כמעט בלי לשים לב קבוצת לובינסקי הנחיתה בארץ נבחרת של דגמי MG חשמליים, כמעט בכל סגמנט. זה מתחיל עם ה MG4 הקומפקטית שנבחנה כאן לא מזמן ודי התחבבה עלי, השיווק המחודש של ה ZS EV בגירסת 440 עם טווח מוגדל, MG5 משפחתית במרכב סטיישן החולקת רכיבים עם ה ZS, ה EHS ה SUV הגדול בתצורת פלאג אין הייבריד, שהוא ה MG היחיד עם מנוע בנזין, ובטופ הרשימה ה Marvel R הגדול שהושק לא מזמן, והוא נשוא המבחן שלפניכם.
על ההשקה של ה Marvel R קראתם ממש כאן, ועכשיו אני יכול להתרשם ממנו ללא כפי שהוא באמת.
נפתח בהתנצלות, בכל המבחנים שאני מפרסם התמונות הן תמונות שאני צילמתי. הפעם עברתי על התמונות שצולמו, והחלטתי שהן לא מספיק טובות, ולכן אתם מקבלים את התמונות שצילם רונן טופלברג, בהשקה של ה Marvel R.
ה Marvel R משווק כאמור בשני דגמים. דגם הלקשרי בעל הנעה אחורית, ודגם הפרפורמנס עם הנעה כפולה. למבחן ביקשתי את הלקשרי, מהסיבה שאני חושב שהוא יהיה יותר מבוקש.
העיצוב של ה Marvel R נאה למדי, ג'יפוני קלאסי מצד אחד, אבל ניכר כי היצרן מחפש עדיין שפה עיצובית. חזית ה Marvel R חייכנית משהו בזכות פס לד לרוחב כל החזית הממשיך את יחידות התאורה הראשיות שבצורת C. גריל שחור בתחתית הפגוש הקדמי המכיל גם את רדאר מערכות הבטיחות. מעט קווי עיצוב במכסה האין מנוע מקדימה. מהצד בולטות מיד ידיות הדלתות הנסתרות. להמ בולטות ונסתרות יחד – פשוט כי הן נסתרות בתוך הדלת אבל בצבע כרום. על הכנף הקדמית ממש בחלקה האחורי עוד מעין כונס אוויר משולב כרום בחלקו העליון, ומיותר לחלוטין לטעמי האישי. חישוקי 19" נאים, חיפויים שחורים לבתי הגלגלים ולתחתית המרכב ומסגרת שחורה לחלוטין לחלונות הצד. נפלא שב MG ויתרו על הנטיה לשלם עוד כרום במסגרות החלונות. מאחור פס לד אדום לרוחב הרכב, המשתלב עם יחידות התאורה האחוריות שמזכירות לי שיבולת יותר מהכל. סה"כ התוצאה נאה, לא פורצת דרך אבל גם לא מתחכמת יתר על המידה.
לעיצוב הפנימי יש שני צדדים. זה שרואים וזה שמתפעלים. מבחינת הנראות – מרשים מאוד. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", דשבורד מעוצב ונאה למדי ובמרכז קונוסלה צפה בגודל 19.4" עם מולטימדיה בגודל 14", עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. טעינה אלחוטית וארבעה שקעי USB לטעינה. מושבי עור חשמליים מרשימים, קילס מלא, פתיחה חשמלית לתא המטען, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי ועוד. אבל כמו נעלי עור חדשות שכשהן חדשות העור נוקשה משהו ועוד לא גמיש מספיק, זו היתה התחושה שלי כשרק התיישבתי ברכב. משהו היה לי נוקשה מדי. מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים נדיב של 280.4 ס"מ, ונפח תא המטען עומד על 357 ליטר + 150 ליטר לתא מטען קדמי בדגם המבחן שהוא עם הנעה אחורית בלבד.
על הצד הטעני אחראים שני מנועים לגלגלים האחוריים בהספק משולב של 180 כ"ס ונתון מומנט מרשים של 41.8 קג"מ המזניקים את הרכב מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 200 קמ"ש. סוללת ה Marvel R בקיבולת 70Kwh מקבלת טעינת AC בהספק של 11Kw או טעינת DC בהספק של 93Kw. הטווח הרשמי של רכב המבחן עומד על 402 ק"מ (WLTP).
מתניעים ו…הרכב לא רוצה להיכנס ל D. לא משנה מה אני עושה הוא מסרב. ואז אני מגלה שלא ניתקתי אותו מעמדת הטעינה. יפה. מנתקים ונוסעים. הנסיעה נינוחה ושקטה, ואני לומד את הרכב, והוא אותי. התאוצות מידיות וחזקות הודות למומנט הנדיב, ואני מודה שאחרי ה MG4 והזנב השמח שלה, אני עדיין זהיר עם ה Marvel R. במהרה אני מגלה שאין ל Marvel R בעיה לשייט במהירויות גבוהות בכביש 6, והיא עושה את זה בקלות ובלי מאמץ, למעט יותר מדי רעשי רוח. שוב אותה בעיה של כלי רכב חשמליים שבהעדר רעשי מנוע והילוכים, אנחנו הרבה יותר רגישים לרעשי רוח.
שליטה על המיזוג מבוצעת ממסך המגע, לרבות כיוון זרימת האוויר מפתחי המיזוג. כל כך יותר מסובך ומיותר מאשר פשוט שליטה ידנית על כיוון האוויר המכאני שבפתחי המיזוג.
נסיעה משפחתית לשני יעדים בצפון, מעלה הרבה תובנות. ראשית, נוחות משענת המושב האחורי. הילדים המאכלסים את המושב האחורי מתלוננים על נוחות המשענת. לא מדובר על בעיית מרווח, המרווח נדיב וראוי, אלא בעיקר על משענת המושב האחורי המעוצבת כך ששני מבוגרים יהנו מחווית נסיעה, אך בפועל יש בה בליטות שמעט מפריעות. הנוסע השלישי שישב במרכז המושב טען לבעיות נוחות משמעותיות בזוית גב המושב, וחוסר יכולת לשבת בנינוחות.
לגבי צריכת החשמל, באופן אישי, מזמן הפסקתי לתת 'הנחות' לכלי רכב חשמליים בכל הקשור לסגנון נסיעה, מיזוג וכד', וכך גם עם ה Marvel R. הטמפרטורות בחוץ גבוהות / לוהטות והמזגן על המקסימום, ומקרר היטב את חלל הרכב. המהירות נעה בין 100 ל 120 קמ"ש, וצריכת החשמל מעט גבוהה מהמצופה. מתחילים את הדרך עם טעינה של 100% ו- 390 ק"מ טווח. עם ההתנעה והפעלת המזגן הטווח מתקצר מעט ל 374 ק"מ. הגיוני בסה"כ. נסיעה לאיזור בית לחם הגלילית, והפסקה ארוכה. חוזרים לרכב הלוהט, ושוב מזגן ואנחנו בדרך לשמורת הטבע עין אפק. טיול בשמורה (מומלץ מאוד, לא באוגוסט. תגיעו החורף או באביב) וחזרה הביתה. סה"כ סיבוב של 225 ק"מ, בתנאי נהיגה 'רגילים' לחלוטין, ואנחנו מגיעים עם 114 ק"מ הביתה. כלומר הרכב עבר 225 ק"מ אבל צרך חשמל של 260 ק"מ. לפני שאתם קופצים, אז אומר רק שזה בגבולות הסביר לסגנון הנהיגה, ולתנאים הסביבתיים.
לעומת צריכת החשמל בכביש מהיר, נהיגה בפקקים של גוש דן לאורך כמעט 50 ק"מ, כאשר התנועה מאיטה מאוד ואז נפתחת, ואז מאיטה שוב, יחד עם נהיגה מודעת לרכב הביאה את צריכת החשמל ל 14.1Kwh ל 100 ק"מ, מה היה מביא את ה Marvel R לנסיעה של כמעט 500 ק"מ לעומת ה 402 המוצהרים.
ל Marvel R שלושה מצבי רגנרציה, כלומר האטת הרכב ללא שימוש בבלמים, תוך שהבלימה מייצרת חשמל ומטעינה את סוללת הרכב. אני מציב את ה MG על המצב החזק ביותר רק כדי לגלות שהוא לא מספיק חזק לטעמי, ואינו מאפשר ניגה באמצעות דוות התאוצה בלבד.
לא לקחתי את הרכב לכבישי נהיגה מאתגרים מהסיבה הפשוטה שלכבישי נהיגה אקח את אחותה הקטנה ה MG4. ה Marvel R מציגה אחיזת כביש טובה וצפויה, אבל גם היא נופלת למלכודת של אחיותיה למוצא עם כיול מתלים שאינו רהוט. מעבר מהיר מדי על פסי האטה מכניס תנודות יתר לגוף הרכב, וכניסה לא מתוכננת לבור שנפער בכביש מביאה להתרסקות של המתלה הקדמי לתוך הבור.
בנוסף לביקורת על עבודת המתלים, אני חייב לומר שגם ממשק המשתמש אינו מספיק טוב. מצד אחד הוא אינטואיטיבי והרבה יותר טוב מלא מעט מתוצרת סין שמגיעה לארץ. מצד שני, כדי לבטל את שמירת הנתיב האגרסיבית מדי הנהג נדרש לכניסה די מורכבת לתפריט המתאים, דבר שמחייב אותו להוריד את העיניים מהכביש.
מבחינת מערכות בטיחות, ציידו ב MG את ה Marvel R בכל המערכות הנדרשות, ובהתאמה הרכב מקבל ציון 7 עבור מפרט בטיחות. ה Marvel R נבחנה במבחן הריסוק של ה Euro Ncap בשנת 2021 וקיבל ארבעה כוכבי בטיחות.
ה Marvel R הושק במחיר של 205,888 ₪ לדגם המבחן או 218,888 ₪ לדגם הפרפורמנס. בימים אלו מציעה היבואנית את הרכב עם הנחה של 5888 ₪ כלומר 200,000 ₪ לדגם הלקשרי או 213,000 ₪ לדגם הפרפורמנס.
ה Marvel R מציג תמורה טובה למחיר, ובוודאי ברמת האבזור שהוא מביא. הוא אינו מציג את אותה רמת הבשלות של מיטב תוצרת דרום קוריאה, יפן או אירופה, שיש גם לציין בהגינות שהן נמכרות במחיר הגבוה מזה של ה Marvel R בפער של מבוטל.
קרדיט לתמונות: רונן טופלברג
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב