אם אתם נמנים עם קוראי הוותיקים, אתם כבר יודעים שיש לי חיבה עמוקה למכוניות קטנות, ואני מאמין מאוד במעבר לכלי רכב חשמליים. איכשהו, מרבית היצרנים בעולם מייצרים חשמלי וגדול, כי גדול זה מכובד, כי ברכב גדול אפשר לשלב סוללה גדולה שתאפשר טווח ראוי, כי הקהל רוצה 'גדול' ומודד את התמורה לפי הכי הרבה 'מטר לשקל'. כך נוצר מצב בו כמעט ושלא משווקות בארץ מכוניות חשמליות קטנות, וניתן למנות אותן על אצבעות יד אחת – רנו זואי, פיאט 500, והתאומות אופל קורסה ופיג'ו 208.
התכנסנו כאן קהל נכבד, על מנת לסכם את ה 208 החשמלית שנמסרה לי אצל היבואנית ב'אחי הנה המפתחות, מאמין שתסתדר' – יעיל וקולע לטעמי.
אם אתם קוראים כאן, אתם כבר יודעים שהיה לי קראש על ה 208 הרגילה, ולטעמי היא הסופר מיני הכי טובה שיש, זה בנוסף להיותה גם הכי יפה בשכונה. את ה 208 הרגילה בחנתי ממש כאן, שווה לקרוא קודם מה אני חושב עליה ואז לחזור למבחן החשמלי.
ה 208 תוכננה מראש לקבל גם מנועי בעירה פנימית וגם הנעה חשמלית, כך שלא ממש תמצאו הבדלים בעיצוב החיצוני של הרכב, למעט מספר קטן של תוויות המעידות על היותה של ה 208 הזו חשמלית. העיצוב נותר יפהפה ו'נכון' כפי שהיה. לא אחזור על התיאור החיצוני, וגם לא הפנימי, זה פשוט פיג'ו 208.
גם העיצוב הפנימי נשאר זהה, כולל אותה ידית הילוכים מגניבה, ואותה סביבת נהג נפלאה. מה שגם נשאר זה המרווח הפנימי המצומצם במושב האחורי, ואני מוצא אותו כגבולי מאוד.
ההבדל הוא כאמור במפרט הטכני של ה 208, וכאן היא מקבלת מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס (לעומת 130 כ"ס לגירסת הבנזין) ו 26.5 קג"מ שזמינים מ 300 סל"ד (שלוש מאות…) ועד 3600 סל"ד. למעשה כמו עם כל רכב חשמלי, שיא המומנט של המנוע זמין לנהג מעמידה, ובעוצמות העולות באופן משמעותי על אלו של מנוע בעירה פנימית.
סוללת ה 208 בקיבולת 50 קוט"ש והיא מורכבת מ 216 תאים המורכבים בזוגות, ובעלת יכולת טעינה מהירה עד 100KW. האחריות עליה היא ל 8 שנים או 160,000 ק"מ.
ההבדל המשמעותי לחובת ה 208 החשמלית הוא בסעיף המשקל, וכאן היא משלמת את מחיר התחשמלותה – המשקל העצמי של הרכב עומד על 1530 ק"ג שמנמנים.
אמרתי שהיא גם יפהפיה?
ההתנעה חרישית כמו כל רכב חשמלי, ורק לוח המחוונים הדיגיטלי שמתעורר מעיד שה 208 מוכנה לעבודה. אגב לוח מחוונים, אם ב 208 הרגילה מצאתי את לוח המחוונים הדיגיטלי מטריד משהו ולא מוצלח לטעמי, דווקא בחשמלית אני מוצא אותו בסדר גמור. משהו במידע שאתה רוצה כנהג של רכב חשמלי זורם הרבה יותר טוב מאשר כשאתה נוהג ברכב עם מנוע בעירה פנימית.
תחילת הנסיעה שקטה לחלוטין, כשה 208 החשמלית מזנקת ממקומה בנחישות אופיינית למכוניות חשמליות. זה אומר שתחילת נסיעה מעמידה, לא הרבה מכוניות יעמדו בקצב שלה, למרות שהתאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש עומדת על 8.3 שניות. זה מהיר למדי, אבל לא מהיר מאוד. זה חזר על עצמו שוב ושוב, בכל לחיצה על דוושת הגז (איזה גז? מה גז? דוושת החשמל מקסימום) התאוצה, ה 208 יצאה בנחישות ראויה ומענגת.
אבל ל 208 החשמלית עוד כמה קלפים בשרוול החשמלי שלה. כמו כל 208 היא ניחנה בהתנהגות כביש מרשימה. בכל סיבוב עם ה 208 החשמלית היא מזכירה לך שהיא 208 לכל דבר ועניין, ובעלת היגוי נפלא על אף המשקל המכובד. המתלים עושים את עבודתם באופן מרשים מאוד ומטפלים היטב בתוספת המשקל. ה 208 החשמלית נשארה אחת המכוניות המהנות לנהיגה, דבר שמרבית החשמליות זונחות כתכונה לא רלווטית. לא משנה באיזה נתיב תבחר – כביש מפותל או כביש מהיר, כביש עם סלילה מושלמת וכביש 'ישראלי צדדי', ה 208 החשמלית יודעת לבצע באופן מרשים ונוח מאוד.
הטווח הרשמי של ה 208 החשמלית עומד על 339 ק"מ. טווח זה משתנה מאוד כתלות באופי הנהיגה. באופן הפוך לחלוטין מרכב עם מנוע בעירה פנימית, רכב חשמלי יהיה חסכוני בנסיעה עירונית, ויהיה 'שתיין מיץ חשמל' בנסיעה מחוץ לעיר. נסיעה לעבודה, דרך של 28 ק"מ, ללא נסיון לחסוך בחשמל, נהיגה מהירה וקצת אגרסיבית הורידה מהטווח של הרכב 54 ק"מ, ממש פי שתיים ממה שהיה צריך. גם אם אותה נסיעה לא היתה מאפיינת ולא יומיומית, זו המחשה למחיר שמשלמים עבור נהיגה שכזו. (זה אגב רלוונטי לכלל כלי הרכב החשמליים – תאיצו חזק, תסעו מהר > תקצרו טווח באופן משמעותי).
עד עכשיו ליטפנו את ה 208 החשמלית, וכמו אחותה מונעת הבנזין גם החשמלית לא מושלמת. ראשית אותן הערות שהיו לי על ה 208 הרגילה תקפות גם כאן. המרווח במושב האחורי מוגבל מאוד, לא ניתן לכוון את גובה חגורות הבטיחות הקדמיות, חסרה תאורה למראות סך השמש הקדמי (ניסיתי להתאפר בנהיגה, בחשיכה, והתוצאה היתה משהו כמו הליצן מבאטמן) מפרט בטיחות חסר לטעמי, ותג מחיר גבוה מאוד.
לגבי מערכות הבטיחות, ברכב כזה שמבחינתי הוא סוג של 'סגמנט לידר' הייתי מצפה לעוד מערכות בטיחות במינימום – התראה על רכב בשטח מת, חיישני חגורות בטיחות . שלא תתבלבלו – ל 208 החשמלית יש מפרט בטיחות מלא הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, ובהתאם היא מקבלת ציון 6 בציון הבטיחות של משרד התחבורה, אבל היא צריכה עוד קצת מעבר.
והמחיר. ה 208 הזו תעבור לבעלותכם בתמורה ל 149,990 ₪ ואם תרצו צבע מטאלי תוסיפו עוד כמה שקלים. אני מניח כרגע בצד את המשבר החמור בתעשיית הרכב, ומסתכל כאילו אין משבר שכזה. 150.0 אש"ח זה הרבה כסף. אתם יכולים כמובן לרכוש את אחות התאומה, האופל קורסה החשמלית ולהשאיר בכיס 5000 ₪ שיספיקו לכם לחשמל לרכב לכמה שנים טובות.
הסיכום הוא שאלמלא המחיר שהוא רחוק ממה שאני מוכן להוציא עבור רכב כזה, הייתי פותח הזמנה עבורי או עבור אישתי. ה 208 החשמלית נשארה רכב נפלא כמו אחותה זוללת שאריות הדינוזאורים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב