ג'יפ רנגלר רוביקון – אייקון שטח מוטורי

רכב השטח האולטימטיבי, אמת המידה ליכולות שטח 'מקורי מהיצרן' במבחן שטח. כמעט ללא גבולות.

הג'יפ הרנגלר הוא אגדה. לא פחות. אחד האייקונים המוטריים המזוהים ביותר בעולם, אחד מכלי הרכב עליהם ניתן לומר ששינו את העולם, וגם בזכות הג'יפ המקורי אנחנו לא מדברים גרמנית היום.

הג'יפ רנגלר רוביקון הוא התפתחות ישירה מאותו ג'יפ מיתולוגי משנות ה 40' של המאה העשרים, דרך הגירסאות האזרחיות שלו סדרת ה CJ (Civilian Jeep). מאז ועד היום שומר הג'יפ על חזית מאוד מזוהה עם פנסים עגולים, גריל בעל שבע צלעות וקווים מובחנים וברורים.

סדרת הרנגלר של ג'יפ החלה בשנת 1986 עם סדרת ה YJ, אחריה ב 1996 הגיעה סדרת ה TJ, ה JK לאחר מכן ב 2006, וה JL בשנת 2017. לאורך השנים שווק הג'יפ עם גרסאות מרכב קצר (שלוש דלתות) וארוך (חמש דלתות), ובמספר רמות גימור, ואבזור לשטח, עד לגרסאות הקצה – הרנגלר רוביקון, על שם מסלול הרוביקון המיתולוגי בקליפורניה.

לג'יפ רנגלר עשרות מיליוני מעריצים בכל העולם הפעילים במועדונים מאורגנים יותר או פחות, וסדנאות ייעודיות המייצרות בערך כל שיפור אביזר אפטר מרקט שאתם יכולים לחשוב עליו עבור הרכב המיתולוגי.

הג'יפ רנגלר הוא הרבה מעבר לרכב שטח, הוא דת. אבל בניגוד לדתות שמשתלטות על המוח, הרנגלר הוא דת של פאן טהור, של נחשקות, של כיף מזוקק. כותב שורות אלו אינו נמנה עם חברי הדת, אבל כמה מחברי הטובים ביותר נהנים מתופעות הלוואי של האהבה הבלתי נגמרת לג'יפ רנגלר על מגוון גרסאותיו.

בישראל משווק הרנגלר על ידי קבוצת סמלת יבואנית JEEP לישראל במגוון רמות גימור, ובמרכב קצר או ארוך. החל ב קצר ספורט S, ארוך ספורט S, ארוך סהרה, קצר או ארוך בגירסת רוביקון, ורוביקון ריקון שישווק בקרוב. המנועים המוצעים הם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 272 כ"ס ו 41 קג"מ או מנוע 3.6 ליטר המספק 285 כ"ס ו 35.4 קג"מ. כל הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית של ZF בעלת שמונה מהירויות.   

העיצוב החיצוני של הרנגלר, נו, איך לומר, אני באמת לא צריך לתאר לכם. כשאתם רואים אחד כזה, אין סיכוי שתתבלבלו ותחשבו שזה משהו אחר. לא עם החזית הכל-כך מזוהה, לא עם הצללית הרבועה, ואפילו לא עם הדלת האחורית ויחידות התאורה האחוריות הרבועות. זה ג'יפ. זה רנגלר.

העיצוב הפנימי מעודכן כמובן, וזהה לחלוטין לזה של הגלדיאטור שנבחן כאן לא מזמן. ההבדל הגדול נמצא מעל לראשי הנוסעים. בעוד שבגלדיאטור גג קשיח פריק, כאן ברכב המבחן גג בד נפתח חשמלית. לא רק שהוא נפתח חשמלית, הוא עושה את זה לאורך כמעט כל הרכב ומכניס אור, אוויר והמון כיף לתא הנוסעים. תא המטען של הרנגלר רוביקון גדול יחסית ושימושי עם חסרון יחד בולט, בתי הגלגלים האחוריים מקטינים משמעותית את הרוחב השימושי של תא המטען.

בסיס הגלגלים של הרנגלר רוביקון הארוך עומד על כמעט ס"מ שלם מעל שלושה מטר (3.008 מטר) בהשוואה לקצר 2.549 מטר, והאורך הכולל 4.785 מטר לדגם הארוך, ו 4.237 מטר לקצר.

ההבדלים בהשוואה לתא הנוסעים של הגלדיאטור מינוריים אבל קיימים. בגלדיאטור מתחת למושב האחורי יש תא חפצים שימושי. ברנגלר רוביקון – אין. עוד הבדל קטן, הרוביקון מגיע עם צמיגי BF-AT במידה 33" (285/70/17) ( AT-All Terrain או בשפת העם חצי חצי. כאשר הבחירה במותג BF היא בגלל שמדובר בצמיגי ה AT הטובים ביותר ובעלי התאמה הטובה ביותר לשטח) בעוד שהגלדיאטור כבר היה עם צמיגי MT – כלומר צמיגי שטח מלא.  

נתונים קריטיים ברכב שצועק 'שטח' הם מרווחי הגחון וזויות המרכב. רכב המבחן, הרנגלר רוביקון הארוך מציג מרווח גחון של 27.4 ס"מ, זוית גישה של 43.6 מעלות, זוית בטן של 22.6 מעלות וזוית נטישה של 37 מעלות.

 

 

רק כדי שנסמן V – יתר הדגמים הארוכים:

 

ספורט

סהרה

מרווח גחון (ס"מ)

24.6

25.4

זוית גישה (מעלות)

41.4

41.4

זוית בטן (מעלות)

20.3

21.0

זוית נטישה (מעלות)

36.1

36.1

 

מתחילים בנסיעה. ההבדלים מול הגלדיאטור גדולים. כאן הרוביקון מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם אופי שונה לחלוטין. המנוע שש להעלות בסל"ד ושמח לספק את שיא המומנט מוקדם משמעותית ממנוע ה 3.6. כך שלא רק שהוא נהנה ממומנט גבוה יותר 41 קג"מ מול 35.4 קג"מ, שיא המומנט מגיע כבר ב 3000 סל"ד לעומת 4400 סל"ד. המנוע ממש משנה את האופי של הרכב, ויסלחו לי מעריצי אסכולת 'שני ליטר זה טוב רק לקוקה קולה', מנוע ה 2.0 ליטר של הרנגלר עדיף בכל היבט על הפנטסטאר 3.6 ליטר. כאן כבר כיף ללחוץ על הדוושה ולקבל זינוק נחוש מהמקום או מכל מהירות. גם מעמידה וגם לצרכי עקיפה המנוע חזק מאוד ומגיב במהירות ובנחישות. תתפלאו אבל נתון רשמי של 0 ל 100 היה קשה למצוא. גם לא של מהירות מקסימלית.

על לחץ אוויר של 37PSI כפי שנדרש על פי היצרן, הרוביקון קופצני למדי גם על הכביש, ומרגישים כל חוסר אחידות בסלילה. הורדת לחץ אוויר משפרת מעט את המצב.

על הכביש הרנגלר רוביקון סובל מאותה 'התפזרות' שיש לכל רכב שטח מוגבה עם מהלכי מתלה ראויים לשטח. בפועל יש התנגשות בין הדרישות הקיצוניות של יכולות השטח לבין ההתאמה לנסיעה על כביש מהיר. לא היתה לרוביקון בעיה לשייט במהירויות אוטובאן, לצאת לעקיפות בטוחות וזריזות אבל התחושה פחות נעימה ובטוחה מאשר של מכוניות 'רגילות'. צריך להתרגל לתגובת ההגה ולרכות המתלים במעבר בין נתיבים, וכמובן שמירה גדולה מהרגיל על מרחק, כדי לא לבחון את יכולת העצירה של הרוביקון.

צריכת הדלק של הרנגלר רוביקון עם המנוע 2.0 ליטר טורבו טובה יותר מאשר של אחיו עם המנוע 3.6. נהיגה חסכונית תניב מעל 12 ק"מ לליטר, ונהיגת כביש אגרסיבית תוריד אתכם לכדי 8 ק"מ לליטר. צריכת הדלק הרשמית עומדת על קצת מעל 9 ק"מ לליטר.

עד כאן פרק הכביש, יומיים שלושה ויהיה בדיוק כאן פרק השטח לרנגלר רוביקון.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן