כלמוביל, יבואנית יונדאי השיקה הבוקר את האלנטרה ההיברידית החדשה. הן יצרן והן היבואן מדגישים את שמה של האלנטרה The all new Elantra Hybrid, כשהדגש הוא על all new.
מבחינת היצרן מדובר על תכנון הרכב מדף חלק, ולא עוד התאמות של רכב עם מנוע בנזין עליו מלבישים פלטפורמה היברידית. זאת, למרות שיש שווקים בהם משווקת האלנטרה עם מנוע בנזין, ואז ההתאמה הפוכה, את מנוע הבנזין 'הלבישו' על הפלטפורמה ההיברידית.
העיצוב החיצוני של האלנטרה החדשה מרשים מאוד. היא ארוכה ( 4.675 מטר) ונהנית מבסיס גלגלים גדול של 2.72 מטר, לטובת מרווח פנימי מרשים מאוד. האלנטרה החדשה מעוצבת בשפה העיצובית החדש של דגמי יונדאי. שבכה קדמית מובחנת, קווים חדים והתוצאה מרשימה מאוד. היא מזכירה מאוד את אחותה הגדולה הסונטה.
האלנטרה ההיברידית עושה שימוש ברכיבי ההנעה המוכרים של היונדאי איוניק, אבל עם התאמות ושיפורים. מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר GDI מפיק 105 כ"ס ו 15 קג"מ ועושה שימוש בטכנולוגיית smartstream אותה לא תמצאו ביונדאי איוניק. המנוע החשמלי מפיק 43.5 כ"ס ו 17 קג"מ, כאשר ההספק המשולב הוא 139 כ"ס ו 27 קג"מ.
תיבת ההילוכים היא רובוטית DCT בעלת שישה הילוכים.
לאלנטרה החדשה סוללה בקיבולת 1.32Kwh ומצבר 12V שניהם בטכנולוגיית ליתיום-איון. צריכת הדלק הרשמית לפי WLTP עומדת על 22.7 ק"מ לליטר, כאשר ביונדאי טוענים לצריכה בפועל שאינה ממש רחוקה. כאשר אקבל את הרכב למבחן אדווח על הצריכה האמיתית.
האלנטרה מצויידת בסט מערכות בטיחות מקיפות, כך שדגם הכניסה 'פרימיום' מקבל ציון 6 של משרד התחבורה, ואילו ה'סופרים' הבכיר יותר מקבל ציון 7.
לשתי גירסאות האלנטרה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" וצג מולטימדיה בגודל 8", עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת, הנעה מרחוק, סאן-רוף, משטח טעינה אלחוטי, יציאות USB ועוד.
האלנטרה החדשה נבחנה במבחני ריסוק בארה"ב ה NHTSA וקיבלה חמישה כוכבי בטיחות.
עבור כלמוביל מדובר בדגם חשוב מאוד שבעתיד הלא רחוק יחליף את היונדאי איוניק חביבת ציי הרכב שייצורה אמור להסתיים בתחילת 2022.
האלנטרה משווקת כאמור בשתי רמות גימור – הפרימיום תעלה 147,900 ₪ והסופרים תעלה 149,900 ₪. המחירים המפורסמים הם נכונים למועד ההשקה, וכרגע החברה לא מוסרת פרטים על התייקרות הדגמים בעקבות עליית המיסוי על כלי הרכב ההיברידיים ב 1.1.22. יש לשער כי עליית המחיר תקוזז בחלקה הגדול בהטבה מיסוי ירוק, ויחד עם שע"ח נוח ליבואן, יש לשער כי אם תהיה התייקרות היא תהיה מינורית. עבור ציי רכב יש משמעות למחיר הסף של 150,000 ₪ ולכן יש לשער שגירסת הפרימיום לא תעבור מחיר זה גם אחרי ההתייקרות.
קצת עם הסתכלות קדימה ל 2022,
בכלמוביל היו מאוד רוצים לראות את היונדאי STARIA ואן עתידני מרשים ביותר, ויש סיכוי טוב שנראה אותו על כבישי ארץ הקודש עוד במחצית הראשונה של 2022 עם מנוע דיזל. עוד ציינו בכלמוביל כי נבחנת האפשרות להביא גם את היונדאי BAYON קרוסאובר נוסף, על אף שהוא ייצור תחרות גם לדגמים הקיימים, אבל ישלים מבחר SUV לכל כיס ורוכש. הדגם המרשים ביותר האיוניק 6, עשוי להגיע גם הוא לקראת סוף שנת 2022.
שאלות ספציפיות לגבי סדרת ה N של יונדאי (סדרת הספורט של הדגמים השונים) – יש רצון מצב היבואן להביא גירסאות אלו, מוכוונות חובבי נהיגה, ופחות עניין להביא את גירסאות ה N LINE אותה הגדירו כ'קישוטים בלבד'.
עד לנסיעת מבחן ברכב, האלנטרה החדשה מסמנת V גדול על כל הסעיפים החשובים. השאלה היא האם היא לא איחרה את הרכבת. הלקוחות הפרטיים עבור מזמן ל SUV ומתחילים לחשוב על חשמליות. נשארנו עם ציי הרכב שכרגע מקבלים הקצאות מוגבלות מאוד של הרכב, לפחות עד שיגמרו את כל מלאי היונדאי איוניק.
את מה שיש לאלנטרה החדשה אי אפשר לקחת ממנה, היא מרשימה מאוד, מרווחת, מאובזרת היטב ונראית איכותית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב