את האיוניק כמעט ואין צורך להציג. עשרות אלפי רכבי איוניק נוסעים בכבישי ישראל, הישג מרשים מאוד לרכב שהוצג לראשונה ב 2016, והתחבב מאוד על נהגי ישראל.
אי שם ב 2016 בחנתי את הרכב במבחן שפורסם גם ב car-pad, והמסקנה היתה שיש לכלמוביל היבואנית קלף מנצח גם בחזית רכבי ציי הרכב וגם בחזית הפרטית.
2020 והאיוניק העדכנית מגיעה אלי שוב למבחן, עם עיצוב חיצוני מעודכן, ועיצוב פנימי משודרג ועדכני.
התוצאה החיצונית נותרה נאה, עם עידכונים קלים לחזית הרכב, אותה צללית מוכרת וחלון אחורי מפוצל.
העיצוב הפנימי עודכן אף הוא, עם הרבה משטחים בהירים, חלקם נראית ממש כמו עור עם תפירה כפולה, אך בפועל מדובר בפלסטיקה איכותית. במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. שימושי ונוח. ההגה מתכוונן לעומק ולגובה, מושב הנהג ניתן לכיוונים רבים, וכמובן שאין בעיה למצוא תנוחת נהיגה קלה ונוחה. המרווח בחושב האחורי נדיב, והנוסעים מאחור נהנים משני פתחי מיזוג ייעודיים ליושבים מאחורה. הכניסה וההתנעה ללא מפתח כמובן.
הרכב מגיע עם חבילת בטיחות מלאה. הרכב הנבחן ברמת גימור פרימיום הנמוכה יותר (הגבוהה היא הסופרים) היה ללא התראה על שטח מת ועל רכב חוצה מאחור – שני פיצ'רים שקיימים בגירסת הסופרים. גם ללא פיצ'רים אלו מדובר בחבילת איבזור בטיחותי מלאה ונכונה – בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב ועוד. אם תיכנסו למפרט של האיוניק באתר של כלמוביל תמצאו בטבלת סעיפי הבטיחות לא פחות מ 26 סעיפים. כולם מוצעים בגירסת הסופרים, 24 מהם כבר בגירסת הפרימיום.
רגע על המפרט הטכני, האיוניק היא רכב היברידי, כלומר משלב הנעה של מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימי, 1.6 ליטר בנזין במקרה הזה. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 141 כ"ס ו 27 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית בעלת שישה הילוכים. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת לפי היצרן 11.1 שניות והמהירות המירבית 185 קמ"ש. בסיס הגלגלים עומד על 2.7 מטר, זהה לחלוטין לזה של הקורולה (הן ההיברידית והן הבנזין). המשמעות היא שתא הנוסעים מרווח ומספק בקלות משפחה בעלת חמש נפשות. לחובתה של האיוניק ניתן לציין כי עיצוב השמשה האחורית פוגם מעט במרווח הראש של היושבים מאחור, ולזכותה יש לציין כי הדלת החמישית היא שימושית מאוד ומאפשרת הטענה קלה ונוחה של מטען גדול או כבד במיוחד.
בנסיעה האיוניק שקטה ונעימה, ומדי פעם מרגישים את מנוע הבנזין נכנס לפעולה. שיוט במהירות גבוהה יפעיל את מנוע הבנזין על מנת ליהנות מהכח שהוא מספק. בהשוואה לזכור לי מהאיוניק שבחנתי ב 2016 האיוניק נוכחית מעודנת יותר ונוחה יותר לנסיעה.
לחיצה על דוושת הגז על מנת לקבל נהיגה מעט יותר אגרסיבית חושפת את החולשה העיקרית של האיוניק שהיא סוג של אנמיות מול המתחרה הישירה. אחיזת הכביש נותרה גבוהה, אולם החולשה היחסית קצת מוציאה את הכיף עם הרכב. שלא תתבלבלו, האיוניק משייטת ב 150 קמ"ש ללא כל קושי, נותרת נינוחה ונשלטת, ולא מעבירה תחושה שהיא קרובה לקצה.
צריכת הדלק של האיוניק לפי נתוני יצרן עומדת על מעל ל 25 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, וכ 25 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית. בפועל בנסיעה בינעירונית ללא נסיון לחסוך בדלק הצריכה היתה כ 20 ק"מ לליטר, כך שבהחלט ניתן לצפות לתוצאה טובה יותר בשימוש שגרתי.
האחריות על האיוניק נדיבה מאוד ועומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ ו 7 שנים או 150,000 ק"מ למערכת ההיברידית.
המחיר הקטלוגי של האיוניק עומד על 139,900 לדגם שנבחן או 140,900 לדגם הסופרים. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו למצוא אותה בכ – 122.0 אש"ח.
מול המתחרה הגדולה שלה, הקורולה ההיברידית יש לאיוניק נקודות זכות ונקודות חובה. היא שימושית יותר בזכות הדלת החמישית וזה פער משמעותי. מאידך, בגלל אותה דלת בדיוק היא מאבדת נקודות במרווח הראש במושב האחורי לגבוהי קומה בלבד. מכיוון שלא מדובר במבחן השוואתי, רק מהזיכרון, התחושה שלי היא שהקורולה ההיברידית נהנית מיחידת הנעה מושחזת יותר.
בסופו של דבר מדובר ברכב מצויין, נוח מאוד, שקט וחסכוני. אני לא מופתע מכך שהוא התחבב כל-כך על נהגי ליסינג ורוכשים פרטיים, הוא מספק חבילה משפחתית מצויינת.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב