אלנטרה היברידית
האלנטרה החדשה של יונדאי עם הנעה היברידית חסכונית ויעילה

האלנטרה החדשה של יונדאי חוזרת לשוק עם גירסאות היברידיות, עיצוב מרשים ומרווח פנימי מפנק. האם זה מספיק מול המתחרות המובילות?
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אי שם בנובמבר 21 הושקה באופן רשמי האלנטרה החדשה( מוזמנים לקרוא כאן), כמה חודשים אחרי שכבר נסעו בכבישי ישראל אלנטרות ביבוא מקביל ובמחיר מפולפל למדי.

מיד בתום ההשקה פניתי לנציגי היבואן בבקשה לקבל למבחן את גירסת ציי הרכב הפחות מאובזרת, וכך מצאתי את עצמי בתחילת פברואר עם האלנטרה ההיברידית החדשה.

אם לא מעניין אתכם לקרוא עד הסוף המסקנה שלי היא שהאלנטרה ההיברידית החדשה מצוינת, נוחה, מרווחת, וחסכונית להפליא, גם אם יש לה כמה חסרונות. אם אתם רוכשים פרטיים ולא ציי רכב, האלנטרה ההיברידית היא בחירה מצוינת וראויה.

העיצוב. העיצוב הוא אחד המרשימים ברכב בסגמנט המשפחתי. עד כדי כך מרשים שכשאני מחזיר את האלנטרה למתחם כלמוביל בראש העין, ומחנה אותה לא רחוק מסונטה חדשה, ניגש אלי אחד העובדים במקום, ושואל אותי אם לא טעו בכיתוב על תא המטען, כי הוא רואה שכתוב אלנטרה, אבל היא כמעט זהה לסונטה החונה לידה, ואנחנו מתחילים ב 'מצא את ההבדלים'.

אם כבר ראיתם אחד מדגמי יונדאי החדשים, לא תוכלו להתבלבל בזהות המותגית של האלנטרה החדשה. חזית הרכב אגרסיבית עם גריל שחור גדול בקווים זוויתיים וחדים, משתלב עם יחידות התאורה המרשימות המעוצבות גם הם עם אותם קווים חדים. חלקו החיצוני של הפגוש שוב מעוצב במשחק משולשים מכל זוית שלא תתבוננו בו. גם מבט מהצד, חושף משחקי משולשים שמתאימים לבחינת בגרות מורחבת בגיאומטריה עם מגוון קווי עיצוב חדים, משולשים, אבל גם כאלה בתלת מימד. כדי לצלם את התמונה, נשבע לכם שהייתי צריך ללכת אחורה, ועוד אחורה, כי האלנטרה הזו ארוכה למדי, 4.675 מטר, ליתר דיוק.

החלק האחורי ממשיך בעיצוב הזויתי / חד משהו, ומזכיר מאוד את הסונטה הגדולה והמרשימה.

אם התרגלנו לקבל מיונדאי עיצובים מאוד גנריים, עגלגלים משהו, מתאמצים לא להרגיז אף אחד, ונטולי ייחוד, לא עוד. יונדאי עושה מהפך עיצובי מרשים בכל הדגמים המושקים מחדש, וכך גם האלנטרה. היא מרשימה מאוד חיצונית, ונהנית מאפקט הגעה, לפחות עד שתהיה מוכרת יותר. לא מעט אנשים התבלבלו בינה ובין הסונטה הגדולה.

פנים הרכב הוא כבר סוגיה מורכבת מעט יותר, ואני אחלק אותו לעיצוב ולחומרים. העיצוב – מצוין. את גלגל ההגה המעניין כבר אחזנו במכוניות חדשות אחרות של יונדאי. לוח מחוונים שימושי ויעיל מול הנהג, צג מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי במרכז הדשבורד האופקי כמעט לחלוטין, מתגי שליטה פיזיים לבקרת האקלים, ידית הילוכים נאה נעימה לשימוש, מעצור יד חשמלי ועד. מושב הנהג נוח, והכיוונונים כמקובל. בין הנהג לנוסע מקום לשתי כוסות נשלפות. אם מוציאים את המתקן והופכים אותו הוא נכנס עמוק יותר לתוך החלל ומאפשר מקום שימושי לבקבוקים. מאחור שפע של מקום, כנרמז מבסיס הגלגלים הנדיב 2.72 מטר, מהגדולים בקטגוריה.

עד כאן נפלא. ואז החומרים. כאמור אנחנו בגירסת הליסינג והחומרים מרגישים שלוקחים אותך עשור אחורה. פלסטיקה קשיחה, חיפויי דלתות בגומי / ויניל שלא ראיתי כבר הרבה זמן, העדר פתחי מיזוג מאחורה, או שקעי הטענה או אפילו תא פתוח קטן בחלקה האחורי של הקונסולה הראשית, משהו שירחיב טיפה את הלב – אין.  נוצר דיסוננס גדול בין המראה לתחושה. איכות הייצור – ללא דופי. שום דבר לא מקרקש או מצקצק, אבל התחושה היא של פלסטיקה פשוטה שלא ראיתי בשום רכב שעולה מעל 100.0 אש"ח כבר הרבה זמן.

מערכת ההינע של האלנטרה החדשה לוקחת את זו של האיוניק (והנירו) צעד אחד קדימה. שני מנועים, בנזין בנפח 1.6 ליטר וחשמלי. ההספק המשולב 139 כ"ס ו 27.0 קג"מ, העובדים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שישה הילוכים.

תחילת נסיעה עם האלנטרה החדשה וכבר הפתעה. האלנטרה נוחה מאוד, לא מתרסקת על מהמורות, ויחד עם מושב נהג מוצלח, מתקבל הרכב מנצח. היא גם שקטה למדי באופן יחסי, עד שבשיחת טלפון דרך ה BT נשאלתי אם עצרתי איפשהו כי בן שיחי לא שמע שום רעשי רקע המצביעים על שיחה תוך כדי נהיגה.

נתוני התאוצה הרשמיים מצביעים על עמידה ל 100 קמ"ש ב 10.5 שניות בדגם הליסינג, ו 10.8 שניות בדגם המפואר יותר, ככל הנראה עקב משקל מעט גבוה יותר. זה נתון שמקבל ציון 'מספיק', לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה בשישי בערב. עם זאת היציאה מהמקום נחושה, ודווקא תאוצות ביניים מרגישות גמלוניות משהו, אולי בעקבות כיול תיבת ההילוכים.

לרכב שלושה מצבים לתיבת ההילוכים – 'NORMAL / SPORT / SMART' , כאשר במצב ספורט הרכב מרגיש משמעותית יותר נמרץ, אולם מצב זה פוגם בצריכת הדלק.

עבודת המתלים מצויינת עבור רכב בסגמנט הזה. הם יודעים להעלים מהמורות היטב, ומספקים אחיזת כביש גבוהה למדי, גם בסיבובים אליהם נכנסת במהירות גבוהה משמעותית ממה שבנאדם נבון היה נכנס.

צריכת הדלק היא המבחן האמיתי של האלנטרה החדשה, ואם כאן היא תגמגם, אז צריך לחזור לשולחן השרטוט. אבל לא צריך. היא לא נכשלת. למעשה, צריכת הדלק שלה היא מפתיעה מאוד לטובה. במהלך 48 שעות עם האלנטרה ההיברידית עברתי איתה מעל 500 ק"מ. נסיעה אחת ארוכה לצפון וחזרה, בלי שום כוונה לחסוך בדלק, כולל מעט פקקים, וצריכת הדלק היתה כ 24 ק"מ לליטר. במסלול המבחן הרגיל של 'הכי חסכוני שאפשר', צרכת הדלק נשקה ל 27 ק"מ לליטר, ואילו בנסיעה שגרתית בלי שום רצון לחסוך צריכת הדלק היתה כמעט 21 ק"מ לליטר. רק מעבר למצב 'ספורט' בתיבת ההילוכים קילקל את החגיגה והביא את צריכת הדלק לאיזור 17 ק"מ לליטר. צריכת הדלק הרשמית של האלנטרה עומד על 4.4 ליטר ל 100 ק"מ, שהם בדיוק 22.7 ק"מ לליטר, ועל אף שצריכה זו אינה לפי תקן WLTP היא כנראה לא רחוקה מהמציאות. כמו  כל רכב היברידי, דווקא נסיעה עירונית במהירויות נמוכות מביאה לצריכת דלק נמוכה יותר, בעוד שיציאה מחוץ לעיר שם הרכב מחוייב להיעזר במנוע הבנזין תהיה חסכונית פחות.

גם בבטיחות יש הבדלים בין שתי הגירסאות האלנטרה – זו המכוונת לציי רכב המקבלת ציון 6 במפרט הבטיחות של משרד התחבורה, וזו המיועדת ללקוחות פרטיים המקבלת ציון 7.

שתיהן נהנות מבלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט  אדפטיבית, אבל רק הדגם הבכיר נהנה גם מהתראה על רכב בשטח מת ובלימה אוטונומית גם בעת נסיעה לאחור. במבחן ריסוק של ה NHTSA (מכון הבטיחות האמריקאי) קיבלה האלנטרה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

סיכום – האלנטרה החדשה מיישרת קו, ואולי מותחת אותו קצת למעלה בזכות עיצוב מרשים מאוד, והנעה סופר חסכונית. לחובת דגם הליסינג אני רושם את החומרים הפשוטים בתא הנוסעים.

אם רק ניתן היה לספק את הרכב עם חומרים נעימים יותר גם בגירסת הליסינג, ואם רק היתה לה דלת חמישית כמו לאוקטביה…

עד אז היא בהחלט מיישרת קו מול המתחרות, עולה עליהן בחסכון ובמרווח הפנימי, ונופלת מעט בתחושה.

המחירים של האלנטרה כפי  שנבחנה עם 147,900 ₪ לדגם הנבחן (פרימיום) ו 149,900 ₪ לדגם המאובזר יותר (סופרים). אם כבר הגעתם לסוכנות יונדאי להזמין את האלנטרה החדשה, אני ממליץ להוסיף את ה 2000 שקלים האלה. בכל מקרה מדובר ברכב מצוין.   

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן