בדיוק לפני ארבעה חודשים הושקה בישראל הג'נסיס GV60 הקרוסאובר הכל חשמלי של מותג היוקרה ג'נסיס. מוזמנים לקרוא כאן. לעצלנים ביניכם שלא לחצו על הלינק אחזור ואומר שג'נסיס הוא מותג צעיר יחסית בעולם הרכב, והוא מותג היוקרה של יצרנית הרכב יונדאי.
אז ארבעה חודשים עברו מההשקה, והג'נסיס GV60 נוחתת בחניה לטובת מבחן. הג'נסיס GV60 משתמשת בפלטפורמה E-GMP המוצלחת מאוד, ואשר עליה מבוססים דגמים נוספים כמו איוניק 6 העתידה לנחות כאן ב 2023, האיוניק 5 המרשימה (הרכב הפרטי של כותב שורות אילו) וגם קיה EV6 האחות התאומה הלא זהה.
העיצוב החיצוני של ה GV60 הוא של קרוסאובר ספורטיבי אופנתי, עם המון פרטים קטנים שרואים רק במבט שני או שלישי. החזית נקיה מאוד, עם שבכה שחורה גדולה בחלקה התחתון של חזית הרכב, מוקפת בפס עדין בצבע המרכב. משולש קטן בחלקה העליון של השבכה מסתיר מצלמה קדמית, ומשתלב עם קווי העיצוב של החזית. סמל ג'נסיס גדול במרכז הרכב, ושני פסי תאורה בכל צד. מבט על צידה של הג'נסיס מציג עיצוב קרוסאובר קופה אלגנטי, עם נגיעות יוקרה, בלי להיות מוחצן מדי. חישוקי סגסוגת יפהפיים ( 20" לרכב המבחן) , פס כרום מוברש מעטר את קו החלונות העליון עם Z בקורה C וממשיך למטה לדלת החמישית. ציפוי כסוף ברונזה בהיר לבתי הגלגלים וספי הדלתות. ידיות הדלתות נפתחות החוצה להקלה בכניסה לרכב (וכמי שיש לו רכב דומה עם ידיות שלא נפתחות תצטרכו להאמין לי שזה מועיל). מאחור שוב נקי מאוד, עם יחידות תאורה אחוריות דקות ומפוצלות, וכיתוב GENESIS במרכז. הדלת החמישית חשמלית כמובן. סה"כ עיצוב נקי, קופה ספורטיבי, ועם יחידות תאורה שמתחילות לייצר זהות מותגית.
בפנים אני מזהה את ההקשר לאיוניק 5, עם זאת הג'נסיס חובטת בך עם פאר בכל מגע או מבט. חיפויי זמש נעים למגע בדלתות, בגג ובסכי השמש. ריפודי עור עם תפירת יהלומים (וממוזגים ומחוממים), ועוד. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" עם מגוון תצוגות המתאימות לבחירת הנהג, ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה באותו הגודל עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. רשימת האיבזור לא נגמרת, אציין רק כדוגמא שבמקום מראות צד תמצאו מצלמות ומסכים, מערכת רמקולים של בנג אנד אולפסן עם 17 רמקולים, מושב נהג עם 18 אפשרויות כוונון שונות ועוד ועוד. המרווח במשוב האחורי מצוין כמקובל במשפחת E-GMP ועם בסיס גלגלים של 2.9 מטר גם מבוגרים גבוהים יהנו ממרווח ברכיים וראש ראוי.
ההנעה ב GV60 משתנה מבין שלוש אפשרויות. רמת הכניסה 'פרימיום' , הנעה אחורית, עם מנוע יחיד בהספק 228 כ"ס, 35.7 קג"מ ו 0 ל 100 ב 7.8 שניות. רמת גימור 'לקשרי',רכב המבחן, נהנה כבר מהנעה כפולה, שני מנועים בהספק משולב של 318 כ"ס ו 61.7 קג"מ שזה נתון פסיכי לחלוטין. רכב זה יאיץ מ 0 ל 100 קמ"ש ב 5.5 שניות. הרמה הגבוה ביותר, אולטימייט, עם הנעה כפולה ומאובזרת ב 489 כ"ס ו 71.4 קג"מ, שמסייעים לה להאיץ מ 0 ל 100 קמ"ש ב 4.0 שניות שלמות, קצרות ומהירות. הסוללה בכל הדגמים היא בקיבולת 77.4Kwh, והרכב יודע לקבל טעינה מהירה עד 350Kw. הטווח משתנה בין 517 ק"מ לדגם הכניסה, ועד 470 / 466 ק"מ לשני הדגמים הנוספים. מנסיון אישי עם הפלטפורמה, הטווח ריאלי לחלוטין, והוא תלוי בעיקר בשליטה העצמית שלכם לא לצחוק כל פעם מחדש על התנועה מסביב וללחוץ על דוושת התאוצה וליהנות מצבירת המהירות המרשימה.
עם קבלת מפתחות הרכב, נציג ג'נסיס מציין שאני אסתגל מהר לרכב אבל שאשים לב למראות עם המצלמה והמסך. ואכן חיש מהר אני מוצא את העצמי 'מרגיש בבית'. פה ושם אני מוצא תפקודי מתגים שונה ממה שאני מכיר, אבל מהיכרות עם היצרן אני לא נזקק לספר רכב ומהר מאוד מתמצא מה כל מתג וכפתור עושים.
.
תחילת נסיעה זהירה מאוד, בכל זאת רכב מבחן לא זול, ואני ממתין לכביש שייפתח לראות אם אכן התאוצות זה מה שמספרים. לחיצה על הדוושה מעיפה את הרכב קדימה, ומשחררת ממני קללה ביוונית עתיקה. מה קרה כאן עכשיו? עוד לחיצה, ועוד לחיצה, עד שאתה מבין שהוא לא יזרוק לך זנב, ואפשר ללחוץ בכיף וליהנות מהדרך. ויש הרבה מה ליהנות.
הג'נסיס הזו פונה לקהל רציני ואמיד, עם זאת מי שינסה אותה יגלה שהיא יכולה גם להיות מהנה לנהיגה. להגה משקל כבד משהו, יותר כבד מהמוכר לי מאחותה העממית, והיא מגיבה מיד לשינויי כיוון. המתלים עושים עבודה מצוינת. בתחילה הם הרגישו לי נוקשים יתר על המידה, אבל במסלול הניסויים של המערכת (רח' אוסישקין ברמת השרון, מצפון לדרום, על פסי ההאטה שלו) במהירות גבוהה מהמצופה, ה GV60 העלימה באופן מרשים מאוד את פסי ההאטה, וסיפקה רמת נוחות גבוהה למדי. אני משווה את עבודת המתלים לזו המוכרת לי מהאיוניק 5 הפרטית, וכאן היא יותר מרשימה, יחד עם איכות ייצור גבוהה מאוד, לא נשמע ציוץ או קרקוש משום רכיב ברכב.
ההגה מרגיש כבד במידה הנכונה, במיוחד לקהל המטרה. במהירויות גבוהות, ואני מתכוון גבוהות ממש (הפרימיום מגיע ל 185 קמ"ש, הלקשרי (מבחן) ל 200 קמ"ש והאולטימייט ל 235 קמ"ש), הנסיעה היתה נינוחה משמעותית ממה שהיית מצפה מרכב שנוסע במהירות הרשומה על לוח המחוונים.
לג'נסיס GV60 יכולות בלימה רגנרטיבית מהטובות שיש. הנהג יכול לבחור בין ארבע רמות, כאשר הרמה החזקה ביותר נקראת i-pedal והיא למעשה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד. עם הורדת הרגל מדוושת התאוצה הרכב יתחיל להאט עד לעצירה מלאה. זה גם המצב הרגיל בוא ני נוהג ברכב הפרטי שלי, ויכול להעביר ימים שלמים מבלי ללחוץ על דוושת המעצור.
ושוב, התאוצות. למרות המשקל, כמה כיף. פיצ'ר נוסף מפתיע ומהנה הוא שככל שמהירות הרכב עולה, מושב הנהג מתהדק בכתפיים, והוא אוחז את הנהג חזק יותר למנוע תזוזה ימינה או שמאלה.
לחובת הג'נסיס, וכל חברותיה שעברו למראות צד בצורת מצלמה עם מסך, לא אהבתי. בניגוד למראה בה אתה מעיף מבט ויודע מיד מה ומי נמצא ובאיזה מרחק, כאשר מדובר במסך הוא מצריך מבט יותר ארוך, עם עיבוד של התמונה במחשבה, ואז הבנה של סביבת הנהיגה. כאמור, לא התחברתי לזה. אולי אני סתם 'פלאח' עם אדמה בציפורניים, אבל תנו לי מראה ישנה וטובה ואומר 'אמן'.
לא בדקתי צריכת חשמל ממוצעת, מי שעוקב אחרי car-pad בפייסבוק הבין שבזמן שיועד לטובת בדיקת צריכת חשמל, הייתי עסוק בלהוריד רחפן מעץ איקליפטוס. נתון צריכת החשמל הרשמי נראה לי טיפל'ה אופטימי מדי, אבל מהנסיון הפרטי צורת הנהיגה שלכם תיקבע את צריכת החשמל האישית שלכם, שישפיע כמובן על טווח הנסיעה.
לג'נסיס GV60 מערכות בטיחות מקיפות ומלאות, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד ועוד, ובהתאמה היא מקבלת את הציון המירבי – 8, באיבזור בטיחות. במבחני הריסוק של ה EuroNcap קיבלה ה GV60 ציון מירבי של 5 כוכבי בטיחות.
מחיר הג'נסיס לא זול, אבל בהשתוללות המחירים היום, הוא כבר לא כל-כך יקר בהשוואה לתמורה שהוא מספק. גירסת הפרימיום single motor תעלה לכם 295,000 ₪, גירסם הפרימיום dual motor, תעלה 315,000 ₪. רמת גימור 'לקשרי' שנבחנה כאן תעלה לכם 342,000 ₪, ואילו האולטימייט הבכירה תעלה 439,000 ₪. במחירי פרימיום מדובר בעיסקת מבצע.
הסיכום לדעתי הוא שהג'נסיס הזו עושה כמה דברים במקביל – היא מביאה לכם רכב פרימיום במחיר נגיש, היא מביאה לכם רכב חשמלי מלא על הפלטפורמה המוצלחת ביותר כיום (לדעתי), היא מספקת רמת פאר וגימור גבוהות למדי והיא מדלגת על מלכודת התדמית שיש לחלק מהמתחרים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב