פיג'ו 308 GTI
הגירסה החמה של 308 מזכירה מה פיג'ו יודעים לעשות הכי טוב

ה 308 GTI של פיג'ו מחזירה את היצרן הצרפתי לימים בהם הגירסאות הספורטיביות שלו היו נחשקות וידועות בהתנהגות הכביש המעולה שלהן.

הרבה מבטים עויינים ואיש מבוגר שמפרגן / הדרך לתח"צ עם רב-קו מעולם לא היתה מהירה יותר / רוצה להגיע לכותרות ב YNET ? / רכב אוטומטי עם גיר ידני  – תבחרו איזו כותרת שבאה לכם טוב, הכל מדוייק.

 

לפני שנתחיל, כמה דיסקליימרים הכרחיים,

  1. זה לא 'מבחן' התגרזנות ועמידה על ההבדלים בהתנהגות הקצה של הצרפתייה לעומת מיטב תוצרת פולקסוואגן או סיאט.
  2. אני כותב מנקודת המבט האישית שלי. במהלך המבחן היו חילוקי דעות בין חלק מהנוהגים. לכל אחד יש את נקודת המבט שלו. (קחו את כסאות המסאז' ותביאו סאן-רוף / לא משלם שקל על הצביעה הזו, מוכן לשלם כדי שהיא לא תהיה וכד'). זה בסדר. מותר לא להסכים.
  3. אני מנסה להעביר את החוויה מהזוית האישית הכוללת מהרכב.

במהלך המבחן עלו המון קלישאות. דרסנו את כולן. לא יהיו כאן כאלה.

מספר ימים לפני קבלת הרכב אני פונה לאנשי לובינסקי עם בקשה לנסיעת מבחן אישית ב GTI308. ברור להם ולי שאני לא הלקוח הסופי. מצד שני כבר עשיתי נסיעת מבחן להתרשמות על רכב שלהם ויצאתי עם הזמנה ביד, אז הם מנסים.

אני מקבל את הרכב בערב החג השני בצהריים, כשאני עם הקטנה איתי ברכב. יציאה מנהלתית מהסוכנות, הרכב עצבני וקופצני משהו. יוצא לאט, ומנסה להכיר את הרכב. לחיצונת על דוושת הגז מספיקה להוציא מהקטנה שחגורה מאחורה צעקה "אבא לאט!", ותאמינו לי שלא עברתי את ה 70 קמ"ש. רק שהדרך שלם היתה קצרה להפליא.

מתאם עם האישה מפגש למסירת הגורה, ואני חופשי ומשוחרר לעיסוקי עם הרכב. עוצר במקום מסודר, מחבר את הטלפון למערכת של הרכב, ויוצא להסתכל.

העיצוב הוא של ה 308 הרגילה, עם צביעה בשני גוונים ו'נגיעות' של הבדלים. אני מאוד אהבתי את הצביעה, חברים אחרים פחות. החזית הרגילה של ה 308 משולבת עם פסי לד.  הדבר הבא שתופס את העין הוא הג'אנט. 19", עם צמיג שנראה כמו הדבקה של פס גומי על הג'אנט. למען הפרוטוכל המידה היא 235/35/19. מישלין סופר ספורט X 4 . הצללית היא הצללית המוכרת של ה 308, ואז באמצע הדלת האחורית האדום/בורדו מתחלף לשחור. התוצאה דרמטית. אני אהבתי מאוד, כמה חברים אהבו הרבה פחות. בחלק האחורי שוב אותו מראה מוכר של ה 308 הרגילה אבל חדי העין יבחינו בצמד מפלטים ודיפיוזר עדין. אם זה לא מספיק, אז גם סמל GTI מאחורה, ושני סמלים על הכנף הקדמית.

הכניסה לאוטו מגלה סביבה קצת עמוסה אבל בעיקר צפופה. זה לא שלא היה לי מקום באוטו, במהרה התמקמתי מצוין מול ההגה (מתכוונן למטה/למעלה/ פנימה/החוצה). מושב הנהג נוח, על גבול הרך. המושב עוטף אותך בעדינות לא מלחיצה. בקרי השליטה על מערכת המיזוג נוחים ואינטואיטיביים, מסך מגע 9" באמצע הקונסולה עם וייז, BT, מצלמת רוורס, USB ומה לא. החיבור לקח כמה שניות ואפשר לצאת לדרך רק אם הדבר הזה שם לא היה נתקע לי בברך ימין. אני מוריד את המבט ומגלה שברך ימין נחבטת בקונסולה המרכזית, וזה לא שאני נוהג בישיבה מזרחית. כף הרגל על הדוושה והברך נחבטת בקונסולה. זה יחזור על עצמו עם כל נהג שהושבתי באוטו רק בשביל להיות בטוח שאני לא מעוות. צפוף משהו. תאורת לד מגניבה לחלל הנוסעים עם שליטה ברורה וקלה מתי התאורה נפתחת עם הדלתות ומתי לא. הסוף לניחושים "זה על OFF או DOOR או ON ?" גלגל ההגה נראה עמוס מדי במבט ראשון, אבל כשהחזרתי את האוטו לסוכנות כבר תפעלתי אותו בנוחות רבה ולא הבנתי מה נראה לי עמוס בהתחלה. (שזה רק ההוכחה שאפשר לאלף גם קוף ללחוץ על כפתורים והוא ידע מה כל כפתור עושה) בגדול, לא פתחתי את ספר הרכב בשום נקודת זמן בשביל להבין איך עושים X או מה עושה Y.

מלטפי הדשבורדים יכולים להירגע, הדשבורד נראה איכותי והוא רך ונעים למגע. איכות הייצור נראית מצוינת.

סיכום – פנים רכב עשיר, מאובזר ו…צפוף.  

IMG_1428

צבירת המהירות של הרכב מרשימה מאוד. לא תמצאו מתחת ל 200.0 אש"ח שום דבר שמאיץ כך מכל מהירות ולכל מהירות. (בסוף נדבר על המתחרות) זה כל כך קיצוני שמהר מאוד אתה משייט על הילוך חמישי או שישי, ואם צריך לצאת לעקיפה אתה לא טורח להוריד הילוך, ועדיין מסיים את העקיפה במהירות הבזק. את מעלה עקרבים לדוגמא עלינו בהילוך שני. בשום נקודה לא הורדנו לראשון, כולל לא בסיבובים, ולא העלנו לשלישי בישורות הקצרות. מובן שעלינו בזהירות ולא בהתגרזנות.

עכשיו לעניין הפרופורציות – מי שירד לנסיעת מבחן מרכב עם 400 כ"ס (וזה לא לנדקרוזר או משאית סקאניה), והדיילי שלו הוא רכב עם תאוצות של 0-100 בפחות מ 8 שניות, יתרגש פחות מהטיל הצרפתי. מי שבא לנהוג ברכב הזה מכל רכב אחר בהחלט ירגיש שהוא נוהג במכונה מרשימה.

אבל תאוצות זה לא הכל, ולפעמים צריך לפנות. חברי לקבוצת הווטסאפ קיבלו ביום בו אני קיבלתי את הרכב הודעות של "הצמיגים גמורים". קשה היה לי לשים את האצבע על הדבר המדוייק בגללו בפניות הרכב לא התנהג כמו שציפיתי מרכב עם הנעה קדמית. ואז עצרתי. דבר ראשון בדקתי את מצב הצמיגים – היו תקינים לחלוטין. בדקתי לחץ אוויר, היה גבוה מאוד 41PSI לעומת ה 35 / 32 המומלצים על ידי היצרן. הורדנו מעט לחץ אוויר, הנוחות השתפרה מיד, אבל עדיין אותה תחושה מוזרה בהגה. עצירה שניה לקריאה בספר רכב. מסתבר שהרכב מצויד בדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מסוג טורסן. זה כבר עושה שכל להתערבות הלא מוכרת בגלגלים הקדמיים.

על משטח אספלט נקי ורחב (מנחת כלשהו בארץ) ניתן היה לבחון את פעולת הדיפרנציאל, לקבל בטחון בהתערבות בהיגוי, וללמוד במקום מבוקר כמה אחיזה יש לרכב, ויש לו טונות של אחיזת כביש. עזבו אתכם מתיאורים קלישאתיים – לפיג'ו הזו יש אחיזת כביש נהדרת.

ההגה חד ומדויק, כשלפעמים רק מחשבה על פניה או מעבר נתיב כבר גורמים לו להתרחש. נגיעה קטנה ואתם איפה שרציתם.

זוית גלגול – כמעט ואין. הצד שני שלה הוא נוחות. בתחילת הנסיעה עם לחץ האוויר הגבוה הרכב היה נוקשה מדי על גבול המעניש. אחרי הפחתת ל.א. לנדרש המצב השתפר, ועדיין מדובר ברכב נוקשה. נסיעה בתוך ערי ישראל – רמת השרון, פתח תקווה, ראשון לציון ועוד יכולה להיות חוויה פחות מפנקת. בור אקראי בירוחם, גרם לי לפלוט "סליחה" לחבר שלידי.

לחיצה על מצב ספורט עושה כמה דברים. הדבר המידי – תגובת המצערת הופכת להיות עוד יותר חדה. היא גם משנה מעט את מפת הכח של המנוע, מדליקה את תאורת לוח המכוונים באדום, וגם משנה את הסאונד של הרכב. נחמד.  

לגבי הסאונד של הרכב – נקודה חשובה למי שמשקיע לא מעט ברכב שכזה. לי אישית היה חסר קצת עומק ובאסים. המנוע נשמע די אנמי ושגרתי. היו חברים שהעדיפו ככה, אני הייתי רוצה קצת יותר סאונד כמו ב GTI208.

הרבה מבטים זועמים הופנו אלינו במהלך הנסיעה. אבל היה איש אחד מבוגר באודי Q5, שאחרי זינוק מהיר מרמזור נעמד לידינו וסימן שנפתח את החלון. היינו בטוחים שנקבל 'שטיפה'. להפתעתנו 'בא לו טוב הרכב' והתאוצה, בירך אותנו על הבחירה המצוינת, וסימן שגם האוטו יפהפה לטעמו. הופתענו.

צריכת דלק – אחרי יום אגרסיבי בדרום, חזרנו מנהלתית. קרוז קונטרול על 100 קמ"ש, איפוס המחשב שמודד את צריכת הדלק, וכ – 100 ק"מ אח"כ נרשמה צריכת דלק של 16.6 ק"מ לליטר. למחרת לא איפסתי את המחשב, ואחרי עוד יום אגרסיבי, צריכת הדלק הממוצעת היתה קצת מעל 11 ק"מ לליטר. בסופו של דבר אי אפשר להתגרזן עם הרכב 'כל יום, כל היום', וניתן לצפות לצריכה של איזור ה 10.0 –  12.0 ק"מ לליטר. 

הרבה חוויות עברתי עם הרכב הזה במהלך החג. הבת שלי קראה לרכב 'רכבת הרים' בגלל המהירות והאחיזה בפניות, אבל השאלה היא האם הייתי קונה אותו, וכאן אני חושב שכנראה שלא. אהבתי יותר את ה GTI208. היא משמעותית יותר איטית ורגועה מה GTI308 ועבורי, מנקודת המבט האישית שלי, ה GTI308 הזו היא מדרגה אחת גבוהה עבורי, ועבור מה שאני רוצה.

כמה מילים על המתחרות – המתחרות הטבעיות של ה GTI308 הן הלאון קופרה והגולף GTI על שלל גירסאותיה. לא תשמעו ממני המלצה על אחת מהן, פשוט כי לא התנסתי באחרות בוודאי לא בגירסאות העדכניות שלהן, ואני גם לא מאמין בקביעה נחרצת מה יותר טוב. אני סבור שלכל אדם יש מכלול שלם של נתונים ודרישות, תחושות וחיבור למותג ולמה שהוא משדר, וזה משפיע גם על ההחלטות הרציונליות, מה גם שרכב כזה קונים עם רגשות, ולכן כל אחד צריך למצוא את מה שהוא מתחבר אליו יותר, ואין כאן 'נכון' או 'לא נכון'.

ה GTI308 היא רכב נפלא, חזק מאוד, יפה לטעמי, עם אחיזת כביש מצויינת. היום, יותר מאשר לפני יומיים, ברור לי שאני לא הלקוח לרכב הזה. הבעיה היא לא ברכב – היא בי.

אני בטוח שהסקירה/מבחן הלא מייצגים הללו יגררו שאלות ותהיות – אשמח להרחיב על כל נקודה שתבקשו, אבל זכרו – זה מנקודת המבט האישית שלי.

את הרשום מעל סיכמתי בסוף היום השני עם הרכב, בערב. אבל הלילה עבר, והבטחתי לאנשי לובינסקי שאגיע אליהם להחזיר את הרכב מוקדם בבוקר. הכניסה לרכב בבוקר מזכירה לי כמה קל להתרגל לטוב. הנסיעה ללובינסקי עוברת בכיף, עם קצת לחיצות, ואז צריך לפנות שמאלה להיכנס אליהם, ואני לוחץ וממשיך ישר. עוד קצת מהכח הדבילי שהרכב הזה מייצר, ועוד מנת חיוכים. אני מחזיר את הרכב לנציג נסיעות המבחן, וחוזר לדיילי שלי, רכב ליסינג סטנדרטי. פתאום נראה שהוא התקלקל במהלך השעות שהיה שם. פתאום הוא לא מאיץ, בקושי בולם, זויות גלגול מפחידות, ההגה נוראי, יכול להיות שהוא התקלקל במהלך החניה או שהאריה יצר רף חדש של התנהגות, שלידו שום דבר כבר לא יהיה כמו שהיה.

אז תיקון למה שרשמתי למעלה. הייתי שמח מאוד להחזיק את האריה הזה כחיית מחמד. הוא בהחלט ראוי לכך. פצצה של רכב.

תמונות: יואב פולס, בועז רייז

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן