קיה נירו
ג'יפון / משפחתי היברידי ומרווח.

הקיה נירו הוא ג'יפון נמוך והיברידי, המציע מרווח פנימי גדול, נסיעה חסכונית ושקטה. רכב מצויין.

הקיה נירו ואחיו התאום יונדאי איוניק אחראים על שינוי תפיסה משמעותי בתחום רכבי הפלאג אין.

לפני כמה שנים, כאשר בחנתי כאן את המיצובישי אאוטלנדר PHEV ההיברידי פלאג אין, אחת הטענות שהועלתה כנגדו היתה שאין במראה שלו את אותה הצהרה של 'אני ירוק' כפי שהתקיימה אז בטויוטה פריוס שהיתה חריגה למראה.

ואז הגיעו הנירו והאיוניק, עם מראה משפחתי סטנדרטי לחלוטין (איוניק) ומראה ג'יפוני (נירו) וכאילו אמרו למנהלי המכירות 'אל תעשו עניין מזה שאנחנו היברידיות'. תפיסה זו היתה כל-כך עצמתית ונכונה עד שטויוטה אימצה אותה בעצמה עם הקורולה ההיברידית.

אחרי ההקדמה, נזכיר שהתכנסנו כאן לכבוד הקיה נירו. הנירו איתנו מאז שנת 2017, ולאחרונה עבר מתיחת פנים קלה שעדכנה ודייקה את העיצוב המקורי החביב,  יחד עם הצגת דגם פלאג אין.

חזית הרכב נושאת במרכזה את צורת הגריל המזוהה עם קיה מזה מספר שנים. בתחתית הפגוש תמצאו פנסי ערפל בצורת 'חץ שוכב' כפול מכל צד, המצביעים לכיוון מרכז הרכב, ובאמצע שבכה שחורה המכילה את הרדאר של מערכת הבטיחות. משני צידי החזית נמתחות יחידות תאורה גדולות, מעוצבות ומשולבות לד. שני פסים מגולפים במכסה המנוע מספקים מימד דינמיות לחזית. מהצד הנירו נראה כמו ג'יפון שמנמן, עם פס פלסטיק המקיף את כל תחתית הרכב ומעצים את המראה הג'יפוני. קו החלונות עטוף מלמעלה בכרום (מיותר לטעמי). הדלת האחורית אנכית יחסית ותורמת למראה סטיישני מעוצב. הדלת מחולקת למעשה לשתי שכבות – העליונה החלון עצמו עם ספויילר מובנה למעלה, והתחתון בצבע המרכב. חוצים אותם לאורך ולגובה יחידות התאורה האחוריות, כמובן משולבות לד. בצידי תחתית הפגוש פנסי ערפל ופנס רוורס מעוצבים אם מחזירי אור, ומדברים באותה השפה של פנסי הערפל הקדמיים.

התוצאה ג'יפונית, נאה, לא מאיימת, לא גבוה מדי, ולא 'משפחתית'.

העיצוב הפנימי סטנדרטי ונקי במובן הטוב של המילה. מול הנהג לוח מחוונים מעט שונה מהרגיל, עם מד מהירות מימין ומד טעינה משמאל המראה את ניצול הכח או את הטעינה של הסוללה ההיברידית של הרכב. ביניהם צג עם תפריטים משתנים בהתאם לבחירת הנהג.  

הדשבורד מורכב משתי שכבות – העליונה עשויה מחומר פלסטי קשיח שחור 'מט'. במרכז פלסטיקה שחורה מבריקה וחלקה, נקיה מאוד ויפה הנמתחת לרוחב כל הרכב. במרכזה צג מגע מולטימדיה בגודל 8".

שני פתחי מיזוג בצדדים ושני פתחי מיזוג צרים במרכז. במבט ראשוני הם נראים קטנים, אבל מספקים תפוקה נאותה של אוויר קר או חם. מתחתיהם פקדי מערכת בקרת האקלים, ומתחת תא שימושי עם שקעי מצית ו USB מובנים. ידית הילוכים סטנדרטית ובלם יד חשמלי. על ההגה כל מערכות השליטה המקובלות למערכת השמע ולבקרת השיוט, כמו גם לדפדוף בין התפריטים השונים.

עד עכשיו, למעט רמיזה בלוח המחוונים, אין שום דבר חריג המזכיר את מוצאו ההיברידי של הנירו.

מושב הנהג נוח מאוד, ויחד עם הגה מתכוונן לעומק ולגובה תוכלו בקלות למצוא את תנוחת הנהיגה הנוחה לכם. כשאני רושם נוח מאוד – אני מתכוון לנוח מאוד.

המושב האחורי נוח ומרווח למשפחה וזה לא מפתיע. המפרט הטכני מציג בסיס גלגלים מכובד של 2.7 מטר, דבר המסביר את תחושת המרווח הפנימי. הרכב מצוייד במנוע בנזין 1.6 ליטר המספק 105 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המספק 43 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס, ונתון המומנט הוא 27 קג"מ בין 1000 סל"ד ל 2400 סל"ד. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים. המשמעות של כל הנתונים היא שלמרות משקל הנושק ל 1500 ק"ג, הרכב מספק תאוצות משפחתיות מקובלות ולמעלה מכך.

בנהיגה הרכב נוח למדי. תורם לכך משקל הרכב והסוללות. אין מה לדחוק את הנירו לעבר נהיגה ספורטיבית. למרות הגה מדוייק, ו 27 קג"מ הרכב מתנהג על הגבול הרך של פעולת המתלים ונהיגה ספורטיבית אגרסיבית אינה המקום הטבעי לו. למרות האמור, הרכב יוצא ממקומו בנחישות וזריזות הודות להינע ההיברידי, וניתן בקלות לסגל סגנון נהיגה חוליגאני משהו. אבל שוב, זה לא מתאים לאופי הרכב.

צריכת הדלק היא אחת משתי הסיבות המצדיקות קיומם של רכבים היברידיים (השניה זו רמת פליטת מזהמים נמוכה). בנהיגה רגילה, דרך פקקי תנועה של שעות הבוקר בכביש 4 הניבה כ 20 ק"מ לליטר בנירו. נהיגה רגועה עם קרוז קונטרול קבוע על 90 קמ"ש העלתה את התוצאה ל 25 ק"מ לליטר.

עוד תכונה חיובית מאוד שניתן לייחס לנירו זה שהנסיעה בו שקטה מאוד, גם כאשר מנוע הבנזין עובד. בכביש מהיר הרכב שקט מאוד, ושומעים בעיקר את הצמיגים. מעט מאוד מרעשי הרוח נשמעים בתוך חלל הרכב.

את הנירו מצאתי כרכב שימושי ונוח מאוד. האמת היא שאתה לא מצפה מרכב שנמכר באלפי יחידות להיות כל-כך מוצלח, אבל בפועל מאוד אהבתי את מושב הנהג ותנוחת הנהיגה, מאוד אהבתי את האופי הנעים של הרכב, ואני סבור שמדובר ברכב משפחתי מצויין ושימושי.

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן