גשם של ג'יפונים
ה car-pad עושה מעט סדר, ואז מבלגן מחדש.

אופנת הג'יפונים פרצה לחיינו במלא עוצמתה לקראת אמצע העשור הראשון של שנות ה 2000, ומאז היצרנים השונים מגלים יצירתיות רבה בגדלים, בתועלות ובתמורה. אז החלטנו לעשות סדר בסגמנטים השונים של הג'יפונים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אם התעוררתם הבוקר מתרדמה של עשור או שניים, ויצאתם לסופר הקרוב, בוודאי התפלאתם לאן נעלמו המכוניות המשפחתיות, רכבי הסדאן המוכרים. את מקומן תפסו מכוניות גבוהות יותר, המוכרות בשם הגנרי "ג'יפונים".

הג'יפונים פלשו לחיינו בלי משים, וכך פתאום כולם רצו ורוצים ג'יפונים.

בהתחלה, עוד ציידו היצרנים את הג'יפונים בהנעה כפולה, אמנם ללא הילוך כח, אבל עדיין 4X4. אבל אז הם גילו לשמחתם שזה לא מעניין את הצרכנים שרק רוצים לשבת גבוה, להרגיש בטוחים יותר בזכות הישיבה הגבוהה, ולחוש מעט מאווירת ההרפתקאות השמורה לבעלי רכבי השטח האמיתיים. גלגל רזרבי תלוי על הדלת האחורית היה Must  ליצירת הרושם המתאים.

במכוניות המוזרות הללו התקינו היצרנים מנועים גדולים יחסית, עד שהם גילו שאין באמת צורך גם בכך, וגם הגלגל הרזרבי ירד מהדלת האחורית לטובת מיקום יותר מתאים ופחות מפריע.

האפשרויות המוצעות היום על ידי היצרנים השונים כל-כך מגוונות עד כדי שנדרש לעשות סדר, להבהיר ולהסביר, ואז לעשות בלגאן מההתחלה.

 

בעבר היו רכבי מיני (נניח פיג'ו 108 או פולקסוואגן אפ), סופר מיני (פיג'ו 208 / פולקסוואגן פולו), האצ'בק (פיג'ו 308 / פולקסוואגן גולף), משפחתיות קטנות (פולקסוואגן ג'טה / טויוטה קורולה), משפחתיות גדולות שקראו להן בארץ 'רכבי מנהלים' (פולקסוואגן פאסאט / טויוטה אוונסיס) וכך הלאה.

מכוניות אלו הציעו גם תת סגמנטים כמו תת משפחתיות קטנות דוגמת יונדאי אקסנט שנראתה כמו אחות המשפחתית הגדולה רק בקצת יותר קטן, או סקודה ראפיד שנראית כמו סקודה אוקטביה אבל בקטן, שבעצמה נראית כמו סקודה סופרב אבל בקטן.

ואז הגיעו הג'יפונים. על בסיס ה 208 הוצגה ה 2008 שהיתה ג'יפון על בסיס סופר מיני, או הניסאן ג'וק שהתבססה על המיקרה. סגמנט ג'יפונים זה נקרא היום B-SUV ונמצאים בו הסיאט ארונה, יונדאי קונה, פולקסוואגן T-ROC, סיטרואן C3 Aircross וכד'

מנגד, סגמנט הג'יפונים הגדולים, חלוצי הקטגוריה דוגמת קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, אופל גרנדלנד, פיג'ו 3008 ועוד – הסגמנט הזה נקרא היום C-SUV.

אבל זה לא הסוף, כי יש ג'יפונים עוד יותר גדולים, דוגמת סקודה קודיאק, פיג'ו 5008 וחבריהם המגודלים ולרוב בעלי 7 מקומות שנקרא D-SUV.

גם בתחום המנועים התחוללו שינויים ממנועי 1.8 ליטר ו 2.0 ליטר, הופיעו גם מנועי 1.6 ליטר, אח"כ 1.2 ליטר ועד 1.0 ליטר, עם טורבו או ללא, לקטגוריית הג'יפונים.

אודי Q2 - ג'יפון פרימיום

 

אחרי שעשינו סדר, מגיעים היצרנים וטורפים את הקלפים.

דאצ'יה למשל, מציעה את הדאסטר הנהדר במחיר שהוא בתוך קטגוריית B-SUV אבל מבחינת מימדים נמצא ב C-SUV. אודי מציעה את ה Q2 המתוק שמבחינת מימדים הוא לחלוטין B-SUV אבל מבחינת מחיר נמצא בתוך ה D-SUV.

MG הסינית מציעה את ה ZS עם מרחב פנימי גדול מקטגוריית ה B-SUV  אבל קטן מה C-SUV במחיר זול ממרבית קטגוריית B-SUV. בנוסף, משווקת MG את אותו הג'יפון כאשר הוא כל חשמלי, (מצ"ב מבחן) במחיר נמוך מקטגוריית C-SUV.

עוד ילדים חורגים יהיו המאזדה CX30  החדש שנבחן כאן לא מזמן, מציג איכותיות ייצור גבוהות וההתנהגות כביש מושחזת, אבל מרווח פנימי יחסית מוגבל, והסובארו פורסטר שמאז ומעולם היה ילד חריג בנוף המוטורי, עם בסיס גלגלים של C-SUV אבל מנוע 2.5 ליטר, הנעה כפולה חכמה ויכולות שטח אמיתיות. סובארו גם חריגים עם ה XV שהחל כגירסה מוגבהת לאימפרזה, וכיום נותן מענה די ייחודי איפשהו בין ה B-SUV ל C-SUV.

 

אז מה אנחנו הצרכנים צריכים לעשות?

אחרי שתאפיינו מה הצרכים הספציפיים שלכם, בדקו את בסיס הגלגלים של הרכב. לטויוטה קורולה המשפחתית בסיס גלגלים של 2.7 מטר. לספורטאז' בסיס גלגלים של 2.67 מטר. אם נתקלתם בג'יפון עם בסיס גלגלים מתחת ל 2.6 מטר, יש מצב טוב שהוא בקטגוריית ה B-SUV. עכשיו בידקו את רוחב הרכב והתאמתו לצרכים שלכם. אם אתם עם שני ילדים – לא תתקלו בכל קושי גם עם קטגוריית ה B-SUV. אם אתם עם שלושה ילדים, בין אם על כסאות בטיחות / בוסטרים ובן אם לא, חפשו רכב מרווח יותר מסגמנט ה C-SUV, בעיקר במימד הרוחב המשמעותי להפחתת כמות המריבות העולות מהמושב האחורי.

לדוגמא, אם מתאימה לכם סיאט איביזה או פיג'ו 208 מבחינת צרכים, אבל 'בא' לכם להתפנק בישיבה גבוהה – הרי שהסיאט ארונה או פיג'ו 2008 ומקבילותיהן הן התשובה שלכם.

אם אתם חפצים במשפחתית דגמת קורולה, אבל רוצים אותה גבוהה, לכו לחפש את הפתרון בספורטאז' / טוסון / 3008 וסליחה עם מי שלא הזכרתי את שמו.

מקווה שעשיתי לכם יותר סדר מבלגאן, מוזמנים להגיב כאן או בפייסבוק של ה  car-pad.

ג'יפון חשמלי מתקדם MG SZ EV
MG-ZS-EV חשמלי מלא
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן