יונדאי איוניק 6 – החשמלית 'מנהלים' על הפלטפורמה המוצלחת של יונדאי

האחות התאומה הלא זהה של האיוניק 5 המהפכנית, מגיעה בתצורת סדאן ענקית, עם יעילות אנרגטית מרשימה ושפע של מרווח פנים ועיצוב שלא ניתן להתעלם ממנו

אין הרבה מבחני דרכים שאני מסיים בתחושת החמצה. המבחן לאיוניק 6 היה כזה. בתכנית המקורית שלי, התמונה הראשית של המבחן לאיוניק 6 היה צילום מחשב הדרך של הרכב, המראה על רכב טעון ב 100% וטווח של מעל 614 הק"מ הרשמיים של הרכב. אבל לא הצלחתי. הרכב לומד את הנהיגה, משקלל את הק"מ שכבר עבר ואת צריכת החשמל באותם קילומטרים, ואז מציג את הטווח בהתאם. הסיבה שהייתי בטוח שאצליח להציג יותר מ 614 ק"מ היא האיוניק 5 הפרטית שלי. עם טווח מוצהר של 481 ק"מ, כבר ראיתי בה רק בשבוע החולף פעם 485 ק"מ ופעם 486 ק"מ, כשאני נוהג רגיל, זה עוד ישתפר ויעלה מעל 490 ק"מ.

לשם כך, נדרשות הרבה נסיעות וצבירת ק"מ כדי שמחשב הרכב ילמד את הנהיגה (וישכח את החוליגאנים שנהגו ברכב לפני). הדרך היחידה לעשות את זה היא נהיגה בינעירונית, כלומר מחוץ לעיר, אבל בכבישים מהירים גם נוהגים מהר, וברכב חשמלי, הצריכה האופטימלית היא דווקא בנהיגה איטית. לרשותי בדיוק 48 שעות, והיה ברור שאני לא אעביר אותם בפקקים בת"א. אז חיפשתי כל סיבה לנסוע רחוק. אם זה להקפיץ כסא מתקפל לחבר או לצלם סרטון טיקטוק דווקא בכפר ורדים.

ההתחלה היתה מבטיחה. קיבלתי את הרכב טעון במלואו כשהטווח המוצהר היה כ 420 ק"מ. אחרי כמה עשרות ק"מ עירוניים של סידורי יום שישי, חובר הרכב למטען הביתי, וכשהגיע ל 100% כבר הראה כ 460 ק"מ. נהיגה לפאתי חיפה וחזרה, שוב טעינה במטען הביתי והטווח מטפס ל 490 ק"מ. אנחנו בכיוון אבל לא מספיק. למחרת קרוב ל 350 ק"מ, חלקם הרריים וכבישים מאתגרים, טעינה מהירה בשפיים והשלמה ביתית, והטווח כבר 533 ק"מ. אבל צריך להחזיר את הרכב לסוכנות, והמטרה לא הושגה. אכזבה.

נעזוב את עולם ההחמצות בצד, האיוניק 6 היא חגיגה. הרכב שהושק לאחרונה מגיע למבחן בגירסת הלקשרי המפוארת (אבל לא הלימיטד הכי מפוארת) עם סוללה גדולה של 77.4Kwh, ועיצוב מסובב ראשים. צבע רכב ההדגמה אפור כהה מט, יש מי שלא היה יכול להוריד את העיניים ממנו, ויש מי (כמוני למשל) שהצטער שזה לא האדום שקוראים לו ביונדאית 'בורדו פנינה' המהמם ואשר מופיע בראש הידיעה על ההשקה.

עיצוב, עיצוב, עיצוב – יש כל כך הרבה מה לומר על העיצוב החיצוני, וכל אחד שרואה את האיוניק 6 מקבל תזכורת לכלי רכב שונים. לי הוא מזכיר את הסיטרואן DS המקורית, מרצדס CLS המקורית, פורשה 911 טורבו מאחור ועוד. היו כאלה שהיא הזכירה להם את היונדאי קופה של אמצע העשור הראשון של שנות ה 2000. נהיגה באיוניק 6 היא חוויה בעיקר מכמות המבטים והתגובות מהקהל. נהג אוטובוס שהיה בנת"צ פנוי לחלוטין, ואז אני שם לב שהוא לא מתקדם, למרות שהנתיב פנוי אלא בודק ובוחן את האיוניק 6 מכל זוית. רוכב אופנוע כבד שהאט, הסתכל מכל זוית ובסוף סימן עם האצבע 'מגניב'. ילדים בגיל בית ספר ומבוגרים עתירי ממון. אף אחד לא נשאר אדיש לאיוניק 6.

נסיון לתאר במלל את העיצוב החיצוני נועד לכישלון. אפשר לנסות לתאר את יחידות התאורה הקדמיות בהן משולבות שתי שורות ובכל אחת 12 פיקסלים שהם גם DRL וגם פנסי איתות, תפיחות בכנפיים הקדמיות המתחילות מיחידות התאורה הראשיות ומשתלבות עם קורה A. צללית צד עגלגלה שהדבר היחיד המובחן בה זה תא המנוע. ההמשך עגלגל לחלוטין עם חלונות אחוריים מושחרים ושני ספויילרים גדולים על דלת תא המטען, שממשיכה בקו אחד עם הגג המשתפל אחורה. למעשה, לטעמי החלק האחורי של האיוניק 6 הוא הכי יפה ברכב. שני פסי פיקסלים לרוחב כל המרכב הרחב, ומתחתית הפגוש האחורי, משני הצדדים שוב שני פסי פיקסלים אנכיים עם תאורת רוורס וערפל. תא המטען חשמלי, עמוק למדי, אבל פתח טעינה מוגבל יחסית בהשוואה לאחיות בעלות הדלת החמישית. בפתיחה ובסגירה של תא המטען יכולתי להתבונן ללא כל כך הרבה פעמים לראות איך דלת תא המטען 'מתיישבת' במקומה בשלמות הרמונית. ואם זה נשמע לכם כאילו כותב שורות אלה מנוי גם לטלגראס אז לא. יש קטעי הנדסה שמשתלבים כל-כך יפה אחד עם השני, לכדי אמנות.

התוצאה מרהיבה, שונה, מיוחדת וכל-כך חריגה בנוף המוטורי. אם אהבתם יותר או פחות זה כבר עניין של טעם.

האיוניק 6 נמתחת על פני 4.855 מטר, ורוחב של 1.88 מטר. הגודל הזה מתנשא לגובה צנום של 1.495 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר מרשימים.

העיצוב הפנימי מזכיר ודומה לאחיות לפלטפורמת ה E-GMP של הקונצרן. שני מסכי 12.3", זה מול הנהג משמש כלוח מחוונים, וזה במרכז הדשבורד הוא מסך המולטימדיה. מי שהגיע לאיוניק 6 מהאיוניק 5 הרגיש מיד בבית. באיוניק 6 יש גם תצוגה עילית שימושית ונקיה מאוד מבחינת הצגת המידע. אהבתי מאוד את ה'כנפיים' העוטפות את הדשבורד משני צידיו, היו מי שפחות. מתגי נעילת הדלתות וחלונות החשמל הוסטו מטעמי עיצוב, מהדלתות אל הקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע. עוד בקונסולה שני מחזיקי כוסות / בקבוקים גדולים ושקע החיבור לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי. מתגי כיוון המראות עשו רילוקיישן גם הם, אל מתחת להגה מצד שמאל, פחות נוח. הרווחנו חיפוי דלת מעוצב היטב, אבל לא היתה פעם בה רציתי לפתוח את נעילת הדלתות או לפתוח / לסגור חלון, שיד שמאל לא נשלחה אינטואיטיבית למשענת היד על הדלת, רק כדי לגלות שזה לא שם. החומרים אגב, של מתגי החלונות, נעילת הדלתות וכיוון המראות מרגישים זולים, ולא מתאימים לרכב, למחיר שלו ולמה שהוא משדר. ההגה עם שני חישורים בלבד, עליו מתגי שליטה על בקרת השיוט האדפטיבית והמולטימדיה, וכפתור למצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט.

רמת הגימור לקשרי מביאה עימה ריפודי עור בהיר נעימים בכל הרכב, כאשר המושבים הקדמיים חשמליים אולם ללא זיכרון למושב הנהג.

המושב האחורי מרווח למדי, עם שפע של מקום לרגליים אבל פחות מקום לראש. בגלל מבנה הגג, אנשים גבוהים עלולים למצוא את עצמם מלטפים את ריפוד הגג.

על הצד הטכני בגירסת המבחן אחראי מנוע חשמלי יחיד בהספק של 228 כ"ס ו 35.6 קג"מ, המניע את הגלגלים האחוריים בחדווה לשמחת הנהג. סוללת האיוניק 6 בקיבולת 77.4Kwh  והטווח המוצהר לדגם זה 614 ק"מ. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות בדרך למהירות סופית של 185 קמ"ש (לא בדקתי).

ההתנעה כמו כל רכב חשמלי שקטה, והאיוניק 6 מתגלגלת במלכותיות משהו. הנהיגה נוחה למדי, ולרכב אחיזת כביש כבוהה, ותגובות הגה חדות יחסית לאיוניק 5. זוית הגלגול של ה 6 פחותה יחסית ל 5, והנסיעה בה שקטה יותר הודות לפחות רעשי רוח. זה לא שהאיוניק 5 היא משאית מאק מודל 80', אבל כשעוברים מאחת לשניה ובחזרה, ההבדלים מורגשים.

עוד מיום ההשקה עת נהגנו ברכב כ 200 ק"מ, זכור לי שהמתלה האחורי פחות נעים, ומעביר ליושבים מאחור יותר ממה שהם היו רוצים לדעת על כביש משובש.

עם מרכב באורך של כמעט 4.9 מטר, ובסיס גלגלים של כמעט 3.0 מטר, האיוניק 6 היא לא בדיוק רכב לתקוף איתו פניות או כביש מפותל. אבל היא יכולה, והיא תעשה את זה יותר טוב מאחותה ה 5, אבל ככל הנראה לא תוציא מכם חיוכי אושר וצהלולים. יש לה יכולת שינוי כיוון טובה ביחס לגודל, אבל אין הרבה פידבק לנהג. תזכרו שזה 'רכב מנהלים' ולא  הוט האצ'. למרות המומנט.

צריכת החשמל של האיוניק 6 נמוכה באופן חריג הודות להתנגדות הנמוכה לאוויר, כך שלמרות שהיא עברה כמה מאות ק"מ, היא הציגה מספק קריאות חשמל, כמו 13.2Kwh ל 100 ק"מ לאורך 455 ק"מ או 12.8Kwh לאורך 293 ק"מ. גם אם ניקח את התצרוכת הגבוהה יותר, לגודל הסוללה של הרכב נקבל טווח של 586 ק"מ ריאליים לחלוטין, ואם ניקח את התצרוכת הנמוכה יותר, נגיע כבר ל 605 ק"מ, וזה כבר שובר שוויון ביעילות. תנו לי את האיוניק 6 לשבועיים, וגם ה 614 ק"מ מתנפץ.

לאיוניק 6 סט מערכות בטיחות וכל הדגמים מקבלים ציון איבזור בטיחות מקסימלי – 8, והיא גם קיבלה חמישה כוכבי בטיחות ה EuroNcap.

נקודה להתעכב עליה – השלט של הרכב. הוא מעוצב בצורת לוגו יונדאי, אבל הוא מרגיש זול ופשוט, ולא מתאים לרכב כמו האיוניק 6.

במהלך המבחן עלו הרבה שאלות, שתים מהן היו די קבועות – איך היא בהשוואה לטסלה מודל 3, ו'מי הקהל שלה'. על השאלה הראשונה אני לא יודע לענות, לא בחנתי לעומק את דגמי טסלה. על השאלה השניה אני יכול רק להעלות השערות. האיוניק 6 לדעתי תמשוך לקוחות שלא רוצים SUV אלא מבקשים להישאר בסגמנט המנהלים, ולכן ה 6 יכולה להיות התפתחות טבעית ללקוחות היונדאי סונטה, או קפיצה למים החשמליים הסוערים ללקוחות סקודה סופרב או מאזדה 6.

מחירים

דגם

סוללה KWH

טווח

(ק"מ)

הספק (כ"ס)

מומנט (קג"מ)

הנעה

מחיר

(ש"ח)

פרימיום

53

429

151

35.6

אחורית

213,900

פרסטיג'

77.4

614

228

35.6

אחורית

237,900

לקשרי

77.4

614

228

35.6

אחורית

258,900

לימיטד

77.4

614

228

35.6

אחורית

259,900

לקשרי

77.4

583

325

61.6

כפולה 4X4

284,900

לימיטד

77.4

583

325

61.6

כפולה 4X4

285,900

 

והשאלה שנשאלתי הכי הרבה – אז אתה מחליף את האיוניק 5 באיוניק 6 ?

לצרכים שלי היום, האיוניק 5 נותנת מענה טוב יותר.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן