
הקיה נירו אינו רכב חדש. למעשה נדמה שהוא איתנו עידן ועידנים, אבל בפועל הנירו הושק לעולם רק ב 2016, כסוג של קרוסאובר קומפקטי, אבל לא באמת ג'יפון כמו שאוהבים. ההתחלה היתה מגומגמת משהו, כשהלקוחות ציפו לראות ג'יפון ובפועל קיבלנו משפחתית מוגבהת טיפה (ממש ממש טיפה) שדמה יותר לסטיישן או פשוט מתחרה היברידי לסוזוקי קרוסאובר.
הנירו הראשון היה היברידי כאמור, עם אותם מכלולי הנעה של היונדאי איוניק. בעוד שהאיוניק הפך במהרה ללהיט ליסינג, הנירו היקר קרץ ללקוחות פרטיים.
את המבחן המאוחר משהו לנירו ההיברידי אתם יכולים לקרוא ממש כאן.
ואז הגיע הנירו פלאג אין, ודחק את הנירו ההיברידי כדגם הנכון יותר. את דעתי על הנירו פלאג אין כבר קראתם מהר מאוד עם השקתו, ממש כאן, ולדעתי עד היום זה רכב שאין לו מתחרים ביעילות הכלכלית שהוא מציע למרבית האוכלוסייה. הנירו פלאג אין הוא game changer אמיתי בעולם הרכב בארץ, ואנשים שבחרו בו התאהבו ללא יוצא מהכלל.
במקביל, שווקה בשקט גירסה חשמלית לנירו שהיתה יקרה מאוד, נקראה נירו EV, והקדימה בהרבה את טרנד החשמליות הפורח עכשיו. גירסה זו עברה ממש לאחרונה עידכונים קלים, והיא במרכז המבחן.
לא אעבור על העיצוב שוב, חיצונית זה ממש אותו הנירו, רק שהגריל הקדמי אטום, יש בו פתח לשקע הטעינה. קצת שינויים עיצוביים פנימיים ביחידות התאורה וזהו.
בתוך הרכב השינוי קצת יותר גדול כך שבמקום קונסולה מרכזית עם ידית הילוכים שיש בשני הדגמים הקודמים, כאן יש לנו יחידה 'צפה' לבורר ההילוכים שמקבל צורה של חוגה (כמו בהרבה כלי רכב חשמליים) חלף ידית הילוכים מסורתית. אותה יחידה 'צפה' פינתה שפע של מקום בתחתית הקונסולה למטען אלחוטי, ומקום מכובד להניח חפצים. הרבה חיפויים שחורים מבריקים מסך מולטימדיה עם קישוריות מלאה ועוד. עוד חשוב לומר שתא המטען בנירו החשמלי גדול במעט מתא מהטען של הנירו פלאג אין.
ההבדל הגדול בין שלושת האחים לבית נירו נמצא ביחידת הנעה. לנירו EV מנוע חשמלי בלבד, בהספק של 150KW. זה מתורגם לכ 204 כ"ס ו 40.3 קג"מ, ואלו נתונים מכובדים מאוד. המשקל עלה ל 1815 ק"מ לא קלים בכלל. הטווח המוצהר הוא 455 ק"מ לסוללה מלאה, ולשאלתכם, כן, ניתן להגיע לאילת ללא עצירות למי שיש מה לחפש שם. נתוני המנוע אגב מתורגמים לתאוצה של 7.8 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש וזה מהר מאוד. למעשה משעשע מאוד כי נהגים עם יותר מדי אדרנלין ברגליים לא מצפים שקרוסאובר שגרתי למראה ישאיר להם אבק בלי טיפת מאמץ.
בסיס הגלגלים של הנירו נשאר ללא שינוי 2.7 מטר מכובדים למדי, ומרווחים בהתאם גם ליושבי השורה השלישית. אני חוסך לכם את רשימת האיבזור הנדיבה בה הנירו מצוייד. למעט גג שמש / פנורמי, יש בו כמעט כל מה שתוכלו לבקש.
הנירו כמובן קילס מלא, וזה אומר שהכניסה וההתנעה היא ללא מפתח. מתניעים, כלומר לוחצים על מתג 'ON' והנירו מוכן לפקודתכם. תחילת הנסיעה חרישית. גם ההמשך. בידוד הרעשים מרשים והנירו EV נותן תחושה שקיימת קצת במטוסי נוסעים. שומעים איוושה קלה של המנוע. בנסיעה עירונית מתלי הנירו קופצניים משהו ונראה שעל שיבושי אספךט עירוניים קצת קשה להם. לא חושב שמהנדסי קיה התייעצו עם האחראים בעיריית רמת השרון על שיבושים מובנים ברחובות העיר, וחבל. חלק מהקופצניות הזו נובעת מהמשקל הגבוה של הרכב. כשיוצאים מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית. הנירו מציעה לנהג ולנוסעים נסיעה חלקה ושקטה, תוך שהוא מבודד היטב את השיבושים בכבישים מהירים. נהיגה ספורטיבית לא כאן. תשכחו מזה, לא עם המשקל הזה, לא עם הרכב הזה.
לרכב שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית. אם זו פעם ראשונה שאתם שומעים את המושג הזה אז אציין שזה מצב מוכר בכלי רכב היברידיים פלאג אין, וחשמליים, אשר עושה שימוש במעצורי הרכב על מנת להטעין את הסוללה. המשמעות היא שאתם יכולים לנהוג כמעט רק עם דוושת התאוצה. ברגע שאתם עוזבים אותה הרכב מתחיל לבלום ולהטעין את הסוללה. זו תחושה קצת מוזרה כאילו איזו גומיה ענקית מחזיק אתם (זכויות היוצרים על הדימוי ל פ.צ.). לנירו EV יש ארבעה מצבי בלימה רגרנטיבית – מכלום ועד 'לא תזוז מכאן'. כדי לדמות נהיגה ברכב רגיל אתם על 0, כלום. כדי להיות הכי חסכוניים שיש אתם על 3. בפועל השתמשתי במצבי הבלימה הרגרנטיבית חלף שימוש במעצורי הרכב, והתאמתי את מהירות ההאטה של הרכב באמצעות מנופי השליטה של הבלימה, ואל באמצעות דוושת הבלם.
כמו בכל רכב חשמלי, ויסלחו לי ידידיי מהתחום, חובבי שריפת שאריות דינוזאורים, אין כמו תאוצות של רכב חשמלי, מכל מהירות לכל מהירות. הקלות והדממה בה זה מתבצע ממכרות, והיחיד שמשלם מחיר זה קצב התרוקנות הסוללה.
מבחינת צריכת דלק, כלומר חשמל, לקחתי את הנירו למסלול בחינת הצריכה הרגיל, קרוז קונטרול על 90 קמ"ש וכמה עשרות ק"מ. הצריכה היתה 8 ק"מ ל KWH, כשתרגום המשמעות היא שהטווח המוצהר הוא לא רחוק מהמציאות.
אסביר זאת אחרת, עד היום, עם כל רכב חשמלי שבחנתי, בכל רגע נתון שניתן היה חיברתי אותו לחשמל. עם הנירו כבר לא. הייתי חוזר מנסיעה, מסתכל שיש לי סוללה שמספיקה לעוד 350 ק"מ או 289 ק"מ או משהו כזה, ולא טורח לחבר את הרכב לחשמל. זו אולי המעלה הגדולה ביותר של הנירו החשמלי, אין יותר 'חרדת טווח'.
מבחינת מערכות בטיחות, הנירו מצוייד בסט שלם וראוי של מערכות כאלה, כולל בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
הבעיה הגדולה של הנירו החשמלי זה תג המחיר העומד על 179,900 ₪ מכובדים. מחיר זה 'הורג' את היכולת שלי לומר לכם 'רוצו להזמין'. עם כל היתרונות הגדולים באמת של הנירו EV, דווקא אחיו ה PHEV כלומר הפלאג אין, הוא העסקה הטובה ביותר במשפחת הנירו, ועליו אני בהחלט יכול לומר (ואומר למי ששואל אותי) רוצו להזמין!
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב