פיג'ו 308GT
משפחתית מהירה ושימושית

ה 308GT מציעה שימושיות יומיומית איכותית, עם בונוס בדמות שדון קטן שממתין לקריאה מתחת לדוושת התאוצה, ומשחרר 225 כ"ס לכביש. התוצאה היא על גבול הספורטיבית, ותספק 99% מהנהגים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הרבה מחשבות על מיצוב ה 308GT החדשה של פיג'ו עברו בראש. שמרתי אותן לעצמי על מנת למנוע הטיה של חברים נוספים שינהגו ברכב. כך נכנס בוחן 1 לרכב, התחיל לנהוג וישר אמר "בלי להתכוון היא מכוונת לגולף GTI במצח". בוחן 2 נכנס לנהוג, ובמהלך קטע מהיר כלשהו, "תשמע, בקטע הזה היא הרבה יותר מהירה מה BRZ". בוחן 3 נכנס ואחרי סיבוב ארוך אמר "אני מאוד אוהב אותה, היא לא מכוונת לגולף GTI אבל יהיה מעניין להשוות אותה לסיביק טורבו". 

ככה, שלושתם, כל אחד בנפרד הציג את החידה הגדולה של הפיג'ו 308GT. אם נקפוץ לשורת הסיום אז אני מוסיף למשפט הראשון "הפיג'ו 308GT הנפלאה הזו" .

אפשר להתחיל,

ה GT הזו נראית כמו כל 308 חדשה. בסיס גלגים של 2.62 מטר, ואורך כולל של 4.25 מטר מדובר בהאצ'בק טהורה עם טיפה אלמנטים עיצוביים למביני עניין. דיפיוזר אחורי עם שני פתחי אגזוז מלבניים צרים אחד מכל צד (בחינה טיפה יותר מעמיקה – זה פייק. זה סתם תוספת מלאכותית ללא פונקציונליות למעט עיצובית). בצדדים הרחבה עדינה לחצאית, וסמלי GT עדינים. על רכב המבחן הודבקו בנוסף גם במדבקות ענקיות "308GT 225HP", אי אפשר לפספס.

השינויים בפנים הרכב כוללות מושבי עור ספורטיביים, בורר מצבי נהיגה (נורמל, ספורט, אקו), הגה עם סמלי GT בחלקו התחתון הישר. וזהו בערך.

אותו לוח מכוונים 'מעל' ההגה, עם מד מהירות משמאל ומד סל"ד 'הפוך' ומעצבן (המחוג עולה מימין לשמאל נגד כיוון השעון) מימין.

הרכב צוייד בגג פנורמי לאורך כמעט כל הגג, עם וילון חשמלי. יחסית למה שניתן לצפות הוילון הצליח להסתיר היטב את השמש החמה. בשעות אחה"צ והערב כבר היה נעים לנסוע עם וילון פתוח וליהנות מתחושת אווריריות.

הרכב מצויד במנוע 1.6 ליטר טורבו המוכר של הקונצרן, כאן הוא מפיק לא פחות מ- 225 כ"ס ו 30.6 קג"מ ב 1900 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, תוצרת אייסין – וכמקובל אצל PSA – תיבה פלנטרית. הביצועים 'חמים' אבל לא לוהטים. 7.4 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 235 קמ"ש.

לרכב מערכות בטיחות מלאות – שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התראה על שטח מת, התראה על עייפות, וניטור מרחק לפנים – בקיצור – סט מערכות בטיחות מלא וטוב.

הרכב קילס (Keyless) לחלוטין, כניסה והתנעה. בנהיגה מנהלתית רגילה, מדובר באותה 308 האצ'בק נעימה ושימושית. המתלים עושים עבודה מצוינת. על אף שהרכב מצויד בג'אנט 18" וצמיגי 225/40/18 פסי האטה עוברים בנינוחות ללא חבטה בתא הנוסעים, גם כשעוברים אותם במהירות גבוהה מהמתוכנן. נוחות הרכב מפתיעה לטובה גם בהתחשב בייעוד הסמי-ספורטיבי המצופה ממנו.

בכבישים מהירים, נשמרת נוחות גבוהה מאוד, אבל נכנסים לפעולה המנוע והגיר. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מזניקה את הרכב קדימה, אבל לא באגרסיביות. אני חושד שדווקא תיבת ההילוכים המצויינת, מסרסת מעט את המנוע ומונעת ממנו להוציא כל מה שיש לו לכביש כמצופה מ 225 כ"ס.  הכל נינוח ורגוע, ורק מבט חטוף במראות מראה כי אותן מכוניות שביקשת לעקוף הן נקודה קטנה ורחוקה מאחורה והרכב שועט קדימה במהירויות לא חוקיות בעליל. הקלות שהיא עושה את זה, והנינוחות בה זה מתבצע מרשימות מאוד.

משנית

בכבישים מפותלים שומרת הלביאה על נוחות גבוהה יחד עם אחיזה מרשימה. אין דרמות, אין איבודי אחיזה, אין תת היגוי מורגש, וגם התערבות של בקרות המשיכה היא מאוד עדינה ולא מפריעה מדי. למעשה הלביאה יכולה לפתח קצב מהיר למדי גם בכביש מפותל. מספיק מהיר כדי שנחשוב איך גולף GTI היתה מתנהגת כאן בדיוק. אז על הקצה, ממש ממש בקצה, המתלים הרכים יותר של הפיג'ו כבר רומזים שהיית צריך להזמין את ה 308GTI .

זה הרכב הראשון שבחנתי בו מהר מאוד קבעתי את בורר המצבים על 'ספורט' וזה היה המצב הקבוע. במצב הנורמלי התקבל רכב רגוע מדי, ומצב אקו הרגיש כמו מצב ספגטי. במצב ספורט כל התגובות הופכות לחדות יותר וכבונוס יש גם רעש של מנוע מהרמקולים. רק היושבים ברכב שומעים אותו. הוא גם מרגיש מלאכותי מדי.

ביום הכי חם השנה, כששריפה אדירה בוערת ביער בן שמן, אני נוסע לצפון הרחוק. אמר מי שאמר שזה לא מבחן לרכב אלא מבחן למזגן של רכב. למרות טמפרטורות של מעל 40 מעלות בחוץ, ברכב קריר ונעים.

נסיעה משפחתית עם כל המשפחה הביאה לתלונות מהמושב האחורי שהוא זקוף מדי, ובהשוואה למרווח הפנים בקורולה המשפחתית ה 308 מעט צפופה יותר.  לא נרשמו כל תלונות על נוחות הנסיעה.

חסרונות בכל זאת – זה אולי קטנוני אבל היו חסרים לי פתחי מיזוג אחוריים וחסר עוד שקע כח איפשהו ברכב, לא אכפת לי איפה רק שיהיה בתא הנוסעים. בנוסף, אני יודע שהפרט הכי חשוב ברכב היום זו מערכת השמע. אני מודה שלא התעמקתי בה. היה ווייז מובנה, היה סטרימינג טוב, מבחינתי לא צריך יותר.

אני מצרף השוואה שביצעתי מול אותן שלוש מכוניות שהוזכרו בפתיח כמתחרות אפשריות ל GT – הגולף GTI, ה BRZ וההונדה סיביק טורבו. זה לא אומר שגם הן מתחרות בינן לבין עצמן, אבל אחת מלמטה ושתיים מעל מאפשרות לנסות למקם את ה GT על סקאלה אינדיבידואלית שכל אחד מאיתנו עושה לעצמו.

לסיכום, ה GT איננה מתחרה לגולף GTI הרגילה (לא הפרפורמנס) אבל היא לא רחוקה ממנה, וההפרש במחיר הוא כ 50.0 אש"ח וזה הרבה מאוד בשביל הבדלים ממש בקצה. היא משמעותית יותר שימושית מסובארו BRZ וככל הנראה יותר מהירה מסיביק טורבו.

בסה"כ מדובר במכונית GT נפלאה, שיכולה להיות רכב דיילי למשפחה.  היא יכולה לשמש כמשפחתית סטנדרטית למשימות השבוע, אבל גם לאפשר לצאת בשבת בבוקר לסיבוב פתיחת שסתומים מהיר עם מכוניות ספורטיביות טהורות, שלא בהכרח יהיו מהירות ממנה.

המחיר הקטלוגי עומד על עשרה שקלים פחות מ 175,000 ₪, אבל שמועות רומזות על מכירה במבצע 'חבר' הקרוב (נכון לאוגוסט 2019) ב 159,990 ₪, ובמחיר הזה, זו כבר עסקה מעולה.

המבחן המקורי פורסם באתר קארספורום בתאריך 28.7.2019. תוכלו לקרוא אותו כאן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן