ניסאן ליף – ההאצ'בק החשמלית של ניסאן, כנראה שלא הכרתם אותה עד היום, זה לא מנע ממנה למכור מעל 470,000 יחידות בכל העולם.
הסיפור של הליף מתחיל בשנת 2010 כאשר היצרנית היפנית המוערכת שהוציאה ממפעליה פנינים כמו משפחת הסקייליין GTR וה Z לדורותיה, הציגה את הליף לעולם.
הרכב נמכר ללא שינוי מ 2010 ועד לסוף 2017, כאשר בתחילת 2018 החל שיווק הדור השני של הליף.
למען הידע הכללי, למקרה שתישאלו על כך ב'מי רוצה להיות מיליונר', הליף של ניסאן החזיקה בתואר 'הרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם' עד תחילת 2019, ואז נעקפה על ידי הטסלה מודל 3.
את סיבוב היכרות ראשוני בניסאן ליף ערכתי כבר בדצמבר, ואת הרשמים ממנו תוכלו לקרוא בדיוק כאן. עקב הקורונה שמחרבת לנו את החיים, נדחה המבחן, ונדחה שוב, עד שיכולנו לקיים אותו באופן מסודר.
אני אמנע מחזרה על דברים שכבר רשמתי, ואנסה להתמקד בחווית הנהיגה עם הרכב.
ראשית התאוצה. רשמית, לוקח לליף 7.9 שניות ל 100 קמ"ש. זה מהיר מאוד, וגם משעשע לעמוד ברמזור במקביל לבני תשחורת שבטוחים שהדינוזאור שהם נוהגים בו הוא רכב מהיר, ואז לצאת מהמקום בדממה מוחלטת, אבל כזו שמשאירה אותם המומים מרחוק. אני יודע שזו התנהגות לא בוגרת ולא אחראית, אבל זה כיף. אז לענייני תאוצה – כל עוד יש לכם חשמל בסוללה, הליף שלכם תצא מהר מעמידה או תעקוף בקלילות כל דבר שזז עד למהירות של 144 קמ"ש, שהיא המהירות המרבית של הרכב.
טווח הנסיעה של הליף עומד על 270 ק"מ במתווה משולב עירוני ובינעירוני. יש משהו מוזר בנהיגה ברכב חשמלי, מד הטעינה של הסוללה מראה לכם שאתם עם סוללה חצי טעונה, משול לחצי מיכל דלק. הטווח הרשום לכם עומד על כ 150-160 ק"מ. ברכב בעל מנוע בנזין או דיזל, טווח כזה היה נותן חיווי של פחות מרבע מיכל, והייתם מחפשים את תחנת הדלק הקרובה. כאן אתם עם חצי סוללה טעונה, אותו טווח נסיעה, ועדיין לא מחפשים עמדת טעינה. מובן שאם קניתם כזה רכב, אתם גם מתקינים אצלכם עמדת טעינה, כך שמדי בוקר עם תחילת הנסיעה אתם עם סוללה טעונה במלואה.
הנסיעה בליף נעימה ונוחה. הליף מצוידת במפרט בטיחות נדיב הכולל בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
בסיס הגלגלים של הליף עומד על 2.7 מטר, בדיוק כמו קורולה, איוניק או נירו. המשמעות היא רכב מרווח במימד האורך, כך שלנהג ולנוסע שלידו יש מספיק מקום, יחד עם המושבים הנוחים שציינתי כבר בסיבוב המקדים ברכב. במימד הרוחב, הבעיה הגדולה של הליף נמצאת במושב האחורי בו יש תעלה גדולה ורחבה ברצפת הרכב תפריע מאוד למי שישב במרכב המושב האחורי.
בסה"כ מדובר ברכב שימושי ונעים מאוד לנסיעה, גם אם לא יאפשר לכם סיבוב ספונטני לראות עגורים באגמון החולה וחזרה. כרכב שני במשפחה לנסיעות קצרות הליף יהיה בן לוויה מצויין, עד שמגיעים לתג המחיר המוצמד לרכב – 160.0 אש"ח. בעשרות אלפי שקלים פחות, ניתן לרכוש מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימי, לא פחות טובות, או את אחד הג'יפונים החשמליים המגיעים מסין.
כדי שהליף יהיה שחקן משמעותי יותר ממה שהוא היום, על היבואן לטפל בתמחור שלו או להציע אותו דרך זרועות הליסינג שלו, בתמחור חודשי מעניין. יש נסיון לבצע את זה כבר עתה, אולם עדיין לא במחיר שיתחיל להעביר לקוחות לעבר הרכב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
One Response
גילוי נאות – רכשתי לפני כחודשיים. מאד *לא* מרוצה. אישתי לא מסכימה לנהוג ברכב.
ממליץ לכולם להתרחק מניסאן ליף …
הרכב מעולה, אבל השירות קרסו…. הרכב היה כבר 5 פעמים במוסך (ולא מגלים לכם שרוב מוסכי היבואן בארץ לא מורשים לטפל בליף, תצטרכו לנסוע רחוק….) והם לא מצליחים להתגבר על בעיות פשוטות. שירות הלקוחות לא מגיב, על חווית הלקוח במוסך בכלל לא כדאי שאכתוב….
Comments are closed.