפרסם נתוני צריכת דלק לפי תקן WLTP. בנהיגה חסכונית מאוד, צרך הטוסון טורבו כ – 19 ק"מ לליטר.
מפרט הבטיחות של הטוסון מקיף וראוי, ונכון לדעתי שלא יחסכו עלינו בבטיחות. רמות הגימור פרימיום, פרסטיג' ופנורמיק מקבלות ציון בטיחות 7 בקריטריונים של משרד התחבורה, ואילו לקשרי ועלית מקבלות את הציון 8 המקסימלי. זה אומר שיש לכם בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. לחובת הטוסון אציין כי רק ברמות הגימור הגבוהות יש בקרת שיוט אדפטיבית.
החסרון הגדול של הטוסון, הג'ירפה שבחדר שאף אחד לא מדבר עליה, הוא יחידות ההנעה של הטוסון. לא, אני לא מתכוון לביקורת שנשמעה על שימוש ביחידות ההנעה של הדגם היוצא, אלה מספקות בדיוק את מה שמבוקש מהן. אני מתייחס להיעדרן (בשלב זה בארץ) של גירסאות היברידיות ופלאג אין, ובמידה ויגיעו לארץ יכולות להיות להיט היסטרי בהינתן תמחור נכון.
הטוסון נמכר ברמת הגימור הבסיסית החל מ 159,900 ועד 191,900 ₪. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את הטוסון ב 148,900 ₪ לגירסת הכניסה.
הסיכום של הטוסון הוא מאוד חיובי. לטעמי מדובר ברכב מצוין עם עיצוב מיוחד ושונה. הוא נוח מאוד לנסיעה, מאובזר היטב ומפנק. הטוסון החדש חוזר לטופ של הסגמנט כשהוא מוכיח עוצמת מותג נדירה.
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב