BYD TANG – חשמלי, שבעה מקומות, חמש מאות ושמונה עשר כוחות סוס

ה TANG מציע חבילה מסקרנת בצורת שבעה מושבים, חשמלי עם המון כח וטווח ריאלי גבוה.

לפעמים, תוך כדי כתיבת מבחן לרכב, אתה חוזר לדברים שכתבת בעבר ורואה איך האירועים התפתחו בפרספטיבה של הזמן. זה בדיוק מה שקרה עם המבחן לטאנג של BYD. חזרתי להשקת המותג בספטמבר 22, כאשר נהגנו בעיקר על ה Atto3 שהפך מאז את השוק, וכרגע הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל, וגם גנבנו סיבוב קצר מדי על הטאנג הגדול. סיבוב שהשאיר טעם של 'עוד'.

הפעם הטאנג מגיע למבחן מלא, מסודר, ובעיקר ללא אנשים צורחים באוטו, כשהוא מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב 4.6 שניות.

הטאנג הוא ג'יפון גדול, עם שבעה מקומות, חשמלי מלא. אבל זה רק חלק קטן מהסיפור.

בעיצובו החיצוני הטאנג הוא גנרי משהו. גריל גדול, חזית נעימה, מעוצבת, יחידות תאורה צרות מודרניות, מרכב ארוך וחישוקי 22" גדולים. מאחור קצת יותר מעניין עם 'משחק' צורות בין שני פסי לד – עליון ותחתון. הסיכום שלה עיצוב החיצוני הוא שמדובר בג'יפון שאינו פורץ דרך בעיצוב, עם זאת נראה מרשים מאוד ובעיקר גדול.

פנים הרכב מרשים למדי. ריפודי עור עם תפירת מעויינים מקבלים את פני הנהג והנוסעים. הדשבורד בנוי ממספר 'שכבות' עם חומרים וטקסטורות שונות, לרבות פסי לד בתוך חלקים מהדשבורד מול הנוסע. החלק התחתון עשוי מעור הפוך, עם תפירה איכותית ונעים מאוד למגע. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 12.8" המסתובב גם למצב אנכי. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" עם מגוון תצוגות ומידע. בקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע תמצאו את מוט ההילוכים, מעצור היד החשמלי, ומספר מתגים רגישים מאוד למגע. בין היתר מתג לבלימה רגנרטיבית, ומתג למצבי הנהיגה – אקו או ספורט. פחות מוצלח זה שאתה נוהג ברכב, ונוסע לידך נוגע באחת המתגים הקרובים אליו, ואשר משפיעים על תגובות הרכב. זה לא דרמטי, אבל אם מתג כלשהו משפיע על ניהוג הרכב, רק לנהג צריכה להיות גישה נוחה אליו.

מושב הנהג חשמלי כמובן, עם מגוון אפשרויות כיוון, ויחד עם ההגה המתכוונן אין בעיה להתמקם מול ההגה כפי שנוח לכם. גם היושבים מאחור אינם מקופחים, עם שפע של מקום בשורה השניה כמתבקש מבסיס גלגלים של 2.82 מטר. שורת המושבים נעה על מסילה, וכמובן רצפה שטוחה לחלוטין. מושבים 6 ו 7, כמקובל בקטגוריה, סובלים ממחסור מקום לרגליים. כדי לפנות מעט מקום יש למשוך את המושב האמצעי קדימה, דבר שיפגע במרווח הרגליים בשורה השניה. בפועל, לא ממש שונה מכל ג'יפון שבעה מקומות שאינו מוביל נוסעים ייעודי.

רשימת האיבזור מקיפה למדי – גג פנורמי, מחציתו נפתח, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים, 12 רמקולים, 4 שקעי USB, טעינה אלחוטית, פנסי לד, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת טיהור אוויר, תאורת אווירה, ועוד.

הפן הטכני מורכב עוד יותר. לטאנג הנעה כפולה, כלומר שני מנועים חשמליים. המנוע המשודך לגלגלים הקדמיים מפיק 245 כ"ס והמנוע המחובר לגלגלים האחוריים מפיק 272 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 518 כ"ס והמומנט 69.3 קג"מ. את האנרגיה לשני המנועים מספקת סוללה בטכנולוגיית בלייד של BYD, בקיבולת של 86.4Kwh, כל זה אמור להספיק לדחוף את הטאנג ששוקל 2489 ק"ג. מבחינת טעינה, הטאנג מקבל טעינת AC בקצב של 7.4KW או DC עד 120Kw.

עם תחילת הנסיעה בטאנג מתבררת הסיבה בגללה ביקשתי כבר עם ההשקה לתאם לי טאנג אחד למבחן. 4.6 שניות מ 0 ל 100 קמ"ש זה מהר מאוד. מאוד מאוד. כשזה מתבצע ברכב בגודל של הטאנג, שאין לו שום סממן ספורטיבי, זה דיסוננס גדול, ומהנה מאוד. אבל החיים הם לא רק 0 ל 100, וצריך גם עקיפות ביניים, וגם שם הטאנג מקמט את האספלט בתאוצות לא סבירות לרכב בסגנון שלו.  

יש לזה שתי בעיות עיקריות, הראשונה היא שנעיצת דוושת התאוצה ברצפת הרכב, מהנה ככל שתהיה, מחסלת את הסוללה. השניה והגדולה יותר היא שיש גם כבישים שאינם ישרים, ו/או שהסלילה בהם אינה ברמה של כביש שש, ואז נדרשת עבודת מתלים, שלדה והיגוי. בשפה הבנקאית, כשיש שיק שבספרות רשום סכום, אבל במלל רשום סכום אחר, הבנק לא יודע למה התכוון רושם השיק ולכן השיק חוזר מסיבת החזרה 'אין התאמה בין המילים לספרות'. זה דומה מאוד. אין התאמה בין יכולות המנועים וההספק הכל-כך גבוהים, לבין יתר הרכב. זה לא שהטאנג לא נוח, הוא בסה"כ נוח באופן מספק, גם בנסיעה עירונית ובוודאי בנסיעה בינעירונית מתונה. אבל קשה מאוד לנהוג מתון כשאתה יודע שיש לך 518 כ"ס שעלותם זניחה.

למרות שהטאנג נהנה מהנעה כפולה, הוא אינו רכב שטח. עם זאת, ואל תנסו את זה בבית, נסיון להגיע למעיין קטן וחביב ברמת הגולן, כזה שיש לו כביש גישה סלול ממש עד פתח המעיין, התברר כשגוי. פניה שמאלה במקום ימינה הביאה אותנו לאותו מעיין אבל מלמטה, איפה שהכביש כבר לא סלול, ויש בו אבנים, והוא לא ממש מתאים 'לכל רכב'. את הטאנג המהמורות לא הרשימו. על אף צמיגי כביש במידות 265/40/22 עם דופן קטנה מאוד,  התקדם הטאנג גם בשטח, בעליה, בלי טיפס היסוס או החלקה, עד לאותו מעיין שהיה מלא במבקרים עד 0 מקום, שהביטו בהשתאות משהו ברכב הגדול שהגיע מהכיוון הלא נכון.

לטאנג כמה חסרונות שצריך לתת עליהם את הדעת, ולהחליט עד כמה משמעותיים. ראשית, עניין הטעינה. קצב טעינת AC של 7.4Kwh זה נמוך מדי, בוודאי כשהסוללה כאן גדולה למדי.

שנית, ממשק המשתמש. הוא פשוט לא מספיק אפוי. ממשק משתמש הוא לא 'בוא נזרוק מלא מלא מלא מידע, ופונקציות, ושינויים, ושהנהג יבחר מה שבא לו'. ממש משתמש צריך להביא למשתמש את המידע החשוב, האינטואיטיבי והנחוץ לו לצורך הנהיגה. רוצה להבין צריכת חשמל ממוצעת לנסיעה? אין. תקבל רק גרף שמציג משהו מאוד תנודתי שאתה לא יכול להבין ממנו דבר או ליישם ממנו תובנות על סגנון הנהיגה. אנקדוטה קטנה. שבת בבוקר, ספונטאנית אני מחליט לנסוע לרמת הגולן, לאכול כנאפה במסעדה. (מסעדה הכפר, לא בית אוכל אקראי). מתחילים לנסוע, המסך הראשי והמולטימדיה חשוכים מאוד. בקושי רואים מה מוצג. אנחנו עוצרים בצד, ובמשך עשר דקות לא מצליחים להביא לבהירות הרצויה. מוותרים. מתחילים לנסוע, אחרי כמה עשרות ק"מ עוצרים שוב, פותחים גוגל לחפש how to change brightness in byd. מוצאים, היינו שם, וכיוונו על המקסימום. אנחנו משערים שהרכב חושב שעכשיו לילה, ולכן מכהה את התצוגה לא לסנוור. משנים את הגדרות השעה, והתאריך, והרכב בשלו. סיימנו יום שלם עם מסך חשוך. בערב אני יוצא עם הרכב לקניון הקרוב, ולהפתעתי המסכים מוארים כמו כלה בחופתה. למחרת בבוקר – מסך חשוך.  לך תבין.

נקודה שלישית ואחרונה, העדר מבחני ריסוק של ה EuroNcap. בעוד שהאח הקטן שלו ה Atto3 הצטיין במבחני הריסוק, הטאנג לא נבחן בהם, על אף שהוא מצוייד במרבית מערכות הבטיחותה אקטיביות ההכרחיות.

אם אתם שואלים אותי מה הטווח של הטאנג – לא יודע. רשמית, הטווח המוצהר עומד על 400 ק"מ, לפי תקן WLTP. במציאות, הטענתי אותו בבית, והרכב הציג טווח של 409 ק"מ. בנהיגה מהירה (מאוד) שהיא ידועה כמחסלת טווח, התחלנו דרך של 164 ק"מ כאשר הטווח המוצהר עמד על 259 ק"מ. כלומר היה לנו עודף של 95 ק"מ. ככל שהדרך התקדמה הטווח התקצר לא כמו שהדרך התקצרה. כשנותרו עוד 113 ק"מ עד היעד, הטווח כבר עמד על 195 ק"מ כלומר ה'עודף' התקצר ל 82 ק"מ, וכשהגענו ליעד נותרו בסוללה 66 ק"מ בלבד. כאן חשוב לציין, רכב חשמלי רגיש מאוד לנהיגה במהירות גבוהה, ולא משנה איזה רכב. הנהיגה האמורה בכביש שש, במהירות גבוהה למדי, היא הכי לא חסכונית שאפשר, אז אם בסגנון כזה לאורך 164 ק"מ איבדנו רק 30 ק"מ, בעצם זה בכלל לא רע! אפילו די טוב.

הטאנג אינו זול, ומחירו עומד על 315,500 ₪. מצד אחד, אם אתם מחפשים רכב חשמלי בעל שבעה מקומות, כל רכב אחר חשמלי, מרצדס או טסלה, יעלו מאות אלפי שקלים יותר. מצד שני במחיר הזה, אולי אפשר לרכוש רכב שבעה מקומות זול משמעותית (ומאובזר פחות) וההפרש במחיר ישלם לכם את הדלק לשנים ארוכות של שימוש.

כך או כך, אותו טעם של 'עוד' שעשה לי הטאנג בעת השקת המותג בארץ (כמעט כתבתי המוטאנג) בהחלט היה שווה את ההמתנה.  

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן