BYD SEAL – ספורט סדאן חשמלית של BYD

מתקפת הדגמים של BYD נמשכת ועכשיו עם משפחתית ספורט סדאן מרשימה.

פחות מחודש עבר מאז הושק ה BYD SEAL והוא מתייצב למבחן בגירסת ההנעה הכפולה החזקה והמפוארת. ההבדלים בין בחינת רכב בהשקה לבין 72 שעות עם רכב, והיכולת לבחון אותו לעומק הם גדולים.

ראשית העיצוב, מה שלי נראה כמו משהו קצת גנרי עם נגיעות אגרסיביות, מסתבר שמושך לא מעט תשומת לב בחוץ, ולא אחד עצר אותי נהג לשאול שאלות, כמו גם הרבה תשומת לב בחניונים כשאני מתרחק מהרכב ואנשים ניגשים לבחון את אריה הים מקרוב. ככל שעובר יותר זמן עם ה BYD SEAL יותר ויותר פרטי עיצוב עולים. ב BYD הצליחו לעצב חזית נאה למדי לרכב חשמלי, עם חזית מחודדת שמזכירה לי דווקא אף של כריש. יחידות תאורה ראשיות צרות בתוכן פנסים מלבניים עוצמתיים ההולכות מתחדדות כלפי מרכז הרכב, עם נגיעות לד. ארבה פסים מעוצבים מכל צד. סמל BYD גדול בחזית, ותפיחה עדינה לאורך כל מרכז מכסה המנוע. מהצד עיצוב נקי מאוד עם ידיות נסתרות וחלונות מושחרים. מאחור יחידות תאורה המורכבות מפס לד אדום לרוחב כל הרכב, ואילו בצדדים יחידות התאורה מורכבות מעשרות נורות לד קטנות – עמודות של שלוש בחלק העליון ועמודות של ארבע נורות בחלק התחתון, החל מהכנף ועד לשליש תא המטען. כיתוב מאחור BYD SEAL ומתחתיו 3.8S המציין כי זה הדגם הבכיר שמאיץ מאפס ל 100 קמ"ש בתוך, נו…3.8 שניות. נשבע לכם.

פנים הרכב מוצלח למדי, ולטעמי תא הנוסעים הכי טוב שהציגו ב BYD עד היום. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מסך מולטימדיה ושליטה ברכב בגודל 15.6" וחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. דשבורד אופקי נאה ונטול קשקושים, וחלקו התחתון מצופה עור הפוך נעים למגע. מתחת למסך המולטימדיה שני משטחי טעינה אלחוטיים, ומתחתיו מוט הילוכים קטן ומשני צדדיו מספר מתגים שונים. מתג להתנעה, ומתג למצב P. מקום לשתי כוסות / בקבוקים ותא חפצים גדול.

מושב הנהג חשמלי כמובן מרופד עור עם אפשרויות כיוונון שונות וזיכרון כמובן. הגה קטום בחלקו התחתון, ועדיין לטעמי מעט גדול מדי. מאחור המרווח מצויין הודות לבסיס גלגלים עצום של 2.92 מטר ורצפה שטוחה לחלוטין המשתמשת בפלטפורמה החדשה של BYD ה e-Platform 3.0 המתקדמת. עוד בתא הנוסעים גג פנורמי גדול עם כיסוי ידני.

בתחום ההנעה רכב המבחן שהוא דגם ההנעה הכפולה מצוייד במנועים חשמליים בהספק משולב של 530 כ"ס ומומנט של 68.3 קג"מ. סוללת ה BYD SEAL בגודל 82.5Kwh ואמורה להספיק ל 520 ק"מ בדגם הזה (570 ק"מ בדגם ההנעה האחורית). טעינה איטית AC בקצב של 11Kw ואילו טעינה מהירה DC בקצב 150Kw.

דגם ההנעה הכפולה מצוייד גם בטכנולוגיית iTac שזה בשפת BYD מערכת בקרת כח ופיתול Intelligence Torque Adaption Control, שזו מערכת שאמורה לדעת לנתב את הכח לכל גלגל באופן נפרד לטובת אחיזה מקסימלית.

יציאה מהחניון מלווה בזהירות מרובה, בכל זאת 530 כ"ס זה לא משהו יומיומי. אני מתרגל ל BYD SEAL, ולומד לאט את תגובות המרכב הגדול. לחיצה על דוושת האלקטרונים מייצרת תגובה משתנה בהתאם למצב הנהיגה. מצב ECO מייצר מעט מאוד אגרסיביות, ונראה שהרכב החליט לשלוח לגימלים את מרבית הסוסים. מצב נורמל כבר מייצר דחף חזק מאוד ומצמיד את הגב למושב, ומצב ספורט מטיס את ה BYD SEAL קדימה כאילו אין מחר. הדחף לינארי ואחיד, ולא מפסיק או נחלש עד שמגיעים למהירות שהחלטתם. אם תחליטו על 100 קמ"ש זה יהיה קצר מאוד כאמור עם 0 ל 100 ב 3.8 שניות.

מתלי ה BYD SEAL עושים עבודה מצויינת כמעט בכל מתווה כביש ונסיעה, ומייצרים אחיזה גבוהה למדי. המגבלות היחידות בהן המתלים יצאו מעט מבולבלים היו בכבישי הדרום עם 'גלים' גדולים וגבוהים יחסית, ובמהירות הלא נמוכה שאריה הים טס עליהם, יצרו חוסר נוחות. לזכות האריה צריך לומר כי זה היה במהירויות מוגזמות ומופרכות לחלוטין, בזכות אותו כח האצה מטורף שיש לרכב.

כבישים מפותלים עוברים תחת גלגלי ה BYD SEAL בקלילות רבה, גם אם המשקל הכולל של הרכב אינו נמוך, דבר שמקשה על שינויי כיוון. מתלי ה Seal ובעיקר החצאית הקדמית הנמוכה, פחות מחבבים מעברים מעירים על פסי האטה. הירידה של החלק הקדמי מפס ההאטה לא מרוסנת מספיק, והרכב חובט את החלק התחתון של הפגוש הקדמי באספלט. עם זאת, לטובת ההוגנות ראוי לציין כי זה מתרחש במהירויות בהן לא אמורים לעבור על פסי האטה.

נהיגה עם מערכת ה iTac מורגשת עם אפס החלקות, אפילו לא התחלת החלקה. ביטול המערכת מרגיש כאילו משהו השתחרר ברכב והוא מרגיש 'חי' יותר ופחות עצור.

לחובת ה BYD SEAL ניתן לציין כי תפעול המערכות השונות המתבצע דרך מסך המלוטימדיה, דבר שמצריך הסטת תשומת לב מהכביש אל עבר מערכת ההפעלה. זה הגיע למצב בו נהג שנהג ברכב מצא דרך נפלאה לשלוט ברכב, ונתן לי פקודות קוליות כמו "תבטל לי את המיזוג", "תבטל את תיקון הסטיה מנתיב" או פקודות נוספות אחרות שמבוצעות מתוך מסך המולטימדיה. השילוב הנכון הוא מספר מתגים מוגדרים מראש או שניתנים לקסטומיזציה כך שהנהג יכול לבחור לעצמו מה להגדיר.

עוד לחובת אריה הים הוא נושא הטווח האמיתי בהשוואה למוצהר. פעמיים ביצעתי נהיגה ארוכה, תוך מעקב הדוק אחרי הטווח. הטווח הרשמי שהוצג של 510 ק"מ הספיק ל 420 ק"מ בלבד. זה כולל הרבה נסיעה בינעירונית במהירות גבוהה, דבר שאינו חסכוני כלל, ואני משער שבמתווה המשלב יותר נסיעה עירונית ניתן להגיע לכ 450 ק"מ, וזה כאמור בדגם עם ההנעה הכפולה. דגם ההנעה האחורית, ככל הנראה יוסיף לזה כמה עשרות ק"מ.

בהיבט בטיחות ה BYD SEAL מצויידת בכל אביזרי הבטיחות ההכרחיים, ובהתאם מקבלת ציון מקסימלי 8 באבזור בטיחות, עם 9 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת, מניעת התנגשות עם רכב בשטח מת, בלימה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית וחכמה, ועוד ועוד. במבחן הריסוק החשוב של ה EuroNcap קיבלה ה SEAL חמישה כוכבי בטיחות מקסימליים.

מחיר ה BYD SEAL מתחיל ב 217.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית, ו 234.0 אש"ח לדגם ההנעה הכפולה שנבחן כאן.

הסיכום של המבחן ל BYD SEAL  הוא שמדובר בספורט סדאן משובחת, עם ביצועי על, נוחות גבוהה והתנהגות כביש מצוינת. עד כמה שניתן לומר על רכב שעולה 234 אש"ח שהוא עסקה מצוינת, בבחינת VFM מדובר בעסקה מצוינת. עזבו מה אני או העמיתים שלי אומרים, לכו תעשו נסיעת מבחן בעצמכם.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן