פיג'ו 208 החדשה
הסופר-מיני החדשה של פיג'ו מתברגת לטופ של הקטגוריה

הפיג'ו 208 החדשה היא מכונית מעולה, אולי הטובה ביותר בקטגוריה, למרות שאינה נטולת 'באג'ים'. כבונוס היא אחת המכוניות היפות ביותר על הכביש. ורצוי בצבע אדום.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מי מביניכם שגם חבר שלי בפייסבוק, קיבל את חוויותי עם ה 208 החדשה בלייב. למען כולם, אציין שה 208 החדשה מחליפה את ה 208 היוצאת שהוצגה אי שם ב 2012, שבתורה החליפה את ה 207 הבינונית ומטה, שהחליפה את ה 206 המקסימה, שהחליפה את ה 205 האלמותית, שהחליפה….כך או כך, לא ניתן להפריז בחשיבות של הרכב עבור היצרן  הצרפתי.

אם פספסתם קצת את עולמות הרכב בשנים האחרונות, אז קונצרן PSA היצרן של פיג'ו וסיטרואן הוא כרגע המצליח ביותר באירופה, ודוגמא ליצרנים נוספים ביבשת. לטובת רכבי היוקרה הוקמה חטיבת DS, ונרכשה חברת אופל, הזרוע האירופאית של GM.

עוד לפני שנכנסים ל 208 החדשה, לא ניתן להתעלם מהעיצוב היפהפה של הרכב. לא זכור לי רכב שלא יכולתי להיכנס אליו כי עצרו אותי לדבר על הרכב, וזה קרה כמה וכמה פעמים במהלך 48 השעות עם ה 208 החדשה.

בפיג'ו מאוד אוהבים את הצבע הצהוב של הרכב, אני קצת פחות. ביקשתי כל צבע, רק לא את הצהוב, וקיבלתי אותה בצבע אדום מדהים, שעם שבירה של קרני האור קיבל גוונים של חום עמוק ובורדו.

המרכיב הבולט ביותר ב 208 החדשה הוא החזית המרשימה והאגרסיבית, עם שני פסי לד אנכיים וארוכים המתחילים ביחידת התאורה ומסתיימים בקצה התחתון של הפגוש. זוכרים את דייגו מ'עידן הקרח' עם שתי שיניים חדות בולטות? אז כזה. בפיג'ו קוראים להם שני אריה. בפייסבוק אחד מחברי טען שהן מוגזמות והיה מעדיף בלי. כך או כך – הן אלמנט בולט ומשמעותי. השבכה הקדמית של ה 208 החדשה עמוקה וגדולה, ויוצרת זהות עיצובית עם דגמי ה 3008, 2008, 5008 של פיג'ו. לא תוכלו להתבלבל. אבל אם בכל זאת התבלבלתם, במרכז השבכה תמצאו את האריה של פיג'ו, אז חלאס להתחכם, מולכם פיג'ו. יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד ברכב המבחן ברמת גימור פרימיום, ואילו ברמות הגימור פרימיום פלוס ו GT תמצאו שלושה פסי לד ותאורת full led  ראשית.

במרכז מכסה המנוע תפיחה קטנה לטובת המראה האגרסיבי / ספורטיבי.

מבט מהצד מגלה צללית עגלגלה משהו, שלי התחברה בדימיון דווקא לפיג'ו 205 המתוקה של שנות ה 80 וה 90.

מאחור, יחידות תאורה עם פסי לד אנכיים, בדומה לדגמים האחרים של פיג'ו, ומחוברים ביניהם עם פלסטיק כהה.

התיאור הוא אולי אנמי משהו, אבל התוצאה היא לא פחות מיפהפיה. מעט מאוד מהתמונות מצליחות להעביר את היופי של הרכב. לטעמי האישי לחלוטין, זה פשוט הרכב היפה יותר על הכביש.

העיצוב המיוחד נמשך גם בתוך הרכב, אבל מי שכבר נכנס ל 2008, 3008 או 5008 ימצא את עצמו בבית. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי תלת מימד, המכוון לצפייה מעל ההגה ולא דרכו. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 7" הכולל קישוריות מלאה, (ודורש כבל ייעודי) .

מתחתיו פתחי מיזוג ו'פסנתר' פקדים לפונקציות הבסיסיות של המיזוג. עוד תמצאו תא סגור לחפצים, שאם תפתחו אותו תגלו סטנד מיוחד לסמארטפון. חיבורי USB ו C-USB לטעינה מהירה. ידית ההילוכים נפלאה, עם חיווי בחלקה העליון למצב הגיר. בורר מצבים – אקו, נורמל וספורט,ומקום ייעודי לשתי כוסות / בקבוקים.

הדשבורד עצמו בנו בכמה שכבות, עם חומרים שונים וטקסטורה שונה. התוצאה היא תחושה של עיצוב ברמות הגבוהות. לא עוד 'נזרוק כמה כפתורים, והקופים יסתדרו' אלא באמת תחושה של שיק צרפתי במיטבו.

גלגל ההגה של ה 208 גם הוא זהה לגלגל ההגה בדגמים האחרים, וזה סה"כ טוב. לטעמי זה גלגל ההגה הכי טוב שמותקן כיום ברכב עממי. קטן, שטוח בחלקו העליון והתחתון, עבה במידה המדוייקת. מושלם. ההגה ניתן לכיוון לגובה ולעומק כמובן.

מושב הנהג צר לטעמי במקצת אבל נוח ונעים.  עם כוונונים מלאים, למושב הנהג ולהגה, אין בעיה לכוון תנוחת נהיגה הולמת. עם זאת, חבר בגובה 1.99 שנכנס לרכב התקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה, גירד את הראש בגג,  ומאחוריו יכול היה לשבת פינצ'ר ננסי.

בסיס הגלגלים של ה 208 עומד על 2.54 מטר סבירים אך צפופים משהו. התוצאה היא שבמימד האורך במושב האחורי מעט צפוף.

על ההנעה אחרי מנוע טורבו בנזין, 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים מסדרת פיורטק של החברה. המנוע מפיק בגירסה הזו 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ.

תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שמונה הילוכים.

המנוע, אותו מנוע בדיוק, ואותו גיר בדיוק, מניעים גם את ה 2008, 3008 ו 5008 כך שלא צפויות להיות בעיות בהיבט הדינמי.

והיא נוסעת, ועוד איך נוסעת. רשמית, התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות, בפועל לא בדקתי אבל התחושה היא שהרכב מהיר. המתלים הם הטובים ביותר שנתקלתי ברכב בגודל הזה (ולמעשה גם בגדולים ממנו). תאוצות ביניים מנצלות את מלוא המומנט של המנוע, והגיר ממהר להוריד הילוכים גם מהילוך שמיני להילוך רביעי, לטובת תאוצה חזקה.

אתה מוצא את עצמך בנהיגה נינוחה לחלוטין על אוטובאן בגרמניה, ורק מבט על צג המהירות מגלה שאתה על 160 קמ"ש. שום דבר אחר לא מזכיר לך או רומז לך שאתה נוסע במהירות כזו. הרכב יציב לחלוטין, ונינוח לחלוטין. לשם השוואה, ב 208GTI הפרטית שלי, בנהיגה במהירות כזו הרכב משדר לך שאתה במהירות גבוהה. זה לא שהוא לא יציב או מאבד אחיזה, אלא שהוא פשוט מספר לך שאתה במהירות גבוהה.  ב 208 החדשה אין את התחושה הזו.

עם ה 208 החדשה בזכות עבודת המתלים המצוינת (מומחיות של מהנדסי פיג'ו כבר עשרות שנים) לרכב יש אחיזת כביש גבוהה מאוד בכל מצב. תענוג אמיתי וסכנה יותר גדולה לרישיון הנהיגה שלכם.

לתיבת ההילוכים שלושה מצבים, אקו נורמל וספורט. מצב אקו מביא אותך לתחושה שיש עידון בתגובת המנוע במענה ללחיצה על דוושת התאוצה. מצב ספורט לעומתו מחדד את כל התחושות, והוא כייפי לנהיגה. השילוב של המנוע והגיר חדים מתמיד ומקנים תחושה על גבול הספורטיבי. הבעיה במצב ספורט היא שפתאום אתה שומע רעש רקע, כמו יללה מתיבת ההילוכים. זה מובהק לא מסיבובי המנוע אלא משקף יותר נכון את תיבת ההילוכים. אחרי כמה דקות בהן אני מאזין בחרדה ליללה הזו ומנסה לאפיין אותה, אני נזכר בדבריו של נציג לובינסקי שמסר לי את הרכב וציין כי במצב ספורט מתווסף סאונד רקע מהרמקולים. כן, מהרמקולים, לא מהרכב. העברה למצב נורמל והרעש נעלם. אני מבין מה פיג'ו ניסו לעשות כאן, אבל זה ביצוע גרוע לרעיון שמלכתחילה הוא לא משהו. אפשר לוותר, והייתי שמח שתצא גירסת עדכון שמבטלת את היללה המיותרת הזו. אלמלא היללה הזו, מצב ספורט היה המצב הקבוע בו הייתי ממליץ לכם לשים את ה 208 החדשה. הוא מתאים לה כמו כפפה ליד.

ה 208 החדשה מצוידת כבר מהיצרן במערכות הבטיחות החשובות כמו בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לתיקון נתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד. ברמת הגימור הגבוהה מתווספות עוד מערכות.

צריכת הדלק של ה 208, אם תצליחו לנסוע איתה לאט, מצוינת. בנהיגה רגועה עם מעט פקקים של בוקר, עברה ה 208 החדשה 25.6 ק"מ לליטר. הצריכה המוצהרת לנסיעה בינעירונית עומדת על 25 ק"מ לליטר.

אם קיבלתם את הרושם שמדובר במכונית מצוינת, אתם צודקים. אבל היא לא מושלמת. לוח המחוונים הדיגיטלי שלה, עם תצוגת תלת מימד, הוא אחד המעצבנים שנתקלתי בהם. זה לא דיל ברייקר אבל הוא מתחכם ומעצבן. לא אהבתי גם את חוסר היכולת לכוון את גובה חגורות הבטיחות מקדימה, והמרווח במושב האחורי בינוני במקרה הטוב.

למרות הביקורת, לטעמי מדובר בסופר מיני הכי טובה בשוק היום, יש מצב שאם תבחנו אותה מול מכוניות יוקרה בגודל שלה, היא תלעס אותן בלי מלח. היא עד כדי כך טובה.

התחרות הגדולה שלה היא דווקא מבית. אחותה התאומה האופל קורסה אולי פחות מעוצבת בפנים ובחוץ, אבל זהה לה מכאנית, מה שאומר שגם היא מצוינת, וזולה ממנה באלפי שקלים. בחנתי אותה. מוזמנים לקרוא כאן.

עוד תחרות ל 208 היא מצד ה 2008 , הג'יפון של פיג'ו בקטגורית B-SUV המציגה כמעט את אותן יכולות דינמיות, כמעט אותו עיצוב מדהים, אבל היא מעט יותר גבוהה ומרווחת, ועולה רק מעט יותר.

ה 208 ברמת הגימור פרימיום שנבחנה כאן נמכרת ב 118,900 ₪, ורמת הגימור GT נמכרת ב 127,990 ₪. רמזים, שמועות וציפייה שאולי תימכר גם גירסת אקטיב פשוטה, עם אותו מנוע אבל רק עם 100 כ"ס (כמו של הקורסה שבחנתי) ותעלה רק 110,000 ₪. לגירסה זו ככל הנראה גם לוח מחוונים פשוט ועדיף לטעמי.

עוד תוכלו למצוא 208 חשמלי לחלוטין, אבל עד שאתאם אותה למבחן יקח מעט זמן.

השורה התחתונה לדעתי האישית בלבד, היא שה 208 החדשה בצבע אדום בבקשה, היא הדבר הכי יפה על הכביש, היא הסופר מיני הכי טובה מכל מה שבחנתי עד היום, (עד שאבחן את הרנו קליאו החדשה) ו…כן, הייתי בהחלט קונה אותה לעצמי.

היא פשוט כל-כך יפה…

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

2 Responses

  1. "עברה ה 208 החדשה 25.6 ק"מ לליטר".
    הצריכה המוצהרת לנסיעה בינעירונית עומדת על 25 ק"מ לליטר".

    יואב שיטת מדידת הדלק שאתה מבצע לרכבים
    הנבחנים על ידך אינה נכונה.
    מאחר והיא מסתמכת על נתוני החישוב של מחשב הרכב.

    הרכב הספציפי שנבחן על ידך,
    נבחן במספר מבחני רכב,
    באף מבחן לא צוינה הצריכה שנרשמה על ידך.

Comments are closed.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן