המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל
האלפא רומיאו ג'וליה היא שם אייקוני בהיסטוריה של אלפא רומיאו ששורשיו עמוק בשנות ה 60 המוקדמות של המאה הקודמת. האלפא רומיאו ג'וליה הנוכחית היא אחת המכוניות שדיברו עליה הכי הרבה טרם הצגתה, עם build-up מטורף. הג'וליה החדשה הושקה באמצע 2015 והחליפה בליין הדגמים של אלפא את ה 159 שייצורה הופסק כמעט ארבע שנים קודם לכן.
המטרה של אלפא היתה ליצר רכב ספורט סאלון שיתחרה ראש בראש עם מיטב תוצרת גרמניה, תוך שמירה על המאפיינים הייחודים לאלפא. המציאות היתה פחות אופטימית, ולמרות שהיא היתה ספורט סאלון מצויינת, היקפי המכירות לא ממש התרוממו כפי שציפו עם מעט יותר מ 137,000 ג'וליות שנמכרו בעולם, מתוכן כמעט 1100 בישראל.
עם הג'וליה נפגשתי פעמיים בעבר הלא רחוק. פעם ראשונה היה לי העונג לנהוג על ג'וליה דיזל לאורך כמה אלפי ק"מ באיטליה וצרפת, והיא היתה נפלאה, חזקה, חסכונית וזריזה, עם התנהגות כביש מצוינת. פעם שניה כאן בישראל עם ג'וליה וולוצ'ה ואני יכול לומר עליה שני דברים. היא היתה נפלאה, מדוייקת, ורמה אחרת מעל שתי מתחרות אליהן הושוותה, והדבר השני הוא שעד היום היא הרכב בו נהגתי הכי מהר בישראל.
לאחרונה נחתה בישראל מתיחת הפנים של אמצע החיים, סיבה מצוינת לחזור לנהוג בג'וליה.
במבט ראשוני נראה שהדגם העדכני זהה ליוצא, החזית דומה מאוד, הצללית ללא שינוי אבל מבט מעמיק יותר מעלה לא מעט הבדלים שמשאירים את הג'וליה רעננה ועדכנית.
יחידות התאורה הראשיות עברו עידכון, והן משולבות לד עם מטריקס לד. הגריל עדיין מכיל את סמל אלפא המוכר כל-כך במבנה המוכר של אלפא. הצללית נותרה ללא שינוי, חישוקי 19" נאים למדי, ועדכון ליחידות התאורה האחוריות.
פנים הרכב עבר גם הוא עדכונים קלים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" ומסך מולטימדיה בגודל 8.8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים.
מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, מכניסים את הנהג ישר למוד של ישיבה ספורטיבית מול ההגה. אלו מכם שאוהבים ורגילים לשבת גבוה – לא כאן. גם נהג מאותגר גובה שינסה להגביה את המושב ימצא את עצמו בקרבה לא נעימה לגג הרכב. כאן יושבים נמוך. אחרי כיוון המושב וההגה מתגלה תנוחת נהיגה נוחה ו'נכונה' לרכב ספורט סאלון כדוגמת הג'וליה.
למרות בסיס גלגלים נדיב של 2.82 מטר, המושב האחורי צפוף משהו. שני נוסעים עוד ימצאו בו מקום נעים לשהות, נוסע שלישי שישב באמצע המושב ייתקל בתעלת הינע גדולה, רחבה וגבוהה שתסכל כל מחשבה על נסיעה ארוכה ונינוחה.
על הנעת הג'וליה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, אותו מנוע בשיוק שפגשנו בסטלביו, עם 280 כ"ס ב 5250 סל"ד ומומנט של 40.8 קג"מ ב 2250 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, והביצועים הרשמיים מספרים על 5.2 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 240 קמ"ש.
תחילת הנהיגה ברכב וההבדלים מול הסטלביו מתחדדים. הג'וליה נמוכה משמעותית, הישיבה קרובה מאוד לכביש, ובהתאם גם התחושות של הנהג שונות. הג'וליה דבוקה לכביש ומשרה המון בטחון גם מול פרובוקוציות מטופשות של נהג מתלהב. השלדה המשובחת יחד עם ההגה מתקשרים עם הנהג ומעבירים כמויות של מידע מדויק, שמאפשרים לנהג לפתח מהירויות גבוהות מאוד ואני לא מדבר על כביש שש אלא דווקא בכבישים הרריים מפותלים בהם יש חשיבות מכרעת לאחיזת הכביש, לתגובה המהירה לשינויי כיוון, ולזויות הגלגול הכמעט ולא קיימות של הרכב. עם זאת, התנהגות חדה זו באה יחד עם קשיחות יחסית של הרכב. לא נוקשות שמתרסקת על כל מהמורה, אלא קשיחות בסיסית שכמעט ולא קיימת היום במכוניות חדשות שמתוכננות לסנן מהנהג כל תחושה של משהו אקטיבי.
גם בנהיגה מנהלתית מתונה אתם עלולים להיתקל במיטב נציגי משטרת התנועה. הג'וליה תמשוך אתכם להעלות מהירות ואתם לא ממש תשימו לב שכן היא תישאר נינוחה לחלוטין, והדרך היחידה לשמור על מהירות חוקית שפויה היא באמצעות בקרת השיוט האדפטיבית.
את התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 שאורכת 5.2 שניות, לא הפסקתי לבחון שוב ושוב. פשוט כי זה כיף. מיד עם עליית הסלד לשיא המומנט, קצב צבירת המהירות של הג'וליה שהיה מנומנם משהו, משנה אופיו, והיא פשוט עפה קדימה תוך החלפת הילוכים מהירות למדי. כיף. בניגוד לתחושות המלאכותיות משהו שיש עם מבחר החשמליות שאנחנו בוחנים, כאן יש חיבור למכונית, למנוע ולסאונד שהוא מפיק.
צריכת הדלק הרשמית של הג'וליה עומדת על 12.4 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק האמיתית שהושגה לאחר כמה מאות ק"מ של נהיגה תלויה בעיקר בכובד רגל ימין של הנהג. נהיגה כמו שהרכב רוצה ומבקש תביא אתכם לסדר גודל של 7.5-8 ק"מ לליטר. בנהיגה מנהלתית רגועה לא תהיה בעיה לקבל גם מעבר ל 15 ק"מ לליטר, כאשר בנהיגה רגילה בלי נסיון לחסוך אבל גם בלי התגרזנות בכל רגע אפשרי צפו לכ 10-11 ק"מ לליטר.
לג'וליה אביזרי בטיחות אקטיבית כמקובל עם בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל אופניים ואופנועים ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5 בסקאלה של משרד הרישוי. הג'וליה נבחנה במבחני הריסוק של ה EuroNcap עם השקתה ב 2016, וקיבלה אז ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. נכון יהיה אם הג'וליה העדכנית תעבור שוב את המבחנים שכן המבחנים מתעדכנים מעת לעת.
הג'וליה משווקת בשתי רמות איבזור – Veloce שעולה 340.0 אש"ח (רכב המבחן), וטריבוטו איטליאנו שעולה 370.0 אש"ח.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב