סיאט איביזה 1.0
סופר מיני מבית סיאט, פשוטה וטובה

האיביזה היא הסופר מיני של סיאט, מציגה סוג של פשוט עם איכות, והתנהגות כביש מצוינת. בנוסף, היא גם לא יקרה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הסיאט איביזה היא סוג של קסם. האיביזה הוצגה לראשונה בשנת 1984 כסופר מיני מודרנית ומעוצבת של חברת סיאט העצמאית, שרק השתחררה (או נבעטה, תלוי בנקודת המבט של הדובר) מחסות פיאט. האיביזה היא הדגם הראשון שהוציאה חברת סיאט בעיצוב עצמאי לחלוטין, אם אתם מעט ביקורתיים לגבי 'עד כמה הסיאט רונדה היא מקורית' (היא לא. היא העתק של פיאט ריתמו עם שינויי עיצוב גדולים כדי להתרחק מהמקור). הקסם של האיביזה היא בזכות התבונה של אנשי סיאט לייצר לאורך השנים סופר מיני שתקרוץ לקהל צעיר ותוסס, ולשמר את התדמית הזו לאורך עשרות שנים. למען ההיסטוריה נציין כי בשנת 1986 רכשה קבוצת פולקסוואגן הגרמנית את הבעלות על סיאט מידי ממשלת ספרד, והשאר היסטוריה.

התכנסנו כאן לכבוד הדור החמישי של האיביזה שהוצג בשנת 2017  ומציג עיצוב דינמי וצעיר, עם קווים חדים. האיביזה היא סופר מיני נאה למדי, צריך לומר על ההתחלה. בחזית גריל טרפזי הנשען על הפאה הקצרה של האורך, ובתוכו סמל סיאט.  מתחתיו פגוש בצבע המרכב, ולמטה ועל מנת שלא תטעו לשניה, זה גם מודגש עם קווי עיצוב, שבכה טרפזית הפוכה לגריל, הנשענת על הפאה הארוכה שלה. כל יתר מרכיבי עיצוב החזית – משחקים עם הקווים האלה, מקבילים אליהם, מאונכים להם, ממשיכים אותם, וחוצים אותם. התוצאה היא חזית צעירה ודינמית. עכשיו קחו את הקו העליון של הפנס הראשי, היא מתחיל ממש בגריל הקדמי, עובר את הפנס הראשי, נמתח מעל הכנף, ויוצר פיסול חד ושמשמעותי בדלת הקדמית עד מחצית הדלת האחורית. כשהוא מסתיים בדלת האחורית, מעט מעליו מתחיל קו פיסול שחוצה את הכנף האחורית לתוך הפנס הראשי האחורי. אבל זה לא הכל, תסתכלו טוב בתמונות, אותו קן פיסול אחורי, נכנס לתוך הפנס, עושה פניה למטה וקדימה, משתלב עם קו החיבור של הפגוש האחורי עם הגוף, חוצה בדימיון את הגלגל האחורי, ומשתלב עם קו פיסול תחתון שרץ לאורך הדלתות עד הקצה הקדמי של הדלת הקדמית. אין מקריות, פשוט אין. כשאתה רואה את זה, אולי לא קופץ כל התיאור המשעמם שרשמתי, אבל קופץ לך לעין משהו דינמי, אגרסיבי וצעיר. אני לא רוצה לשעמם אתכם, אבל אם תבחנו היטב את הדלת האחורית, גם בה תראו משחקים מעניינים בקווים וחיבורים. יפה מאוד סיאט!

בתוך הרכב אנחנו נתקלים בפונקציונליות גרמנית טיפוסית. דשבורד נקי ואיכותי, פתחי מיזוג מלבניים צרים משתלבים בתוך העיצוב הכללי. מול הנהג לוח מחוונים ברור ופשוט (פשוט במובן החיובי של המילה) עם מד מהירות גדול וברור מימין, מד סל"ד גדול וברור משמאל. על ההגה תמצאו את המתגים המקובלים לטובת שימוש במערכת השמע.  במרכז הדשבורד מסך בגודל 6.5 אינץ', ומתחתיו מתגי מערכת המיזוג, כאן מכאניים, בגירסאות הבכירות תמצאו בקרת אקלים. עוד מופיע / מפתיע זה צג המובילאיי המותקן ברכב עקב העדר התראה על סטיה מנתיב. זה באמת משהו שכבר חשבתי שלא אתקל בו ברכב חדש.

ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב הנהג המצוין, תוכלו להתמקם בקלות. לא תמצאו במושב הנהג איזה מרכיב יוצא דופן, ריפודי עור או תמיכה חכמה כזו או אחרת, הוא פשוט בנוי טוב ונוח, אם כי נוקשה משהו, אבל התוצאה לגוף – מצוינת.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים. מדובר במנוע ותיק ומוכח ממחסן המנועים של קבוצת פולקסוואגן, המייצר כאן 110 כ"ס ו 20.4 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רובוטית DSG7, ועם משקל של פחות מ 1200 ק"ג, מתקבל רכב זריז למדי בעיקר בזכות תיבת ההילוכים והמומנט הבריא של מנוע. למי שחושש מהביצועים לעומת המשפחתית 1600 שלו, אני רק יכול לומר שהוא יוכל להתבונן הרבה בחלק האחורי של הסיאט הקטנה, עד שהיא כבר תתרחק ממנו.

תא הנוסעים בסיסי למדי, ולא תמצאו בגירסת הליסינג פינוקים חריגים. גם לא פינוקים בסיסיים. אין מראה במגן השמש של הנושע או הנהג, גם לא מראה עם תאורה. אין ידיות אחיזה לנוסעים ואין תאורת תא נוסעים במרכז הגג. מצד שני כל החלונות עולים ויורדים אוטומטית, והמרווח מאחורה מפתיע לטובה בהתחשב בבסיס גלגלים של 2.56 מטר.

 

עם גיר DSG שנחשב באמת לאחת מתיבות ההילוכים הטובות שיש, היציאה מהמקום היא נחושה, אבל מתקבלת אחרי היסוס קצר כאילו הרכב שואל אותך 'אתה באמת מתכוו…יאללה עפנו מפה'. הרכב מנצל את מלוא הקג"מים שמעמיד לרשותו המנוע, והיציאה מהירה. ככל שהמהירות עולה, כך תאוצות הביניים המתקבלות חוזרות לקרקע המציאות, כי עדיין יש לנו כאן מנוע צנום עם 110 כ"ס. האצה בכביש מהיר, (מה שנקרא 'תאוצות ביניים' – אתם נוסעים על 80 קמ"ש ומבקשים להאיץ בין אם לטובת עקיפה ובין אם סתם הכביש נפתח) מעלה את הזריזות של ה DSG. מהילוך שביעי הוא מוריד אתכם ישר להילוך רביעי להיות על שיא המומנט, הרכב מאיץ, ההילוך עולה לחמישי, אבל לא ממהר לעלות לשישי ושביעי, עד שהרכב מבין שסיימתם להאיץ וחוזרים לשייט. כמה פעמים ביצעתי את התרגיל הזה כדי ליהנות מעבודת תיבת ההילוכים.

המתלים עושים עבודה מצוינת, באמת באמת טובה, מרסנים שיבושים ומתמודדים איתם כך שאחרי שהגיע המסר הראשוני, אין לו עוד 'אפטר שוק'. המתלים מכוילים על הגבול הקשיח אבל התוצאה לא בועטת או לא נוחה אלא מרוסנת מאוד. אם תגזימו במהירות בה תעברו על מכשולים, תקבלו מחאה עצבנית שהגזמתם.

השורה התחתונה היא שבהיבט הדינמי מדובר ברכב מצוין. הגיר מנצל את המנוע עד תום. השלדה, המתלים וההגה מדברים בשפה אחידה ואיכותית. פשוט רכב טוב ופשוט.

בנסיעה, אחת התובנות שקופצות לי למחשבה היא שרכב יכול להיות בסיסי ופשוט, וזה לפעמים גם טוב. אני לא יודע על מה בדיוק להצביע אבל משהו בפשטות, עם מנוע וגיר מצויינים, שלדה שיכולה לקבל עוד 100 כ"ס בקלות, והגה טוב ומתקשר, פתאום, הסופר מיני הבסיסית הזו מתגבשת לכדי רכב מצוין, הנותן תמורה טובה לכסף.

צריכת הדלק של האיביזה מצוינת כצפוי. במסלול 'מבחן צריכת הדלק הכי טובה שאפשר לחלוב מרכב  של קר-פד' השיגה האיביזה תוצאה של 25.7 ק"מ לליטר חסכוניים.

נקודת החולשה היחידה שאני מוצא ברכב הוא מפרט הבטיחות החסר. הרכב מקבל ציון בטיחות 3 (לרכב המבחן) ו 4 לדגמים הבכירים, וזה הרבה פחות מהמתחרות המודרניות. ברכב מותקן מובילאיי, צפצפה שאין לה מקום היום ברכב חדש בואכה 2021. זו אולי הביקורת היחידה המהותית העיקרית שיש לי על האיביזה, מעבר לכך מדובר באחלה מכונית.

לאיביזה ארבע רמות גימור, החל ברכב ברמת גימור רפרנס, עם גיר ידני, שעולה 80.0 אש"ח, דרך גירסת המבחן שעולה 95.0 אש"ח, ועד גירסת סטייל שעולה 102.0 אש"ח ובטופ גירסת FR במחיר של 115.4אש"ח. היא ללא ספק מתברגת בצמרת של ה'סופר מיני' היום, אבל עם מתחרות צעירות ואיכותיות כמו פיג'ו 208 החדשה, אופל קורסה החדשה, קליאו החדשה, ועוד – יש לה תחרות קשה מאוד.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן