פולקסוואגן גולף GTI
החלוצה, מורת הדרך, המלכה האם, האם הקדמונית – מהירה מתמיד, והאחרונה בשושלת.

הגולף GTI הנוכחית מהירה מכל קודמותיה, ולצערנו היא גם כנראה האחרונה, שהוקרבה על מזבח תקינות פליטות מזהמים. הבאה תהיה חשמלית, ונדבר עליה במונחים של טווח ומהירות טעינה. עד אז, אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לשמור אחת זה מומלץ, היא זן נכחד.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מעטים האייקונים המוטוריים בעלי מעמד כמו הגולף GTI. נסיון לתאר בפסקה יחידה עד כמה הגולף GTI שינתה את התרבות המוטורית, ייכשל. שילוש האותיות הקדוש GTI קיבל חיים משל עצמו, וכל רכב שיופיע היום עם כיתוב GTI (מקורי מהיצרן, לא מחנות החלפים הסמוכה לביתכם) מצביע על כוונות ספורטיביות טהורות משולבות עם שימושיות יומיומית במחיר נגיש למי שזה רצונו.

הגולף GTI הראשונה הוצגה ב 1976, על בסיס הדור הראשון של הגולף. ה GTI נשואת מבחן זה, מבוססת על הדור השמיני של הגולף, תהיה ככל הנראה הגולף GTI האחרונה, ואני כותב את זה בצער אמיתי, שכן הגולף הספורטיבית הבאה תהיה כבר חשמלית.

הדור השמיני של הגולף הוצג בשנת 2019, והיה אבולוציה / מודרניזציה מתבקשת לדור שלפניו, וחידוד של קווים. במקום קווים עגלגלים חמודים שעושים נעימי בעין, החדשה מעוצבת בחדות ונחרצות.

ה GTI החדשה לוקחת אתה עיצוב עוד קצת לכיוון האגרסיבי, ורק בודדים מבינים שיש כאן גולף שונה.

בחזית ה GTI תמצאו גריל עמוק ורחב בחלקו התחתון של הפגוש. במרכז החזית סמל פולקסוואגן גדול ממנו יוצאים שני פסים שחורים/אדומים, ומוחבא בהם פס לד שניתן להאיר לפי דרישה. יחידות תאורה צרות עם פנסים רבועים בפנים ופסי לד מבחוץ. סה" חזית נאה ואגרסיבית. כמו כל גולף, מבט מהצד מציג צללית 'דחוסה' ומוצקה, עם קורה C רחבה בצבע המרכב. עיטורי GTI באדום על הכנף הקדמית, וחישוקים יפהפיים בצורת מניפה בעלת חמש זרועות. מאחור תמצאו עיצוב נקי עם קווים חדים, ושני מפלטים שמסבירים שזו לא ממש גולף רגילה. סה"כ מאוד אהבתי את המראה המוצק, וצבע הבטון יפהפה לטעמי.

פתיחת דלת קדמית ולא ניתן שלא להסתיר חיוך של שביעות רצון. זוג מושבי ספורט קדמיים, יפהפיים, עוטפים מכל הצדדים, ונוחים מאוד. כמה נוחים?  קבעתי עם חבר לקחת את הרכב לסיבוב ארוך בכבישים מאתגרים. רבע שעה לפני היציאה אליו אני עושה תנועה לא טובה עם הגב, ומוצא את עצמי מילל מכאב גב חד בגב התחתון. מחליט לא לבטל את הנסיעה. נכנס לרכב ונוסע. במשך נסיעה ארוכה, למעשה עד הפעם הראשונה בה יצאתי מהרכב ליד ים המלח, שכחתי שנתפס לי הגב. לא היה שום כאב. רק ביציאה מהרכב קיבלתי תזכורת כואבת שעשיתי תנועה לא טובה. זה חזר על עצמו בכל ישיבה במושבים הקדמיים ובכל יציאה מהם. התמיכה והאחיזה עד כדי כך טובים. מעבר לזה שהם נראים נפלא.

מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי, עם מבחר עצום של תצוגות שונות, הכל לבחירה המועדפת הנהג.

במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל 8.25", עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. השליטה על כל מערכות הרכב מבוצעת ממסך זה – מיזוג, מצבי נהיגה, ועוד.

הדשבורד עצמו בנו ממספר 'קומות' נראה ומרגיש מוצק ואיכותי. למעשה לאורך כל הנסיעה, למרות שרכב המבחן עבר מעל ל 10,000 ק"מ, הרכב הרגיש חדש לחלוטין. ביקורת – פתחי המיזוג. הם ממוקמים נמוך מדי לטעמי. במרכז הקונסולה בין הנהג לנוסע תמצאו את כפתור ההתנעה, כפתור P להעברה למצב Parking ובורר הילוכים קטן. סה"כ אחת מסביבות הנהג הטובות שהתנסיתי בהן.

בסיס הגלגלים של ה GTI עומד על 2.627 מטר, לא משהו לרוץ ולספר עליו לחבר'ה, קטן למעשה, והמרווח במושב האחורי משלם את המחיר. אבל באמת, אם קניתי גולף GTI אם מישהו יושב מאחורה זו לחלוטין בעיה שלו.

על הצד הטכני אחראי מנוע 2.0 ליטר, טורבו בנזין עם הספק של 245 כ"ס ו 37.7 קג"מ וזה הרבה. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים.

מתניעים. מיד שומעים את צליל המנוע מהמפלטים. אם צליל המפלטים גורם לכם לכבות את הספוטיפי – אתם ברכב הנכון. אם אתם מגבירים את המוסיקה – משהו לא בסדר אתכם.

התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות מהירות מאוד, וזה בהחלט כיף ללחוץ בכל הזדמנות גם כדי לשמוע את המנוע וגם כדי להמריא. קצב צבירת המהירות של הגולף מרשים מאוד, והרכב משדר לך שלא משנה מה תעשה, לא נגמר לו האוויר. הוא פשוט מהיר כמו שד.

ל GTI אין בעיות אחיזת כביש, אלא אם אתם ברכב ההדגמה, שעבר 10,000 ק"מ מפרכים והצמיגים כבר לא אוחזים משהו. אחרי החלקה במהירות נמוכה מאוד, היה ברור שהנהיגה כאן חייבת להיות יותר זהירה ממה שהרכב מסוגל. ולמרות זאת ה GTI מייצרת מהירות גבוהה מאוד ועושה את זה מהר מאוד. למעט השהייה בשניה הראשונה מרגע הלחיצה על הדוושה עד שה GTI מעיפה אותך קדימה, הרכב שועט קדימה כמו קטן, ואתה אפילו מרגיש שאם היתה לו נשמה היא היתה עכשיו שמחה מאוד. ה GTI מהירה מאוד, הרבה יותר ממה שאתה מרגיש. אתה מוצא את עצמך במהירויות של מאסר + שלילה + החרמת הרכב כאשר הרכב בכלל לא משדר לך שהוא שם.

מבחינת מתלים, כרכב ספורטיבי הגולף קשיחה, לא יחסית. קשיחה. אבל ככל שהמהירות עולה ככה היא הופכת להיות נוחה. אם אתם מזמינים את הגולף GTI כי אתם רוצים גולף, ושתהיה הכי יקרה, אז תוותרו. אבל אם אתם מזמינים את הגולף הזו כי אתם רוצים גולף GTI – אז סבבה. אתם תברכו את המתלים כשהמהירות תעלה.

אבל למרות התשבוחות, ואין ספק שהגולף הזו היא סוג של התעלות הנדסית, יש בה משהו מנותק. אם אני משווה לרכבי GTI אחרים שאני מכיר מקרוב, הם מספקים הרבה יותר תחושה ומעורבות של הנהג, בעוד שהגולף מבצעת מעולה, ומהירה יותר, אבל עושה את זה באדישות משהו. זהו, אין לי יותר ביקורת על הגולף הזו. היא באמת רכב משובח ומהיר.

לאורך המבחן כולו שאתם יכולים לדמיין שהיו בו הרבה האצות אגרסיביות, צריכת הדלק של הגולף היתה בסופו של דבר 12.5 ק"מ לליטר, וזו צריכה מצויינת לאופי הבחינה. לא בדקתי את הגולף הזו במבחן צריכת הדלק הרגיל. אם זה מה שמעניין אתכם באמת – זה לא הרכב בשבילכם.

הגולף GTI מצויידת בכל אביזרי הבטיחות העדכניים, ובהתאם, מקבלת גם ציון 7 ברמת האיזור הבטיחותי.

המחיר של הגולף GTI 234,900 ₪. זה אבסולוטית הרבה כסף, אבל תזכרו שזו כנראה הגולף GTI האחרונה, לפני שתהיה איזו גולף ספורטיבית חשמלית, שיעשו לה סאונד של מנוע מהרמקולים.  

הסיכום שלי הוא שמתישהו אני ארכוש לעצמי גולף GTI. ככה פשוט. אוטו פצצה, גם אם פחות מרגש מחלק מהמתחרות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן