בתחילת ינואר השיקה סמלת יבואנית דגמי ג'יפ לישראל את האוונג'ר, ג'יפון עירוני חשמלי. כמה שבועות לאחר ההשקה התייצב האוונג'ר למבחן עירוני מסקרן.
לא ניתן להתבלבל באוונג'ר להיות משהו שהוא לא. העיצוב הרבוע מובחן וברור. בחזית האוונג'ר גריל עם שבע צלעות המזוהה עם המותג ג'יפ, אולם פנסי החזית רבועים ולא עגולים. מכסה מנוע עם תפיחה באמצע, ואיך לא גם לוגו Jeep בולט בחזית. בתי גלגלים רבועים משהו ומנופחים מעט, ידיות פתיחת נסתרות לדלתות האחוריות וקורה C רחבה בצבע המרכב, משלימים מראה תכליתי משהו. גם מאחור ממשיך העיצוב הרבוע עם יחידות תאורה משלבניות גדולות בתוכן פסי לד דמוי X . סמל Jeep בגדול, ו e קטן משמאל לחדי עין. התוצאה נאה למדי, ובצבע הצהוב / זהב גם בולטת למדי ומושכת תשומת לב.
העיצוב הפנימי מקסים בעיני, אבל לא חף מתקלות. הדשבורד צבוע בצבע המרכב בגוון מתכתי משהו. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25" (בדגמי אלטיטיוד וסאמיט, בדגם הלונגיטיוד הבסיסי לוח המחוונים בגודל 7"), ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25" עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפלקארפליי. מתחת למולטימדיה משולבים פתחי מיזוג מלבניים, ומתחתם מדף פתוח לחפצים. באמצע הגובה תמצאו מתגים למערכת המיזוג, ומתחתם מתגים להילוכים – P, R, N ו D שיש לו מצב נוסף B לרגנרציה חזקה יותר. מתחתיו תא גדול ופתח לחפצים עם משטח טעינה אלחוטי, מתג למעצור היד, ובורר מצבי נהיגה. כיוון מושב הנהג מכאני ולא חשמלי, והמושב סה"כ נוח. לחובת האוונג'ר ניתן לציין כי אין תא חפצים עם מכסה, למעט תא הכפפות של הרכב. המראה בסוכך השמש של הנהג ללא תאורה, ואילו רגל שמאל עלולה להיתקל בבעיית מקום. יש לה מדרך משמאל, אבל אם לא תניחו את כף רגל שמאל על המדרך, אתם עלולים לגלות שאין לה מקום מפני שמושב הנהג מורכב על במה קטנה שמגבילה את המקום לרגל. לא דרמטי אבל גם רחוק מלהיות מוצלח.
מאחור המקום מצומצם בעיקר בגלל בסיס גלגלים צנוע של 2.56 – עמוק בקטגוריית ה'סופר מיני'.
בצד הטכני העניינים מעט יותר מרשימים עם מנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. סוללת האוונג'ר בקיבולת 54Kwh והיא מספקת טווח נסיעה של כ 400 ק"מ Wltp. טעינה איטית AC בקצב של 11Kw ואילו טעינה מהירה DC בקצב של עד 100Kw. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות, בדרך למהירות סופית של 150 קמ"ש.
היציאה לדרך מפתיעה משהו בנוחות הגבוהה שהרכב מספק. המתלים מתמודדים היטב עם משקל הרכב, ומספקים לנהג ולנוסעים חווית נסיעה נינוחה מאוד ונעימה מאוד. תאוצות האוונג'ר סבירות, ולמעשה בכל קנה מידה רגיל הן מצוינות, אבל כשהתרגלנו לכלי רכב חשמליים עם 200+ כוחות סוס, ומשהו כמו 7 שניות ל 100, פתאום האוונג'ר מרגיש מאוד 'רגיל'. בנסיעה עירונית המתלים עושים עבודה מצויינת, כולל כמה מעברים מהירים על 'פסי האטה'. האוונג'ר לא מתרסק אלא מציג נוחות שאין לי איך להגדיר אותה חוץ מאשר 'כמו ברכב צרפתי', וזה לא מפתיע לאור הבעלות המשותפת של קבוצת סטלנטיס גם על מותג ג'יפ וגם על מותגי פיג'ו וסיטרואן, ולמעשה האוונג'ר הוא אח תאום לא זהה ל 2008 החשמלית של פיג'ו.
בנסיעה מחוץ לעיר שומר האוונג'ר על נוחות גבוהה מאוד, בכל המהירויות, עם זאת מצאתי את הרכב מהגיש הכי בנוח באיזורי ה 110 קמ"ש. לזכות האוונג'ר אני יכול לציין גם בידוד רעשים מוצלח למדי גם בנסיעה במהירות גבוהה.
לחובת האוונג'ר אני יכול לציין כי יש מצב רגנרציה יחיד – B, שאינו חזק מספיק, ואינו מאפשר נהיגה בדוושה אחת, ואין לרכב אפשרות לנהיגה כזו בסגנון של i-pedal. בנוסף, במחירים בהם האוונג'ר מתומחר, האיבזור מעט לוקה בחסר בהשוואה למתחרות האגרסיביות.
צריכת החשמל לאורך ימי המבחן התקבעה על כ 6.5 ק"מ לקוט"ש, שהם כ 15.5 קוט"ש ל 100 ק"מ, סביר מאוד, על גבול החסכוני משהו, וכזה מביא את הטווח המעשי של האוונג'ר לאיזור ה 350 ק"מ, כאשר מרבית הנסיעה היתה בכביש מהיר. שילוב של יותר נסיעה עירונית היה מוריד את צריכת החשמל ומעלה את הטווח.
בהיבט בטיחות האוונג'ר מקבל ציון איבזור בטיחות 4 לגירסת הכניסה ו 5 לשתי האחרות, עם זאת הוא כמובן כולל את כל המערכות ההכרחיות כמו בלימה אוטונומית תיקון סטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ועוד. עדיין אין מבחן ריסוק של EuroNcap.
האוונג'ר משווק בשלוש רמות גימור – לונגיטיוד במחיר של 190.0 אש"ח, אלטיטיוד במחיר של 210.0 אש"ח וסאמיט במחיר של 220.0 אש"ח. לדעתי מחירי האוונג'ר הם המכשול הכי גדול שעומד בפניו, שכן במחירים אלו יש חלופות חשמליות משובחות, גם בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים האופנתיים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב