KIA EV6 GT Line – החשמלית המתקדמת של קיה

החשמלית של קיה על פלטפורמת E-GMP ,יכול להיות שזו הקיה הטובה ביותר בהיסטוריה ?

יש מכוניות שכיף לשבת ולהעלות על הכתב את הכתבה עליהן. הקיה EV6 היא אחת מהן.

אזכיר שה EV6 הושקה בישראל ממש בסוף דצמבר, עם שני דגמים – פרימיום עם מנוע יחיד 229 כ"ס ו 35.7 קג"מ ו GT-Line עם שני מנועים, 325 כ"ס ו 62 קג"מ. על ההשקה קראתם בדיוק כאן.

למבחן מתייצבת האחות הבכירה ה GT-Line. אסתכן ואומר כבר עכשיו, מדובר בקיה הכי טובה שיוצרה מאז ומעולם, עד שתגיע לבחינה ה GT עם כמעט 600 כ"ס. כן, עד כדי כך. ואני מסתכן בזה שלא נהגתי בהרבה רכבי קיה המשווקים בעולם, ויש להם כמה פנינים שלא הגיעו לארץ. ה EV6 שנבחנה היא פשוט רכב משובח איך שלא תסתכלו עליה. עכשיו אם נפלט לכם או שסיננתם בלב 'אבל טסלה…', אל תמשיכו לקרוא. עצרו כאן. אתם לא הקהל.

הפעם ברשותכם אתחיל עם כל הביקורת שיש לי על ה EV6. אין לה מגב אחורי. ואחרי שסיימנו את הביקורת, נעבור לרכב עצמו.

הקיה EV6 עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית המשובחת של הקונצרן ה E-GMP ( Electric Global Modular Platform ) עליה כבר ראינו חלק מהמכוניות הטובות ביותר כמו האיוניק 5, הג'נסיס GV60 ובקרוב גם האיוניק 6. עם זאת, למרות השימוש בפלטפורמה זהה, מכאן נתנו מהנדסי קיה חיים אחרים ל EV6 והיא פשוט מכונית שונה מאחיותיה.

העיצוב החיצוני של ה EV6 הוא סוג של SUV נמוך-סטיישן-ספורט-קופה, פשוט כי אין לי דרך אחרת להסביר אותו, ואולי הנסיון להכניס דגמים לתוך תבניות נועד היום לכישלון. היא לא פשוט לא מתיישבת בשום קטגוריה. המרכב עצמו גדול מאוד עם אורך כולל של כמעט 4.7 מטר ורוחב של 1.89 מטר, אבל הגובה נעצר ב 1.55 מטר. החזית אגרסיבית מאוד ומורכבת משלוש שכבות. העליונה עם יחידות תאורה ראשיות ההולכות ונהיות צרות כלפי מרכז המרכב. תאורת הדרך עטופה בשני פסי לד לבנים בהירים, היוצרים ראש חץ כלפי מרכז הרכב. הלד העליון הוא גם פנס האיתות והוא מחליף צבע לכתום כאשר הוא מתפקד כפנס איתות. מהקצה הפנימי של יחידות התאורה עולים שני קווי עיצוב על מכסה המנוע עד לחיבור עם קורה A. השכבה האמצעית בחזית הרכב בצבע מרכב ואילו במרכז השכבה התחתונה שבכה שחורה. וזו רק החזית.

מהצד התחמקו מעצבי קיה מהאופנה לעטוף את הרכב בפלסטיקה שחורה, והוא כולו בצבע מרכב, למעט פס שחור מבריק המשתפל בחלקו האחורי וממשיך את קו הפנס האחורי. חלק מעניין שהיה יפה מאוד לראות גם במראות החיצוניות הוא תפיחה משמעותית של בתי הגלגלים האחוריים.

עוד במבט מהצד תוכלו להבחין בידיות דלתות נסתרות, קורה B ו C מושחרות, וחישוקי 20" נאים למדי. (בגירסת הכניסה חישוקי 19")

גם במבט מאחור אין שום דבר שגרתי ב EV6. טרפז של שני פסים דקים – העליון אדום, התחתון לבן/ כסוף. העליון הוא יחידת האורות האחוריים, התחתון, רק בצדדים הוא יחידות האיתות. במרכז הדלת האחורית (החשמלית) לוגו KIA גדול.

בתוך הרכב החגיגה נמשכת. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" המחובר למסך המולטימדיה בגודל זהה. הגה דו חישורי (מחומם). הדשבורד מעניין ולא שיגרתי עם טקסטורות שונות. מתחת למולטימדיה כפתורי מיזוג שבלחיצת כפתור הופכים למתגי המולטימדיה. בתכנון חכם ונוח כזה נתקלתי לראשונה בספורטאז' החדש, גם הוא מבית קיה.

בין הנהג לנוסע קונסולה 'צפה' ועליה מתג ההתנעה, וחוגת ההילוכים. בקצה הקדמי שלה כפתורי הפעלת מיזוג / חימום המושבים וההגה. המושבים הקדמיים משובחים, לא פחות, ברכב המבחן שילוב של עור עם זמש, (בדגם הבסיסי עור משולב עם בד). כיוונון חשמלי קל ונוח, ועדיין משאיר המון מקום ליושבים מאחורה עם בסיס גלגלים של 2.9 מטר. סה"כ סביבת נהג נהדרת ונעימה.

אני לא עובר על רשימת האיבזור, היא עמוסה ומקיפה כל כך הרבה פיצ'רים שימושיים.

על ההנאה אחראים שני מנועים חשמליים – קדמי ואחורי המספקים יחד 325 כ"ס ו 62 קג"מ. קיבולת הסוללה של ה EV6 עומדת על 77.4Kwh. את ה EV6 ניתן להטעין בטעינה AC עד 11KW או בטעינת DC מהירה, כאשר בפועל הרכב ימשוך במקסימום מעט פחות מ 250kw. במציאות לא תהיה לכם בעיה שכן מרבית העמדות המהירות בארץ לא עוברות את ה  175KW.

הטווח המוצהר עומד על 484 ק"מ לרכב המבחן, ו 528 ק"מ לגירסת הפרימיום בעלת מנוע יחיד.

עד כאן היה כיף, אבל לא נסענו מטר. כדי לעמוד בהצהרה שלי מהפתיח, שזו הקיה הכי טובה שאי פעם יוצרה צריך גם לנסוע. מאיפה בכלל להתחיל? מהתאוצה מ 0 ל 100 ב 5.2 שניות? מהנינוחות שבה זה מתרחש. מהשקט המופתי בתא הנוסעים?

אז נתחיל מהתאוצה. עם 62 קג"מ שזמינים בכל רגע נתון, זו לחלוטין בחירה של הנהג והעמידות שלו לצרחות הנוסעים בכמה שניות הוא ישלים את התאוצה ל 100 קמ"ש. הכח זמין בכל רגע, כך שהאצות ביניים נעשות כהרף עין, ואם לא תסתכלו על מד המהירות תגלו שהקלילות בה עקפתם רכב הביאה אתכם ל 150 קמ"ש תוך שניות ספורות, ובלי טיפת דרמה. אבל רק האצה זה לילדים מתלהבים. ל EV6 כיול מתלים ושלדה מעולה. כך שכשמשלבים את הכח הזמין עם הגה מצוין ושלדה מכויילת היטב מקבלים חיית כביש שונה מאוד מאחיותיה לפלטפורמה. ארחיב מעט ברשותכם. היומיום שלי הוא עם איוניק 5 בדגם הבסיס. אני מניח בצד את ההבדלי ההספק וההנעה הכפולה, ההתנהגות של האיוניק שהיא נפלאה לכשעצמה היא יותר נינוחה ורגוע. זה במתלים, במושב הנהג ובהגה. ואז אתה עובד לאותה הפלטפורמה, עם מטרה שונה לחלוטין, ומקבל רכב שונה לגמרי. יתרה מכך, אותו מסלול מכשולים המכונה בעיר מגורי 'פסי האטה', עבר מתחת לגלגלי ה EV6 בשליטה מלאה, ובמהירות שעם האיוניק 5 אני לא חושב לעשות. היכולת של ה EV6 לפנות היא מרשימה מאוד עבור רכב מהסגמנט שלו, וגם בזה היא מאוד שונה באופיה מהג'נסיס GV60.

כשאתם מצרפים תכונות דינמיות משובחות, יחד עם דממה בתא הנוסעים, מתקבל רכב שאם תעשו עליו נסיעת מבחן, לא באמת תרצו להחזיר אותו לסוכנות. עד כדי כך.

ה EV6 היא ממש לא מתחרה באיוניק 5. היא אחרת לחלוטין. כפי שרשמתי בעת ההשקה, התחרות האמיתית שלה היא עם הג'נסיס GV60 וגם שם הן לא באמת מתחרות. ה EV6 יצרה לעצמה נישה משל עצמה, עם ייחודיות דינמית חריגה. היא פשוט הרכב הכי טוב שקיה ייצרה, ואחת המכוניות המשובחות שיצא לי לנהוג עליהן.

פילפילונית קטנה שיושבת בחדר בשקט וממתינה לתורה היא גירסת ה GT ל EV6 (להבדיל מ GT Line שנבחנה כאן) עם קרוב ל 600 כ"ס, ומלא קג"מ, אבל היא תעלה גם מלאנת'לפים כסף, וברשותכם אני כותב על מה שיש ולא על מה שאין.

מבחינת צריכת חשמל, רשמית קיה טוענים ל 180wh/km בפועל הצלחתי להפיק מהרכב בנסיעה מתונה כ 18.4Kwh ל 100 ק"מ, נתון די קרוב לנתון הרשמי. למרות זאת, אני מבטיח לכם שלא תנהגו ברכב בסגנון נהיגה חסכוני. זה מצריך שליטה אישית ברמה של הבן שהיה יכול להיוולד למהטמה גנדי ואמא תרזה. תשכחו מזה. אתם לא קונים כזה רכב כדי לחסוך כמה קילוואטים של חשמל. תהנו ממה שהדבר הזה יכול לתת.

בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל מה שאתם יכולים לבקש ועוד כמה מערכות שאם לא יודעים עדיין על קיומן. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות הוא 8 – ציון מקסימלי. גם במבחני הריסוק של ארגון EuroNcap השיגה ה EV6 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.

על כל הטוב הזה משלמים, ולא מעט. הקיה EV6 עולה 249,900 ₪ לדגם הפרימיום עם מנוע יחיד והנעה אחורית, ו 299,900 ₪ לדגם ה GT Line שנבחן כאן.

שאלת התמורה למחיר היא תמיד שאלה שקשה לענות עליה, והיא מאוד תלויה בעיני המתבונן, בהעדפות שלו, ולא מעט גם במצבו הפיננסי.

הקיה EV6 GT Line היא מכונית משובחת. נקודה. היא מהירה מאוד, היא חדה ומהנה בהתנהגות, היא מרווחת ומפנקת. היא הקיה הכי טובה EVER. ואין לה מגב אחורי.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן