קיה ספורטאז' טורבו דיזל
ג'יפון משפחתי מרווח וחסכוני.

הספורטאז' של קיה אחראי על אחת המהפכות שהתרחשו בשוק הרכב הישראלי. בגירסתו העדכנית הוא מציע בנוסף גם מנוע טורבו דיזל חסכוני מאוד, עם מומנט מרשים.

את הקיה ספורטאז' נדמה שלא באמת צריך להציג. הרכב מככב בטופ של כל טבלאות המכירות השנתיים מזה מספר שנים. אבל אציג אותו בכל זאת,

הספורטאז' המשווק היום בארץ הוא הדור הרביעי של הדגם. באמצע שנות ה 90' הציגה קיה רכב שטח קשוח למדי, עם שלדת סולם, מהלכי מתלה נפלאים, ויכולות שטח מעולות. הספורטאז' צבר לעצמו מעריצים רבים, ועד היום מסתובבות בשבילי ישראל לא מעט מכוניות מדגם זה. ב 2004 הוצג הדור השני, שהיה מבוסס על היונדאי טוסון. המימדים גדלו, את מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר החליף מנוע בנזין בנפח 2.7 ליטר בתצורת V6, זהה לזה ששווק בטוסון של אותן שנים. המנוע היה די מיושן, אבל עדיין סיפק 175 כ"ס מכובדים, והפגין אמינות מוחלטת, יחד עם צמאון בלתי פוסק לבנזין. היה גם דגם בעל מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר. הרכב נשאר עם הנעה כפולה של 4X4, אבל הפעם ללא הילוך כח, דבר שאיכזב מאוד את מי שזכר לו חסד נעורים. יכולות השטח היו בין 'בינוניות' ל'ממש לא טובות' והוא למעשה זנח את שבילי הארץ. גם בבית של כותב שורות אלו הוחזקה ספורטאז' כזו, שהפגינה איכות ייצור גבוהה ואמינות מוחלטת.

ב 2010 החלה המהפכה האמיתית עם הצגת הדור השלישי של הספורטאז'. ההנעה עברה להיות 2X4, עם מנוע 2.0 ליטר ואופנת הג'יפונים החלה צוברת תאוצה. בתחילת 2015 ביצע יבואן קיה מהלך אמיץ, כאשר הזמין מראש מאות יחידות מהספורטאז' עם מנוע 1.6 ליטר, רמת איבזור מעט נמוכה יותר, ותג מחיר של משפחתית. הרי מי ירצה לקנות משפחתית רגילה שבאותו מחיר כמעט הוא רוכש ג'יפון. הספורטאז' הפרטי שלנו, מודל 2009 הוחלף באחד כזה חדש עם מנוע 1.6 ליטר (עליו תוכלו לקראו כאן).

בשלהי 2015 הוצג כבר הדור הרביעי, שהחל להימכר בארץ ב 2016, והוא נשוא מבחן זה.

הרכב שווק בתחילה עם מנועי 1.6 אטמוספרי, 2.0 ליטר, ו 1.6 טורבו בנזין. בהמשך, עקב חריגה מדרישות האיחוד האירופאי הופסק ייצר ה 1.6 האטמוספרי, והצטרף מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר, שמותקן גם ברכב המבחן. אישית, אני פריק של מנועי דיזל. מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך, וחסכון משמעותי בצריכת הדלק הופכים את מנועי הדיזל לעסקה מנצחת לטעמי.

ברשותכם, אני לא אבזבז דיו במחשב על תיאור חיצוני של הרכב. פשוט תסתכלו כשאתם בחוץ, תוכלו לראות כמה ספורטאז'ים לפניכם ומאחוריכם.

העיצוב הפנימי מסגיר מעט את גילו המתקדם של הרכב. בעוד שהמגמה היום היא מיעוט מתגם וכפתורים ושימוש מקסימלי במסכי מגע, בספורטאז' תמצאו עדיין מתגים לגוב בקונסולה המרכזית, השולטים על בקרת האקלים ומערכת השמע המקורית עם צג בגודל 8".

מול הנהג לוח מחוונים ברור וקריא, עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות מימין. באמצע תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג.

הדשבורד עצמו מעוצב מפלסטיק קשיח עם דוגמא של תפירה לאורכו. ממש מיששתי את התפירה לוודא שמדובר בפלסטיק ולא בתפירה של חומר דמוי עור. התוצאה נאה ונעימה. הקונסולה המרכזית, היכן שממוקם מסך המולטימדיה אנכית למדי, ומקנה תחושה של מרווח גדול ליושבים מקדימה.

בסיס גלגלים של 2.67 מטר שמספקים לנוסעים ברכב מרווח פנימי מספק למשפחה.

על ההנעה אמון כאמור מנוע טורבו דיזל המספק 136 כ"ס  צנועים, אבל 32.6 קג"מ מרשימים. התוצאה היא רכב חזק מאוד בתאוצות ביניים החשובות מאוד להתנהלות היומיומית.

בתנועה הספורטאז' נוח, קשיח אבל לא בהגזמה. אל תחפשו כאן היבטי התנהגות של רכב ספורטיבי, פשוט כי זה ג'יפון. הוא נוח, לא יפתיע אתכם במגבלות האחיזה, ומכוון בעיקר לנהיגה נורמטיבית רגילה. בסה"כ הרכב היה בן לוויה נהדר להתנהלות יומיומית. תיבת ההילוכים הרובטית בעלת 7 הילוכים פועלת ממש נפלא. היא מגיבה במהירות ונחישות, מעלה הילוכים על מנת לשמר תנועה במומנט האופטימלי, ויודעת להוריד הילוכים במהירות כשנדרש. מאוד נהניתי מאופן פעולתה והתאמתה למנוע הדיזל הבשרני.

צריכת הדלק שלו בתנועה עם פקקים בכביש 4 היתה מעל 16 ק"מ לליטר, ובנהיגה בכביש מהיר עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש, הרכב עבר מעל 23 ק"מ לפני שסיים ללגום ליטר סולר. זה כבר חסכוני מאוד, ובוודאי לרכב מסוגו שאינו היברידי.

הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות הקיימות, למעט 'בליינד ספוט'. בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב ועוד. אישית, אני מודה שבשלב מסויים ניתקתי את השמירה האקטיבית על הנתיב כי היא החלה להציק עם תיקוני ההגה הקטנים שלה. התחושה עם מערכות מסוג זה, ותחושה שחזרה העוד רכבים עם שמירה אקטיבית על נתיב היא שיש לך משיכה קטנה ימינה או שמאלה וצריך לתקן את ההגה. בשלב מסויים זה החל לעצבן.

בשורה התחתונה מדובר בג'יפון מיינסטרים מצויין, שנותן בדיוק את מה שהוא מבטיח. הוא מרווח למשפחה, מספק שדה ראייה מצויין לנהג, אמין מאוד, חסכוני, ובמחיר בלב הסגמנט של 153,900 ₪, לפני הנחות.

 

עכשיו ניחושים:

הספורטאז' הקיים בן 5. אני מנחש שבקרוב יוצג לו מחליף. כחלק מהמגמה העדכנית, המחליף שלו יהיה גם היברידי, ותוצג גם גרסה חשמלית לחלוטין. יהיה מעניין מאוד.  

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן