כמעט שנה עברה מאז הושקה בישראל הארקנה של רנו, ועד שהיא הגיעה למבחן. עיקר הדחייה נבעה ממחסור במלאים, כמו עם הרבה מאוד דגמים, ועתה לא רק שמתחילים להיות מלאים זמינים, הרכב כבר מוצע גם לציי רכב על ידי פריזבי (מיתוג מחדש וריכוז פעילויות התחבורה, המימון והביטוח של קבוצת קרסו).
הארקנה שמגיעה אלינו היא הדגם המעניין במיוחד, והמיועד לציי רכב , דגם ה iconic 1.33 ליטר, היברידי קל.
הארקנה היא מעין משפחתית SUV קופה, והיא נאה למדי, בעיקר לא בצבע של רכב המבחן. למעשה מבין הצבעים המוצעים בארקנה, צבע רכב המבחן הוא הכי פחות מחמיא לרכב, וכמובן שזה עניין של טעם.
חזית הארקנה היא חזית רנו מודרנית אופיינית, עם גריל טרפזי הפוך, יחידות תאורה משלובות פס לד וסמל רנו גדול בחזית. בשונה ממרבית כלי הרכב, בארקנה מבט מהצד הוא המעניין וחושף מבנה של SUV קופה. חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולתחתית המרכב לטובת מראה 'גבוה'. גם מאחור הארקנה נאה למדי, עם יחידות תאורה גדולות משולבות פסי לד אדום, ופלסטיקה שחורה בתחתית מקנה מראה גבוה מהמצופה. סה"כ הארקנה רכב נאה.
העיצוב הנאה ממשיך בתא הנוסעים, אם כי התחושה לפחות ברמת הגימור הבסיסית לציי רכב היא של רכב פשוט. מול הנהג לוח מחוונים עם מד מהירות גדול מימין ומד סלד גדול משמאל. באמצע צג מידע 4.2". דשבורד כהה ובמרכזו מערכת מולטימדיה בגודל 7", עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. קומה מתחת מתגי מערכת המיזוג, ומוט ההילוכים. מעצור היד חשמלי. המושבים נוחים, אם כי אינם מקנים תחושת 'פינוק' כמו שהורגלנו לקבל מרנו. מאחור המרווח ראוי בהחלט, כצפוי מבסיס גלגלים נדיב של 2.72 מטר. היושבים מאחור נהנים גם מפתחי מיזוג ושקטי טעינה. שלושת הילדים שישבו מאחור ציינו כי 'צפוף' פה. כששאלתי מה זה 'צפוף' ובהשוואה למה, (התרגלו למושב אחורי של איוניק 5) ענו לי 'זה כמו בספורטאז' שהיה לאמא'. התשובה הזו היא אחת המחמאות הגדולות שהם יכלו לתת, והכוונה היתה יותר למימד הרוחב. כשאני כיוונתי לעצמי את מושב הנהג, ולאחר מכן התיישבתי מאחוריי, בהחלט היה מקום.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר, המפיק בארקנה 140 כ"ס ו 26.5 קג"מ. מנוע זה נמצא בדגמים רבים של הקונצרן, והוא פרי פיתוח משותף עם מרצדס, ומותקן גם במכוניות של יצרן הפרימיום הגרמני. מדובר במנוע מצויין, חזק וגמיש, שאני מאוד אוהב את פעולתו. כאן משוודך המנוע לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, (ומנופים מאחורי ההגה להעלאה והורדה ידינית של ההילוכים). הארקנה הזו מצויידת גם במערכת היברידית קלה. מאוד קלה. את פעולתה הרגשתי רק בגלישה איטית לרמזורים או בעמידה.
הנסיעה בארקנה נוחה למדי, אבל אם אתם מצפים לתחושה של 'אוטו צרפתי' של פעם, אתם תתאכזבו. לדעתי החוליה החלשה כאן היא דווקא מושב הנהג הבסיסי ברמת הגימור שנבחנה. פסי האטה, שיבושים ובורות עוברים מתחת לגלגלי הארקנה ללא דרמה מיוחדת. ממש ניתן להרגיש שמי שכייל את המתלים עשה זאת הרבה פעמים בעבר ויודע מה הוא עושה.
הארקנה יציבה ומשדרת נינוחות גם במהירות גבוהה למדי על כביש שש וגם בכבישים יותר מאתגרים שמחייבים שלדה טובה, כך שבהיבט התנהגות הכביש והנוחות, גם הדגם הבסיסי מצליח להיות ראוי בהחלט.
צריכת הדלק של הארקנה נבדקה פעמיים. פעם בנסיעה רגילה, כשהרכב עמוס, התנועה צפופה, והרגל כבדה על דוושת התאוצה צרכה הרנו 9.2 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 11 ק"מ לליטר. אבל בבדיקת צריכת הדלק האופטימלית, בנהיגה רגועה על 90 קמ"ש, צרכה הארקנה 4.2 ליטר ל 100 ק"מ, קרוב מאוד ל 25 ק"מ לליטר. מסקנות? צריכת הדלק המשולבת הרשמית של רכב המבחן עומד על 5.8 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר מעל 17 ק"מ לליטר. להערכתי צריכה זו או מעט נמוכה מכל באיזור 15 – 16 ק"מ לליטר – זו תוצאה ריאלית לחלוטין בשימוש יומיומי רגיל.
לא הכל מושלם בממלכת הארקנה. ספציפית תיבת ההילוכים. כמות הפעמים בה חיפשתי מתג 'ספורט' לתיבת ההילוכים לעורר אותה מעצלנותה, היתה רבה. התיבה מגיבה באיטיות יחסית למה שהמנוע יכול לספק, ומעקרת חלק מהמומנט שלו. כשהיא משתלבת מתקבלת תגובה חזקה מדי שמעבירה טלטול לא נעים לנוסעים. מכיוון שתיבת ההילוכים הרובוטית מבוקרת מחשב, הייתי מכייל אותה לתגובות יותר זריזות, או פשוט מוסיף מתג 'ספורט' לחדד את התגובות כשרוצים.
עוד דבר שלי הפריע מעט הוא האבזם של חגורת הבטיחות, ליתר דיוק השקע שלו בחגורת הבטיחות של הנהג. לתחושתי, שחרור חגורת הנהג הצריך להכניס את האצבעות עמוק מדי ולחיצת השחרור אינה נוחה. לדברים כאלה מתרגלים.
בהיבט הבטיחות, רמת הגימור הבסיסית מקבל ציון איבזור בטיחות 3, נמוך מדי לטעמי, והיא מצוידת בבלימה אוטונומית ובקרה אקטיבית לסטייה מנתיב וזהו בערך. גמות הגימור הגבוהות יותר כבר מצויידות כראוי, ומקבלות ציון איבזור בטיחות 6. הארקנה נבחנה כמובן במבחן הריסוק של ה EuroNcap וקיבלה ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
הארקנה משווקת בארבע גירסאות. דגם הפתיחה שנבחן כאן, ה iconic היברידי קל, עולה 154,990 ₪, אחריו רמת גימור S-Edition כבר עולה 156,990 ₪. רמת גימור S-Edition SR כבר עולה 161,990 ₪, ואילו ה RS Line המפוארת עולה 173,990 ₪.
הסיכום שלי – משפחתית ראויה. רק פליז, לא בצבע של רכב המבחן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב