אירועים פנימיים של יבואני רכב הם בדרך כלל גם משעממים וגם סגורים לתקשורת. הרצאה, דברי עידוד ושבח מבכיר כלשהו, המנכ"ל שעולה על הבמה ומספר שהנכס הכי חשוב הוא העובדים, חלוקת תעודות הצטיינות, שי קטן, ותודה לשולה שאירגנה את האירוע.
כשנחתה במערכת car-pad הזמנה להגיע לאירוע פנימי של יונדאי ההתייחסות היתה זהה 'באמאש'כם שחררו'. אבל אז הגיע טלפון מאחד מאנשי הקשר בחברה עם בקשה, 'תגיע, אתה תאהב את זה, זה לא עוד אירוע רגיל'. אז באתי.
אם באירועים מסוג זה יש מבואה עם דלפק הרשמה, כיבוד קל, אולם עם כסאות ובצד שירותים לאורחים, כבר בכניסה אתה מבין שהאירוע שונה. שני אולמות גדולים. בשמאלי עומדות שמונה דגמי יונדאי, קונה אחת, שתי איוניק 5, אחת איוניק 6 וארבע אלנטרה היברידית. לצד כל אחת מהן שולחן קטן עם סט כלים ואביזרים. כבר שם אתה מבין שהאירוע שונה.
חברת יונדאי העולמית מסמיכה אנשי שירות לטפל ברכבי הקונצרן. תופתעו מאוד כמוני, לגלות כי מתוך כלל המוסמכים מהעולם לרמה הטכנית הגבוהה ביותר של היצרן, 30% מהם הגיעו ממדינה קטנה במזרח התיכון, מישראל. זה מספר פנומנלי שהציב את ישראל כ'נקודה חמה' במפה שתלויה בחדר מנכ"ל יונדאי בדרום קוריאה. ישראל נחשבת אצל היצרן כמובילה בתחום ברמת הידע והפתרונות המפותחים כאן, וחלקם מופצים ומיושמים בשאר העולם כפתרונות הבית של יונדאי.
נחזור לאירוע. באירוע משתתפים 22 המאבחנים הטובים ביותר של יונדאי בארץ. המאבחנים עוברים מספר תחנות, מוגבלות בזמן. בכלי הרכב שהזכרתי הוטמעו תקלות, ועל המאבחנים להתחיל בתהליך הפתרון, בהתאם למתודולוגיית האיבחון של היצרן. המאבחנים נמדדים ומקבלים ציונים על רמת ואיכות הביצוע.
לאחר מכן הם עוברים לאולם הימני בו מוצבים רכיבים שונים על שולחנות והמאבחנים נדרשים לבחון את הרכיב ולאתר אם הוא תקין או תקול, עמדות עם דיאגרמה של רכב חשמלי וכרטיסיות קטנות אותן יש להתאים במקום הנכון. עמדת שיחה טכנית באנגלית, שכן בשורה התחתונה החומר המקצועי של היצרן הוא באנגלית, ובסוף מבחן מסכם בן שעה וחצי. כבר בשעות הבוקר המאבחנים נראים קצת מותשים מהעומס שמטילים עליהם הצוותים הטכניים של יונדאי, והתחרות רק החלה. המצטיין נוסע ליצג את ישראל בתחרות העולמית שתיערך באוקטובר בדרום קוריאה.
התחרות הקודמת נערכה ב 2019 טרום מגיפת הקורונה. זוכרים? היה כזה דבר? אז תחשבו על שוק הרכב ב 2019 לעומת שוק הרכב ב 2023. אם ב 2019 התחרות התמקדה בהנעת ICE (כלומר מנועי בעירה פנימית) וקצת היברידי, ב 2023 בישראל המיקוד כולו הוא חשמלי והיברידי, בהתאמה לשינויים שעוברים על השוק המקומי. זה לא בהכרח כך בשאר השווקים בעולם, אבל זה נותן פרספקטיבה על ציר הזמן למהפיכה שאנחנו נמצאים בתוכה. זה גם מציב סט סכנות שונה לחלוטין בפני האיש הטכני. פחות חלקים נעים, הרבה יותר חשמל במתח גבוה שיכול להרוג אותך בשניה.
מבין 22 המאבחנים המובילים של יונדאי לא נמצאה מאבחנת אחת, ולשאלתי בנושא שהרי לא מדובר כאן בעבודה פיזית נעניתי כי בעבר אכן היו מאבחנות ואם מישהי קוראת ורוצה להצטרף – היא מוזמנת. עם זאת את התמיכה הטכנית של המאבחנים מנהלת נטליה שנחשבת ביונדאי לאורים והתומים בתחום.
ביונדאי הכינו עמדה לאנשי תקשורת, לבחון את הידע שלהם בתחום החשמלי. לבושתי קיבלתי ציון 'מספיק בקושי', ולכן נדלג על החלק הזה ונמשיך.
אירועים כאלה הם הזדמנות מצוינת לשיחות רקע והבנת התהליכים בשוק, הבנת נקודת המבט של היצרן והיבואן, ולעיתים גם חדשות מעניינות בתחום. כך הזדמנה שיחה עם נדב לבנה שאישר כי בכלמוביל מקימים מפעל מיחזור סוללות בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. המפעל שיהיה מוסמך לתקנים המערביים הגבוהים ביותר יוכל לשפץ ולהחיות סוללות, למחזר את הפסולת ועוד. הקמת המפעל והטכנולוגיה המלווה אותו הם אתגר עצום, אבל חשוב מאוד ומצביע גם על ראיית הקיימות של החברה. בסופו של דבר מפעל כזה צריך להצדיק את קיומו גם בהיבט העסקי וגם בהיבט החברתי.
מי זכה בתחרות?
ראשית יונדאי ישראל היא הזוכה הגדולה עם אירוע כזה שמעלה את הרף המקצועי עוד רמה אחת למעלה.
מבין 22 הכוכבים של יונדאי זכה במקום הראשון עידן שרמי ממרכז השירות של יונדאי 'הילוך שישי' בראשון לציון.
קרדיט לתמונות – רונן טופלברג
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב