הסקודה אניאק, ה SUV החשמלי של סקודה הושק בארץ באוקטובר 21, וכבר אז היה ברור שככל הנראה מדובר ברכב מצוין. את ההוכחה האישית לכך קיבלתי בפברואר 22 כאשר בחנתי את האניאק. לאחר אותו מבחן היו מבחינתי בשוק המקומי שתי חשמליות ראויות, רמה אחת מעל כל היתר, הסקודה אניאק והאיוניק 5.
במקביל בסקודה כבר עבדו על השלב הבא של האניאק – האניאק קופה שנחשף בישראל בחודש מרץ האחרון. קצת זמן עבר, וגם האניאק קופה מתייצב למבחן.
האניאק קופה הוא למעשה מה שאנחנו קוראים לו SUV COUPE שזה SUV כשחלקו האחורי במקום להסתיים בדלת אחורית כמעט אנכית, מקבל מבנה ספורטיבי יותר ומשתפל אחורה כבר מתא הנוסעים. המשמעות היא מראה צעיר יותר, ספורטיבי יותר, מבלי לאבד את הגובה שכולם אוהבים ב SUV.
מבחינה עיצובית האניאק קופה זהה לאניאק הקלאסי בחלקו הקדמי. זהה זה אומר זהה. אחד לאחד. שני אלקטרונים תאומים שהופרדו בבקיעתם. ההבדל כאמור בחלק האחורי, ואני מודה שהאניאק קופה בהחלט מרשים יותר.
גם העיצוב הפנימי זהה לחלוטין, מה שאומר לוח מחוונים דיגיטלי קטן (מדי?) מול הנהג, ומערכת מולטימדיה בגודל 13" במרכז הדשבורד, עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אבל עם כבל נתונים. מושב הנהג נוח, אם כי גם במצבו הגבוה ביותר, הוא היה לי מעט נמוך מדי. ברכב המבחן ברמת גימור Eco Suite מושב הנהג חשמלי עם זיכרונות. גם היושבים מאחור נהנים ממרווח ראוי, הודות לבסיס גלגלים של 2.765 מטר. זה לא פורץ דרך אבל בהחלט מספק מרווח טוב. כמו כמעט כל סקודה עם דלת אחורית משולבת בחלון האחורי, גם כאן תא המטען ענק, עצום, ומרשים. ואם זה לא מספיק לכם, אז ניתן להסיר את רצפת תא המטען, ומתחתיה תמצאו מבנה פלסטי עם תאי איחסון גדולים הניתנים להוצאה. תוציאו אותם תקבלו תא מטען באמת מוגזם.
האניאק קופה מאובזר היטב, עם תאורת לד חיצונית, תאורת אווירה פנימית, ריפודי עור, שקעי טעינה, קילס, ועוד ועוד. אם זה באמת מעניין אתכם, פשוט כנסו לאתר סקודה ותעיינו במפרט הנדיב.
כל דגמי האניאק קופה משווקים עם גג פנורמי עצום בגודלו, המשתלב בפועל עם השמשה האחורית. הגג אינו נפתח, והוילון המכסה אותו נשלף החוצה ידנית. אהיה עדין ואומר שזה לא הפתרון הכי אלגנטי שנתקלתי בו בחיים.
מבחינה מכאנית האניאק קופה חולק אותם מכלולים עם האניאק הקלאסי, מה שאומר מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס, מומנט של 31 קג"מ, סוללה בקיבולת 82Kwh. בסקודה לא מציינים את קצבי הטעינה של האניאק קופה בשום מפרטי טכני המפורסם לציבור אבל אל דאגה, אתם קוראים אצלי ונתון קריטי כזה יהיה ברשתוכם. בטעינה איטית AC קצב הטעינה המקסימלי עומד על 11Kw, ואילו בטעינה מהירה DC קצב הטעינה המקסימלי עומד על 143Kw. (סקודה – אלו נתונים טובים, אין סיבה שלא יופיעו בפרסומים הרשמיים).
תחילת הנסיעה באניאק קופה, ממתחם צ'מפיון לכיוון כביש 4. פקק. משאית לידי מימין. נפתחת הדלת, וממנה יורד נהג המשאית. בחסות האווירה המתוחה בחוץ אני נדרך שמא יש לי על הרכב איזה סטיקר מתריס, אבל אין, זה רכב הדגמה. הבחור מבקש עם חיוך שאפתח את החלון הימני "אחי!!! מה זה האוטו היפה הזה??? וואי? אני לא מאמין! זו סקודה? וואו!!! כמה עולה?" אני מגלה את מחיר רכב ההדגמה 278,900 ש"ח ומצפה לביקורת, החבר בחוץ לא מתבלבל 'וואלה? זה מה שעולה? אבל תראה מה אתה מקבל!" ואנחנו נפרדים לדרכנו. ככה התחילה הנסיעה שלי עם האניאק קופה, ואולי זה לא הרכב הכי מושך שנהגתי בו, אבל העיצוב בהחלט מושך תשומת לב.
הנהיגה באניאק קופה היא כמו בכל סקודה ראויה. הרכב מוצק לחלוטין, כאילו עשוי מקשה אחת. המתלים עושים עבודה מצוינת, והשלדה מספרת בשקט שיש לה עוד המון מה לתת. התאוצות טובות, אבל לא חריגות. מעמידה ל 100 קמ"ש ב 8.7 שניות זה יפה, אבל כבר לא מרגש. המהירות הסופית עומדת על 160 קמ"ש כדי לשמור על הסוללה. תאוצות הביניים מרגישות מעט חלשות. 31 קג"מ על משקל של מעל 2100 ק"ג ללא נוסעים, זה בסדר, אבל לא ישגר אותך כמו שהיית רוצה.
האניאק קופה בהחלט יכולה לתפור כבישים מפותלים והוא נהנה מאחיזת כביש גבוהה מאוד, ושלדה מצוינת. לאורך המבחן לא איתגרתי אותו בכבישי נהיגה אלא בעיקר בנסיעה נינוחה של כמה מאות ק"מ. אחד האתגרים הגדולים של רכב חשמלי הוא שבהעדר רעשי מנוע, פליטה ותיבת הילוכים הרכב שקט למדי, ואז שומעים כל רעש אחר, וכך גם באניאק עם רעשי רוח שמגיעים מכיוון המראות החיצוניות.
בפרק הרגנרציה האהובה עלי כל-כך, לאניאק קופה שתי רמות רגנרציה, ללא רגנרציה ועם רגנרציה. אם מציבים את בורר ההילוכים על מצב B בו הרגנרציה חזקה יותר, היא עדיין חלשה מדי למה שהיית מבקש מרכב חשמלי ברמה הזו.
נסיעה ארוכה עם האניאק קופה, למעשה כ 280 ק"מ, כולל עליות בגליל המערבי, ואח"כ ירידות, הביאו לצריכת חשמל של 5.9 ק"מ לקילוואט. זה צריכה של 16.95 קילוואט ל 100 ק"מ, וזה נתון מצוין, בעיקר כשלא היה נסיון לחסוך בחשמל. החלק הראשון של הנסיעה בוצע בשיא החום עם מזגן על מקסימום, ואילו החלק השני, עדיין עם מזגן אבל כבר בשעות החשכה, ואני משער שיש לכך השפעה ישירה על צריכת החשמל. הנתון הרשמי של האניאק עומד על 17.6 קילוואט ל 100 ק"מ. הנסיעה אגב היתה במהירויות שבין 100 ל 120 קמ"ש כשרק היה אפשר.
הטווח הרשמי של האניאק קופה עומד על 517 ק"מ. זה מעט אופטימי, אבל חישוב לפי צריכת החשמל בפועל של 5.9 ק"מ לקילוואט, מקבלי טווח של 484 ק"מ, ואם אני לוקח בחשבון את סגנון הנהיגה, המהירות ועוד (וזה שהנסיעה כולה היתה מחוץ לעיר) אזי בנסיעה משולבת אני משער שהאניאק תוכל לספק כ 490 ק"מ ואף למעלה מכך.
רמת הבטיחות של האניאק קופה גבוהה וראויה מאוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. האניאק קופה לא נבחנה במבחני הריסוק של ה EuroNcap פשוט כי האניאק הרגילה נבחנה, וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
האניאק קופה משווקת בארבע רמות גימור. ה LOFT במחיר של 236,400 ₪, SUITE במחיר של 276,900 ₪, רכב המבחן ECO SUITE במחיר של 278,900 ₪, וה SPORTLINE במחיר של 287,900 ₪.
הסקודה אניאק קופה ממשיכה את המצוינות של הסקודה אניאק, והיא עדיין אחת החשמליות המוצלחות ביותר שניתן לרכוש. עם זאת השוק השתנה מאז שבחנתי את האניאק אי שם בתחילת 2022, ונוספו מתחרות משובחות באותה גיזרת מחיר בה נמצאת האניאק קופה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב