
יש מבחני רכב שאתה חושב מה אפשר לכתוב, זה לא שהרכב רע באופן חריג או טוב באופן חריג, הוא ממוצע באופן חריג, ועדיין יש לו מעלות שצריך לתאר וחסרונות שצריך להסביר. ויש מכוניות שכמות המחשבות שעולות לך לראש תוך כדי נהיגה היא אין סופית, Xpeng P7 Performance היא כזו.
ספויילר למי שלא רוצה לקרוא עד הסוף – מדובר במכונית משובחת, ספורט סדאן בכל רמ"ח אבריה ושס"ה אלקטרוניה, שווה לדעתי כל שקל.
הכוונה היתה לבחון את ה Xpeng P7 עם ההנעה האחורית, זו שעולה 200.0 אש"ח, כדי לקבל תובנות של איך רואים ב Xpeng את היישום של רכב ספורט סדאן במחיר שהוא היום רגיל לחלוטין. אבל לפריזבי היו מחשבות אחרות. 'הוא רוצה את ההנעה האחורית, ניתן לו בראש עם הפרפורמנס'. מתחיל לנהוג ב Xpeng P7 Performance ועוד מחשבה, הפעם שיר. לשירים יש מקום גדול במחסן המחשבות. שיר, אריק איינשטין, 'כמה שרציתי כלב, ואבא הביא לי צ'יטה בוגרת' בפרפראזה על 'כמה שרציתי כלב, ואבא הביא לי חתול קטן', אז זה לא חתול, ולא קטן.
ה Xpeng P7 הושקה לא מזמן יחד עם אחותה ה SUV ה G9, עם השקת מותג Xpeng בישראל, המיובא על ידי פריזבי (לשעבר קרסו). על ההשקה אתם יכולים לקרוא ממש כאן.
ה P7 הוא ספורט סדאן גדולה המעוצבת לפרטים הקטנים ביותר. לא מעט מעצבי כלי רכב חשמליים לא יודעים מה לעשות עם חזית הרכב, ולמען האמת מעצבי החשמליות החדשות מצליחים כבר להבין איך לייצר זהות גם ללא גריל גדול שנועד לזרימת אוויר לקירור המנוע. מעצבי ה P7 עשו עבודה נפלאה, עם משחק בפס לד ארוך המתוח מקצה לקצה, וחזית חלקה ומחודדת. אם זה נראה גנרי משהו, תסתכלו על אחיו הגדול ה G9 ה SUV כדי לראות איך אותה חזית משוכפלת לרכב שונה לחלוטין. בתחתית הפגוש הקדמי כונס אוויר מעוצב כי עדיין יש סוללה שצריך לקרר. צללית הצד של ה P7 היא ספורט סדאן קלאסית עם קווים עדינים וזורמים, ושמשה אחורית שטוחה. מעצבי Xpeng שמו דגש גם על מקדם הגרר ( 0.236cd) לטובת יעילות אנרגטית וזה ניכר בעיצוב. גם מאחור יש ל P7 זהות מובחנת, עם פס לד אדום בחלק העליון של דלת תא המטען, ושני 'משולשים' משני הצדדים. אישית אהבתי מאוד את עיצוב ה P7 שמציגה מראה של ספורט סדאן מאופקת, נטולת גימיקים כמו כרום או התחכמויות אחרות, ועדיין נראית מרשימה מאוד.
פנים הרכב ממשיך עם עיצוב נקי מאוד. מול הנהג הגה דו חישורי, כאשר בחלקו העליון נמצאים חיישנים לניטור הנהג. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25" וצג מולטימדיה בגודל 14.96", כרגע עדיין ללא אפל קארפליי או אנדרואיד אוטו. דשבורד שטוח, עם פתחי מיזוג נסתרים. בין הנהג לנוסע קונסולה גדולה עם משטח אופקי לטעינת הסלולרי, שני תאים לכוסות / בקבוקים, ותא חפצים עם פתיחה חכמה כך שניתם לפתוח את מכסה התא לשני כיוונים. מושב הנהג מתכוונן חשמלית כמקובל. איכות הייצור והחומרים ברמה גבוהה מאוד. מאחור יש הרבה מקום, הודות לבסיס הגלגלים הגדול, עם זאת למרות בסיס גלגלים כמעט זהה לזה של האיוניק 5, בקוריאנית יש מרווח גדול משמעותית מאשר ב P7.
ל P7 שתי רמות הנעה – אחורית עם 276 כ"ס ו 44.9 קג"מ, וכפולה עם 473 כ"ס ו 77.2 קג"מ. רכב המבחן הוא עם הנעה כפולה. לשני הדגמים סוללה בקיבולת 82.7Kwh והטווח 576 ק"מ לגירסת ההנעה האחורית ו 505 ק"מ להנעה הכפולה. טעינת הסוללה בטעינת AC בהספק 11Kw או טעינת DC בהספק 175Kw.
תחילת הנסיעה מהוססת משהו, 473 כ"ס, יותר מפי 2 כח ממה שאני רגיל מהרכב הפרטי, אני נזהר שלא לשתול את הרכב בתחנת אוטובוס או עץ מזדמן. ככל שנצברים הק"מ אני לומד שהזהירות היתה מוגזמת במקרה הזה. ההנעה הכפולה שומרת על רמות אחיזה גבוהות מאוד, ואלא אם הנהג דביל מוחלט, ה P7 Performance תישאר צמודה לכביש, ואז מתחיל הכיף. התאוצות מכל מהירות – פסיכיות לחלוטין. מה שיותר מרשים זו הקלילות בה זה מבוצע. נהגתי כמעט בכל החשמליות המשווקות בישראל, אני לא זוכר רכב חשמלי שלא משנה המהירות בה אתה נוסע, הוא מרגיש כל-כך נינוח, וכל-כך נטול דרמה. זה לא רק תאוצות מ 60 קמ"ש ל 120 קמ"ש, זה גם מ 120 קמ"ש ל 160 קמ"ש, ואם תמשיכו ללחוץ יש סיכוי טוב שתראו גם מעל. המהירות המירבית הרשמית עומדת על 200 קמ"ש. לא בדקתי בישראל אם אתם מתעניינים. אין לי ספק כי אותה הקלילות שהרכב מפגין ב 100 קמ"ש יימשכו גם ב 200 קמ"ש.
כבר נהגתי בכלי רכב עם תאוצות מרשימות כל-כך, וכאן ה P7 Performance שולף קלף מנצח נוסף ונדיר למדי בקרב היצרנים הסיניים – שלדה ומערכת מתלים משובחת. המתלים יחד עם הצמיגים אחראים לקשר של הרכב עם הכביש. ככל שהמהירויות עולות, כך עולים הבדלים בין מערכות מתלים בינוניות שמשדרות לנהג 'תאיט, אנחנו מחוץ לאיזור הנוחות', לבין מערכות משובחות שמשאירות את הרכב צמוד לכביש, ובטוח לחלוטין. כיול כזה, מצריך הרבה מאמץ תכנוני מאחר ויש טרייד אוף בין מה שנדרש מרכב ב 60 קמ"ש לבין מה שנדרש ממנו ב 180 קמ"ש.
רגע הפסקה – סלילת כביש, כמה שתהיה משובחת, אף פעם אינה אחידה. כשננהג ברכב, באותו כביש בדיוק, אבל במהירויות שונות, נניח 60 / 120 / 180 קמ"ש, נרגיש את הכביש אחרת. מערכת המתלים היא זו שאמורה להתמודד עם המהמורות השונות במהירויות השונות. בהרבה כלי רכב, גם יקרים, מוותרים היצרנים על כיול מדוייק של המתלים והשלדה כי ברור שהמהירויות בהן הרכב אמור לנסוע במרבית המקרים הן כאלה שניתן להקריב כיול במהירויות הגבוהות מאוד לטובת נוחות במהירויות הנמוכות.
נחזור ל P7 Performance אני לא זוכר רכב עם מערכת מתלים עשויה כל-כך מדויק. אולי הרכב שהכי הזכיר לי מה זה כיול ברמות הגבוהות ביותר היתה ה BMW M850i שעל סיפונה העברתי כמה ימים מהירים, וחזרתי לתאר ממש כאן. חושבים שאני מגזים – לכו תתנסו בעצמכם. עזבו אותי. אין כמו לחוות באופן אישי ואז לגבש דעה.
פיצ'ר נוסף שעובד באופן מרשים הוא החניה האוטונומית. מפעילים את חיפוש החניה, הרכב מזהה את החניה המתאימה, ומאותו רגע הוא עושה הכל לבד בדיוק מרשים. כניאנדרטל לא מפותח, מאותו רגע הפסקתי להיכנס לחניות לבד. שהרכב יעשה מה שהוא רוצה, ואם ייכנס באיזה עמוד או רכב אחר, יש לי את מי להאשים. ארגיע אתכם – הוא לא פספס באף חניה.
מערכת השמע מחייבת התייחסות מיוחדת. כאן פניתי לקבל חוו"ד חיצונית מאדי גכט, מי שמבחינתי הוא מהמשתמשים היותר מקצועיים, וגם מנהל פורום אודיו באתר Carsforum המוביל בתחום חובבי הרכב ישראל. אני מביא את חוות דעתו, כמעט ללא עריכה, וללא תלונות 'דברי הוצאו מהקשרם':
מנתוני החברה מדובר במערכת מבית DYNAUDIO, חברה דנית בעלת מוניטין עצום אצל חובבי מערכות שמע בכל התחומים – הביתי, המקצועי, רכב. המערכת מונה כ18 רמקולים ומערכת הגברה עם הספק כולל הנעמד על כ500 וואט. לרוכש הנורמטיבי המערכת הזו אמורה לתת מענה שלם לצרכים ממערכת בידור, בפן השמע.
בפינות הדשבורד מותקנים טוויטרים עם מבנה מנסרה אשר עולים באופן חשמלי כאשר המערכת פועלת ונסגרים למראה משטח שטוח לחלוטין כאשר המערכת כבויה, בדלתות ניתן למצוא רמקולים לתחום המיד וגם מידבאסים, ישנו רמקול מיד סנטר וזוג 'סאב וופרים' על אותו הקו.
אופי המערכת מתאים להגדרתה כמערכת SQ – הכוונה היא למערכת אשר שמה דגש על איכות הצליל. ניתן לכוון את הפוקוס של השמע למספר איזורים החל מקדמת הרכב – מרכזו, חלקו האחורי.
ניתן לכוון ארבעה איזורי EQUALIZER בכדי לשנות את האיזון בין התדרים הנמוכים מאוד, נמוכים, ביניים והגבוהים, ולבחור פרופילי האזנה מוכנים מראש – אני מצאתי לנכון את מצב DYNAMIC בתור ה'חי' והנעים יותר להאזנה.
למערכת גוון ניטראלי למדי – הצלילים הגבוהים ברורים, מפורטים אך עדינים ולא מסנוורים את האוזן או צורמים לה. נוכחות תדרי הביניים כגון ווקאל (קולות אנושיים) ברורים והם המודגשים בעיקר.
התדרים הנמוכים יותר – מדויקים, בעלי טונאליות טובה ומאפשרים להנות היטב מרצועות שמע קיצביות אך מורגש מחסור מסוים בנפח בתדרים הנמוכים ביותר ובמידה ומנסים לאלץ את המערכת זה בא על חשבון דיוק. בעוצמות השמע הנמוכות – איפה שקצת היה חסר לי טווח דינאמי יותר מוגדר – הגדרת הבמה היתה טובה יותר.
העוצמה הכוללת של המערכת לחלוטין משביעת רצון אם כי מוגבלת לעוצמות שמע בטוחות למדי – מסיבות ברורות. הגדרת הבמה במערכת מרובת רמקולים ברכב זה יוצרת מרכז שנוטה יותר לכוון הנהג מאשר למרכז הרכב.
מדובר במערכת סאונד אשר פונה להאזנה נעימה, מפורטת, עם ספקטרום תדרים מלא ומאוזן אשר אמורה לספק ומעבר לכך את המאזין הממוצע וגם לתת מענה טוב לאלו אשר נמצאים מעל הממוצע.
חזרה לרכב,
אם יש ביקורת אחת, וגם היא חצי קלאץ' של ביקורת זה שה P7 Performance היא לא הרכב לתקוף איתו כבישי נהיגה מפותלים. היא ללא ספק תהיה מהירה מאוד, אבל עם המשקל הגדול של הרכב, אופי ההגה ומימדי הרכב, זו אינה סביבת הנוחות של הרכב. ברור לי שאם ב Xpeng יחליטו לייצר רכב ספורט חשמלי, הוא יהיה מצוין גם בהיבט הזה.
אם הגענו לפסקת הביקורות, אז גם העדר ידית אחיזה מצד ימין לנוסע הוא פחות מוצלח, מערכת הבטיחות המנטרת את הנהג מעצבנת וצריך להשתיק אותה כל נהיגה, וגם מעט חוסר אמון בדלת החשמלית של פתח הטעינה, לא מעורר בי אמון גדול מדי.
צריכת חשמל, תראו, כל רכב אני לוקח לבדיקת צריכת חשמל אופטימלית, וניסיתי גם כאן, באמת שניסיתי. הגעתי למשהו כמו 20Kw ל 100 ק"מ, אבל שם נשברתי. מי רוצה לחסוך בחשמל כשהוא נוהג ברכב עם כל-כך הרבה יכולות. צריכת חשמל של 20Kw ל 100 ק"מ מביאה את ה P7 Performance לטווח ריאלי של כ 410 ק"מ, ראוי בהחלט ועדיין רחוק מה 505 ק"מ המוצהר. ההערכה שלי היא שניתן להפיק מהרכב באיזור 430-450 ק"מ ריאליים. מה גם שחלק מהזמן הרכב יעמוד מחולט במגרש של המשטרה בגלל שתפסו אתכם במהירויות פחות שגרתיות.
בטיחות – לא תופתעו לדעת שה Xpeng P7 מצוידת בכל אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות – 7. במבחני הריסוק של ה EuroNcap קיבלה ה P7 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירים – ה P7 הנעה אחורית עולה 199,990 ₪, דגם ה Performance שנבחן כאן עולה 266,990 ₪, ודגם ה Wing edition (זהה מכאנית לפרפורמנס, אבל עם דלתות מספריים הנפתחות כלפי מעלה) עולה 299,990 ₪. התמורה הטובה ביותר לדעתי תהיה בשתי הגירסאות ללא הדלתות מספריים.
כמה ימים מאז החזרתי את הרכב לסוכנות ועד שהשורות האלה נכתבות, ואני עדיין תחת הרושם העמוק שהשאירה עלי רמת הביצוע הגבוהה של הרכב. אומר בזהירות, במחיר של 266,990 ₪, אין לכם חבילת ספורט סדאן יותר טובה לקנות.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב