בין שלל מכוניות שהושקו ונבחנו ומחיריהן נעים בין רבע מיליון שקל לחצי מיליון שקל, צריך לזכור שהרכב הנמכר ביותר בישראל הוא רכב שמחירו מתחת ל 100.0 אש"ח, וסגמנט המכוניות הקטנות חי ובועט, גם אם לא מייצר את אותו רעש תקשורתי.
עד לפני שנים לא רבות, ניתן היה למצוא בשוק שלוש אחיות תאומות שהופרדו בלידתן מאותו פס יצור – הפיג'ו 107/108, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. שלושתן היו למעשה אותו הרכב עם הבדלים עיצוביים.
מתוך השלישייה הזו, נותרה רק הטויוטה שלקחה את האייגו החמוד, הפכה אותו לאייגו X – עיצוב מעודכן, מבנה קצת יותר גבוה והנה יש לנו 'ג'יפון מיקרו', שהוא יותר מיקרו מג'יפון.
האייגו X למעשה מתחרה היום ראש בראש עם הפיקנטו של קיה, וה i10 של יונדאי, כאשר הספארק של שברולט נעלמה גם היא מהשוק.
אחד הכלים החזקים העומדים לזכות האייגו X הוא העיצוב. ב X לקחו טויוטה את העיצוב המתוק המקורי של האייגו, וחידדו אותו לכדי גור ג'יפונים חמוד להפליא גם אם לא ממש גדול או מאיים. חזית הרכב בצבע המרכב, כשחציה התחתון מורכב מגריל שחור העטוף בחלקו התחתון ומצדדיו בפלסטיק שחור הממשיך לצדדים לחיפוי בתי הגלגלים, תחתית המרכב והחלק האמורי. יחידות תאורה ראשיות גדולות ומעט בולטות מעל קו מכסה המנוע. סמל טויוטה גדול שלא תתבלבלו. מהצד ניתן להבחין בקו חלונות גבוה יחסית, ואותה פלסטיקה שחורה ההולכת ומתעבה ככל שממשיכים לכיוון החלק האחורי של הרכב, ומשתלבת עם הקורה האחורית של הרכב הצבועה בחלקה בצבע המרכב כחלק מהדלת האחורית, וחלקה הנוסף בצבע שחור בולט. אותו צבע שחור ממלא את כל החלק האחורי של הרכב, כאשר הדלת החמישית עשויה כולה זכוכית שחורה, ויחידות תאורה גדולות אנכיות משני צידי הרכב.
התוצאה עצמה בהחלט נאה. סוג של דרדס שרירי.
פנים הרכב מעניין גם הוא. מול הנהג לוח מחוונים כאשר קשת גדולה לכל רוחב לוח המחוונים מציינת את המהירות, שנתות דיגיטליות משני הצדדים מציינות את הסל"ד (משמאל) והדלק (מימין). זו של הסל"ד מיותרת וארחיב בהמשך. במרכז לוח המחוונים צג דיגיטלי קטן עם תצוגות ומידע מתחלף לבחירת הנהג. במרכז הדשבורד לוח אובאלי גדול המכיל בתותו מסך מולטימדיה עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, (ניתן לשליטה מלאה מההגה) ומתחתיו שלוש חוגות 'של פעם' לבקרה על המיזוג. מושב בנהג 'בסדר' היה חסר לי מעט טווח כיוונון וזווית המושב עצמו היתה לי מעט פחות נוחה. על מוצא האייגו X מן האייגו נזכרתי כשבאתי לכוון את גובה ההגה. בעוד שבמרבית המכוניות אתם משחררים מנוף ואז צריכים להפעיל מעט כח למעלה או למטה כדי לכוון את גובה ההגה, באייגו / 108 / C1 עם שחרור המנוף ההגה נופל בחבטה לנקודה הנמוכה ביותר.
לרכב ארבעה מקומות בלבד – שניים אחורה ושניים קדימה, ועם בסיס גלגלים של 2.43 מטר, מבוגרים לא ישמחו להתארך בו מאחורה.
עם מידות חיצוניות של 3.7 מטר אורך, ו 1.74 מטר רוחב, הדבר הכייפי ביותר באייגו X היה להיכנס לחניות שמכוניות 'רגילות' לא חולמות לנסות להיכנס אליהן.
מנוע האייגו X הוא מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, ללא טורבו. ההספק 72 כ"ס והמומנט נעצר ב 9.5 קג"מ ב 4400 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה CVT שמספיקים ל 14.8 שניות במבחן התאוצה הרשמי ל 100 קמ"ש ו 151 קמ"ש מירביים.
עד עכשיו כל סה"כ בסדר, חמוד, מעוצב, מאובזר. ועכשיו נוסעים. עם ההתנעה מרגישים את המנוע נוכח בתא הנוסעים אבל לא משהו דרמטי. כל עוד אתם בעיר (על רכב אחר נאמר 'העיר זה השטח שלו', וזה הרבה יותר נכון לגבי האייגו X) הרוב סה"כ בסדר.
יציאה מחוץ לעיר זה כבר סיפור אחר. האצת הרכב כדי להתמיד בקצב התנועה מביאה עימה הרבה מאוד רעש לתוך חלל הנוסעים. בהגזמה. אני מדבר על מהירויות בין-עירונית, כשאתם רוצים להאיץ נניח מ 80 קמ"ש ל 120 קמ"ש. יש סיכוי שבדרך תורידו קצת את הרגל מדוושת התאוצה ותאמרו לעצמכם, 'או.קי, זה יקח קצת יותר זמן עד ל 120, אבל בינתיים לפחות נצליח לשמוע את המחשבות'. קשה לי להסביר כמה הרעש נוכח, אבל ימים לאחר הנהיגה אני עדיין שומע את הרעש באזניים. זה המקום לציין בהוגנות, כי היומיום שלי הוא עם רכב חשמלי מלא, שהוא שקט במיוחד, אז לעבור מרכב שהוא מאוד מאוד שקט, לרכב שהוא מאוד מאוד רועש, פתאום הפער הזה אצלי בראש מאוד מוחשי.
שלא תטעו לרגע, האייגו X הצליחה לפתח ולשמר מהירות גבוהה בכביש 6, כולל עקיפה של חלק מהתנועה. זה אולי לא היה אלגנטי מדי, אבל בהחלט קרה.
מתלי הרכב בסיסיים למדי, ומורגש הנסיון לשמור על תקציב נמוך שיאפשר גם מחיר נמוך ללקוח הסופי. בפועל, כל עוד הכביש סלול היטב – אין בעיה. עם זאת, כאשר נוהגים על כבישים עירוניים מצולקים ומטולאים (מלשון טלאים, תיקונים, ולא תולעים הזחל) הרכב חובט בך לא מעט. ההשוואה שלי (הלא הוגנת) היא לפיאט 500 חשמלית עם בסיס גלגלים קצר יותר אבל נוחות בסיסית גבוהה משמעותית.
צריכת הדלק הרשמית של האייגו X עומדת על כ 20 ק"מ לליטר. בנהיגה עירונית להערכתי תסחטו ממנה כ 16 ק"מ לליטר, ואילו בנהיגה בינעירונית רגועה תעברו את ה 20 ק"מ לליטר בקלות.
האייגו X מצויידת בכל מערכות הבטיחות המקוריות ההכרחיות – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור בטיחות 5, וארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ארגון EuroNcap.
האייגו X משווקת בשני דגמים PURE ב 95,990 ₪ ו PULSE ב 100,990 ₪. אגרת הרישוי עוד 1240 ₪.
הסיכום הוא שהאייגו X הוא ברכב עירוני מתוק ושונה, וכך צריך לבחון אותו. כן, בידוד הרעשים לוקה בחסר, ולחיצה על המנוע תניב גם רעש נוכח בתא הנוסעים. במחיר שלו הוא היום אלטרנטיבה לתחבורה עירונית בסיסית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב