ה BYD ATTO3 שאך הושק מגיע למערכת למבחן ללא נציגי יבואן. ברשותכם, החל מרגע זה שמו בישראל 'אטו 3'. מי שלא קרא על ההשקה מוזמן לעיין כאן, ואני מראש מתנצל על כך שאחזור על חלק מהנתונים הטכניים.
ה 'אטו 3' הוא ג'יפון חשמלי בסגמנט C-Suv עם בסיס גלגלים נדיב של 2.72 מטר, דבר המרמז מראש על מרווח תא הנוסעים. היצרן הוא BYD , יצרן סיני ותיק כלומר לא עוד חברת טכנולוגיה שמחליטה בוקר אחד שהיא גם יצרנית כלי רכב. ל BYD מרכזי פיתוח במערב, וסוללות מתקדמות בטכנולוגיית BLADE ששולבו גם ב'אטו 3'.
העיצוב החיצוני של ה'אטו 3' די מוצלח לטעמי. לא תמצאו בו פריטי עיצוב שנויים במחלוקת, קצת גנרי, קצת סיני, אבל נאה לחלוטין, וכבונוס גם הצליח לדלג יפה מעל משוכת החזית בה הרבה כלי רכב חשמליים נופלים במלכודת 'רגע, אין רדיאטור לקרר, אז מה נעשה?'. הפריט הבולט בחזית ה- אטו 3 הוא פס אלומיניום מוברש עם אותיות BYD במרכז, יחידות תאורה צרות עם פס לד לתאורת יום, וחלק מרכזי ותחתון בצבע מרכב משולב עם פס גריל שחור. מבט מהצד מציג פרופיל נאה, גנרי למדי, עם פסי קישוט שחורים בבתי הגלגלים, ספי דלת תחתונים משולבים פלסטיקה שחורה ופלסטיקה בצבע מרכב. פס חלונות העולה למעלה בחלקו האחורי וקורה אחורית בצבע אלומיניום כאילו מוברש עם חריצים עמוקים. את המראה משלימים חישוקי סגסוגת 18" עם דוגמה נאה. פס עיצוב אורכי נמתח מהכנף הקדמית, באמצע הגובה בין ידיות הדלתות וסף החלון, דרך הכנף האחורית ועוטף את הרכב מאחור עד הכנף הקדמית בצד הנגדי. אותו פס עיצוב מפריד בדלת האחורית בין מסגרת החלון האחורי עליה כיתוב גדול BUILD YOUR DREAMS לבין החלק התחתון האנכי. יחידות תאורה אחוריות גדולות משתלבות מהכנף האחורית לתוך דלת תא המטען, כששתי היחידות מחוברות ביניהן עם פס לד אדום. התוצאה כאמור נאה, לא מתחכמת יתר על המידה ונטולת כרום מבריק האהוב על מעצבים המנסים לשוות לרכב שלהם מראה 'יוקרתי'.
על העיצוב הפנימי כבר נסובו מחלוקות רבות. בתוך הרכב אין כמעט שום רכיב 'שגרתי'.
מול הנהג מסך לוח מחוונים בקוטן 5" עמוס במידע. על המסך צופה הנהג מתוך הגה תלת חישורי, קטום בחלקו התחתון. הדשבורד עצמו נראה כמו פסל של סלבדור דאלי אם היו מבקשים ממנו לעצב דשבורד. חלקו העליון בצבע כחול שפחות אהבתי, שנראה כאילו נזל קצת מול הנהג והנוסע. מתחתיו חומר רך, בהיר, עם פסים, ואפילו נעים למגע. במרכז הדשבורד נמצא הפיל שבחדר. מסך מולטימדיה בגודל 15.6" עם גימיק היסטרי – הוא ניתן לכיוון אופקי או אנכי בלחיצת כפתור. הסטה למצב אנכי, במידה ויש לכם משקפי שמש עם פולריזציה (קיטוב) המסך יהיה בלתי קריא שכן הקיטוב במסך יתנגש עם הקיטוב במשקפיים והמסך ייראה חשוך לחלוטין. (ותודה לחברי פ.צ. על הגילוי המפתיע וההסבר המדעי). מתחת למסך – פתחי המיזוג. מודה אני שלא אהבתי את עיצובם, והחומר ממנו הם עשויים. גם לא אהבתי את מיקומם ופיזור האוויר הקר שהם ניסו לפזר בחלל הרכב. שניים כאלה מתחת למסך, ועוד שניים בצידי הדשבורד. מתחת לפתחי המיזוג משטח טעינה אלחוטי ואז קונסולה מרכזית עם מוט הילוכים לא שגרתי, המזכיר מעט מצערת מנוע של מטוס נוסעים מודרני. מתג ה P ממוקם במיקום מעט מוזר, בבסיס מוט ההילוכים, קרוב למתג ההתנעה והכיבוי, ולא אחד נהגים התבלבלו בין שני המתגים. עוד בקונסולה המרכזית מתגי שליטה על הבלימה הרגנרטיבית (שני מצבים בלבד, כשהחזק מביניהם עדיין חלש למדי), בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, ותאים עמוקים כמחזיקי כוסות. בין הנהג לנוסע תא חפצים גדול ועמוק עם מכסה שנראה שנלקח מביואיק משנות ה 80. העיצוב החריג ממשית גם בדלתות כאשר ידית פתיחת הדלת ממוקמת בחלקו העליון של רמקול קטן ובולט, ותא החפצים הפתוח שבדלת מקבל מעין 'סגירה' עם שלושה מיתרים שאין ילד שנכנס לרכב ולא התחיל לפרוט עליהם כאילו היו גיטרה.
המושבים האחוריים מרווחים למדי, והודות לתכנון חכם רצפת הרכב שטוחה לחלוטין. היושבים מאחור נהנים משני פתחי מיזוג ושתי יציאות טעינה – USB ו C. גם בדלתות האחוריות הידיות מורכבות על רמקולים קטנים+ תאורת אווירה + גיטרה בדלתות.
לרכב גג פנורמי נפתח בחלקו עם וילון שימושי, כמובן חשמלי מלא, ועם יכולת פתיחה קולית בפקודה Hi BYD.
מושב הנהג מעולה, ממש ממש מוצלח, עד כדי כך מוצלח שאחרי נהיגה של כמה מאות ק"מ יצאתי מהרכב רענן לחלוטין בלי אף חולית גב דואבת. בגלל שהוא כל-כך מוצלח ועשה לי נעים בגב אני סולח לו על הריפוד הדו גווני עם תפירה בגוון שלישי.
אם בין השורות הצלחתם להבין שפחות התחברתי לעיצוב הפנימי אתם צודקים. עם זאת, ההגינות מחייבת לדווח ששותפתי לחיים מזה 20 שנים וכמה צאצאים משותפים וקולניים, כמו גם חבר עם בנו הפעוט מצאו את תא הנוסעים מגניב, רענן, צעיר וכזה שכיף להיות בו.
על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס וכ 31 קג"מ. סוללת ה 'אטו 3' בקיבולת 60.5 קוט"ש והיא בטכנולוגיית הבלייד הייחודית ל BYD. ההנעה קדמית, ועל אף משקל עצמי של 1750 ק"ג האטו 3 מטיס את עצמו מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.3 שניות. טסטים מקומיים עם מערכת המדידה המובנית ברכב (פיצ'ר מגניב לילדים פסיכיים) הניבה תוצאות נמוכות מכך – פעם אחת 6.9 שניות ופעם אחרת 7.0 שניות ל 100, ולמען הכיף היא גם מדווחת על 2.8 שניות ל 50 קמ"ש.
תצורת המתלים מודרנית – מקפרסון מקדימה ומתלה רב חיבורי מאחורה. זה המקום לציין כי ב BYD עבודת כיול מתלים מצוינת. הרכב נוח מאוד, לא מתרסק על מהמורות, יחסית רך, ועדיין ללא זויות גלגול חריגות מדי. האטו 3 מביא עימו אחיזת כביש גבוהה כאשר החוליה החלשה היא דווקא ההגה. להגה שני מצבים לבחירת הנהג – רגיל ו'ספורט'. המצב הרגיל קל מדי וללא כל פידבק לנהג, ואילו מצב הספורט מקשיח אותו ומחדד את התגובה, אבל עדיין לא מעביר לנהג מידע כלשהו על הנעשה בגלגלים הקדמיים. זה בעיקר רלוונטי לעשירית אחוז מהאוכלוסייה שרוצה שההגה קצת ישוחח עימם במהלך הנהיגה. כל היתר ימצאו אותו 'נהדר'. אני מסובב והרכב פונה – מ.ש.ל (מה שצריך להיות). האחרים ימצאו עצמם לא פעם עם תת היגוי.
רשמית טוענים ב BYD לטווח של 420 ק"מ. להערכתי טווח זה אופטימי למדי. בנסיעה משפחתית עם קרוז קונטרול אדפטיבי, המכוון ל 100 קמ"ש, ולאורך 131 ק"מ בדיוק, ירד הטווח ב 137 ק"מ, כלומר סטייה מזערית מהטווח המוצהר. בנסיעה אגרסיבית / רגילה, צריכת האנרגיה היתה 18.8 קוט"ש ל 100 ק"מ, דבר שיביא לטווח ריאלי של 320 ק"מ בלבד. האמת היא כמובן באמצע, ואני משער שהטווח הריאלי של האטו 3 יעמוד על כ 350 – 380 ק"מ. האטו 3 יודע לקבל טעינה מהירה DC או טעינה AC. ב DC הטעינה מוגבלת ל 90Kwh בלבד. זה בסדר, אבל לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה.
אם עד עכשיו קיבלתם את הרושם שמדובר ברכב ראוי אז אתם לא ממש טועים, עם זאת לרכב גם מספר 'פאולים', חלקם עלולים להתגלות כדיל ברייקר.
ראשית המיזוג – ביום חם רגיל, לא משהו קיצוני, התקשה המזגן לקרר את חלל הרכב כל עוד הייתי בתנועה עירונית איטית משהו. יציאה לכביש מהיר שיפרה משמעותית את יכולת הקירור. זו עלולה להיות בעיה במדינה חמה כמו ישראל, אולם זו בעיה פתירה טכנית בקלות, וטוב יעשו המומחים הטכניים אם יקחו זאת לתשומת ליבם.
ממשק המשתמש של מערכת המולטימדיה חייב עדכון גירסה. כרגע הוא ללא אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. לדבי נציגי היבואן, עדכון כזה צפוי ברבעון ראשון של 2023, והוא יבוצע באמצעות הורדת עדכון ישירות לרכב ללא צורך הגעה לנקודת שירות. הממשק עצמו מסורבל מאוד, לא אינטואיטיבי, ועם כל כך הרבה אפשרויות שהנהג מוצא את עצמו קורא הודעות ארוכות במקום להתרכז בנהיגה. במקרה הזה לדעתי עדיפה גישת Less Is More.
המסך עצמו מצוין ואיכותי, אולי האיכותי ביותר שנתקלתי ברכב עד היום. עם זאת, בגירסת ה Design היקרה שנבחנה כאן המסך בגודל 15.6". סיבוב של כמה עשרות ק"מ ב TANG הגדול יותר עם מסך 12.8" הביא אותי למסקנה שהמסך הגדול מיותר. הקטן מביניהם הרבה יותר 'נכון'. לחיוב אציין את ממשק מצלמות ה 360 ואפשרויות הבחירה שהן מרשימות מאוד ושימושיות. איכות השמע מהרמקולים המקוריים – מצוינת.
עוד ברמת הביקורת רעשי רוח החודרים לרכב במהירות גבוהה מכיוון המראות. אולי בגלל שהרכב חרישי למדי אז שמים לב לרעשי הרוח החודרים, אבל הסיבה לא משנה באמת, בשלב מסויים זה הפריע.
לאטו 3 מערכות בטיחות מלאות, ובהתאמה הוא מקבל ציון 7 במפרט הבטיחות של משרד התחבורה. עם זאת, חלק מהמערכות פועל באופן לא מלא, כמו שמירה על נתיב שלא מזהה את פס השול בימין. הרכב טרם נבחן במבחני ריסוק מערביים, ולדברי היבואן ממש בימים אלו הוא מתמודד עם האכזרי שבהם – ה EuroNcap. לכשיתקבלו תוצאות – נחזור לדווח.
המחיר של האטו 3 בגירסת הבסיס 'קומפורט' עומד על156,500 ש"ח, והדיזיין שנבחנה כאן עולה 164,990 ₪.
אפשר היה להמשיך לנתח ולתאר את האטו 3 גם עוד כמה עמודים, בלי שום בעיה. השורה התחתונה שלי היא פשוטה מאוד – האטו 3 אינו מושלם, עם זאת הוא מתחרה ראוי, נוח ומרווח.
בהינתן מלאים לאספקה – יש ליבואן להיט ביד.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב